بازدید 34852

25 شعبه بانک در یک خیابان؟!

صرف نظر از تعدد موسسات اعتباری غیرمجاز، رقابت بانک‌ها برای راه‌اندازی شعبه در نوع خود قابل توجه است. حتما شما هم با مشاهده تعدد شعب بانک‌ها در مجاورت هم این سوال برایتان پیش آمده که مگر در یک خیابان قرار است چند شعبه بانک وجود داشته باشد؟
کد خبر: ۵۰۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 16 May 2015
صرف نظر از تعدد موسسات اعتباری غیرمجاز، رقابت بانک‌ها برای راه‌اندازی شعبه در نوع خود قابل توجه است. حتما شما هم با مشاهده تعدد شعب بانک‌ها در مجاورت هم این سوال برایتان پیش آمده که مگر در یک خیابان قرار است چند شعبه بانک وجود داشته باشد؟

به گزارش خبرگزاری آنا، این روزها در گذر از خیابان‌های سطح شهر بیش از هر مرکز تجاری یا فروشگاهی می‌توان شعب مختلف بانک‌ها را نظاره‌گر بود. این امر تا جایی پیش رفته است که کم‌کم مغازه‌ها در مراکز خرید و تجاری جاری خود را به بانک‌ها داده و در واقع این مناطق به مراکز بانکی تبدیل شده‌اند.

در گذشته‌ای نه چندان دور شاید دسترسی به مراکزی مانند سوپر مارکت، بیمارستان، داروخانه و... از معیارهای انتخاب محل سکونت برای مردم بود، اما با حضور پر رنگ و گستره بانک‌ها در مراکز شهر، این امر رفته رفته رنگ باخته است.

خیابان سلسبیل یا رودکی یکی از مراکز تجاری تهران است که در سال‌های اخیر به طور جدی تغییر کاربری داده و در حال تبدیل شدن به مرکزی برای تجمع و حضور بانک‌ها است.

در این خیابان که شاید مدت زمان قدم زدن در آن 20 دقیقه به طول نمی‌انجامد، 25 شعبه بانک دایر است که برخی از آنها شعب مختلف یک بانک هستند. بانک ملی با داشتن 5 شعبه در این خیابان گوی سبقت را از سایر بانک‌ها و موسسات مالی گرفته است. بانک‌‌های تجارت، مسکن و رفاه کارگران نیز هر یک بیش از یک شعبه فعال در این خیابان دارند.

صرف نظر از استقبال مردم از خدمات الکترونیک و به تبع آن بانکداری الکترنیک، در دسترس بودن بانک نیز مزیت‌های خاص خود را دارد، اما وجود چند بانک در کنار یکدیگر و یا وجود چندین شعبه از یک بانک در یک خیابان چندان جالب و منطقی به نظر نمی‌رسد.

از طرفی با ایجاد هر شعبه بانکی در محل مراکز تجاری، فرصت اشتغال از تعدادی گرفته می‌شود. این در حالی است که اجاره‌بها و قیمت مسکن نیز به طور طبیعی با حضور بانک‌ها در هر محل افزایش می‌یابد، چرا که بانک ملک مورد نظر خود را معمولا با قیمت بالاتر خریداری و یا اجاره می‌کند.

با این حال تعداد بانک‌ها به صوت قارچ‌گونه در حال افزایش است و در جایی که بانک مرکزی برای گزارش تخلف شعب بانکی دست به دامان مردم می‌شود، شاید تعدد شعب بانک‌های مجاز در کنار هم محل تامل باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۱۲
خيابان کارگر شمالی هم
بیشتر نشاندهنده اقتصاد مریض است
اگردریک خیابان 25 شعبه بانک باشدبه نظرم ایراذی ندارد.
فکر کنم خیابان بازاز دوم نازی آباد رو ندیدید . اگر یخواین با بانکها و موسسات اعتبازی تهران آشنا بشین از میدان بازاز دوم تا میدان مدائن رو قدم بزنین همه این موسسات رو با چشم خودتون میبینید .
سعادت آباد که بانکهای بیشتری در یک خیابان دارد از سرو شرقی به غربی تعداد زیادی بانک تاسیس شده است
اردبیل حد فاصل ایستگاه سرعین تا چهارراه امام که خیابان اصلی شهر است بیش پنجاه شعبه به صورت کلکسیون داریم
یه سر به خیابون ملاصدرا هم بزنید
بابا پول زياد است در يك بانك جاي نميشود
خیابان آفریقا (جردن سابق یا نلسون ماندلا فعلی) از ابتدای چهارراه جهان کودک تا تا پایان خیابان آفریقا که به بزرگراه مدرس ختم میشود فکر میکنم ۳۰ شعبه بانک و مؤسسه مالی مختلف را میتوان یافت. در عمل بیشتر روزهای هفته در ساعات روز، این خیابان به پارکینگی تبدیل میشود که شهروندان میخواهند خودرا به این شعب بانکی برای امور اداری برسانند. در این بین مسأله ای که اصلاً مورد توجه قرار نگرفته حقوق شهروندان ساکن در این منطقه است. هیچ جای دنیا به اندازه ما بانک ندارند. آیا فقط ما این همه نقل و انتقالات مالی داریم؟ آیا با وجود اینترنت و موبایل بانکهایی که تمامی بانکها از آن تبلیغ میکنند، امکان تسهیل امور بانکی وجود ندارد؟
کاش به جای فقط بیان مشکلات، کسی هم راه حلی ارائه دهد
اونجا که تهرانه
توی نیشابور به فاصله یک و نیم کیلومتر از خیابان امام خمینی 32 تا شعبه بانک و موسسه اعتباری وجود داره
بعضی ها با همه چیز گیر میدهند.
بانک بیشتر باشد کارهای بانکی سریعتر پیش می رود.
اگر یه سر بلوار بهار در شهرک حکیمیه بزنید متوجه میشید بالاتر از این رکورد هم هست...
اونم تو یه شهرک مسکونی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار