بازدید 24050
هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال ایران؛

پرسپولیس برنده دربی هشتادم شد

پرسپولیس تهران برنده داربی هشتادم شد! این شاید بهترین خبر برای هواداران این تیم در این فصل بود. آن‌ها که یکی از بدترین فصل‌های خود را در لیگ برتر ایران پشت‌ سر گذاشته بودند، با دو پیروزی در بازی‌های رفت و برگشت برابر استقلال حداقل خاطره شیرینی را هوادارانشان برجای گذاشتند.
کد خبر: ۵۰۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 15 May 2015
پرسپولیس تهران برنده داربی هشتادم شد؛ این شاید بهترین خبر برای هواداران این تیم در این فصل بود. آن‌ها که یکی از بد‌ترین فصل‌های خود را در لیگ بر‌تر ایران پشت سر گذاشته بودند، با دو پیروزی در بازی‌های رفت و برگشت برابر استقلال حداقل خاطره شیرینی برای هوادارانشان برجای گذاشتند. در مقابل اما ماجرا برای استقلالی‌ها روی متفاوتی دارد. آن‌ها با دو شکست در بازی‌های رفت و برگشت برابر پرسپولیس، بدون کسب سهمیه آسیایی و جای جذابی در جدول رده بندی، یکی از بد‌ترین فصل‌های خود را پشت‌سر گذاشتند.

به گزارش «تابناک»، در حالی که همه تیم‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ امروز برای قهرمانی یا بقا در لیگ بر‌تر بازی‌های حساسی را برگزار می‌کنند، دو تیم استقلال و پرسپولیس در حالی به مصاف هم می‌رفتند که برد و باخت تأثیری در جایگاه آن‌ها در جدول رده‌بندی نداشت. شاید استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها که این فصل هواداران خود را حسابی اذیت کرده بودند، با این امید به میدان آمده بودند که با پیروزی در این بازی، حداقل هواداران را راضی و خوشحال به خانه بفرستند، تا این پیروزی خسن ختامی بر یک فصل مصیبت‌بار باشد؛ اتفاقی که سرانجام برای پرسپولیسی‌ها افتاد و آن‌ها با یک گل از سد استقلال تهران گذشتند.

پرسپولیسی‌ها که بر خلاف بازی نیم‌فصل اول این بار برانکو ایوانکویچ را روی نیمکت خود می‌دیدند، در یک روز خوب و درخشان، موفق شدند با گل محمد علیپور برنده دربی باشند. علیپور با گلی که با ضربه سر در نیمه دوم به ثمر رساند، جوان‌ترین گلزن دربی نام گرفت و پرسپولیس هم با این دبل در دبی پنجمین دبل خود را در دربی‌ها ثبت کرد.

پرسپولیس:
سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، امید عالیشاه، حمید علی عسگری، محمد نوری، احمد نوراللهی، بابک حاتمی، هادی نوروزی، مهدی طارمی و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

استقلال:
وحید طالب لو، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، هرایر مگویان، امید ابراهیمی، رضا عنایتی، خسرو حیدری، میلاد فخرالدینی، جاسم کرار، یعقوب کریمی، سجاد شهباززاده
سرمربی: امیر قلعه نویی

گزارش بازی


۰۱:۰۰
اولین صحنه خطرناک در بازی را پرسپولیسی‌ها با ارسال هادی نوروزی روی دروازه ایجاد می‌کنند؛ ارسالی که مدافعان استقلال آن را دفع می‌کنن.

۱۰:۰۰
ده دقیقه ابتدایی بازی چندان صحنه خطرناک و جذابی نداشت. در این دقایق البته تماشاگران هم چندان برای پرشور شد بازی تلاش نکردند تا چشم امید همه به هشتاد دقیقه باقی مانده بازی باشد.

۱۴:۰۰
مهدی طارمی، امید اول پرسپولیسی‌ها برای گلزنی در یک جدال با امیرحسین صادقی موفق نشد مدافع باتجربه استقلالی‌ها را پشت سر بگذارد و در ادامه، این صادقی بود که با یک دریبل جالب طارمی را پشت سر گذاشت تا کری خوانی میان این دو بازیکن از همیجا شروع شود. بی‌شک تا پایان بازی شاهد تقابل‌ها مختلفی از این دو بازیکن خواهیم بود.
 
۲۰:۰۰
ارسال زیبای جاسم کرار در محوطه جریمه پرسپولیس و در میان مدافعان بلند قامت این تیم روی سر رضا عنایتی می‌نشیند؛ اما ضربه سر او با واکنش سوشا مکانی از روی خط دروازه به خارج می‌رود.

۲۳:۰۰
پرتاب بلند فخرالدینی در محوطه جریمه با دخالت مهاجمان استقلال و مدافعان پرسپولیس همراه بود. در این میان امید ابراهیمی در محوطه جریمه روی زمین افتاد که منجر به اعتراض استقلالی‌ها شد. ابراهیمی اعتقاد داشت روی او خطای پنالتی صورت گرفته است.

۲۵:۰۰
تورج حق وردی خطای مگویان را روی نوروزی اعلام کرد و همین موجب شد تا اعتراض‌های قلعه‎‌نویی به داور آغاز شود. سرمربی استقلال در این لحظات به شدت به عملکرد داور اعتراض کرد.

۲۸:۰۰
حمله پرسپولیسی‌ها با رهبری امید عالیشاه راه به جایی نمی‌برد تا توپ در دستان وحید طالب‌لو جا خوش کند. اما وحید طالب‌لو با یک شروع خوب توپ را خیلی سریع به کرار می‌رساند و او هم با یک پاس قطری سجاد شهباززاده را صاحب موقعیت می‌کند. اما سرعت شهباززاده برای جا گذاشتن دو مدافع پرسپولیس کافی نیست و این موقعیت هم از دست می‌رود.

۳۲:۰۰
اولین کارت زرد بازی را تورج حق‌وردی به حنیف عمران‌زاده نشان داد. مدافع شماره پنج استقلالی‌ها به خاطر خطا روی مهدی طارمی با کارت زرد داور جریمه شد.

۴۵:۰۰
بازی متعادل دو تیم در نیمه اول با نتیجه صفر ـ صفر به پایان رسید.

۴۶:۰۰
استقلالی‌ها بازی را با یک تغییر آغاز می‌کنند و بهنام برزای جوان را در نیمه دوم به میدان می‌فرستند. رضا عنایتی بازیکنی است جای خود را در ترکیب اصلی به بهنام برزای می‌دهد.

۴۶:۰۰
کرار با یک شوت از پشت محوطه جریمه شانس‌اش را برای باز کردن دروازه پرسپولیس می‌آزمایند.

۴۶:۰۰
در ابتدای نیمه دوم مهدی طارمی با یک فرار عالی و یک شوت سرکش دروازه استقلال را تهدید کرد.

۴۷:۰۰
فشار استقلالی‌ها روی دروازه پرسپولیس البته ثمری ندارد. امید ابراهیمی در موقعیت مناسبی صاحب فرصت شوت‌زنی می‌شود ولی از انجایی که توپ روی پای تخصصی‌اش نیست فرصت برای استقلالی‌ها از دست می‌رود.

۴۸:۰۰
سجاد شهباززاده می‌خواد با یک ضربه آکروباتیک دروازه پرسپولیس را باز کند. اما توپ روی پای او نمی‌نشیند و از سوی دیگر داور هم آفساید اعلام کرده بود.

۴۹:۰۰
یورش همه جانبه پرسپولیسی‌ها به دروازه استقلال با ضربه سرکش کاپیتان محمد نوری شاید حساسترین صحنه این چند دقیقه را ایجاد کرد.

۵۲:۰۰
حمله پرسپولیسی‌ها این‌بار به رهبری عالیشاه و از سمت چپ اگرچه با فرار خوب امید و ارسال زیبای او هعمراه بود اما چون بازیکنی از پرسپولیس در محوطه جریمه نبود به موقعیت حساسی بدل نشد.

۵۶:۰۰
حرکت خوب خسرو حیدری و پاس خوب برزای، شهباززاده را در محوطه جریمه صاحب موقعیت می‌کند اما داور پرچم‌اش را به نشانه آفساید بالا می‌برد. اعلام افساید البته با اعتراض استقلالی‌ها همراه بود.

۵۸:۰۰
خطای امیرحسین صادقی روی مهدی طارمی پرسپولیسی‌ها را صاحب یک ضربه کاشته در منطقه‌ای مناسب می‌کند اما آن‌ها نمی‌توانند از این موقعیت استفاده کنند.

۶۲:۰۰
حرکت عالی پا به توپ کرار و پاس در عمق او در میان غفلت مدافعان پرسپولیس به بهنام برزاری جوان می‌رسد اما داور اعلام آفساید می‌کند. این تصمیم داور با اعتراض شدید امیرقلعه‌نویی همراه است.

۶۳:۰۰
یکی دیگر از درگیری‌های طارمی و صادقی موجب می‌شود تا حق‌وردی ضمن اعلام خطا دومین کارت زرد استقلالی‌ها را این بار به امیرحسین صادقی بدهد و پرسپولیس را صاحب یک ضربه کاشته کند.

۶۴:۰۰
گل برای پرسپولیس. ارسال زیبای هادی نوروزی در گوشه محوطه جریمه روی سر محمد علیپور جوان می‌رسد و او هم با یک ضربه سر زیبا دروازه استقلال و وحید طالب‌لو را باز می‌کند.

۶۸:۰۰
فرار مهدی طارمی منجر به سرنگون شدن او در محوطه جریمه می‌شود؛ اما تورج حق‌وردی طارمی را به دلیل فریب داور با کارت زرد جریمه کرد.

۷۳:۰۰
ارسال نورالهی روی محوطه جریمه اگرچه موقعیت حساسی را ایجاد نمی‌کند ولی منجر به درگیری کوتاهی میان عالیشاه و عمران‌زاده شد. در این دقایق بازیکنان دو تیم چند بار با هم درگیر شدند.

۷۴:۰۰
دومین تعویض استقلالی‌ها به این صورت انجام می‌شود که یعقوب کریمی جای خسرو حیدری را در زمین می‌گیرد.

۷۶:۰۰
حرکت جاسم کرار و پاس او سجاد شهباززاده را در مهاجم استقلال را در محوطه جریمه صاحب موقعیت می‌کند و شوت سرکش او با فاصله کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون می‌رود.

۷۷:۰۰
پرسپولیسی‌ها محمد علیپور را از خط حمله بیرون می‌کشند و محسن بنگر را به جای او به خط دفاع می‌فرستند.

۷۷:۰۰
وقت کشی علیپور در خارج شدن از زمین با اعتراض بهنام برزای همراه شد و تورج خق وردی سومین کارت زرد استقلالی‌ها را به بازیکن جوان شماره ۴۴ این تیم نشان می‌دهد.

۸۵:۰۰
ارسال جاسم کرار در محوطه جریمه روی سر امید ابراهیمی می‌نشیند اما ضربه سر او با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون می‌رود.

۸۵:۰۰
میلاد سلیمان فلاح به‌جای محمدرضا خرسندنیا در ترکیب استقلال جای می‌گیرد تا این تیم هر سه تعویض خود را انجام داده باشد.

۹۰: ۰۰
در حالی که داور چهارم پنج دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده برخورد حنیف عمران‌زاده با سوشا مکانی بازی را برای دقایقی متوقف می‌شود.

۹۰:۰۰+۰۲
بر خلاف روند بازی عالیشاه و نوروزی پرسپولیس را صاحب موقعیت می‌کند اما توپ به کرنر می‌رود.

۹۰:۰۰+۰۴
هادی نوروزی جای خود را ترکیب پرسپولیس به میلاد کمندانی می‌دهد.

۹۰:۰۰+۰۵
ارسال زیبای جاسم کرار روی خط دروازه به پای یعقوب کریمی برخورد می‌کند و به دروازه نمی‌رود. البته داور هم پیش از این آفساید کریمی را اعلام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۰
انتشار یافته: ۲۴
ان شالله تو دربی هشتادم هم سوراختون می‌کنیم پرسپولیسی‌های عزیز
از همین الان برید به فکر فصل بعدتون باشید
پاسخ ها
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
آقا چرا توسایت رسمی بی اتیکت صحبت می کنی؟
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
فکر کنم این دفعه لنگ آبی بود و شما هم زحمتشو کشیدی:D
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
جناب استقلالی عزیز از این به بعد سعی کنید آخر بازی کری بخونید که ضایع نشید..شما که باختید..صبور باشید
بازم مثل همیشه پرسپولیس برنده میشهههههه ...!
سلام نتیجه بازی یقینا یک یک میشود فرهاد تا دقیقه نود صبر کن
فعلا که شما سوراخ شدید
ژنرال رفت و برگشت.
بنده خدا در سه سال کلا سه تا برد آورد، دو تا شو همین فصل از دست داد
هفت هشت بازیکنمان را هم آوانس دادیم ، بازیکنمان با سر شکسته و پای تازه جراحی شده رو به بازی فرستادیم این یعنی تعصب این یعنی قهرمان واقعی این یعنی پرسپولیس
یعنی باز هم پسرِ قلعه نویی پورشه سوار میشه؟؟؟؟ عایا؟؟؟؟؟؟؟ این باخت باعث میشه که جناب قلعه نویی بیشتر به تیم فکر کنه نه به ماشین پسرش.
شیش تایی های گروه !
به هر حال بازی برد و باخت داره
آدمی نیستم که کری بخونم
منم مث شما برای تیمتون دعا می کنم
باور کنید اگه یه وام پنج میلیونی بهم می دادند تیم محبوب استقلال رو می خریدم تا مظلومیتش تموم شه
نزاکت داشته باشید
استقلالی ها مثل زودپز سوت بزنند
با قلعه نوعي بهترين ازاين نميشه
من بازي رو بخاطر قلعه نوعي نديدم بيرونش كنيد بره
آقای قلعه نوعی تمام شدی.تمام اسطوره های استقلال (فرهاد و رحمتی و ...) را نابود کردی.هم بازی رفت و هم برگشت تو دربی شکست خوردی....
امیر حیا کن استقلالو رها کن.اما دوباره نری از پشت به استقلال ضربه بزنی.نری در یک تیم دیگه درباره استقلال حرف بزنی.فقط سکوت کن.برو و همه دار و دسته خودت را با خودت ببر.علی را با خودت هم ببر.لمپن برو.ظاهرساز برو..........
کی میگه لیگ ما در سطح پایینی است ببینید دو تا تیم ته جدولی چه بازی خوبی میکنند
واقعا بازیای لیگ ایران رو نگاه کردن اتلاف وقت محض هست. نه بازیکن داره نه جذابیت داره نه اخلاق داره نه مربی داره.فقط فساد داره.
قلعه نوعی حیثیت استقلال را به باد داد
کیسه کشای عزیز تسلیت
بنده خداها خریدارهم ندارن
واقعا که، پیروزی پرسپولیس تعجب دارد که شما آن را با علامت ! بیان کردید ؟؟
لطفا کمی ظرفیت خودتان را ببرید بالا
امیر مافیایی تو ننگ آبیایی...به عنوان یه استقلالی از اینکه به ضعیفترین پرسپولیس رفت و برگشت باختیم ناراحتم ولی از اینکه از شر قلعه نوعی راحت میشیم خوشحالم...
فرهاد جوراب ژاره بیا صدتا منفی به نظر خودت بده.
هه هه هه هه!
ملیارد خواران پیروزی ندارند
العاقبظ للمتقین
فوتبال تباهی و رانت و ملیارد خواری همه اش شکست است
همه باطل و در جاده ضلال و گمراهی با رانت خواران همراهی مکیکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی