بازدید 3274

نیمی از مردم ایران اضافه وزن دارند

معاون دارو و غذای وزارت بهداشت با تاکید بر ارتقا شاخص‌های مصرف غذای سالم در کشور، گفت: متاسفانه نیمی از مردم ایران به واسطه عدم رعایت الگوی غذایی، اضافه وزن دارند.
کد خبر: ۵۰۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 14 May 2015
معاون دارو و غذای وزارت بهداشت با تاکید بر ارتقا شاخص‌های مصرف غذای سالم در کشور، گفت: متاسفانه نیمی از مردم ایران به واسطه عدم رعایت الگوی غذایی، اضافه وزن دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، رسول دیناروند صبح امروز در جشنواره صبحانه سلامت در پارک ملل ساری اظهار داشت: سلامت غذا وابسته به نظارت مستمر دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه غذاهایی که به دست مردم می‌رسد باید عاری از آلاینده‌ها، سموم و فلزات سنگین باشد، گفت: برای این منظور با تجهیز و تقویت آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت مواد غذایی و ارائه آموزش‌های لازم به بازرسان نظارت مستمر و کافی را از مراحل تولید مواد غذایی تا سطوح عرضه در بازار داشته باشیم.

دیناروند با اشاره به اینکه پنجاه درصد از مردم ایران دارای افزایش وزن هستند، گفت: چاقی و تغذیه نادرست سبب افزایش بیماری غیرقابل واگیر نظیر انواع سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی تنفسی و اعصاب و روان و دیایت در ایران شده، به طوری که هم اکنون عامل اصلی مرگ و میر در جامعه این نوع از بیماری‌ها است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب از عوامل اصلی چاقی و بروز بیماری‌های غیر واگیر است، افزود: مصرف غذاهای پرکالری چربی، نمک و مواد قندی نباید بیش از حد مجاز  باشد، اما میزان مصرف نمک و مواد قندی در ایران 2.5  برابر توصیه شده است.

دیناروند با اشاره به اینکه با ترویج شیوه زندگی سالم و فرهنگ‌سازی می‌توان ذائقه جامعه را اصلاح و تمایل مردم برای مصرف غذهای پرکالری را کنترل کرد، گفت: برای داشتن سلامتی، تحرک و رعایت نکات تغذیه ای در طول و اصلاح شیوه رفتاری روز الزامی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی