بازدید 70439
بی‌برنامگی وزارت علومی‌ها دانشجویان را شماره به دست کرد؛

تبعید دانشجویان رتبه برتر با یک اقدام عجیب و غیرقانونی!

ابهامات این ادغام فراتر از ندید گرفتن رتبه های کنکور دانشجویان ورودی است چراکه می‌بینیم مستند مسئولان وزارت برای این ادغام، توافق سرپرستان دو دانشگاه با یکدیگر است، در حالی که در زمان اتخاذ این تصمیم، هر دو دانشگاه بیش از یکسال بود که با سرپرستی اداره می‌شدند، در حالی که بر اساس قانون، این امر خود تخلف به شمار می‌آید!
کد خبر: ۴۹۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 12 May 2015
به راستی آیا دانشجویان سهمی از دانشگاهی که برای رسیدن به آن از سد کنکور گذشته و حد نصاب خاصی را به دست آورده‌اند، ندارند؟ مگر غیر از آن است که موفقیت‌های دانشگاه، اسم و رسمی که این نهادها می‌یابند و در نهایت رتبه کشوری و جهانی این مراکز آموزش عالی را همین دانشجویان رقم می‌زنند؟

به گزارش «تابناک»، روزهای پایانی ترم بهاره در حالی از راه رسیده که دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی، همه فکر و ذکرشان را سازماندهی و حضور در تجمع‌های اعتراضی گرفته و نگرانی از ادغام دانشگاهشان با یک دانشگاه دیگر و ندید گرفتن رتبه‌های برترشان در کنکور، مانع از آن می‌شود که روی مسائل درسی تمرکز کرده و برای امتحانات پایان سال آماده شوند.

البته این تشویش و نگرانی مدت‌هاست ‌دست از سر این دانشجویان بر‌نمی‌دارد؛ آنقدر که عدد تجمع‌های اعتراضی شماری از دانشجویان این دانشگاه مقابل ساختمان وزارت علوم، به هشت رسیده، تحریم کلاس‌ها به نشانه اعتراض از شش هفته گذشته و ابعاد اعتراض مرزهایی، وزارت علوم را پشت سر گذاشته و به شکایت به سازمان بازرسی و دیوان عدالت رسیده و حتی از مجلسیان برای ورود به ماجرا طلب استمداد شده است.

از مرکز آموزش عالی تا دانشکده، از دانشکده تا ...

هرچه بر سر نخواستن موسسات آموزش عالی در برخی سازمان ها و نهادهای دیگر دعواست (برای نمونه به اینجا بروید)، دانشگاه علوم اقتصادی از نمونه های بارز بالندگی این دست مؤسسات و رشدشان به شمار می‌آید چرا که توانسته به مرور زمان از مرکز آموزشی وزارت مالیه (وزارت امور اقتصادی و دارایی فعلی) در سال ۱۳۱۵، به تأسیس «دانشکده امور اقتصادی» در شهریور ۱۳۶۶ برسد و اسم و رسمی مثال زدنی برای خود در میان اقتصاددانان دست و پا کند.

شاید همین اسم و رسم بود که وقتی در سال ۸۳ و در دوران دولت هشتم، شورای عالی اداری نهادهای اجرایی را با مصوبه‌ای از ورود به مقوله آموزش عالی منع کرد، سرنوشت دانشکده علوم اقتصادی به مانند برخی از موسسات آموزش عالی و دانشکده‌های وابسته به دولت، متزلزل نشد طرح ادغام آن در یکی از دانشگاه‌های تهران کلید خورد.

بنابراین، قرار شد که دانشکده علوم اقتصادی از وزارت اقتصاد و دارایی به وزارت علوم منتقل شده و با نظارت وزیر علوم و وزیر اقتصاد در یکی از دانشگاه‌های تهران ادغام ‌و وزیر اقتصاد نیز عضو دائم هیأت امنای دانشگاه مذکور شود. البته این روند با تغییر دولت، دستخوش تغییر شد و در پاییز سال ۹۰ خبر رسید که معاون آموزشی وزارت علوم، موافقت اصولی خود را با ارتقای این دانشکده به دانشگاه علوم اقتصادی اعلام کرده است.

اما در حالی که خیلی‌ها انتظار تولد دانشگاهی جدید را می‌کشیدند و سازمان سنجشی با درج عنوان دانشگاه در دفترچه کنکور، به استقبال این امر رفته بودند، این اتفاق روی نداد که نداد تا باز هم تغییرات در این مجموعه به محدوده اتمام عمر یک دولت و آغاز دولت بعد برسد؛ به اواخر تیرماه ۹۲ که معاون وقت آموزشی وزارت علوم موافقت قطعی خود را با ارتقا دانشکده علوم اقتصادی به دانشگاهی با سه دانشکده علوم مالی، اقتصاد و مدیریت اعلام کرد.

دو دانشگاه یکی؛ آن هم در دو استان!

از اینجای ماجرا به بعد به نظر می‌رسید که دیگر همه چیز تمام شده و مجموعه کهنسال آموزش عالی، این بار در عنوان دانشگاه قرار است مسیر جدیدی را آغاز کند و به بالندگی‌های جدیدی برسد، ولی این گونه نشد و هنوز کسی نمی‌داند ‌چرا ‌یکباره روند تغییرات به شکلی دیگر پیش رفت.

یکی دو ماه پیش، در آخرین روزهای سال ۹۳ خبر رسید که دانشگاه علوم اقتصادی به دانشگاه خوارزمی ملحق خواهد شد؛ گویی تصمیم‌ها درباره این مجموعه قدمت‌دار دوام چندانی ندارند، وگرنه مگر می‌شود دانشگاه جدید پا نگرفته، در یک دانشگاه دیگر ادغامش کرد؛ آن هم ادغامی که یکی از ضلع‌هایش در تهران است و دیگری در کرج؟
 
همین موضوع سرآغاز تنش‌هایی بود که هنوز گریبان دانشجویان این مجموعه را‌‌ رها نکرده و مانع از آن می‌شود که در روزهای پایانی سال، تمرکزشان را بر دروس و امتحانات پیش روی متمرکز کنند، زیرا بر این باورند با رتبه‌های بر‌تر کنکور به این دانشگاه راه یافته‌اند و مستحق آن نیستند که در پایان تحصیل از دانشگاهی فارغ التحصیل شوند که رتبه‌های پایین‌تر جذب آن شده بودند.

البته این تنها اشکال ماجرا نیست و ابهامات این ادغام فرا‌تر از ندید گرفتن رتبه‌های کنکور دانشجویان ورودی است، زیرا می‌بینیم مستند مسئولان وزارت برای این ادغام، توافق سرپرستان دو دانشگاه با یکدیگر است، در حالی که در زمان ‌این تصمیم‌گیری، هر دو دانشگاه بیش از یک سال بود که با سرپرستی اداره می‌شدند، در حالی که بر اساس قانون، حداکثر زمان برای سرپرستی یک سرپرست نباید از شش ماه تجاوز کند.


با رد این ادعا و بر اساس قانون، به جای بازگشت به چهارچوب‌های قانونی، این بار مسئولان مدعی شدند، ‌طرح ادغام دو دانشگاه در دو استان ریشه در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد. البته این ادعا هم تکذیب شد و عجیب اینکه این تکذیبیه هم نتوانست تغییری در ماجرا ایجاد کند تا همه راه‌ها به اعتراض و تحصن ختم شود.

حالا مدتی است دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی راهشان زیاد به مقر سازمان وزارت علوم در شهرک قدس تهران می‌افتد تا شاید به این روش بتوانند حقوق از دست رفته خود را فریاد زده و مانع تضییعش شوند و برای مردود بودن این ادغام از نظر قانونی، دلایل متعددی بیان کنند.

از جمله این دلایل، اخذ نشدن نظر وزارت دارایی و دیگر اعضای هیأت امنای دانشگاه، اجرایی نشدن کامل مصوبه تبدیل دانشکده علوم اقتصادی به دانشگاه و در ‌‌نهایت بی‌توجهی به حقوق دانشجویان این دانشگاه است که بر این باورند با ادغام، عدالتی که برای برقراری‌اش کنکور طراحی شده، زیر سؤال خواهد رفت و به نظر بی‌راه هم نمی‌گویند.

جالب اینجاست که در روند اعتراضات صورت گرفته می‌بینیم حتی حق اعتراض و مطالبه‌گری دانشجویان هم پاس داشته نشده تا جایی که برخی در جواب اعتراض دانشجویان، این گونه موضع‌گیری کرده‌اند «معترضان پنجاه شصت نفر بیشتر نیستند!» و دانشجویان مجبور شده‌اند که برای نشان دادن شمارشان، در اعتراضات بعدی شماره به دست گرفته و ثابت کنند که چند صد تن هستند!

تعداد بازدید : 257

بنابراین، آیا جا ندارد ‌از مسئولان وزارت علوم بپرسیم ‌در این ادغام چه اهدافی را دنبال می‌کنند که قابل بازگو کردن نیستند؟ آیا این اعتراض بزرگ دانشجویی ـ که به نوعی بی‌سابقه هم هست ـ دلیلی بر اشتباه بودن این تصمیم نیست؟ آیا غیر از این است که طولانی شدن اعتراضات و تداوم روند اعتراضی، امری است که به تحصیلات دانشجویان لطمه وارد می‌کند و از این رو هم که شده باید برای پایان دادن مناقشات به سرعت دست به کار شد و به وظایف ذاتی وزارت علوم عمل کرد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۳۵
انتشار یافته: ۲۰۴
شک ندارم کاسه ای زیر نیم کاسه این ادغام هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
مدير مديره ، خود مديره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
آقاي سرپرست محترم دانشگاه بدان كه وجهه شما ميان دانشجويان از دست رفت. حتي اگر ادغام لغو شود
خیلی باهوشی
دانشگاه علوم اقتصادی می تواند یک دانشگاه تخصصی در حوزه اقتصادی و مالی باشد چرا اینطور می کنند!!!!قدمتش بر می گردد به سال 1315 .به فریاد دانشجو ها و کارکنان برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
متاسفانه سرپرست محترم دانشگاه رويكرد مناسب و معقولي در اين 1 سال اتخاذ نكرده اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
اگه اگه ( تلفظ اصفهانی) نام خوارزمی شما رو ناراحت میکنه ، یه دفعه اسم دانشکده خودتون رو بزارین " کالج اقتصادی آکسفورد"....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
قدمت كه ملاك نيست. رتبه هاي چهار رقمي منطقه 2 كه رتبه برتر كنكور حساب نمي شود
همون بهتر که تبعیدشون کنن به کویر لوت ... با این موهاشون ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
شما خودتون رو ناراحت نکنید، الان بخشنامه میدیم فقط کچل ها برن دانشگاه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
مگر مشکل جوانان ما مدل موی آن هاست ؟
MBA علوم اقتصادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
عزیزم دقت کن این فردی که شما به موهاش گیر دادی دانشجوی خوارزمی هست که رو کاغذ نوشته اعتبار خوارزمی را صرف ادغام های بیهوده نکنید! ایشون تنها دانشجوی خوارزمی معترض به ادغام هستن که تو آخرین تجمع اومده بودن . بازم دلیل نمیشه توهین کنی .
کاسپر
| United States |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
شما مثل اینکه تو کره مریخ زندگی می کنی! پشو برو تو جامعه یه سر بزن ببین چه خبره. دانشگاه پیشکش ...
خوابی دادا
چه عجب تابناک
6 هفته گذشته ، چقدر ایمیل زدیم که بهمون کمک کنید.
پس رسالت خبرنگاری چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
تابی اگر چیزی به نفعش باشه درج می کنه
هنوز نفهمیدی
رنگریز دقت کن
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
دانشگاهو رها کن
می خوان جمعیت تهران رو کم کنند تا جلوی آشوب دانشجویان رو بگیرند
کار بجایی رسیده کا دانشجو از قانون حرف می زند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
یه جور میگید انگار دانشجو اقای م -ر یا اقای ب - ز و اقای س م هست !!!! نه برادر من ، اتفاقا دانشجو بیشتر طرفدار قانونه تا شماها
خواهشا اجاره ندهید قطب علمی کشور در زمینه رشته های مالی با این وضعیت روبرو شود ، اگر یکبار به گذشته دانشگاه رجوع شود متوجه برتری داشنجویان این دانشگاه در کنکور ارشد و آزمون دکترا خواهید شد
متاسفانه این اعتراضات باعث لطمه به اعتبار دانشگاه خوارزمی شده، دانشگاهی که در سال 1293 با نام دارالمتعلمین مرکزی تاسیس گردیده و قدیمی ترین موسسه آموزش عالی کشوره. و بزرگانی بسیار در آنجا تحصیل و تدریس کرده اند. بخضوص در رشته علوم پایه، روانشناسی و علوم تربیتی و بخصوص ریاضی. پردیس دانشگاه در کرج یکی از با امکانات ترین و زیبا ترین پردیس های دانشگاهی کشوره. البته دانشجویان کنونی دانشگاه علوم اقتصادی حق دارند و میتونن در تهران به تحصیلشون ادامه بدن. از همه مسئولان وزارت علوم و دانشگاه خوارزمی خواهش میکنم تا زودتر به این قائله خاتمه بدن تا خیلی ها نگن که دانشگاه خوارزمی چه جور جاییه که اینطوری دانشجویان اعتراض میکنن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
کاملا حق با شماست .
ولی مشکل اصلی از سرپرستان دو دانشگاه است که مخفیانه و شبانه این ادغام رو پایه گذاری کردند
اگر لطمه ای به اعتبار خوارزمی وارد شده
توسط سرپرست دانشگاهش بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
برادر عزيز
دانشگاه علوم اقتصادي در علوم اقتصادي سرآمد
باقي دانشگاههاست
بريد توي كارگذاري هاي بورس اوراق بهادار تا ببينيد فارغ التحصيلاي اين دانشگاه دارن اونجارو ميگردونن
اكثر استاداي اين دانشگاه روساي سازمانها و ادارت مهم اقتصادي كشور بودن و هستن
از آقاي صالح آبادي بگير تا دكتر قاليباف
و دكتر اعتمادي و .....
خوارزمي چه جايگاه و تجربه اي در زمينه علوم اقتصادي داره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
اگر اساتید و دانشجویان این دانشگاه راس کارهها هستند و اقتصاد مملکت اینه بهتر یه جور از راس کار بیان پایین با این وضع بد افتصادی!!!
به نظرم با دانشگاه کمجون ادغام بشه بهتره
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
ای کاش دوستان ما هم در خوارزمی برای حفظ نام خودشان خواستار لغو این ادغام بشن!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
ببینید دوست عزیز مسئله دانشجویان علوم اقتصادی احقاق حق خودشون هست و در ایم مسیر هم به کسی توهین نکردند، و مطلبه آنها احترام به شخصیت و انتخابشان است و بدیهی است که در رتبه بندی دانشگاه ها یا ترتیب انتخاب انتخاب رشته برخی داشنگاه ها به برخی دیگر برتری دارند مثلاً دانشگاه های شریف و تهران بالاتر از علوم اقتصادی انتخاب میشوند و علوم اقتصادی بالاتر از خوارزمی، وقتی در این مورد صحیت میکنیم حرف از واقعیت ها است نه توهین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
دانشجویان علوم اقتصادی که با اکراه اسم دانشگاه را با خودشون یدک می کشن فکر کردن چه خبره!!! دانشگاه خوارزمی قطب روانشناسی، علوم تربیتی، ریاضی و علوم پایه هست! عزیزان طوری صحبت می کنند که انگار قرار با دانشگاه... ادغام بشن
فرزاندان عزیزم نصیحت یک چوپان پیر ولگرد دنیا گشته را بشنوید درس خاندن در مملکت ارزشی نداره بروید ببینید ارزش در چیست برید دنبال همان حتی اگر اختلاص و دزدی باشد .عمرتان را تلف نکنید
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
"خاندن"ت ما رو کشته ! بنظرم شما یکی از این چوپانهایی هستی که خودت گرگ گلّه شدی؟
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
از این نظرهایی که به اسم کس دیگه ای نوشته می شه متنفرم...

اینقدر ترسو هستی که خودت رو جای کس دیگه ای جا می زنی. مثلا می خواهی با مزه باشی؟؟؟

مدرک گرایی ارزش نیست، درست است، ولی دنبال دانش رفتن هم بیهوده نیست.
با توجه به شرايط و وضعيتي كه اين دانشگاه پيش از ادغام داشت تصميم درستي گرفته شده و ادغام به نفع دانشجو و وانشگاه است. در ضمن يكي از اركان هر دانشگاه اعضاي هييت علمي ان است. چرا كسي نظر ايشان رانمي پرسد؟ فراموش نكنيم كه نظر دانشجويان گر چه مهم است اما دانشجويان هميشه در خطر احساسي برخورد كردن و خداي ناكرده ناخواسته مجري خواسته هاي ديگران شدن هستند. ضمن اين كه بسياري از دانشجويان هم موافق اين ادغام هستند. لذا خواهش ميكنيم بدون هياهوي سياسي به قضيه نگاه كرده و منطقي برخورد كنيم.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
آقای آرش ، اینکه شما وضعیتت چی هستش و اصلا دانشجویی یا نه کاملا مبهمه ، و این نگاه اطلاعاتیت به موضوع دقیقا مثل رنگریز معاون مالی اداری دانشگاه و مسبب اصلی این ماجراست که تا حالا بارها تونسته مانع پیشرفت این دانشگاه بشه.
دانشجوهای معترض هر کدام دارای استدلال و منطق متقنی هستن و بر همون مبنا هم اعتراض میکنن، اتفاقا در این ماجرا منفعت طلبی، ترس و ریاکاریه برخی اساتید بر هیچ کس پوشیده نیست .
شما اگر ادعای موافقت با ادغام دارید ، طوماری امضا کنید ، تجمعی بر پا کنید و نظر خود را نسبت به این ادغام رسما اعلام کنید و از گفتن این جملات نا مشخص و مبهم که فقط ایجاد شائبه میکنه خود داری کنید .
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
جناب آرش تعداد زیادی از اعضای هیت علمی هم قدم با دانشجویان هستند جز عده ای سواستفاده گر.
حرکت این دانشجویان معترض صرفا برای احقاق حقوق خودشان است و خواسته ی دیگران به خودشان مربوط است نه به ما!!!از میان بسیار دانشجوی موافق هم ما کسی را ندیدیم شما کجا دیده ای؟؟؟؟؟800نفر جلوی وزارت علوم مخالفتشان را ابراز کردند!!!به این حرکت دانشجویی و متمدنانه که صرفا جهت احقاق حقوق برحق دانشجویان است صفت سیاسی ندهید و از آب گل آلود ماهی مردنظرتان را نگیرید.
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
فک میکنم بهتره با اطلاع کافی این حرفارو بزنید...
وضعیت قبل از ادغام مشکلی نداشته که اینجور میگید....شایعه ی الکی هم درست نکنید چون هیچکدوم از دانشجویان علوم اقتصادی موافق ادغام نبوده و نیستند و امیدوارم کسی که کامنت شما رو میخونه این حرف شما رو باور نکنه....چون صحت نداره.جوسازی منفی علیع بقیه برای نفع شخصی امری عادی تو جامعه ی ما شده...
در ضمن احساساتی بودن واسه چند روزه نه تا الان...6هفته....تاکید میکنم شایعه درست نکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
دوست عزیز لطفاً دست بردارید از این عادت که هر جا کم میارید دست به گریبان سیاست میشید. اگر هم سیاسی کاری هست متوجه افرادی است که با توجه به مدارک و مستندات موجود ادغام غیر قانونی انجام دادن اون هم وسط ترم و در تعطیلات و پافشاری میکنند و توضیح هم نمیدن، نه دانشجوهایی که دنبال حقشون هستن. اگر سیاسی کاری هست رفتارهای کانالیزه ماست که برای بین دو رفتار رفتار زننده سگ کشی در شیراز و تجمعات 1800 دانشجو یکی را سوژه چندین روز رسانه ها میکنیم و دیگری را به این شکل پوشش می دهیم
کیارش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
خودپسندی در این نظر موج می زند!!!
لابد اینم تقصیر دولت قبله و این دولت ماشالله همه چیش خوبه !
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
شایدم خود رنگریز باشه :)))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
نه، اگر چه سیاستهای کلان دولتها در روند توسعه کشور بسیار مهم است اما مطلب دیگر این است که مهترین ابزار دولتها برای پیشبرد اهدافشان نیروی انسانی است و من و شما و کارمند و وزیر و وکیل و ... فرهنگمان و رویکردهایمان با تغییر دولتها تغییر نمیکند و تا خودمان تغییر نکنیم خانواده ما، سازمان ما، دولت ما و کشور ما تغییر نمیکند.انّ الله لایغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بانفسهم
"يداللَّه مع الجماعه"
رنگریز و وزارت علوم هیچ کاری نمی تونند بکنند
اقای ناشناسی که میگی دانشجوها رو به کویر لوت ببرن.بهتره شما رو هم ببرن مثلث برمودا تا بفهمید چجوری باید صحبت کنید...مرهم دردی نمیتونید باشید نمک به زخم نپاشید درست حرف زدن رو یاد بگیرید....معلومه هیچ اطلاعی از وضع دانشجویان و نگرانی و دغدغه هایی که دارن ندارید....حداقل به عنوان یه هموطن که من خیلی متاسفم شما هموطن من هستید درک کنید یک جمله ی امیدوار کننده بنویسید نه اینکه توهین کنید و شخصیت خودتونو جلوی بقیه به نمایش بذارید
واقعا مشخص نيست مديريت دانشگاه "علوم اقتصادي"، تاكيد مي كنم "دانشگاه علوم اقتصادي" به دنبال چه اهدافيه. مديريت دانشگاه جدا از ظلمي كه به دانشجويان كردند، از جنجال به راه افتاده در خصوص بورسيه هاي غير قانوني سوء استفاده كرده و كل بورسيه هاي قانوني دانشگاه كه چند ساليه مشغول به تدريس در دانشگاه هستند رو اعلام عدم نياز كردند (لازم به ذكره كه اين بورسيه ها هيچ ارتباطي به بورسيه هاي غير قانوني ندارند و همگي از نخبه هاي رشته تحصيلي مربوطه هستند و از طريق بورس نيز وارد مقطع دكتري نشدند و حائز كليه شرايط قانوني بورس هستند) . از مسئولين ارشد نظام انتظار و درخواست داريم رفتارها و تصميمات دانشگاه علوم اقتصادي رو به دقت زير نظر داشته باشند تا حق هيچ فردي چه دانشجو و چه بورسيه ضايع نشه.
تابناك عزيز در قبال انتشار اين پيام مسئولي و ازت ميخوايم تا آخرش باهامون باشي.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
مديريت دانشگاه بسيار ضعيف و خودسر عمل نمودند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
قشر دانشجو از كارشناسي تا دكتري هميشه مظلوم بوده و نياز به حمايت داره. آقاي سرپرست دانشگاه علوم اقتصادي ميشه توجيهتون رو بفرمايين ما هم بهره مند شيم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
دوستاني كه منفي ميدين بدونين پرچم دانشگاه علوم اقتصادي هميشه بالا ميمونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
علوم اقتصادي Like
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
تا الان مسئولان دانشگاه علوم اقتصادي فكر ميكردن هر كاري بكنن و هر تصميمي بگيرن آب از آب تكون نميخوره. ولي اين روزا متوجه شدن ظلم پايدار نميمونه. بايد ياد بگيرين دانشجويان و حقشون محترمه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
علوم اقتصادي پرچم بالاس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
بنده يكي از اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم اقتصادي هستم و متاسفم از اينكه نامم رو نميتونم به دلايلي ذكر كنم. بر اين گفتار صحه ميگذارم و اميدوارم تمامي مشكلات با صبر و آرامش از پيش پاي عزيزان دانشجو و همكاران بورسيه برداشته شود و آنچه موجب خير و صلاح ماست اتفاق بيافتد. ان شاء اله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
كاملاً موافقم
من يه علوم اقتصاديم
ارشدمو از اونجا گرفتم
دانشگاه من دانشگاه علوم اقتصاديه
خوارزمي نيست!
اينو بفهمين
خوبه فردا بلند شين وببنيد فاميليتون رو عوض كردن بدون اجازتون؟
چرا با هويت علمي ما اينكارو ميكنيد؟
مگه شهید بهشتی با عباسپور اقدام شد اتفاقی افتاد؟
رتبه ی ما با خاک یکسان شد فقط.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
من دانشجوي شهيد عباسپور بودم.عباسپور يه ملك خصوصي شده بود كه بعد از ادغام با شهيد بهشتي يه رنگ وبوي دانشگاه هم گرفت
تا آنجا که من میدانم بسیاری از اطلاعاتی که در متن آمده ناصحیح است فلذا هم نویسنده را دچار تحلیل نادرست میکند و هم خواننده را گمراه !: 1-قدمت دانشگاه خوارزمی نزدیک به یکصد سال (1298 شمسی) میرسد. 2- بسیاری از ورودی های این دانشگاه در کنکور رتبه های دو و سه رقمی داشته اند . 3- در رتبه بندی وزارت علوم رتبه دانشگاه خوارزمی به مراتب از رتبه دانشگاه (دانشکده اقتصاد) بهتر بوده است.4-اساسا شرایط برای دانشجویان فعلی به هیچ عنوان تغییر نکرده است چونکه : الف- محل تحصیل و استادان آنها همانی هست که بود ب -دانشکده الحاق شده به خوارزمی همچون برخی دانشکده های دیگر در تهران تعریف شده اند.ج -مدرک تحصیلی دانشجویان فعلی بنا به خواست آنها میتواند با نام خوارزمی یا دانشگاه علوم اقتصادی صادر شود. و .... باتوجه به مراتب یاد شده بهتر است دانشجو یان معترض عاقلانه بیندیشند و وقت خود را تلف نکنند که شرف المکان بالمکین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
خوارزمي اصلا دانشگاه هاروارد
مال شما!
علوم اقتصادي مال ما
دست از سر ما برداريد
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
دانشگاه خوارزمی بسیاری از رشته های دانشگاه علوم اقتصادی را ندارد بنابراین نمیتوان سیب را با گلابی مقایسه کرد!!!این دانشگاه در همه جا به عنوان دانشگاه استان البرز شناخته می شود درحالی که سرپرست ادعای تهران بودن می کند بهتر نیست تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید؟؟؟؟؟!!!!
هر پیری که فرزانه نمی شود!!!یکصد سال قدمتتان ارزانی خودتان!!!!
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
1-قدمت دانشگاه چیزی نیست که بهش نازید پز داد.
2-بسیاری از ورودی های علوم اقتصادی هم با همین رتبه ها یعنی 2و3 رقمی قبول شده اند به خصوص در رشته های انسانی با رتبه های بسیار بالاتر از خوارزمی....رتبه های mba در دانشگاه علوم اقتصاد و خوارزمی رو باهم مقایسه کنید متوجه میشید.
3-یه عینک بخرید و دوباره مراتب دانشگاه ما و خوارزمی رو مقایسه کنید.
4-الف:شرایط در آینده بلاشک تغییر خواهد کرد.همین الانش اسم رشته ی من عوض شد
اگر خوارزمی با علوم اقتصاد ادغام شود و اسم علوم اقتصاد از بین برود.دیگر مدرک دانشگاهی که وجود ندارد به چه درد میخورد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
با توجه به مطالبی که فرمودید که هیچ چیز تغییر نکرده ممکنه لطفا بفرمایید وقتی فقط اسم یک دانشگاه عوض میشه و استادها، ساختمان و ... ثابت هستند چطور اهداف وزارت علوم مبنی بر توسعه علمی و ... محقق خواهد شد. شما همه اطلاعات متن رو زیر سوال بردید و خودتون یکسری اطلاعات غیر مستند ارایه کردید که البته قدمت دانشگاه رو درست میگید که صرفاً نمیتونه ملاک سنجش باشه و رتبه های 2 و 3 رقمی هم ان شااله که درسته ولی اینها در رشته های خاص دانشگاه علوم اقتصادی نیست برادر گرامی
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
مغالطه نکنید آقا؛ 1-قدمت ملاک عمل نیست 2-آیا این "بسیاری ورودی ها" در رشته های تخصصی دانشگاه علوم اقتصادی هستند؟ یا بهتر بپرسم:اصلا" دانشگاه خوارزمی رشته های دانشگاه علوم اقتصادی رو تا به حال داشته که بخواد رتبه ش خوب یا بد باشه(قاطبه ی رشته ها مدنظره) 3-اولا" ملاک رتبه بندی در کشور عرف بوده و رنک علمی قابل استناد وجود نداره ثانیا" قیاس در رشته های متفاوت مع الفارقه، ثالثا" بر فرض محال پذیرش این برتری قرار نیست چون به تشخیص آقایان خوارزمی جای خوبیه، کسی رو به زور تحمیل کنن. 4-اولا":ادعای جالبیه، چون مجریان این ادغام نحس برخلاف شما نظرشون اینه که ادغام در جهت بهبود و هم افزایی ست که همونطور که شما هم فهمیدید نیست! ثانیا": نه داشتن مدرک دانشگاه خوارزمی آش دهن سوزیه و نه گرفتن مدرک علوم اقتصادی منجل شده چاره ی کاره، ضمن این که در این حق انتخاب تکلیف فارق التحصیلان چی میشه؟

این همه اطلاعات نامربوط و گمراه کننده ی شما نشون قرض ورزی تونه
دانشجو علوم اقتصادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
دوست عزیز 1)دانشگاه شما قدمت صدساله داره دانشگاه ما نیز سال 1315 تأسیس شده. 2)شما رتبه های خوب دو رقمی سه رقمی دارید تبریک میگیم خدمتتون اما نه تو رشته های ما چراکه دانشگاه شما در زمینه رشته های ما پیشینه ای نداره. 3)رتبه بندی وزارت علوم به خیلی موارد از جمله اندازه دانشگاه امکانات و تعداد دانشجو و تعداد رشته هایی که وجود داره بستگی داره بنابراین دانشگاه ما که یک دانشگاه تخصصی است لزومی نداره چنین مقایسه بشه . 4) الف مدرک انتخابی واقعا حرف عجیبی است. مدرک دانشگاهی که دیگه وجود نداره و چندسال دیگه هیچکس نمیشناسه به درد نمیخوره.ب) محل تحصیل تهران باشه ولی مدرک ما مال دانشگاهیی در کرج است یعنی ما در کرج درس خوندیم نه تهران در ثانی با بدقولی هایی که مادیدیم خود مصوبه دولت قبل رو رد کردن میگن دانشگاه نیستین اونوقت ما باید به تهران موندن اعتماد کنیم؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
دیگه چرت نگو! هاروارد باشه که تو یکی رو راه نمی دند تا بخوای بگی نمی خوای!
من در حال حاضر عضو هیئت علمی یکی از دانشگاههای معتبر کشور هستم و افتخار میکنم که دوران کارشناسی خود را در دانشگاه خوارزمی )تربیت معلم سابق) گذرانده ام و مجددا براساس تجاربم تاکید میکنم که این دانشگاه در رشته های علوم پایه از کیفیت بالایی برخوردار است و حیف است که با یکسری برنامه های نسنجیده اینچنینی اسم ورسم این دانشگاه از بین برود. با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
به عنوان یک دانشجوی علوم اقتصادی با شما هم نظرم
بهترین راه این است که خود دانشجویان خوارزمی هم اعتراض کنند نسبت به این ادغام و به سرپرست فشار بیاورند
که بیش از این قضیه کش پیدا نکند و اعتبار دانشگاهی لطمه نبیند
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
بسار عالی ما علوم پایه نیستیم و مشکلمان هم همین است لطفا شما هم برای حفظ نام دانشگاهتان دستس بجنبانید و خواستار لغو ادغام شوید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
دقیقا دانشجویان علوم اقتصادی هم به انتخابشان و دانشگاهشان افتخار میکنند و برای همین مطالبه گر شده اند. ضمن اینکه همانطور که فرمودید دانشگاه خوارزیم در علوم پایه سرآمد است، و دانشگاه علوم اقتصادی هم به عنوان یک دانشگاه تخصصی در حوزه علوم انسانی و مدیریت حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
من تا ادغام لغو شود سرکلاس نمیرویم
پاسخ ها
مهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
با جه منطقی ؟!
مسوول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
نرو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
فقط كم مونده اين دانشجوها با مصوبات مجلس هم مخالفت كنند و بعد با تحصن عوضش كنند
بچه های MBA دانشگاه ما با رتبه های زیر 170 قبول شدن..یکیشون میگفت دوسال تمام وقت مطالعه کرده تا به این رتبه دست پیدا کنه.درحالی که اگر خوارزمی میخواست بره با چندبرابر رتبه ی پایینترم میتونست قبول بشه.رتبه ای که اگر 3 ماهم میخوند خیلی راحت بهش میرسید.حالا دوسال زمان گذاشته کنکور داده رتبه آورده اومده علوم اقتصادی و یهو با خوارزمی ادغام کردن دانشگاهی که رتبه ی چندبرابر بدترم قبول میشد!خب اگه همون اول بجای دوسال مطالعه سه ماه وقت میزاشت میرفت خوارزمی الان فوق لیسانسشم گرفنه بود!!!
عاجزانه از تمامی مسولین خواهش میکنیم جلوی این بی عدالتی رو بگیرن و به داد ما دانشجوهای دانشگاه علوم اقتصادی و خانواده هامون برسن.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
اصلا این نوع اظهار نظر و دلیل آووردن دقیقا مثل رنگیز ، سبحان اللهی یا وزارت علومی هاست ، بدون شک ... چون تو این هفته هایی که گذشت مثل نوار ضبط شده همش همینارو تکرار کردن ، شما قانونو زیر پا گذاشتین ، بی قانونی کردین ، حتما باید دیوان عدالت بیاد مچتونو بگیر] ... بیخیال شید دیگه ، خیلی رو دارید ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
برادر چرا حرف مفت میزنی!!! بنده رتبه 1 کنکور کارشناسی ارشد بودم توی مقطع دکترا همه ی دانشگاه های تهران را اوردم و ترجیح دادم برم خوارزمی! خیال کردین دانشگاه علوم اقتصادی دانشگاه هاروارد هست
خیلی از شما ممنونم که پاسخ درخواست های ما برای پیگیری این موضوع رو با درج این خبر به عنوان یک خبر اصلی دادید.
این اتفاق سوای متضرر شدن دانشجویان جنبه های دیگری هم داره که میشه مفصل بهش پرداخت، دانشجویان با تلاش فراوان خودشون در این مدت مستندات قانو نی ای رو جمع آوری کردند که بسیار قابل تامل هستند.
وزیر علوم کاملا رویه ای غیر قانونی رو طی کردند برای این ادغام و در عین حال حقوق دانشجویان رو با ادغام با دانشگاهی سطح پایین تر از بین بردن و همه این ها قابلیت رسانه ای شدن رو دارند. و همچنین شکایت دانشجویان از طریق سازمان بازرسی و دیوان عدالت هم در حال پیگیری است و وکیل حقوقی دانشجویان این وظیفه رو بر عهده داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
اولا دانشکده سطح پایین نه دانشگاه سطح پایین! دانشگاه خوارزمی ( تربیت معلم سابق) تو بسیاری از علوم پایه قطب علمی کشور بوده!

دوما، اقدام غیرقانونی هست ربطی هم نداره اگه دانشکده مقابل چی هست!
ما هیچوقت نمیگیم دانشگاه خوارزمی بد هست، ولی آقا زور نیست که، شش هفته کلاسهای دانشگاه علوم اقتصادی تشکیل نشده، هشت بار تجمع کردیم، دوبار جلوی مجلس، دوبار مقابل وزارت علوم، آقا ما دانشگاه علوم اقتصادی را میخواهیم،
وقتی مجلس وزیر علومی انتخاب کنه که.... باشه بایدم دو تا سرپرست غیر قانونی دانشگاه با هم بر سر منافع شخصی به توافق برسن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
شما حالت خوبه؟از کی‌ تا حالا مجلس وزیر علوم انتخاب می‌کنه؟ !!!!!!!!
چرا نگاهی به موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت برنامه ریزی نهاد ریاست جمهوری نمی کنید ،جزیره ای شده موسسه فوق که از وظیفه اصلی خود پا فرا تر گذاشته وبه ریاست جمهوری تکیه کرده و دانشجویان زیادی گرفته در حاشیه امن قرار گرفته در صورتی که بر اساس مصوبه شورایعالی اداری موسسات اینگونه ای باید در وزارت علوم ادغام می شدند ،پس وزارت علوم چه کاره است که نهاد ریاست جمهوری هم دانشگاه شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
و همین طور موسسه عالی بانکداری، وزارت علوم در مساله ادغام دانشگاه علوم اقتصادی اشتباه بزرگی مرتکب شد که بسیار به حیثیت وزارتخانه آسیب زد. ممکن است دهها سال بعد نمایندگانی در مجلس پیدا شوند که وزارت علوم را به خاطر این اشتباه استیضاح کنند.
من رتبه 400 کنکور علوم انسانی هستم و دانشجوی مدیریت مالی. دانشگاه علوم اقتصادی، بخدا حاضرم دوباره کنکور بدم، اگه این ادغام باقی بمونه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
شما نمی تونی دانشگاه علوم اقتصادی باشی.
تو رو قرآن به داد دانشجویان علوم اقتصادی برسید، کشور با این مشکلات اقتصادی درگیره، اونوقت انحلال تنها دانشگاه علوم اقتصادی چه دلیلی داره؟؟؟ :-SS
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
حالا مثلا جه گلی به سر اقتصاد کشور زده این دانشگاه که ما خبر نداریم؟
در جواب آقای مهر :
۱-در رابطه با قدمت باید بگم دانشگاه شریف یا ...سال ۱۳۴۴ تاسیس شد پس با این استدلال که قدمت ملاکه خوارزمی از شریف بهتره
به قول معروف :
جوان با هنر خواهی برو بر عمر او مشمَر

که چند ساله جوان بهتر ز پنجاه ساله گاو نر

من از علم و هنر پرسم ، تو از پیری سخن گویی؟

اگر پیری بود علت شدی ابلیس پیغمبر
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
بسیااااااااااار عالی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
بله در خیلی از رشته های علوم پایه، تربیت بدنی، رشته های دانشکده های روانشناسی و علوم تربیتی، ریاضی، ادبیات و ... بهتره.
ما این همه درس نخونیدم که بریم دانشگاه خوارزمی...این ظلم واضحیه به ماها..پیگیری کنید لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
خیال کردی الان تو هاروارد درس میخونی!!!
تمام دانشجویانی که از رشته علوم انسانی در دانشگاه علوم اقتصادی قبول شدن دو رقمی و حداکثر سه رقمی هستن، یعنی رتبه های برتر کنکور، چرا با سرنوشت ما بازی میکند وزارت محترم علوم.......
آقا يا خانم مهر مطالب زيادي ارائه دادي. ولي من فقط يه سوال ازت ميكنم و اون اينكه آيا حاضري ايران با افغانستان ادغام شه و يك كشور به نام افغانستان تشكيل بدن؟ چند سال بعد اگه ازت بپرسن متولد كدوم كشوري چي ميگي؟ ميگي ايران؟ يا ميگي افغانستان؟ اين چه توجيهيه كه ميگي مدرك به دلخواه خود دانشجويان بهشون داده ميشه؟ چند سال بعد دانشجويان يه مدرك به اسم دانشگاه علوم اقتصادي دارن كه هيچ اثري از اون دانشگاه نيست. به بچه هاشون بگن كجا درس خونديم؟ هويتشون چي ميشه؟ پس بهتره در اين روزگار كه سطحي نگري معضلي شده شما كمي عاقلانه بينديشيد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
مثالت رو چرا نگفتی ایران و آلمان؟ اونوقت با کله می رفتی که!

خوارزمی دانشگاه هست، مل شما شبه موسسه! خروجی خوارزمی استادهای مطرح علوم پایه هست! خروجی دانشگاه شما اقتصاد به هم ریخته کشور!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
ببخشید در ادغام دانشگاه بایستی تدبیر بیشتری می شد ولی اگر بخواهیم دانشگاه خوارزمی را اقتصاد مقایسه کنیم قیاس دانشگاه خوارزمی تهران با افغانستان و قیاس اقتصاد با ایرا نهتنها درست نیست بلکه برعکس این موضوع است و قیاس بهتر خوارزمی: آرمریکا؛ علوم اقتصاد :افغانستان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
ناشناسان عزيز در مثل مناقشه نيست. ببينين مطلب چي داره ميگه و منطورش چيه. آلمان و امريكارو مطرح كردن همون سطحي نگريه كه اشاره شده
از قدیم گفتن حق گرفتنیه نه دادنی

بچه های علوم اقتصادی همچنان پای حقشون ایستادن
حرف های گفته شده و شنیده نشده خیلی زیاده ، دانشجو ها خیلی حرف دارن برای گفتن .
دو تا سرپرست غیر قانونی نشستن باهم تصمیم گرفتن که منو دانشگاهی بفرستن که اگر قرار بود تو لیست انتخاب رشته هام باشه قطعا آخر لیستی که انتخاب کردم میبود ، من با 150 MBA نمیخوام برم خوارزمی این سخته فهمیدنش ؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
توهم شدیدی داری خیال کردی علوم اقتصادی از خوارزمی خیلی بهتره!!!
ما علوم اقتصادی رو انتخاب کردیم نه هیچ جای دیگه ای رو. فهمش خیلی سخت نیست.
ان الله یری ویحکم بیننا وقوم الظالمین
درود بر دانشجویان حق طلب دانشگاه علوم اقتصادی......
دانشگاه علوم اقتصادی باید مستقل بمونه و حتی بهش بیشتر امکانات بدن....نه که ادغامش کنن
این چه وزارت علومیه که علم و تخصص کشورو به بازی گرفته با تصمیمای غیر کارشناسیش؟؟
وزارت علوم اصلا صدای دانشجویان علوم اقتصادی را نمیشود و نمیخواهد قبول کند که تخلف کرده، طبق مصوبه هیئت دولت دانشگاه علوم اقتصادی باید با دانشگاه های تهران ادغام شود ولی با دانشگاه کرج ادغام شده، ولی وزارت نمیخواهد قبول کند که تخلف کرده است.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
بابا مومن دانشگاه خوارزمی که ماله تهرانه و دانشگاه اصلی اش در وسط وسط تهرانه (دروازه دولت، خیابان مفتح) و آنچه در کرجه صرفا پردیسی برای افزایش فضا. برای مثال دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران که در کرجه، آن وقت باید گفت دانشگاه تهران ماله کرجه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
دوست عزيز ناشناس خوارزمي همه كارشناسياش و حتي ارشداي شبانش كرجه ارشدءروزانش مفتح هست كنارشم برديس بين الملله جي ميكي شما
مگه سه سال پیش دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران رو با هم ادغام نکردن؟!! بعد از دو سال فهمیدن چه کار بیخودی بود و دوباره جداشون کردن!!!!!
یا حالا که پردیس بین الملل رو با بچه های رتبه 100 یکی کردن......!!!
....
شش هفته است هیچ کس سر کلاس نمیرود در دانشگاه علوم اقتصادی و همه را تهدید به حذف ترم کرده اند، اگر میخواهند حذف ترم کنند، بکنند،،،
ما از حق مسلم خود کوتاه نماییم.......
دانشجوهای خوارزمی اگر از اعتراضات ناراحت میشید که حق دارید ، برای حل ناراحتیتون به ما که مثل شما دانشجویی نباید مراجعه کنید ، به رییس دانشگاهتون اعتراض کنید ، که اگر این اقدام دانشجویی ما نباشه از فردا هر کسی با هر سمت قانونی و غیر قانونی ای به خودش اجازه میده به من و شما که دانشجو هستیم ظلم کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
خوشم میاد بچه های دانشگاه اقتصاد همه پایه تابناکنا... ولی مطمئن باشید این وصلت جدایی نداره... بشینید پای درسو مشقتون... وقت تونو تلف نکنید...
بدترین و ضعیف ترین وزارت دولت همین وزارت علوم است. وزارتی ک بعد دوسال هنوز نمیتواند رییس چند دانشگاه را انتخاب کند. وزارتی که فقط دنبال حاشیه سازی است و هر روز با راه اندازی جنجالی در کشور روز را شب میکند. من با اطلاع میگویم ک روند کارهای علمی به شدت افت کرده است.
این ادغام سرشار از ایرادات قانونی و منطقی و عرفیه. اما وزارت علوم اصرار بر انجامش داره و بقیه نهادها هم دارن با بی اهمیت جلوه دادن موضوع مسئله رو با مصالحه حل می کنن. تو رو خدا یکی حرف دانشجوها رو بشنوه. از دولت تدبیرو امید و اعتدال بعید بود.
من شبانه علوم اقتصادي رو به روزانه خوارزمي وحتي الزهرا كه معروفتره ترجيح دادم
حالا بايد شبانه خوارزمي بشم؟ چرا اينقدر سخته فهميدن اين دو دو تاي ساده؟!
اقای وزیر دولت تدبیر و امید آیا واقعا یه ذره تدبر و تعقل انقد سخته ؟ ۶ هفته هست دانشجوهای مملکت فریاد میزنن که کارتون خطا هست ...چرا نمیخوای بشنویدددد
دانشگاه خوارزمی تا دیروز نمیدونست علوم اقتصادی چی هست ؟؟؟ حالا هر چی ما میگیم میگن نه خیلی سن و سال داره با سابقست ...
دانشگاه ما هم 80 سال سابقه داره ، اولش دانشسرا بوده مثل خوارزمی ، خود خوارزمی تا حالا ده مرتبه تغییر نام و تغییر هویت داده ، چرا خب میخواین مارو نابود کنید ؟؟؟؟ مثل دانشگاه علامه زمین بدید به دانشگاه ، ساختمون بسازه رشد کنه نه اینکه یه برند رو نابود کنین آخه ...
این چه قانونی است که سرپرست غیرقانونی یک دانشگاه با. سرپرست غیرقانونی یک دانشگاه دیگر توافق کنند (آن هم بدون اطلاع حتی هیات علمی دانشگاه و دانشجویان) و وزارت فخیمه علوم هم این اقدام غیرقانونی را تایید کند و در از ترس اعتراضات در ایام تعطیلات عید سردر دانشگاه را تعویض کنند.......
تدبیر کجاست؟؟؟؟
خواهش ما آینه که از وزارت علوم بخواهید تا در مقابل تخلفات خود پاسخگو باشد....
دوستان توجه کنید: وزارت علوم برای ادغام شبانه دانشگاه علوم اقتصادی فرآیندی عیرقانونی انجام داده است.و به تنع این ادغام غیرقانونی، حق ذینفعان بسیاری ضایع شده است. حرف ما این است که وزارت دولت تدبیر و امید، کار خلاف قانون نکند.به جای عرخواهی در جلسات خصوصی، جرات داشته باشد تصمیم غلط خود را اصلاح کند. تا پای جان می ایستیم برای گرفتن حقمان. خوارزمی نمی خواهیم. فقط دانشگاه علوم اقتصادی
بنظر من دانشجو ها خوارزمی هم باید برای لغو ادغام تلاش کنن و تجمع های اعتراضی انجام بدن
این چه جور وزارتخانه ای که هیچ عکس العملی به تعطیلی یک دانشگاه به مدت 6 هفته نشون نمی ده!!!!!! آیا این رفتار برازنده دولت تدبیر امیده!!!!!! اگر وزیر توانایی حل و فصل این موضوع نداره جناب آقای رییس جمهور لطفا شما پیگیری فرمایید
چرا دو سرپرست غیرقانونی باید بتونند یه دانشگاه رو منحل کنند و اموال میلیاردی آن را به دانشگاهی دیگر ببخشند. ما مخالف ادغامیم چون ایمان داریم پشت پرده این معامله، فسادی پنهان وجود دارد. اگر وزارت صداقت دارد از ادغام با خوارزمی صرف نظر کند. بررسی کنید چرایی اصرار بر خوارزمی را. ما سوال داریم و وزرات جوابی ندارد.
من سید محسن هستم، رتبه 290 کنکور، دانشجوی مالی دانشگاه علوم اقتصادی،،،،من تا رفع ادغام سر کلاس نمیروم.....
ما تا آخر ایستاده ایم!
انتظار ما از تابناک این بود و هست که در چنین ظلم های بزرگ پنهانی، همدل و حامی مظلومان باشد. خواهشا با توجه به حجم کامنت ها، حقیقت طلبانه، دوباره کار کنید تا رسوا شوند قانون شکنانی که پشت ژست هایی کثیف پنهان شده اند و با حمایت از اهل حق، اعتمادسازی کنید در جامعه.
ما تا آخر ایستاده ایم!
به خدا قسم که دانشجویانی را در این دانشگاه می شناسم که در اثر این بی تدبیری ها تا حد جنون پیش رفته اند، افسرده و سرخورده شده اند.
دیگر امیدی به زندگی برایشان نمانده است.
شما رو به خدا تا بلایی بر سر کسی نیامده به داد این جوانان برسید.
آیا مسئولان متوجه نیستند که با ادغام با یک دانشگاه سطح پایین تر با آمال و آرزوها و احساسات و آینده ی این جوانان بازی می کنند؟
به نظرم همه این سر و صدا ها بی خوده. چه فرقی می کنه. هارواد یا ییل نبوده دانشگاه تون که. یه ساختمان 6 طبقه وسط شهر. یه دبیرستان غیرانتفاعی یه مدرسه برای تربیت کارمند مالیه...
کسی ندونه فکر می کنه آپولو هوا می کنید.
یک کلام: لغو ادغام. والسلام
چرا کامنت ها را تایید نمیکنی تابناک!!!!!!!!!!!!
تهدید به حذف ترم شدیم.
نمایندگان بچه ها تهدید شدن به اینکه اخراج میشن. چرا؟
مقام معظم رهبری همیشه جوانان رو به حضور در عرصه های مختلف دعوت می کنند.
چطور مسوولین ادعا می کنند ک ما نمی فهمیم خوارزمی بهتره یا علوم اقتصادی؟ در حالی ک رهبری جوانان رو به مدیریت و پیشرفت کشور دعوت می کنند.
ما چطور می توانیم مدیران اینده ی این کشور باشیم در حالی ک از نظر مسوولین متوجه بهتر بودن اقتصادی یا خوارزمی نمی شویم.

این چه ادغام کارشناسی شده ای است ک همه ی دانشجویان به ان معترض هستند؟ چطور ادعا میشه این کار به نفع ماست در حالی ک همه ی ما معترضیم.
قدمت دانشگاه علوم اقتصادی هم به سال 1315 بر می گردد.
از اولین مدارس اقتصادی کشور بوده و البته بسیاری از مسولان وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی از همین دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
حتی اگر قرار است ادغامی انجام شود باید این ادغام با دانشگاهی بهتر از علون اقتصادی انجام شود.
من تا به اینجا از این همه اتفاقات یک نتیجه گرفتم، صدای دانشجو شنیده نمی شود! و فقط حرف هست که ما آینده این مملکت را می سازیم...
ببینیم صدای رسانه ها شنیدنی هست یا نه...
ﻫﻤﻪٔ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺭﺗﺒﻪ ﻫﺎﯼ ﺑﺮﺗﺮ ﮐﻨﮑﻮﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺣﻖ ﻣﺴﻠﻤﺸﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺯﺣﻤﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﺸﻮﻧﻮ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻨﻦ، ﻭﻟﯽ‌ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺩﺍﺭﻥ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺭﻭ ﻣﺘﺤﻤﻞ ﻣﯿﺸﻦ ﮎ ﻫﺮ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﺋﯽ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻧﯿﺴﺖ، ﺍﯾﻨﮑﻪ 6 ﻫﻔﺘﻪ ﺑﻼﺗﮑﻠﯿﻔﯽ ﻭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺳﺨﺖ ﺭﻭ ﺗﺤﻤﻞ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻦ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺪ ﺩﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻫﺪﻓﯿﻪ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﻥ ﻭ ﺍﻭﻧﻘﺪﺭ ﺍﻳﻦ ﻫﺪﻑ ﺑﺮﺍﺷﻮﻥ ﺍﺭﺯﺷﻤﻨﺪ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻠﺶ ﻋﻤﺮﺷﻮﻥ ﻭ ﻭﻗﺘﺸﻮﻥ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﻥ ﻣﯿﺰﺍﺭﻥ ﻭ ﺍﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺷﺨﺼﻲ ﻭ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺩﺭ ﺍﺯﺍﻱ ﺩﺳﺘﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺟﻤﻌﻲ ﮕﺫﺷﺘﻦ!
این ادغام دست پخت تعداد معدودی هستش از جمله سرپرستان غیرقانونیه دو دانشگاه و تنی از چند از معاونینشون اونم فقط بخاطر منافع شخصیشون!خیلی ازین افرادی که این ادغامو جوش دادن و روش پافشاری میکنن بهش وعده ی پست و مقامهای بالاتر داده شده!حالا یه سری داخل دانشگاه خوارزمی پس از ادغام و یه سری خارج از این دانشگاه!لطفا جلوی این خیانت رو بگیرین.با آینده ی ما داره بازی میشه و با این کار غیر قانونیشون دارن تلاشهای چندساله ما برای رتبه آوررن و تحصیل دریک دانشگاه معتبر مثل علوم اقتصادی رو نابود میکنن..من خودم دانشجوی اقتصادم و کلی زحمت کشیدم به این رتبه رسیدم تا بیام همچین دانشگاهی اون وقت...
این همه درس نخوندم که با رتبه ۱۲۰ MBA بفرستنم دانشگاهی که مطمینا حتی تو لیست انتخاب رشته ام هم نمی بود !!!
بی منطقی و ظلم این ادغام واقعا مسخره است....
سوال ما این است که چرا خوارزمی؟ چه معامله ای شده پشت پرده؟ چرا دو سرپرست غیرقانونی باید برای ادغام دو دانشگاه تصمیم بگیرند؟ چرا دانشجویان برای وزارت معنایی ندارند؟ دانشگاه بی دانشجو چه معنایی داره؟ وزارت بیا ببین تعطیلی تمامی کلاس ها رو. مدیران وزارت علوم! خجالت بکشید از این وضعیت.اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
اين ادغام يك مسائل پشت پرده و غير قانوني زيادي دارد و به هيچوقت حاصل كار كارشناسي شده نيست. تنها مسائلي كه در نظر گرفته نشده، دانشجويان، هيئت علمي و مسائل علمي است!
بنده دانشجوی خوارزمی نبودم ولی با این دانشگاه همکاری علمی داشتم ،و به حق اون رو یک دانشگاه برجسته یافتم ،حالا که این کامنت ها رو میخونم متوجه میشم وزارت علوم چه ظلمی به خوارزمی کرده چرا که یکی از دوستان نوشته بود :ما اینقدر درس نخوندیم که بیایم خوارزمی ،این حرف غلط هست چون با توجه به شناختی که از هر دو دانشگاه دارم ،دانشگاه خوارزمی به مراتب برتر از علوم اقتصادی هست و این همه هو کردن و سر و صدا کردن دانشجو ها بی مورد هست من وقتی پاریس درس میخوندم دانشگاه سوربن و به دانشگاههای پاریس تبدیل کردن و نام پانتئون و رو دانشگاهها گذاشتن و دانشجویی هم اعتراض نکرد چرا که نه تنها براشون فرقی نکرد بلکه ممکن بود بهتر هم باشه پس در این مورد هم توصیه برادرانه من به همه اینه که زیاد اعتراض نکنن چون سرشون کلاه نرفته و در ضمن براشون بهتر هم هست که مدرک خوارزمی رو برای فارغ التحصیلی شون انتخاب کنن ،چون که در زمان تحصیلم در خارج همکلاسی داشتیم که از خوارزمی در رشته ریاضی فارغ التحصیل شده بود و چقدر هم او رو مورد احترام میدونستن چون دو توصیه نامه از اساتید ریاضی خوارزمی داشت و این امر حتی برای منی که از تهران فارغ التحصیل شده بودم پیش نیومده بود.
پاسخ ها
علوم اقتصادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
دوست گرامی در این که خوارزمی در رشته های علوم پایه و بخصوص ریاضی سرآمد است شکی نیست.ولی ما به جهت اینکه در رشته های دیگری چون مهندسی سیستم،MBA و...تحصیل میکنیم ترجیح میدهیم که مدرک دانشگاهی که در ابتدا انتخاب نموده ایم دریافت کنیم.درک این مسئله بسیار ساده است.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
آخه عزیزم خودتم متوجه نیستی چی داری میگی! داری میگی رشته های ریاضی و ... خوارزمی خوبه. اوکی خوبه ولی محض نمونه یدونه استاد تو رشته های ما نداره ، اسم دانشگاه ما تو رشته های خودمون 100 برابر بهتر از خوارزمی هست که 2 سال پیش بهش میگفتن مدرسه معلم ها
اگه بچه های علوم اقتصادی از گرفتن حقشون کوتاه بیان مسلم بدونید که کم کم سراغ خیلی از دانشگاه های دیگه هم خواهند رفت. پس باید دانشجوهای دانشگاه های دیگه هم پشت بچه های علوم اقتصادی دربیان. فرهادی برای چند تا از دانشگاه های دیگه هم قراره همین برنامرو اجرا کنه .
جالبه هر روز تو دنیای مدیریت گفته میشه که تغییر باید منطبق بر منافع ذینفعان باشه و اونا رو هم منتفع کنه
اما اینجا اونجوری که من تو اخبار این یه ماهه خوندم کل دانشجوهای یک دانشگاه از یه تصمیمی ناراحتن و حقشون رو وزارت علوم راحت داره می خوره بعد دوستان میگن این تصمیم روش کار کارشناسی شده
معنیه کار کارشناسی رو هم فهمیدیم
خدا به داد این دانشجو ها برسه با این وزارت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
البته کارشناسی از نظر آقایان مدیر، که همه چیز را به سود منافع شخصی و متناسب با موقعیت شخصی خودشون در نظر می گیرند.
من از دانشجویان علوم اقتصادی هستم واقعا شرایط سخت و اسفناکی داریم و در بلاتکلیفی و رنج به سر میبریم و هیچکیس پاسخگوی اعتراض بر حق ما نیست وتا الان بسیار متضرر شده ایم ولی کوتاه نمیایم و پای حقمون ایستادیم تا پیروز بشیم
دانشجوهای این دانشگاه را تو سازمان مالیاتی زیاد دیدیم همین نخبه ها را
ان الله لا یغیروا ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم
خداوند سرنوشت هیچ گروهی را تغییر نمیدهد مگر آنکه ان گروه تلاش کنند!
ما تلاش میکنیم و حق مسلممون و انتخابمون و هویتمون که دانشگاهمونه رو پس میگیریم. توکل بر خدا
با سلام دوستان بهتره نیمه پر لیوان رو هم ببینن
دانشگاه خوارزمی هم بالاتر از دانشکده علوم اقتصادی نباشد اطمینان داشته باشید پایین تر هم نیست دانشگاهی که بزرگان کشور در مباحث علوم پایه از این دانشگاه فارغ التحصیل شدن وپی ریزی های قوی از همین دانشگاه شروع شده اگر دانشجویان معترض واقعا دنبال کسب علم هستند خب همون اساتید خودتون هستند که به شما آموزش خواهند داد اسم که مهم نیست واگر دانشجویان پی فخر فروشی واز این قبیل مسائل هستند بهتر بود به رشته های مهندسی در شریف وامیر کبیر وتهران میرفتند درضمن باز هم تاکید میکنم خوارزمی خیلی وقته دانشگاه هست حالا اومدن دانشکدتون رو به یه مجموعه بزرگتر وپر امکاناتتر ملحق کردند دیگر ناز وادا ندارد
پاسخ ها
علوم اقتصادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
چرا درک این مسئله برای عده ای سخت است:ما ترجیح میدهیم در دانشگاهی که خود انتخاب نموده ایم درس بخوانیم.در ضمن ما دانشجوی علوم پایه نیستیم.لطفا:گر تو را خیر نیست،شر مرسان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
عزیزیم ما خودمون لیسانسمون رو توی همین دانشگاه هایی که شما درس خوندن توشون رو افتخار می دونی خوندیم . خیلی از بچه های ارشد MBA ، مهندسی مالی و مدیریت مالی و مهندسی دانش و مهندسی سیستم دانشگاه تو ارشد کسایی بودن که لیسانس رو تو 5 تا دانشگاه اول کشور خوندن
سلام و درود میفرستم به شرف همه دوستانم در این تنها دانشگاه تخصصی علوم اقتصادی بخاطر این همه پیگیری. من درگیر دوران سربازیم هستم و الا دوست میداشتم در بین شما عزیزان باشم.
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
برو پی سربازیت بابا دوست میداشتم معدلت چنده این همه ادعا داری
asan kharazmi sorbon
daneshgahi ke to karaj bashe nemikhaym
دانشگاه خوارزمی ممکنه رشته های خوبی هم داشته باشه ولی در زمینه رشته های مدیریتی، اقتصادی و مالی اصلا پیشینه ای نداره و شناخته شده نیست.

به ما دانشجویان علوم اقتصادی که رتبه های خوبی آوردیم داره ظلم میشه. در رشته های مشترک با خوارزمی، بچه های ما اولویتشون علوم اقتصادی بوده و این دانشگاه رو انتخاب کردند نه خوارزمی رو. مسئولین باید حقوق ما رو در نظر بگیرند.
پیشنهاد می دهم به جای دانشگاه خوارزمی با دانشکده مدیریت و اقتصاد صنعتی شریف ادغام شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
درست نیست
سلام عذر میخوام دوستانی که میگن باید با دانشگاه های تهران ادغام بشه چطور شما حاضر نیستید با خوارزمی ادغام بشه نکنه انتظار دارید بیان شماها که اکثرا از رشته علوم انسانی وارد رشته های دانشکده علوم اقتصادی شدید رو با شریف امیرکبیر علم وصنعت خواجه نصیر ادغام کنن نهایتا اگر بشود با دانشگاه تهران یا علامه باید ادغام بشه که اینجا باز هم مشکلی پیش میاد اونم اینه حالا دانشجو های این دو دانشگاه معترض خواهند شد که یه دانشکده ای که هنوز معلوم نیست دانشگاه هست یا نه وسطحش از تهران وعلامه پایین تره چرا باید بیاد با ما ادغام بشه حالا من قصدی ندارم ممکنه دانشکده علوم اقتصادی تو یکی دو مورد رشته خوب باشه ولی قبول کنید دیگه برندتون به دانشگاهای صنعتی و جاهایی مثل دانشگاه تهران وعلامه که نمیرسه این همه مطلبو دارید کش میدید برید به درس خوندن خودتون برسید برید پی زندگیتون
پاسخ ها
علوم اقتصادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
گر تو را خیر نیست،شر مرسان.لطفا با اطلاعات کامل صحبت بفرمایید.دانشگاه علوم اقتصادی 5رشته مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد با رتبه های زیر 200دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
حرف ندانسته نزن عزیزم ، اکثریت بچه های ارشد این دانشگاه لیسانس رو تو شریف و تهران امیرکبیر و علم و صنعت خودن، رتبه های کنکور لیسانس بچه هایی که دارن اینجا ارشد میخونن دو رقمی و سه رقمی بوده که جنابعالی خوابشم نمیبینی.
به عنوان پدر یکی از این دانشجویان از ریاست محترم جمهوری تقاضا می کنم که در موضوع ورود کرده و جلوی این تصمیم نسنجیده را گرفته و از هزینه تراشی برای مملکت (اتلاف وقت دانشجویان ) جلو گیری نمایند .
من یک ماه و نیمه که در این حسرتم کاش بجای موندن اپلای می کردم و در خارج از کشور ادامه تحصیل می دادم. منی که همیشه ارمانم موندن در خاک پاک وطنم و کمک به اباد شدن این کشور بود در همچین حسرتی به سر می برم. مسولین کشور چرا به 2 سرپرست که حتی ... اجازه می دهید که اینچنین با سر نوشت جوانان این کشور بازی کنند؟
تمام اختلاسهای کشور را همین تحصیل کردهای به اصطلاح با سواد انجام میدهن که فقط و فقط به واسطه کسب رتبه برتر در کنکور راهی این دانشگاها شدن.مگه کسی که رتبه خوب تو کنکور بیاره دلیل بر این میشه که طرف با سواد باشه یکی از دلایل اصلی مانع از پیشرفت ایران وجود کنکور بر سرراهای دانشجویان است طرف فقط فقط با کسب رتبه برتر در کنکور راهی دانشگاهای معتبر کشور میشوند بدونه اینکه هیچ گونه ارزیابی دیگری انجام شود طرف مثلا در رشته مهندسی برق دانشگاه شریف قبول میشود بعد از فارغ التحصیلی نمی تواند یک سیم را لخت کند یا به کلی از کار مردن با برق میترسد.باید طرز راهیابی به دانشگاها را شدیدا تغییر داده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
دوست عزیز دانشگاه محل تربیت مهندسه نه تکنسین! فرهیخته گرامی، محل یاد گرفتن نحوه لخت نمودن سیم و سایر موارد، دانشگاه فنی حرفه ای و علمی کاربردی است!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
تو خودت چی بودی که این حرفو میزنی؟
دکتر حسینی میگن دانشگاهای کشور به سمت تخصصی شدن پیش میرن اونوقت دانشگاه ما رو که تنها دانشگاه تخصصی در زمینه اقتصاد هست رو منحل میکنن!!!!!
دانشجوهای عزیز خوارزمی دانشگاهتون خوبه مال خودتون، ما انتخابمون دانشگاه شما نبوده و نیست
دانشگاه خوارزمی ممکنه رشته های خوبی هم داشته باشه ولی در زمینه رشته های مدیریتی، اقتصادی و مالی اصلا پیشینه ای نداره و شناخته شده نیست.

به ما دانشجویان علوم اقتصادی که رتبه های خوبی آوردیم داره ظلم میشه. در رشته های مشترک با خوارزمی، بچه های ما اولویتشون علوم اقتصادی بوده و این دانشگاه رو انتخاب کردند نه خوارزمی رو. مسئولین باید حقوق ما رو در نظر بگیرند.
خیلی خودتونو ناراحت نکنید نمونه رتبه کنکور دانشجویان این دانشکاه اینقدرها هم بالا نیست که ....
رتبه های بالای 5000
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
عادت کردید به حرف رو هوا زدن ، پرت و پلا گفتن ، هر خبرگزاری خواست اعلام کنه رتبه های دانشجوها بهش اعلام میشه در اختیار رسانه قرار بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
تو که نمیدونی حرف نزن ، من رتبه 117 MBA بودم که تو 1170 هم نمی تونی بیاری
تابناک عزیز واقعاً متشکرم، دیگه بس که برای همۀ اخبار مربوط و نامربوط کامنت گذاشته بودم و درخواست بررسی ادغام دانشگاه علوم اقتصادی و خوارزمی رو کرده بودم نا امید شده بودم، از گزارش جامع و مفیدتون بسیار متشکرم و امیدوارم که با پی گیری شما و سایر اصحاب رسانه هر چه زودتد این دانشجویان به حق قانونی خودشان برسند و پدر و مادرهای مظطرب شان هم از نگرانی نجات پیدا کنند. بسیار متشکرم
اين اعتراضات معمولا از طرف اساتيدي كه مخالف اين ادغام هستند سازماندهي ميشه.بنده خودم دانشجوي دانشگاه صنعت آب و برق بودم.بعد از ادغام با شهيد بهشتي وضعيت دانشگاه خيلي بهتر شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
بله جون شما شديد شهيد بهشتي!!!!
من يكي از فارغ التحصيلان دانشگاه علوم اقتصادي هستم كه سالها پيش زماني كه به نام دانشكده امور اقتصادي بود در آن دانشكده تحصيل مي كردم و هنوز فيلم جشن فارغ التحصيلي و جايزه اي كه از آقاي صفايي فرهاني را گرفتم را حفظ كرده ام . و به هيچ عنوان دوست ندارم خاطرات زيبايي كه از آن دانشكده دارم را با يك عنوان جعلي مخدوش كنم . دوست ندارم اگر فرزندم خواست دانشگاه محل تحصيلم را ببيند بگويم ديگر به چنين اسمي دانشگاهي وجود ندارد . آقاياني كه به راحتي تصميمات غير كارشناسي ميگيريد در كجاي دنيا با هويتشان اينگونه رفتار ميكنند كه شماها ميكنيد . اين دانشگاه هويت تحصيلي هزاران دانشجو و فارغ التحصيل رشته هاي مالي است .
در ضمن دانشجويان عزيز دانشگاه علوم اقتصادي چرا از پتانسيل فارغ التحصيلان آن دانشگاه غافل هستيد و براي آن فكري نمي كنيد.
مشکلات در سیستم دانشگاهی زیاد شده.
من همین الان بهتون اطلاع میدم تا چند وقت دیگه هم اعتراضات دانشجویان دانشگاه ... رامی فهمید. به خاطر اینکه این دانشگاه هم آخرش معلوم نیست زیر مجموعه آموزش پرورشه یا علوم. یکسری امکانات را برای دانشجویان دکتری حذف کردند در صورتی که از طریق کنکور و با رتبه خوب همه قبول شده بودند.
یک گزارش از این دانشگاه هم تهیه کنید.
شش هفته از عدم تشکیل کلاس ها و تجمعات متعدد دانشجویان علوم اقتصادی می گذرد اما وزارت علوم کوچکترین واکنشی نشان نداده است. ...
بنده تمام مقاطع تحصیل دانشگاهی خود را از کارشناسی و کارشناشی ارشد در دانشگاه علوم اقتصادی بودم، که در تمام این حدودا شش سال، روزی را بخاطر نمی آورم که کسب منافع فردی بجای منافع دانشگاه دلخوری برای دانشجویان در بر نداشته باشد...
به هر حال راضی بودیم و به زندگی خود مشغول. حالا بعد از دو سال درس خواندن در مقطع ارشد این دانشگاه، از ادغام حرف می زنند( که موضوع تازه ای برایم نیست، چرا که از روز ورودم به این دانشگاه در مقطع کارشناسی هر زمان مجالی بود حواشی حول این موضوع مطرح میشد، و متاسفم برای این گروه از مسئولین شاغل در جامعه علمی کشور که با وجود آگاهی از قاطعیت ادغام با یکی از دانشگاههای دولتی تهران حتی لحظه ای جهت تدوین برنامه ای مدون برای انجام این مهم به بهترین نحو ممکن تامل نکردند.)
تا کار به این روزها کشید که گروه کثیری از برترینهای حوزه دانش کشور، تحت عنوان دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی بعد از یک اقدام مبهم و غیر کارشناسانه مبنی بر ادغام دانشگاه تخصصی علوم اقتصادی (با برندی نام آشنا در حوزه کسب کارهای اقتصادی و پیشینه و هدف تعلیم مدیران حوزه بورس، بانک، بیمه، گمرک و اقتصاد) با دانشگاه خوارزمی(دانشگاهی غریبه در حوزه اهداف علمی و عملیاتی دانشگاه علوم اقتصادی و مرتبه علمی به مراتب پایین تر از علوم اقتصادی)، خود باید پس از حدود ده سال شروع به ایجاد برنامه ای مدون برای جلوگیری از سقوط علمی دانشگاه علوم اقتصادی و پیشروی صعودی آن در مسیری با آینده ای امیدوار کننده اقدام کنند و در این راه ذاتا سخت، با نا ملایمت ها و مخالفتهایی ناشی از اولویت منافع فردی و چه بسا تاثیر پذیری بی مورد برخی مسئولین متعهد ولی نا آگاه مواجه باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
روند این ادغام بیانگر این است که اصلاً تدبیر و تأملی روی این موضوع صورت نگرفته است.
مسئولان این کشور تا کی چشم خود را بر روی این بی عدالتی وزارت علوم خواهند بست؟ جوانان چه میزان دیگر باید هزینه کنند؟ آیا شش هفته تعطیلی کلاس ها و تجمعات متععدشان کافی نیست؟ یعنی هیچکدام از مسئولین حاضر نیست که دست این دانشجویان را بگیرد و آنان را در رسیدن به حق شان کمک کند؟
بالاخره بعد ازششش هفته صدامون ب شما رسید.ممنونم
از کی تا حالا یه دانشکده کوچیک شده دانشگاه. از خداشونم باشه به دانشگاه خوارزمی بچسبن. اصلا دانشگاه خوارزمی با دانشگاه اقتصاد قابل مقایسه نیست. مثل مقایسه آمریکا با سومالی. آیا این دو قابل قیاس اند. آنقدر در برابر این ادعاها بی تفاوتی شد که این مشکلات پیش آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
با اين ادبيات دانشجويان فهيم خوارزمي بله قطعا بايد از خدامون باشه!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
خوارزمی برای دانشجویان خوارزمی و علوم اقتصادی برای دانشجویان علوم اقتصادی. هر چیز به جای خویش نیکوست.
چه فرقی می کنه از کجا فارغ التحصیل بشی؟ برید دنبال تخصص باشید، مدرک رو به همه می دن.
من فارغ التحصیل شریفم و مدرکم رو انداختم سطل آشغال!
زنده باد دانشکده امور اقتصادی.ادغام مسخره است.
دوازده سال پیش فارغ التحصیل این دانشکده شدم.یادش به خیر.
ادغام را لغو کنید، بچه ها به درسشون برسن.
ای کاش مسوولین یکم منافع شخصی را کمتر اهمیت میدادند و اینقدر نارحتی و استرس برای جوونای این مملکت ایجاد نمیکردن.
از قدیم گفتن حق گرفتنیه نه دادنی

بچه های علوم اقتصادی همچنان پای حقشون ایستادن
سلام من یک دانشجوی ارشدم، بعد از شیش ماه تلاش و کسب رتبه ای خوب راهی این دانشگاه تخصصی اقتصادی شدم. سوال من از مسولین اینکه من چرا باید دانشجوی دانشگاهی باشم که تو 100 تا انتخاب کنکورم حتی انتخاب 100 ام من هم نبوده!؟!!!!
آقایون مثلا به فکری که میگید به نفع ماست این ادغام، من با توجه به منافعم اصلا خوارزمی جز گزینه هام نبوده می فهمین؟ نبوده!!! شهرستان قبول میشدم برام خیلی بهتر بود، من به اعتبار علوم اقتصادی اومدم این دانشگاه...
با رتبه ایکه من داشتم راحت هر دانشگاهی که می خواستم تو شهرستان قبول میشدم.. خوارزمی دیگه کیلو چنده که بخوام وقت و عمرمو برای تحصیل تو این دانشگاه تلف کنم... قصد داشتم تا دکتری برم ولی دیگه بریدم همین ارشدشم با 12 پاس کنم بسمه... چون دوزار مدرک خوارزمی برام ارزش نداره
تابناک جان طوری خبر میزنی که انگار دانشگاه خوارزمی دانشگاه آزاد فلان روستا هست!! طوری رتبه های دانشگاه علوم اقتصادی رو با خوارزمی مقایسه کردی که انگار دانشگاه هاروارد را با دانشگاه پیام نور مقایسه میکنی!!!! از شما خواهش میکینم با اعتبار قدیمی ترین موسسه آموزش عالی ایران و قطب روانشناسی، علوم تربیتی، ریاضی کشور اینطور بازی نکنید!! محض اطلاع شما و دانشجویان علوم اقتصادی برسانم که فقط در یک کلاسی که بنده در مقطع دکتری در آن مشغول تحصیل هستم رتبه های 1، 4 و 9 کنکور کارشناسی ارشد هم حضور دارند که الان دانشجوی دکترای خوارزمی هستند.
خواهشا منتشر کنید
بنده خودم در دانشگاه تهران تحصیل میکنم و واقعا با دوستانم در دانشگاه علوم اقتصادی همدردی میکنم.کسی که برای کسب یک رتبه خوب کلی تلاش کرده حقش نیست هویت تحصیلیش در طول تحصیل از او سلب شود.لطفا کسانی که جایگاه دانشجویان علوم اقتصادی را نمی دانند نظر ندهند،من به عنوان یک دانشگاه تهرانی از این دانشجویان حمایت میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
از لطفتون خیلی متشکریم. مثل اینکه حوزه کاری شما با ما یکی است. از داشتن چنین هم صنفی های عاقل و فهیمی به خود می بالیم.
من هم از دانشجویان علوم اقتصادی هستم و از این ادغام کاملا راضیم. دانشگاه خوارزمی از هر نظر از این به اصطلاح دانشگاه ما سرتره. شما چون ادغام با علامه کنسل شد، دارید خودزنی می کنید و فرصت ادغام با خوارزمی رو هم که یکی از بهترین دانشگاه های کشوره از دست میدید. من هم سر کلاس میرم و هم هرکی رو که دیدم سعی میکنم متقاعدش کنم بیاد سر کلاس تا این دفعه هم مثل دفعه قبل فرصت سوزی رخ نده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
وقتي از 1700 نفر دانشجو 1500 نفر امضا ميكنن(سندش موجوده) يعني شما اقليتي دوست عزيز. عقيده شما هم محترم ولي حق با اكثريت هست.خوش باشي
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
آقای رهنورد، شما حق داری کلاس بری ، اما بی منطق همینطور رو هوا نگو خوارزمی سر تره ، خوارزمی در حالت عادی در جامعه علمی و بازار به قدری ناشناخته و گنگه که اعتبارش در حد علمی کاربردی ها و غیرانتفاعی هاست ، به خصوص بعد از تغییر نامش به خوارزمی ، هرچند همون تربیت معلم هم بود آش دهن سوزی نبود ، دوستان خوارزمی ناراحت نشن این فقط یه واقعیته ، مثل اینکه بگیم شریف از علوم اقتصادی بهتره این یه واقعیت و ناراحتی نداره پس جوش نزنین ، این مساله کاملا عرفیه ، اینکه شما چه رشته ای و چه رتبه ای داری که خوشحالی، باش اما من و دوستانم زحمت کشیدیم که اینجا قبول بشی نه یک دانشگاه با اعتبار غیر انتفاعی ... خوشحال باش و برو سر کلاس.
دیگه باید به کجا روی بیاریم، خدایا ما فقط حق طبیعیمونو میخوایم جرم که نمیکنیم ، بی حرمتی تا کی؟ تحقیر قشر تحصیلکرده تا کی؟ چرا نباید محترم شمردن ادم هارو تو کشور خودمون تمرین کنیم؟اصلا من رتبه 1یا 10000 من علوم اقتصادی رو انتخاب کردم، چرابه این واضحی بهم توهین شده،، مگه ما شیعه کسی که عدالش زبانزد بود نینیستیم،، چرا همه چی فقط برای ما تیوریه؟
با سلام تابناک محترم. لطفا توجه فرمایید که دانشگاه خوارزمی در کرج نیست بلکه دانشگاه اسمش دانشگاه خوارزمی تهران است و مکان اصلی دانشگاه در تهران، دروازه دولت، خیابان مفتح است و آنچه در کرج است پردیس این دانشگاه است جهت افزایش فضا و بنابراین بهتر است این قسمت از مقاله ویرایش شود که گفته بود "دانشگاه خوارزمی در کرج است".
پاسخ ها
کرج
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
نه بابا ..من متولد کرج هستم واز وقتی که به دنیا اومدم افتخار ما کرجیا همین دانشگاه تربیت معلم بوده...اطلاعات نداری حرف نزن جانم.
واقعا جای تاسف داره!!
تاوان تصمیمات غلط بعضی افراد رو دانشجوی با ظرفیت باید بده؟!!؟؟
ما 6 هفته است سر کلاس نرفتیم , دانشجو بجای اینکه از وقتش برای پژوهش و فعالیت های علمی استفاده کنه باید دنبال گرفتن حقی باشه که ازش گرفته شده!!!
من با رتبه 190 (کنکور سراسری سال 90) از شهرستان پا شدم اومدم دانشگاه تخصصی علوم اقتصادی اونم بخاطر تخصصی بودنشو تهران بودنش
خدا شاهده ترم آخ نبودم حاضر بودم انصراف بدم ولی خوارزمی و کرج نرم .
و اگر هم بریم باس مهر پای مدرکم علوم همیشه اقتصادی باش.
و از همینجاهم به آنهای ک باعث و بانیه این کار بودن اعلام میکنم ک حلالشون نمیکنم و تا آخرین لحظه پای حقمون می ایستیم.
واقعا وزارت علوم بايد يه فكري به حاله اين دانشجويان بكنه كه جفا نشه در حقشون
به عنوان پدر یکی از همین دانشجویان وقتی می بینم تلاش ها و امیدهای فرزندم اینگونه توسط عده ای از مسولین کوچک شمرده می شود و حتی نادیده گرفته می شود دلم می گیرد. و همش با خود می اندیشم که ایا خودشما هیچگاه حاضر هستید شاهد پایمال شدن حق فرزندانتان باشید؟ از عاقبت این حق خوری بترسید که خدا از حق خودش بگذرد اما از حق الناس نمی گذرد
جناب اقای روحانی، رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران، خواهشا به این اقدام غیرقانونی و خلاف مصالح مملکت پایان دهید... جوانان این مرز و بوم را اذیت نکنید.. وزیر شما در راستای منافع چند نفر دارد منافع 2000 دانشجو را پایمال میکند
همدلی و همزبانی خوشتر است آقای رئیس دولت
بنده اگر جای ریس دانشگاه خوارزمی بودم اصلا زیر بار چنین ننگی نمی رفتم! خیلی جالبه همه چی برعکس شده بجای اینکه دانشگاه خوارزمی ناز کنه دانشکده علوم اقتصادی ناز میکنه!! دانشکده علوم اقتصادی اصلا در حد و اندازه های خوارزمی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
ما به دانشكاه خوارزمي توهيني نكرديم شمام لطفا جانب ادب رو رعايت بفرماييد. در ضمن خوبه ادم منطقي با سند و مدرك حرف بزنه نه اينكه تعصب مابانه. ما اكر ميكيم خوارزمي نميخوايم جون اصلا رشته هاي مارو نداره و هيج سابقه اي تو رشته ما نداره نه اينكه بده و قياس شما كاملا اشتباهه. لطف بفرماييد حريم دانشجويان مارو كه داراي رتبه هاي دو رقمي و سه رقمي هستند حفظ كنيد
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
خدا اموات شمارا بیامرزد ، ماهم همینو میگیم ، دست از سر ما بر دارند ، دانشگاه پر افتخارشان مال خودشان!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
رییس دانشگاه خوارزمی از خداشه، اگه نبود که اینقدر برای الحاق علوم اقتصادی به خوارزمی تلاش نمی کرد.
با سلامٰ لطفا ریاست دانشگاه ... نیز عوض نمایید. زیرا اصلا بدرد ریاست نمیخورد
چه منفعتی درپشت پرده برای مسئولین این ادغام وجود دارد که اعتراضات اینهمه دانشجو را نادیده میگیرند و همچنان بر عدم لغو ادغام پافشاری میکنند؟
دانشگاه خوارزمی قدیمی ترین مرکز آموزش ایران بوده و هست، در ضمن این دانشگاه یک پردیس در تهران هم داره که این حرفها رو منتفی می کنه!
از خداشون باشه دانشکده علوم اقتصادی بخشی از دانشگاه خوارزمی بشه!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها