بازدید 73258
سته خبری ویژه «تابناک»؛

هواپیمای شرکت نفت خورده شد؟/ اظهارات متفاوت یک روحانی درباره حجاب/ دعوت از احمدی‌نژاد برای ریاست‌جمهوری در ترکیه/ انتصاب مامور مبارزه با ماهواره/ بابک زنجانی دوم پیدا شد؟/ «فاطماگل» اسلامی هم می‌آید

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «دانشجویان پولادی را به فیروزآبادی یادآوری کردند»، «بعد از رئیس جمهور وزیر هم از نیروی انتظامی انتقاد کرد»، «اعتماد ملی: نصف ستادهای روحانی دست ما بود» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 10 May 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


رمزگشایی از سکه پرانی به سبک قاجار در ورزش

بعد از انکه محمود گودرزی چند روز پیش با انتقاد از رفتار برخی‌ها در فضای ورزشی از اصلاح «سکه‌پرانی به سبک قاجار» برای برخی از افراد استفاده کرد مازیار ناظمی، معاون اطلاع رسانی وزارت ورزش امروز در اینستاگرام خود با انتشار تصویری از حسین هدایتی نوشت: «واقعيت اينه كه روي صحبت وزارت در موضوع سكه پراني اقاي هدايتي نبود موضوع سكه زدگي و سكه پراني را به عنوان يك مشكل جدي ورزش و فرهنگ غلطي كه از سرمايه هاي مردم ريخت و پاش شود مطرح كرديم ... حالا خدايي نقدش كرديم ولي ازش براي كمك هاي كه از جيب خودش براي ورزش مي كنه ممنونم»


دانشجویان پولادی را به فیروزآبادی یادآوری کردند

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در نامه ای مهم به سرلشگر فیرآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره فوتبالیست فراری نکاتی را مطرح کرده است. در ابتدای این نامه آمده است: امروز نزدیک به 5 ماه از دستور جنابعالی در مورد عدم اشکال در همراهی سربازان فراری و جاعلان کارت معافیت آن با تیم ملی فوتبال می گذرد و یکی از این بازیکنان تا به حال وارد کشور نشده و به بهانه واهی نیاز تیمش به وی بدون ورود به ایران از 5 ماه پیش بلافاصله به قطر رفته و به کشور بازنگشته است. جناب سرلشگر می شود برای ما دانشجویانی که باید بدون قطع زمان و با پایان یافتن تحصیلاتمان راهی سربازی شویم؛ چه با مدرک بالا و چه با داشتن زن و فرزند؛ توضیح دهید که فرق آقای پولادی با ما دانشجویان در چیست؟ در چیست که ما باید در اوج نیاز شغلی و در اوج آمادگی برای ورود به بازار کار، و در سن ازدواج باید به سربازی برویم ولی آقای پولادی حتی با وجود ارتکاب جرم و جعل کارت معافیت سربازی که پوزخندی به همکاران شما و خود شما در نیروهای مسلح هم هست؛ اینگونه آزادانه در کشور دیگری به کسب درآمد کلان و خوش گذرانی می پردازد؟ اینست عدالت، اینست دفاع از حق ما؟ آیا این تجاوز و جنایت در حق ما نیست بدون اینکه کشور یا افرادی با سلاح گرم به ما حمله کنند؟


موسسه تنظیم و نشر هم نمی‌تواند بگوید "فقط من می‌فهمم امام چه گفت”

نخستین پیش همایش اجتهاد در اندیشه امام‌خمینی(ره) در پژوهشکده امام‌خمینی در حرم مطهر امام‌خمینی(ره) برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی با تأکید بر اینکه مردم به جمهوری اسلامی برآمده از اندیشه امام‌خمینی رأی دادند؛ اجتهاد در اندیشه امام‌خمینی را یک نیاز واقعی دانست. وی در بخشی از سخنانش گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که اجتهاد در مقابل چیست؟ اجتهاد در مقابل انحصار فهم و انحصار تفهیم است. هیچ‌کس حق ندارد بگوید آنچه که من از امام می‌فهمم این است و فرد دیگری حق ندارد چیزی بگوید و بفهمد. در واقع هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید فقط ما هستیم که می‌فهمیم امام چه گفت. موسسه تنظیم و نشر آثار امام هم هیچ وقت این کار را نمی‌کند، با وجود اینکه در بسیاری از اوقات تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته است که بگوید اینجا امام چه گفت.


۲۹ غرفه نمایشگاه کتاب تعطیل شدند

بر اساس تازه‌ترین رای هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی تهران، ۲۹ ناشر به تعطیلی یک‌روزه غرفه‌شان محکوم شدند.به گزارش فراز نو، همایون امیرزاده رییس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران در نشستی که روز شنبه (۱۹ اردیبهشت) و در چهارمین روز برپایی نمایشگاه کتاب برگزار شد گفت: در بررسی ناظران نمایشگاه کتاب متوجه شدیم تعدادی از غرفه‌داران بیش از ۸۰ درصد از آثاری که در نمایشگاه ارائه داده‌اند مربوط به خودشان نیست و این آثار از سوی ناشران دیگری به چاپ رسیده است، اما این غرفه‌داران این آثار را عرضه می‌کنند.


وزیر کشور به شهردار قم حکم فعالیت نداد

رئیس شورای اسلامی شهر قم امروز در یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آغاز فعالیت شهردار جدید قم گفت: شورای اسلامی شهر قم با یک فرایند مشخص توانست اقدامات گسترده‌ای انجام دهد و شهردار قم را در تاریخ 5 اردیبهشت ماه سال جاری انتخاب کند. وی بیان داشت: شورای اسلامی شهر قم در دو روز بعد یعنی 7 اردیبهشت نامه و همه مدارک را برای وزارت کشور ارسال کرد و وزارت کشور طبق قانون وظیفه داشته است که ظرف مدت 10 روز مغایرت خود را اعلام کند. بیاتی ادامه داد: در طی این مدت وزارت کشور هیچ نامه‌ای به صورت مکتوب برای ما ارسال نکرد و به همین دلیل قانونا آقای باقری با حکم شورای شهر به عنوان شهردار جدید قم می‌تواند فعالیت کند.


اظهارات قابل تامل یک روحانی درباره حجاب اجباری

حجت الاسلام زائری در مصاحبه با «الف» در خصوص حجاب و چادر اظهارنظرهای جالبی را بیان کرده است.

فرض را براین بگذاریم که درعین حال که حاکمیت طرفدار یک پوشش خاص است این پوشش را برای همه اجبار نکند، یعنی تبلیغ انجام شود و خواسته‌ی حاکمیت نشان داده شود، ولی اگر کسی نخواست رعایت کند، آزاد باشد. باز فکر می‌کنید سیاسی بودن حجاب باقی بماند؟

قطعاً خیلی کاهش پیدا خواهد کرد. اما یک موضوع مهم تری نسبت به این وجود دارد.من می گویم در بدترین حالت بگذاریم این تصور به وجود بیاید. مگر چه اتفاقی می‌افتد؟ موضوع مهم‌تری که با این فرض اتفاق می‌افتد و من راجع به آن قبلاً بدون تعارف گفته‌ام این است که با حجاب اجباری مخالفم و معتقدم یکی از اشتباهات ما در حوزه اجتماعی بعد از انقلاب اجبار حجاب بود و ما باید این را اعتراف کنیم و بپذیریم. حالا اینکه به هردلیل نمی‌توانیم تراجع کنیم مسئله دیگری است.

زائری در بخش دیگر سخنانش می‌گوید: در موضوع اجبار حجاب هم جوهر ماجرا اجتماعی است. من معتقدم یکی از اشتباهات ما در جمهوری اسلامی اجبار حجاب بوده است. حتی اگر نتوانیم از آن تراجع کنیم باید علم به این داشته باشیم که این تصمیم گیری و سیاست گذاری خطا بوده است. این نظرشخصی من است. چون حجاب چندین بعد دارد. یک بعدش اعتقادی ست، یک بعدش سبک زندگی ست. یعنی از آن جهت که ریشه و منشأ انتخاب هست، اعتقادی است و از آن جهت که خروجی و بروز بیرونی انتخاب است یک نوع سبک زندگی است و هیچکدام هم اجبار پذیر نیست. شما اساساً نمی‌توانید به انتخاب جنبه اجبار و الزام و اکراه بدهید. حتی مسائل دینی هم که حدود شرعی دارد ناظر به اعتقاد افراد نیست. یعنی متعلق تعذیرات اعتقاد افراد نیست که مثلاً کسی را شلاق بزنند که چرا به روزه اعتقاد نداشتی! اگر کسی را شلاق می‌زنند یا حد برایش جاری می‌کنند به خاطر یک رفتار بیرونی است که بازجنس اجتماعی دارد. قانون در جامعه است که شرب خمر نباید علنی باشد. کسی می‌تواند به حرمت شرب خمر اعتقاد نداشته باشد و اتفاقاً آدم عرق خوری هم باشد ولی در خانه‌اش کسی با او کاری ندارد. اینجا که می‌شود عرصه اجتماع، اینجا مسئله قانون و نظام است.


یک باشگاه رزمی مختلط در تهران پلمب شد

به دنبال اطلاع یافتن مراجع قضایی از فعالیت یک باشگاه رزمی در خیابان شهید مرتضی فیاضی (فرشته) در تهران به صورت مختلط، روز گذشته این باشگاه مورد بازرسی قرار گرفت و پس از بازدید میدانی پلمب شد. پرونده مربوط به این باشگاه‌ها در شعبه ویژه جرایم ورزشی در دادسرای فرهنگ و رسانه مورد بررسی قرار گرفته است.


پزشکی قانونی: قرص برنج 636 نفر را کشت

در یک سال اخیر، یکهزار و 30 نفر شامل 663 مرد و 367 زن بر اثر مسمومیت با سم جان خود را از دست داده اند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که آمار تلفات مسمومیت با سم یکهزار و 101 نفر بود، 6.4 درصد کاهش یافته است. همچنین در سال گذشته استان های تهران با 267، مازندران با 100 و فارس با 77 فوتی بیشترین و استان های بوشهر با سه، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و یزد هر کدام با چهار و استان های سمنان و سیستان وبلوچستان هر کدام با پنج فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند، ضمن آنکه استان خراسان جنوبی هیچ مرگی بر اثر مسمومیت با سم نداشته است.


حضور یا عدم حضور رهبری در نمایشگاه کتاب 28 ام؟

سایت الف در مطلبی درباره حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب گزارش داد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول ۲۷ سال از برگزاری کتاب در ۱۹ دوره از آن حضور داشته اند که در این مدت در ۶ دوره به علت اعتراض و ۲ دوره به علت عدم حضور در تهران ، در بازدید این مهم حضور نیافته اند. رهبر انقلاب از سال های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۳ به علت اعتراض به رویکرد فرهنگی دولت سید محمد خاتمی در نمایشگاه کتاب حضور نیافتند ، وضعیت فرهنگی در دوره دوازدهم که در سال ۱۳۷۸ برگزار شد به گونه ای بوده است که ایشان در نمایشگاه حضور نیافتند ، عطالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت وقت تصمیم به برگزاری نمایشگاه کوچک در بیت مقام معظم رهبری ترتیب داد تا ناشران بتوانند با ایشان حتی مختصر دیدار داشته باشند.

ایشان در نمایشگاه بیست و هفتم که سال گذشته برگزار شد نیز حضور نیافتند و رئیس دفتر ایشان مشغله کاری را علت عدم حضور برشمرد ، اما به نظر مقام معظم رهبری با تاکید فراوان به مساله نهادینه کردن کتاب و کتابخوانی در کشور آیا می شود که مشغله کاری باعث شود که ایشان در بازدید از نمایشگاه کتاب حضور نیابند ، اگر مشغله کاری موجب عدم حضور ایشان شود ، چرا تنها یک نماینده برای بازدید از نمایشگاه کتاب مامور نکرده بودند ، حتی آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر ایشان نیز علت حضورش در نمایشگاه را علاقه شخصی خود برای بازدید از نمایشگاه کتاب اعلام کرده بودند.


«جیپسی‌کینگز» سفر به ایران را تکذیب کردند

طی هفته‌های گذشته اخبار مختلفی در مورد حضور این گروه در ایران به نقل از «پیروز ارجمند» رئیس دفتر موسیقی وزارت ارشاد در رسانه ها منتشر شده بود، اما حالا این گروه در گفت‌وگو با شرق اعلام کرده‌اند که برنامه‌ای برای اجرای کنسرت در ایران ندارند. طی خبرهای منتشر شده اعلام شده بود که تالار وزارت کشور از ۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری برای اجرای این گروه موسیقی رزرو شده‌، اما کولی‌های «مونت پلیه» و «آرلس» در جنوب فرانسه، فعلا مشغول برنامه‌ریزی برای اجرای کنسرت درشهر «آناهایم» کالیفرنیا در تاریخ ٢٧می‌ (ششم خرداد) است.

این گروه اعلام کرده که «ما هیچ برنامه‌ای برای آمدن به ایران نداریم، البته گه‌گاه دعوت‌نامه‌هایی دریافت می‌کنیم و می‌دانیم گروه‌های تقلبی زیادی وجود دارند که از نام و برند «جیپسی‌کینگز» استفاده می‌کنند تا کنسرت‌های خود را برپا کنند، اما هواداران واقعی ما توجهی به آن‌ها ندارند و تفاوت‌ها را تشخیص می‌دهند

آن‌ها در پاسخ به این پرسش که نگاه شما به مخاطبان ایرانی چگونه است؟ می‌دانید ترانه‌های «بامبولیو» و «جوبی جوبا»‌ی شما همان‌قدر در جهان معروفند که در ایران؟ گفته‌اند: «ایران کشوری متمدن با فرهنگی غنی است و تاجایی‌که می‌دانیم موسیقی ایران برای خود طرفداران زیادی دارد. طبیعی است موسیقی ما در چنین فضا و اتمسفر فرهنگ‌پروری، هواخواه داشته باشد. موسیقی برای همیشه بخشی از زندگی مردم خواهد بود. ما «کولی»هایی هستیم که زمان را درنوردیده‌ایم و سرزمین‌های بسیاری را زیرپا گذاشته‌ایم. مطمئن باشید روزی کولی‌وار به ایران خواهیم آمد، تا قبل از آن زمان، شما می‌توانید بنویسید: «سلاطین کولی در آرزوی دیدارِ سرزمین پارس»


دعوت خاتمی از حوزه ها برای قیام

آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس،‌با اشاره با اعلام رسانه‌های عربستان برای اعدام شیخ نمر در 24 اردیبهشت اظهار داشت: برخی از رسانه‌های عربستان اعلام کردند که تا 24 اردیبهشت مطابق 25 رجب بنای اعدام شیخ نمر را دارند بنابراین دولت عربستان باید بداند که با این کار در حقیقت مهر پایانی به حکومت ننگین آنها زده خواهد شد. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه گویا دولت عربستان دولت خونخوار شده است از حوزه‌های علمیه و همه اندیشمندان جهان اسلام دعوت کرد که به صحنه ورود کنند و نگذارند که این جنایت صورت پذیرد.


بعد از رئیس جمهور وزیر هم از نیروی انتظامی انتقاد کرد

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هجدهمین گردهمایی تخصصی معاونین اجتماعی ناجا به بحث مدیریت افکار عمومی پرداخت و اظهار داشت: امروز مخاطبان هم تولید کننده و توزیع کننده اخبار هستند و یک ارتباط دو سویه در حوزه رسانه پدیدار شده و اگر در گذشته می‌توانستیم با اعمال کنترل از طریق اعمال فشار در اصحاب رسانه یا هدایت اخبار و اطلاعات از طریق در اختیار گرفتن دروازه خبری یا تدابیر تبلیغاتی افکار را هدایت کرده و در اختیار حاکمیت قرار داده الان صحنه عوض شده و این چنین نیست.

جنتی کنترل رسانه‌ها را نه از نظر فنی امکان‌پذیر عنوان کرد و نه از طریق مرزهای جغرافیایی و اظهار داشت: مرزهای جغرافیایی هم اجازه نمی‌دهند چنین کنترلی اعمال شود و نه الزامات حقوقی داخلی می‌تواند مانع آن شود و جلوی ورود اخبار را از بیرون به داخل کشور بگیرد و کنترل کند. وی به پیش‌بینی در مورد یکی دو سال آینده پرداخت و گفت: با توجه به برنامه‌هایی که غربی‌ها اجرا می‌کنند ماهواره‌ها را از مدار 36 هزار کیلومتر در مدار 1000 کیلومتری کار می‌گذارند و بدین ترتیب با موبایل هوشمند هر فردی به راحتی می‌تواند 2 هزار شبکه ماهواره‌ای دریافت کند و ما باید از الان به فکر برخورد با پدیده باشیم.

جنتی تصریح کرد: آن موقع که دیش ندارند که پایین بکشیم و برخورد کنیم؛ البته وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است، قانون هم ممنوعیت ایجاد کرده برای استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و دیش و ... اما ما باید به عملکرد خودمان نگاه کنیم که چقدر موثر بوده، اقدامات ما چقدر حاصل داشته آیا به گسترش استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای انجامیده یا نه.


حمایت اصلاح طلبان از استانی شدن انتخابات

مجید محتشمی، دبیرکل حزب آزادی در گفت‌وگو با فارس درباره طرح استانی‌ شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جبهه اصلاح‌طلبان از استانی شدن انتخابات مجلس حمایت می‌کند، چرا که محاسن این طرح بیشتر از معایب آن است. وی اضافه کرد: طی 9 دوره انتخابات مجلس افراد موفق شده، زمینه‌های اجتماعی خاصی را برای خود فراهم کنند، که این زمینه‌، ریشه‌های طایفه‌گری و قومیت‌گرایی داشته و مانع حضور نخبگان سطح حوزه انتخابیه شده است.


تعبیر یک هنرمند از اشتباه دو رئیس جمهور

عبدالحسین مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به حضور شهردار تهران در هیأت دولت به فارس گفت: متأسفانه در دولت خاتمی وی این اشتباه بزرگ را کرد و در آن زمان احمدی نژاد ( شهردار وقت) را به هیأت دولت راه نداد و احمدی‌نژاد نیز در دوران ریاست جمهوری، قالیباف را به هیأت دولت راه نداد و همین اینک نیز می‌بینیم که روحانی همان اشتباه دو رئیس جمهور گذشته را تکرار می‌کند.


دیروز از هاشمی انتقاد می کردم امروز کف می‌زنم

عباس عبدی در گفت‌وگویی با نشریه اصلاح‌طلب اندیشه پویا گفت؛ آقای هاشمی صریحا نمی‌گوید نگاهم تغییر کرده است، هاشمی آن روز با هاشمی امروز فرق می‌کند من می‌توانم از آن زمانش انتقاد کنم و برای امروزش کف بزنم. وی ادامه داده است که اگر به سال 84 برگردیم به هیچ وجه برای ایجاد اجماع بر سر آقای هاشمی تلاش نمی‌کنم برای آنکه آن اجماع کمکی به حل مشکل نمی‌کند.


رونمایی مشاور رئیس جمهور از خرج های نابجای نمایندگان

علی اکبر ترکان در حاشیه نشستی برای بررسی حذف صفر از واحد پول در جمع خبرنگاران با ابراز بی‌اطلاعی از صحت ادعای دریافت پول از سوی 170 نماینده مجلس اظهار کرد: تردیدی ندارم در این‌که کسانی که به نمایندگان یا کاندیداهای ورود به شورای شهر، مجلس یا هر جای دیگری که پول می‌دهند بعدا سراغ نمایندگان می‌آیند و انتظار دارند که نمایندگان جبران کنند.وی تصریح کرد: نمی‌دانم که نمایندگانی که در حال حاضر مطرح شده‌اند پول گرفته‌اند یا نه. چون برخی از همین نمایندگان خواستار پیگیری موضوع شده‌اند، اما فردی اظهار کرده است که من به این نمایندگان پول داده‌ام و میزان صحت این ادعا باید مورد پیگیری قرار گیرد.

مشاور رییس جمهور با تاکید بر این‌که نمی‌توانم حرف وزیر کشور یا نوبخت را ترجمه کنم، افزود: من مسوول حرف خودم هستم و به نظرم راه‌حل این مشکل این است که هر نماینده‌ای اظهار کند که از کجا پول گرفته و کجا خرج کرده است.

ترکان تصریح کرد: برخی خرج‌ها نیز در این زمینه مشکل دارد اگر برخی خرج‌ها از نوع چلو و کباب باشد خرج نابه‌جاست و به نظر من از بالاترین تا پایین‌ترین لایه‌ها نمایندگان و کاندیداها باید این اظهارنامه را در مورد محل دریافت و خرج پول ارائه دهند.


اعلام علت عدم دیدار نماینده ولی فقیه با استاندار جدید استان مرکزی

محمد ابراهیم رضایی، رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراض‌های مردم استان مرکزی پیرامون انتخاب استاندار جدید این استان در گفت و گویی با الف می گوید: رضایی در خصوص جزییات دیدار روز پنج شنبه استاندار جدید و آیت الله دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: بنده به همراه آقای عزیزی نمایده شازند قرار بود که در این جلسه حضور داشته باشیم که آیت الله دری نجف آبادی در اعتراض به رفتار دولت در این جلسه شرکت نکردند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر گلایه مندی آیت الله دری‌نجف ‌آبادی از رفتار دولت تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان به هیچ وجه از شخص زمانی قمی ناراحت نبودند و صرفاً گلایه ایشان به رفتار دولت در انتخاب استاندار بود.


بعد از ۸۸ هزینه فساد پایین آمد!

حمیدرضا جلایی پور در گفت و گو با هفته نامه صدا گفته است، یکی از اتفاقاتی که بعد از سال ۸۸ در ایران افتاد این بود که هزینه های کار سیاسی به شدت بالا رفت ( و در مقابل هزینه فسادهای هزاران میلیاردی پایین آمد). در آن شرایط امکان فعالیت منسجم سیاسی ضعیف شد و عظمت طلبی اتمی جای آنرا گرفت. بعد از انتخابات سال ۹۲ هم با اینکه نتیجه آرا نشان می داد، جامعه تغییر شرایط را انتخاب کرده اما تندروها این تغییر را نپذیرفتند بلکه تنها در مقابل نتیجه آن انتخابات غافلگیر شدند. اگر تندروها پیش از شکل گیری فضای انتخاباتی احتمال می دادند روحانی می تواند پیروز انتخابات شود او را هم (مثل هاشمی رفسنجانی که شناسنامه انقلاب است) رد صلاحیت می کردند اما چون چنین تصوری نداشتند به شدت غافلگیر شدند. از آن روز تلاش می کنند که به مردم نشان کنند چیزی عوض نشده است. در چنین فضایی بیش از همه جوانها آسیب می بینند. چون قدیمی ترها چه در دوران انقلاب و چه در دوره جنگ مسیر زندگی شان شکل گرفته و ارعاب تندرو ها روی آنها تاثیر جدی ندارد. اما جوانهایی که می خواستند و می خواهند در فضای سیاسی وارد شوند و فعالیت کنند، مدام باید هزینه بدهند. با این شرایط، تشکیل حزبی مثل اتحاد ملت ایران، بستر قانونی و مناسب برای فعالیت جوانهاست. من خیلی امیدوارم که این گشایش سیاسی در ادامه با ورود جوانان به پویایی برسد و اثر و نتیجه اش را در انتخابات مجلس ببینیم. این را هم بگویم که منظورم از اثرگذاری در انتخابات مجلس الزاما این نیست که مجلسی اصلاح طلب شکل بگیرد. بلکه همین مقدار که بشود از تندروهای مجلس بکاهیم و نیروهای معتدل تر با رویکردی عقلانی ترو اخلاقی تر ساختار مجلس بعدی را تشکیل دهند هم دستاورد خوبی به حساب می آید. دولت با کمک این مجلس بهتر می تواند در مهار انبوه معضلات جامعه موفق شود.


اعتماد ملی: نصف ستادهای روحانی دست ما بود

رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتمادملی با تاکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ حزب اعتماد ملی بیشترین نقش تشکیلاتی را در استان‌ها برای ریاست جمهوری آقای روحانی را داشته٬ گفته: ما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بدون آرم حزب اعتماد ملی حضور موثری را در فرایند انتخاب شدن آقای روحانی داشتیم و در ۱۵ استان رئیس ستاد آقای روحانی از حزب اعتماد ملی بوده که البته با توجه به اقدام‌های انجام شده ما کوچکترین سهم‌خواهی و انتظاری از دولت آقای روحانی نداشته‌ایم٬ چرا که به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.


ابوطالبی: انگلیسی‌ها قدر قدرتشان را نمی‌دانند!

یک روز پس از پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی بریتانیا ، حمید ابوطالبی معاون سیاسی در دفتر ریاست جمهوری کابینه بریتانیا را «کابینه‌‌ای قدرتمند برای تغییر» خوانده و نوشته که این کشور نیز مانند آمریکا «باید دست به تغییر زده و با روی‌آوری به واقعیت‌ها» با ایران تعامل کند.

به گفته ابوطالبی، کامرون نشان داده که «آماده تغییر در سیاست خاورمیانه‌‌ای خود است و می‌تواند... به نقشی فعال در امر هسته‌‌ای نیز بازگردد». به اعتقاد ابوطالبی، سیاست بریتانیا در منطقه و «امر هسته‌ای»، در سال‌های اخیر «از توانایی‌های آن کشور دور بوده و با سیاست آمریکا در محاق فرو رفته» است.


تفاوت بدحجابان حامی احمدی‌نژاد با دیگر بدحجاب‌ها

سیدهادی خامنه‌ای در گفت و گو با روزنامه شرق گفته: یادم هست در دور دوم انتخابات سال ٨۴، از ما دعوت کردند برای سخنرانی در اصفهان به‌نفع آقای هاشمی‌رفسنجانی به آنجا برویم. شب آخر انتخابات بود که دیگر تبلیغات ممنوع می‌شد. اواخر شب در یکی از میادین اصفهان جوان‌هایی بسیار بدحجاب با پرچم‌هایی ایستاده بودند و برای احمدی‌نژاد تبلیغ می‌کردند و به‌طور غیرمستقیم علیه آقای هاشمی شعار می‌دادند؛ اما هیچ‌کدام اینها در پرونده و رزومه احمدی‌نژاد نوشته نشد. اما اگر همان‌ها عکسی از نامزد اصلاح‌طلبان را در دست می‌داشتند، موجب تبلیغات سوء، علیه آنها می‌شد، کاری که در سال‌های اخیر همچنان علیه اصلاح‌طلبان ادامه دارد. حالا اینکه این ماجرا چه عقبه سیاسی و فرهنگی‌ای دارد، نمی‌دانم. لابد همه‌چیز خودجوش است!


کسانی که سر و تهشان را بزنید از کیش سر درمی‌آورند نمی‌توانند بیان امام (ره) را تفسیر کنند

سردار محمدرضا نقدی در همایش ستاد برگزاری بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، گفته: ارتباط فیزیکی، رفت و آمد خانوادگی و همسایگی ملاکی برای تفسیر بیانات امام (ره) نیست.

وی ادامه داده که بیان امام (ره) را کسی می‌تواند تفسیر کند که مثل امام (ره) زندگی کند نه کسانی که اگر سر و تهشان را بزنید از کیش سر درمی‌آورند و به دنبال خوش‌گذرانی و رفاه شخصی خود هستند. کسی می‌تواند امام (ره) را تفسیر کند که مثل امام (ره) یکپارچه ضد ظلم، زورگویی و استکبار باشد و هر سلولش فریاد مرگ بر آمریکا را سر دهد نه کسانی که شبانه‌روز تلاش کنند به ظالمان و کودک کشان در باغ سبز نشان دهند و چراغ سبز برای سازش با استکبار نشان دهند.


بابک زنجانی دوم پیدا شد؟

خبرگزاری مهر مدعی شده که شرکت ملی نفت ایران قراردادی با یک واسطه نفتی برای فروش میعانات گازی به یک پالایشگاه اماراتی منعقد کرده و نکته قابل توجه آنکه گفته می‌شود هنوز بدهی بیش از پنج میلیارد دلاری نفتی خود را تسویه نکرده است.

سید محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت درباره بدهی نفتی این واسطه نفتی، گفته: این فرد چند محموله میعانات گازی ایران به ارزش پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار را به یک پالایشگاه اماراتی فروخته است.


بذرپاش مامور مبارزه با ماهواره شد!

محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما، مهرداد بذرپاش را به سمت «دبیر قرارگاه تخصصی ماهواره» منصوب کرده است. وی در این حکم ابراز امیدواری کرده مهرداد بذرپاش با استفاده از ظرفیت و توان دستگاه‌های ذیربط و هماهنگی میان آن‌ها و بهره گیری از کار‌شناسان متعهد در انجام ماموریت‌های دبیرخانه، برای پیشبرد مصوبات شورای مرکزی قرارگاه تخصصی ماهواره عمل کند.

سرافراز از بذرپاش خواسته کمیته‌های تخصصی را در دبیرخانه این قرارگاه تشکیل و نتایج کارهای کار‌شناسی در این کمیته‌ها را به رئیس سازمان ارائه دهد. این قرارگاه با هدف بررسی نقش ماهواره‌ها و چگونگی برخورد با تهاجم فرهنگی دشمن، تشکیل شده است.


شایعه برکناری رئیس بیمارستانی که نوزاد در آن جان سپردند

بولتن نیوز مدعی شده که پیرو مرگ ۹ نوزاد در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان ، شایعه برکناری دکتر قاسمعلی خراسانی ، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی "س” تهران ، در بین کارکنان این نهاد معظم درمانی پیچیده است.


زیر طرح قطار سریع‌السیر هر لحظه ممکن است فرو بریزد!

پرویز کردوانی ضمن تاکید بر مردن دریاچه ارومیه و زاینده‌رود، در باره راه‌اندازی قطار سریع‌السیر بین تهران و مشهد گفته: مسئولان نباید اجازه دهند چنین طرحی اجرائی شود زیرا مسیر این قطار با سرعت ٣٠٠ کیلومتر از گرمسار، سمنان و شاهرود می‌گذرد، درصورتی‌که در این مسیر هر لحظه امکان نشست زمین وجود دارد. یکی از دلایل آن حفر چاه‌های عمیق و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی است. متأسفانه به دلیل بی‌توجهی‌ها در سال‌های گذشته، شاهد عمیق‌ترشدن چاه‌ها و تشدید ریزگردها و نشست زمین‌ها بوده‌ایم یا از سوی دیگر‌ در گذشته جنگل‌های مصنوعی احداث کرده‌اند که اکنون چنین جنگل‌هایی به دلیل بی‌آبی در حال خشک‌شدن هستند. همچنین کویرها با آب‌های زیرزمینی زنده هستند، بسیاری از تولیدات ازجمله شیشه‌سازی، ذوب‌آهن، باروت‌سازی و فولاد ویژه کویر است اما کویرهای ما درحال ازبین‌رفتن است.


افشاگری شمخانی از پشت پرده تجزیه طلبان خلق عرب

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور که طی روزهای گذشته برای شرکت در مراسم سالروز آزادسازی هویزه به خوزستان سفر کرده با اشاره به سابقه شکل گیری جریانات تجزیه طلب در خوزستان گفته: صدام قبل از جنگ با ایجاد نارامی هایی جنگ را آغاز کرده بود که این کار توسط تشکیلات جبهه التحریر یا خلق عرب خوزستان انجام می شد که آن زمان باقیمانده از زمان شاه بود و از لحاظ فکری از طرف حزب بعث عراق تغذیه می شد. این تشکیلات پیرو منویات بعثی ها در خوزستان بود و رسالت مزدوری خودش را در یک فضای کاملا منفک از مردم و مبتنی بر دستورالعمل های صادره از بغداد بعثی قرار داده بود. مردان بزرگی از اعراب به نمایندگی از عشایر عرب خوزستان با اینها مقابله کردند چرا که باور و ریشه های عشایر عرب خوزستان باور خالص و ناب شیعی است.

وی با اشاره به پیروی سعودی ها از سیاست های صدام اظهار داشته: امروز هم کسانی نه به نام یک حزب،کشور و خاندان بلکه به نام یک خانواده بیرق صدام را برداشته اند تمام عربستان همراه آن ها نیستند تمام آل سعود هم که نیستند بلکه فقط خانواده سلمان است آنها می گویند"ریاض مرکز دفاع از عرب هاست". این خانواده چه می کند سوریه را منهدم می کنند یمن را با خاک یکسان می کند در ایران چه می کند به جای جبهه التحریر ، افرادی را با ریش بلند ودشداشه کوتاه علم می کنند که به نام دین همین کار جبهه التحریر را انجام می دهند. جبهه التحریر مستخدم حزب بعث عراق بودند این ریش بلندهای دشداشه کوتاه مستخدم سرویس ها امنیتی برخی از کشورهای منطقه هستند و این جنگ پیش از جنگ است.


«فاطماگل» اسلامی هم می آید

کارگردان «کلاه پهلوی» گفته:‌ یک سریال و یک نسخه سینمایی با اقتباسی از «فاطما گل»با نام «زینب» می‌سازم.

ضیاالدین دری از ساخت فیلم و سریالی به نام «زینب» خبر داده و گفته:‌ این اثر براساس مجموعه ترکیه‌ای «فاطما گل» ساخته می‌شود.وی با بیان اینکه در مرحله نگارش سیناپس به فکر نسخه سینمایی و سریالی اثر است، افزود: نسخه ایرانی مجموعه «فاطما گل» در قالب سینمایی و منطبق بر ویژگی‌های اسلامی و وجه اخلاق‌گرایانه آن نوشته شده است.دری اضافه کرد: در حال حاضر مشغول جذب حمایت مالی از سوی مقامات سینمایی برای تولید این اثر سینمایی هستم که در صورن حمایت و استقبال کار را شروع می‌کنم.


دعوت از احمدی نژاد برای ریاست جمهوری در ترکیه

بهمن شریف زاده از حامیان محمود احمدی نژاد با بیان اینکه امروز محبوببت احمدی نژاد فقط مختص به ایران نیست بلکه در بسیاری از کشورهای جهان این محبوبیت وجود دارد، گفته: عبدالله گل رئیس جمهور پیشین ترکیه در دیدار با دکتر احمدی نژاد خطاب به وی گفت اگر شما در این جا هم کاندیدای ریاست جمهوری شوید حتما رای خواهید آورد. این امر میزان محبوبیت دکتر احمدی نژاد را نشان می دهد.


هواپیمای شرکت نفت خورده شد!

شکرخدا موسوی" نماینده مردم اهواز از ناپدید شدن یک فروند هواپیما در هواپیمایی شرکت نفت خبر داده و در توضیح این موضوع گفته: هواپیمایی را در شرکت هواپیمایی نفت بدون رعایت ضوابط و مسائل امنیتی و حتی داشتن نقص به شرکتی در کیش فروخته‌اند که پس از استعلامات متوجه شدیم که حتی هواپیمای مذکور به کیش هم منتقل نشده است و کسی از وجود این هواپیما خبری ندارد.رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس در ادامه با طرح سوالی مبنی براینکه چرا باید هواپیمایی شرکت نفت، با وجود مشکلات مالی هواپیمایی را به فروش برساند تاکید کرد: پول این هواپیما از منابع صندوق بازنشستگان وزارت نفت تهیه شده است.موسوی ادامه داد: هم چنین طبق اطلاعات به دست آمده در رابطه با فروش این هواپیما متوجه شدیم این هواپیما به کیش هم منتقل نشده و به کویت ارسال شده است که البته انتقال این هواپیما به کویت نیز هنوز تایید نشده است.


بوفالو هندی دامداران ایرانی را به خیابان کشاند

صبح یکشنبه تعداد قابل توجهی از دامداران شهرهای مختلف در اعتراض به قیمت شیر و واردات گوشت بوفالوی هندی مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند و خواستار دیدار با محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور شدند.

آن طور که یکی از تجمع‌کنندگان می‌گوید علت اعتراض آنها به دو موضوع ارزان‌ خریدن شیر از آنها -ارزان‌تر از هزینه‌ تمام شده برای تولید شیر- و واردات گوشت بوفالوی هندی است. همچنین تعدادی از دامداران بنرهایی به دست داشتند که در آنها عکس بوفالوی هندی کشیده شده بود و بدین طریق از مسئولان خواسته‌اند تا مانع ورود این گوشت‌ها به کشور شوند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار