بازدید 5632

حاشیه جاده کرج - چالوس از زباله ها پاک شد

بیش از دو هزار و 500 تن از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور و مردم استان البرز روز جمعه درحرکتی فرهنگی زیست محیطی، طبیعت این استان را از زباله ها پاک کردند.
کد خبر: ۴۹۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 08 May 2015
بیش از دو هزار و 500 تن از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور و مردم استان البرز روز جمعه درحرکتی فرهنگی زیست محیطی، طبیعت این استان را از زباله ها پاک کردند.

به گزارش ایرنا، امروز البرز با همت دوستداران طبیعت وپیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور روزی به یادماندنی شاهد بود.

دراین حرکت فرهنگی زیست محیطی،حدود 300 تن از پیشکسوتان و قهرمانان رشته های مختلف ورزشی جهانی و کشوراز جمله محمد مایلی کهن، علی کریمی، بهنام محمدی ، حمید درخشان ، یوسف کرمی و ابراهیم جوادی برای پاکسازی طبیعت از زباله ها به خیل دوستداران محیط زیست در جاده کرج - چالوس پیوستند.

این برنامه با دعوت اداره کل ورزش وجوانان استان البرز و همکاری شهرداری کرج ، استانداری البرز و اداره کل حفاظت محیط زیست این استان اجرا شد.

دوستداران محیط زیست و بزرگان ورزش ایران از نخستین ساعات بامداد امروز در حاشیه رودخانه کرج و جاده کرج چالوس حاضر شدند و 70 کیلومتر از حریم رودخانه و جاده را از زباله ها پاک کردند.

قدرت الله شمیرانی معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال این اداره کل تصمیم گرفت علاوه بر وظایف ذاتی خود به اجرای برنامه های فرهنگی بپردازد.

وی ادامه داد: برهمین اساس 14 نشست تخصصی با حضور دوستداران محیط زیست و هیات های ورزشی برگزار شد تا در گام نخست حفاظت از محیط زیست به عنوان یک فرهنگ ارزشمند در بین مردم نهادینه شود.

شمیرانی اظهار داشت: امروز نخستین گام با همت بزرگان ورزش ایران و مردم استان البرز به ویژه ورزشکاران برداشته شد که موفقیتی برای آینده به شمار می رود.

معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرزگفت: ورزشکاران و دوستداران طبیعت امروز حدود 35 تن زباله را از حریم رودخانه و جاده کرج-چالوس جمع آوری کردند.

وی ادامه داد:برای انتقال پیشکسوتان ورزش و دوستداران طبیعت به جاده کرج-چالوس علاوه بر خودروهای شخصی، 35 دستگاه اتوبوس با همکاری شهرداری کرج اختصاص یافت.

شمیرانی با قدردانی از حرکت ارزشمند پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی کشور ومردم استان البرز، افزود: به مردم اطمینان می دهیم ، طرح پاکسازی طبیعت از زباله ها را با جدیت دنبال کنیم .

وی گفت: امسال ورزشکاران و نوجوانان و جوانان استان البرزدر مناسبت های مختلف به کمک محیط بانان و دوستداران طبیعت خواهند رفت.

معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز ادامه داد: امروز علاوه بر جاده کرج - چالوس ، دوستداران محیط زیست ، زباله ها را از طبیعت شهرستانهای ساوجبلاغ و فردیس جمع آوری کردند.

همچنین بخشداری آسارا کرج ظهرامروز پس از اجرای این برنامه فرهنگی زیست محیطی ، از پیشکسوتان، قهرمانان و دوستداران طبیعت درحاشیه رودخانه زیبای کرج پذیرایی کرد.

جاده گردشگری کرج - چالوس به طول 162 یکی از جاده های زیبای ایران به شمار می رود که نیمی از آن در حوزه استحفاظی البرز و مابقی در استان مازندران قرار دارد.

این جاده در طول سال پذیرای هزاران گردشگر از سراسر کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی