بازدید 5929

سرانجام اکران «قصه‌ها» آغاز شد

سرانجام بعد از گذشت بیش از یک سال، اکران فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد از صبح امروز (16 اردیبهشت‌ماه) در گروه سینمایی قدس اکران شد.
کد خبر: ۴۹۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 06 May 2015
سرانجام بعد از گذشت بیش از یک سال، اکران فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد از صبح امروز (16 اردیبهشت‌ماه) در گروه سینمایی قدس اکران شد.

علی سرتیپی مدیر موسسه فیلمیران در گفت‌وگو با آنا ضمن تایید اکران فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد توضیح داد: «ما از سال گذشته آمادگی کامل برای اکران این فیلم داشتیم و بارها آقای جنتی و آقای ایوبی گفته بودند که فیلم مشکلی برای اکران ندارد.»

وی افزود: «با توجه به اینکه مدتی از عید گذشته و فضای مناسبی برای اکران قصه‌ها» وجود داشت با شورای صنفی تماس گرفتیم و پیشنهاد اکران فیلم را دادیم که با موافقت آنها مواجه شد و دیروز تصمیم گرفته شد که «قصه‌ها» از امروز روی پرده سینماها برود.»

سرتیپی در مورد سانسور و حذف بخش‌هایی از فیلم توضیح داد: «تا آنجا که من مطلع هستم هیچ تغییر و حذفی در فیلم اعمال نشده است.»

وی همچنین در مورد بازخوردهای منفی و مخالفت با اکران این فیلم تاکنون گفت: «خوشبختانه از دیروز که اخبار اکران فیلم بلافاصله پس از تایید شورای صنفی منتشر شده و صبح امروز که اکران فیلم آغاز شده، مشکلی پیش نیامده و مخالفتی صورت نگرفته است و امیدواریم که با مشکلی روبه‌رو نشویم.»

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کنید ممکن است این فیلم نیز همچون خانه پدری پس از چند اکران کوتاه از سینماها برداشته شود؟ گفت: «خیر. زیرا شرایط قصه‌ها با خانه پدری قدری متفاوت است. این فیلم از ابتدا مورد تایید وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی بوده و مشکل خاصی در رابطه با اکران آن وجود نداشته است. امیدوارم اتفاق ناگواری رخ ندهد.»

مدیر فیلمیران در ادامه گفت: «در حال حاضر این فیلم در ده سالن اکران شده و امیدواریم که با استقبال مردم مواجه شود.»

وی در مورد همکاری سینماهای حوزه هنری با اکران این فیلم بیان کرد: «در حال مذاکره با حوزه هنری هستیم تا بتوانیم فیلم را در سینماهای حوزه نیز به نمایش بگذاریم.»

سرتیپی در پایان در مورد اکران این فیلم در سینماهای شهرستان‌ها گفت: « «قصه‌ها» از صبح فردا در سینماهای شهرهای رشت، اصفهان، کرمان و اهواز روی پرده خواهد رفت.»

فیلم سینمایی «قصه‌ها» آخرین ساخته رخشان بنی‌اعتماد که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و تا کنون نتوانسته بود اکران عمومی داشته باشد از صبح امروز در گروه سینمایی قدس شامل سینماهای قدس، فرهنگ، ایران، پردیس ملت، پردیس زندگی، اریکه ایرانیان، مرکزی، ماندانا، پردیس شکوفه و پردیس کوروش به نمایش در امده است.

قصه ها روایت 7 فیلم کوتاه است و بنی‌اعتماد با ساخت این فیلم، ادای دینی به آثار قبلی خود مانند «روسری آبی»، «گیلانه»، «خون بازی»، «زیر پوست شهر»، «خارج از محدوده» و... داشته است.

این فیلم گذر به هفت زندگی و آدم‌هایی است که در شرایطی نه استثنایی، در موقعیت‌هایی شبیه به بسیاری از ما و آدم‌های دیگر جامعه، زندگی را سر می‌کنند.

«قصه‌ها» تاکنون برنده بهترین فیلمنامه و نامزد شیر طلایی جشنواره ونیز 2014، برنده جایزه بزرگ هیات داوران و نامزد بهترین کارگردانی جوایز سینمایی آسیا پاسیفیک 2014 و همچنین نامزد بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین چهره‌پردازی در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سال 1392 بوده است.

گلاب آدینه، صابر ابر، فرهاد اصلانی، نگار جواهریان، بابک حمیدیان، بهاره دانشگر، ریما رامین‌فر، حبیب رضایی، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی‌نیا، خسرو شهراز، فوژان عارف‌پور، محمدرضا فروتن، شاهرخ فروتنیان، باران کوثری، پیمان معادی، فاطمه معتمدآریا، حسن معجونی و مهدی هاشمی بازیگران فیلم «قصه‌ها» هستند.

رخشان بنی‌اعتماد آخرین بار با فیلم «خون‌بازی» در سال 1385 میهمان سینماها شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل