بازدید 2910

درگذشت يكي از مصدومان حادثه پالايشگاه شازند

کد خبر: ۴۹۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 03 May 2015
يكي از پنج مصدوم حادثه پالايشگاه امام خميني (ره) شازند كه براي مداوا به اين مركز درماني انتقال داده شده بود، روز جمعه درگذشت. 

به گزارش اعتماد، محسن بندي، مدير بيمارستان امام علي (ع) اراك با اعلام اين خبر گفت: اين قرباني به نام محمود مولايي از روز دوشنبه گذشته در پي حادثه مصدوميت با گاز در اين بيمارستان بستري بود و در كماي عميق قرار داشت. 

وي بيان كرد: در ساعت ١٠ روز دوشنبه هفتم ارديبهشت جاري در تماس اضطراري، خبر انتقال پنج مصدوم گازگرفتگي در پالايشگاه شازند به بيمارستان مخابره شد كه بلافاصله امكانات پذيرش اورژانسي و تيم درماني ويژه آماده‌سازي شد. 

مدير بيمارستان اميرالمومنين (ع) اراك گفت: اين مصدومان پس از اقدامات اوليه و عمليات احياي قلبي و ريوي براي مراقبت‌هاي ويژه ارجاع شدند كه سه نفر به بخش ‌آي‌سي‌يو و دو نفر در بخش سي سي يو اين بيمارستان بستري شدند. 

بندي گفت: تيم تخصصي پزشكي مسموميت بر بالين اين مصدومان حاضر شد و با توجه به اينكه مسموميت اين افراد با گاز سولفيد هيدروژن و گوگرد بود، داروهاي تخصصي آن به صورت اورژانسي تامين شد.

بر اساس اعلام فرماندار شازند و مقامات پالايشگاه امام خميني (ره)، روز دوشنبه در جريان عمليات تعميرات اساسي يكي از بخش‌هاي اين پالايشگاه به دليل انتشار گاز، پنج كارگر دچار مسموميت و گازگرفتگي شدند. 

مسموميت با گاز سولفيد هيدروژن باعث ايجاد اختلال در تنفس سلولي و در نتيجه خفگي سلولي مي‌شود كه عوارض بعدي آن تاثير مستقيم در سيستم عصبي، گوارشي، ريوي و كليوي و در صورت غلظت بالاي آن كما و مرگ است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس