بازدید 2206

هشدار نسبت به شیوع تب مالت در کشور

کد خبر: ۴۹۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 03 May 2015
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اینکه وزارت جهاد کشاورزی نتوانسته نظارت دقیقی بر واکسیناسیون دام ها داشته باشد، گفت: وزارت بهداشت این آمادگی را دارد تا مسئولیت حوزه دامپزشکی به این وزارتخانه واگذار شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره پیشنهاد واگذاری دامپزشکی به وزارت بهداشت، افزود: به نظر می رسد نظارت نهایی محصولات دامپزشکی باید از سوی وزارت بهداشت و درمان صورت گیرد و این وزارتخانه باید از نظر ایمنی غذایی پاسخگوی مردم باشد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت وجود امنیت غذایی محصولات دامی، ادامه داد: امروزه دامپزشکی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و به همین علت مشکلاتی در این زمینه وجود دارد به عنوان مثال واکسیناسیون دام ها برای جلوگیری از بیماری تب مالت به خوبی کنترل نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ضمن هشدار نسبت به شیوع تب مالت در کشور، تصریح کرد: امروزه شاهد شیوع بیماری تب مالت در بین هزاران نفر هستیم که به جهت مصرف شیر غیر جوشیده به این بیماری دچار شده اند.

وی یادآور شد: در این میان وزارت جهاد کشاورزی باید نظارت دقیقی بر واکسیناسیون دام ها داشته باشد چراکه متاسفانه بیماران تب مالت دچار عارضه های زیادی از جمله دردهای مفصلی یا بیماری های زیادی می شوند که درمان بسیار طولانی مدتی دارد.

رستمیان افزود: به طور حتم اگر دامپزشکی به وزارت بهداشت واگذار شود این وزراتخانه کنترل بهتری می تواند نسبت به رفع مشکلات دامی داشته باشد لذا اعضای کمیسیون بهداشت مجلس نیز با این پیشنهاد موافق هستند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت بهداشت آمادگی دارد تا مجموعه دامپزشکی به این وزارتخانه واگذار شود، گفت: روند فعلی موجب شده تا بیماری های دامی افزایش یابد که می طلبد وزارت بهداشت در این امر ورود یابد تا مشکلات این بخش رفع شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی