بازدید 24261

کوچ ۵۰ میلیون ایرانی جوک سال ۹۴ است!

‌احتمالا به وی الهاماتی ‌می‌شود که ما از آن بی‌نصیب هستیم. باید بحث درباره شهر مرده را ‌واضح بگویند. به نظر من، این اظهار‌نظر‌ها شبیه به مزاح است‌ و برای خنده بوده است. ‌وی به جای اینکه از این حرف‌ها بزند، بروند به عنوان مشاور آب رئیس‌جمهور راهکار دهند. غصه خوردن بر سر قبر فایده‌ای ندارد. باید کاری کرد که زنده‌ها زندگی کنند.
کد خبر: ۴۹۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 27 April 2015
کوچ ۵۰ میلیون ایرانی جک سال ۹۴ است!بحران آب یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور در چند سال اخیر است؛ هر چند ‌بارندگی‌های امسال توانسته است، بخشی از نگرانی‌ها را حل کند، ‌خشکسالی‌های سالیان گذشته و همچنین نبود مدیریت صحیح در مصرف آب، باعث شده ‌تا این مشکل همچنان یکی از دغدغه‌های مردم ‌بماند.

به گزارش «تابناک»، تازه‌ترین گفته‌های ارایه شده‌ در خصوص بحران آب، از سوی مشاور آب رئیس‌جمهوری بوده که اظهار داشته این بحران را جدی تلقی کنید. وی حتی هشدار داده‌ که شاید این بحران، باعث کوچ ۵۰ میلیون ایرانی در کشور شود. وی در برخی از گفته‌های خود یادآور شده که اگر کاهش استحصال آب شکل نگیرد، باید ۷۰ درصد مردم کشور را ترک کنند.

مشاور سازمان آب همچنین در جای دیگری می‌گوید: هم‌اکنون وضع آبی برخی ‌شهرهای ایران به سطحی رسیده ‌که آن شهر‌ها از نظر تعاریف علمی و استانداردهای جهانی به «شهر مرده» تعبیر می‌شوند؛ برای نمونه، هم‌اکنون شاهرود و نیشابور از نظر هیدرولوژی شهر مرده به شمار می‌آیند و بخش عمده‌ای از شهرستان رفسنجان نیز همین گونه است.

اما عباس رجایی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات مشاور آب، نظر دیگری دارد و‌ در گفت‌و‌گوی خود با تابناک اظهار داشته است: این گفته آقای کلانتری به جوک سال ۱۳۹۴ بیشتر شبیه است تا یک برآورد علمی و کار‌شناسی شده. ما بحران آب را در کشور داریم، ولی نه با این شدت؛ یعنی به عبارت دیگر «ما رب داریم، اما نه به این غلیظی».

این نماینده مجلس با بیان اینکه ممکن است مشکلاتی در این زمینه داشته باشیم، گفت: ‌احتمالا به وی الهاماتی ‌می‌شود که ما از آن بی‌نصیب هستیم. باید بحث درباره شهر مرده را ‌واضح بگویند. به نظر من، این اظهار‌نظر‌ها شبیه به مزاح است‌ و برای خنده بوده است. ‌وی به جای اینکه از این حرف‌ها بزند، بروند به عنوان مشاور آب رئیس‌جمهور راهکار دهند. غصه خوردن بر سر قبر فایده‌ای ندارد. باید کاری کرد که زنده‌ها زندگی کنند.

وی با بیان اینکه بحران در کشور وجود دارد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های پیاپی مشکلات زیادی ایجاد شده است، ولی برای این‌ها باید دست بالا زد و ‌عقلانی برخورد کرد.‌ در کار ‌دو روش وجود دارد‌ و حتما باید برای کنترل آن در این بخش سرمایه‌گذاری کرد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: نمی‌شود با حرف و شعار این کار را انجام داد؛ نخست اینکه برای تولید و تأ‌مین آب باید راهکارهای علمی به کار ببریم. در این زمینه، حدود دوازده روش برای تولید و تأمین آب نیاز است‌ که البته در این باره باید دست وزارت نیرو ‌باز باشد تا بتواند سرمایه‌گذاری کند؛ اما بروکراسی ‌در سیستم ما، مانع این کار می‌شود و یا کار را به کندی پیش می‌‌برد.

وی همچنین افزود: در مصرف آب هم به همین شکل است. باید مصرف در همه حوزه‌ها کنترل شود که این هم نیاز به سرمایه دارد. هم‌اکنون ما‌ بحران داریم و آقایانی‌ که اینقدر غلیظ به آن اذعان دارند، باید کمک کننده در این کار باشند. باید راهکارهای علمی این کار بررسی شود و سیستم آبرسانی به مزارع و حتی دسترسی‌های شهری سازماندهی شده باشد تا از مصرف بی‌رویه و خودداری شود.

وی در پایان تأکید کرد: این کار ‌عزمی جدی می‌خواهد که نیاز به کمک دولت و مردم دارد تا بتوانیم با کمک همدیگر و انجام پروژه‌های آبرسانی از بحران‌های موجود بگذریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست