بازدید 103704

متوسط درآمد پزشکان متخصص و پرستاران در ایران

در زمان حاضر متوسط کل درآمد یک پزشک متخصص در ایران ۱۲.۵ تا ۱۲.۷ میلیون تومان و متوسط کل درآمد یک پرستار حدود ۲.۴ میلیون تومان است.
کد خبر: ۴۹۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵ 26 April 2015
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با هر گونه افراط و تفریط در مورد تعرفه‌های پزشکی مخالفیم، در زمان حاضر متوسط کل درآمد یک پزشک متخصص در ایران ۱۲.۵ تا ۱۲.۷ میلیون تومان و متوسط کل درآمد یک پرستار حدود ۲.۴ میلیون تومان است.

ایرج حریرچی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: طی روزها و هفته‌های اخیر مطالبی در رسانه‌ها درباره درآمد جامعه پزشکی و تعرفه‌های این حرفه منتشر شده است که حاوی افراط و تفریط است، این افراط و تفریط ها نظر وزارت بهداشت نیست و نه به نفع سلامت مردم است و نه به نقع جامعه پزشکی.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد:‌ این بحثهایی که به صورت غلوآمیز مطرح می شود،باعث می‌شود که مخالفین در هر دو طرف به همدیگر تهاجم بیشتری بکنند و دودش به چشم مردم و جامعه می‌رود.

وی ادامه داد: اینکه مثلاً می‌گویند درآمد یک ساعت کار پزشک ایرانی معادل ۲۰۰ ساعت کار یک پزشک اروپایی است یا یک پزشک ایرانی ۷ برابر یک پزشک متخصص آمریکایی درآمد دارد یا تعرفه پزشکان ایران یک سوم یا یک ششم تعرفه کشورهای فقیر است و باید چندین برابر شود،‌هیچکدام درست نیست.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در هر قشری از جمله پزشکان یا وکلا یا ورزشکان افراد معدود و انگشت شماری هستند که درآمدهای خیلی بالا دارند،‌اینها کمتر از یک دهم یا یک صدم کل آن جامعه هستند و قطعاً وضعیت و درآمد آنها ملاک عمل کل آن جامعه و صنف نیست و باید درآمد متوسط یک صنف برای مقایسه مد نظر قرار گیرد.

حریرچی اضافه کرد: یک پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد که با دلار ۳۲۰۰ تومانی بالای ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود، واقعاً چند پزشک ایرانی داریم که چنین درآمدی داشته باشد.

وی گفت: بر اساس محاسبات دقیق وزارت بهداشت متوسط درآمد پزشکان متخصص در ایران بین ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. جامعه حدود ۲۱هزار نفری پزشکان متخصص در بخش دولتی که حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد آنها تمام وقت فقط در بخش دولتی کار می‌کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت افزود:‌ بر همین اساس متوسط درآمد یک پرستار در ایران حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که در مقایسه با درآمد یک پزشک حدود ۶ برابر کمتر است و این فاصله زیادی نیست ضمن اینکه درآمد یک پزشک عمومی به مراتب از متوسط درآمد یک پزشک متخصص کمتر است.

حریرچی اضافه کرد: چنین درآمدهایی در بین پزشکان متخصص ایران در حالی است که ۸۰ درصد خدمات بستری به مردم در بخش دولتی و با تعرفه دولتی ارائه می‌شود و به خصوص از آبان سال ۹۳ که تعرفه‌های جدید ابلاغ شده است بیش از ۹۹ درصد جامعه پزشکی به تعرفه‌ها پایبند هستند و ریالی بیش از رقم های مصوب دریافت نمی‌کنند.

وی گفت:‌ حتی بعد از تصویب کتاب جدید ارزشهای نسبی خدمات سلامت و از آبان سال گذشته تعداد زیادی از گروههای پزشکی در بخش خصوصی به احترام وزارت بهداشت از درآمدهایی که قبل از این کتاب داشتند و بیشتر از تعرفه‌های مصوب بود؛ گذشتند و اکنون با تعرفه و ارقامی کار می‌کنند که کمتر از قیمت سال ۹۲ است و دیگر حتی در بخش خصوصی نیز خبری از جراحی قلب با تعرفه ۲۰، ۳۰ یا ۴۰ میلیون تومانی نیست در حالی که در سال ۹۲ چنین درآمدهایی وجود داشت.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در چنین فضایی اگر پزشکی هست که بر اساس تعرفه‌های مصوب کار می‌کند و درآمد بالا دارد نباید مورد توهین و تحقیر قرار گیرد، ضمن اینکه مکانیزم مالیات هم وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳۰۶
انتشار یافته: ۲۲۴
من که قانع شدم .......!!!!!!!!!!
پزشكان با ىك شمارش سردستى بيشتر از اىنها در امد دارند
بنظر بنده بسیار بعید است که ماهانه یک پزشک متخصص امریکایی درامد 230 هزار دلاری داشته باشد و همچنین درامد های بالا در امریکا مشمول مالیات سنگین می شود.
ما که در شیراز زندگی می کنیم درآمدی کمتر از یک میلیارد تومان برایشان صرف نمی کند و پرستان کمتر از 5 میلیون تومان . بعضی از دوستان پرستار هستند و این غیز از مزایای دیگر است
پیشنهاد می کنم بجای این فرمایشات، صدا و سیما تشریف بیاورند فیش حقوقی ما پرستاران را ببینند تا من هم خبردار شوم چگونه 2.5 میلیون حقوق می گیرم.
درآمد یک پزشک متخصص آمریکایی سالانه 230 هزار دلاره نه ماهانه. تازه اونم جراح مغز و اعصاب. در ضمن متوسط درآمد سرانه در آمریکا حدود 60 هزار دلاره. یعنی یک پزشک جراح متخصص چیزی حدود چهار برابر سایر افراد شاغل درآمد داره.
حریرچی اضافه کرد: یک پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد که با دلار ۳۲۰۰ تومانی بالای ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود، واقعاً چند پزشک ایرانی داریم که چنین درآمدی داشته باشد.
باسلام
در مورد حقوق متخصصان ايشان راست مي گويندو بهتر بود اشاره اي هم به كارانه هاي ماهنانه 100ميليوني ميكردند. با تشكر
درآمد پرستاران با یک شیفت موظفی کار در حدود دو میلیون و پبانصد است در صورتی که با اضافه کاری های اجباری تا مرز چهار میلیون هم میرسد . پزشکان محترم هم همینطور این قیمت های پایه در حقوق پرستاران محترم و پزشکان عزیز است و در حقیقت درامد هر دو گروه زیادتر است ولی بنظرم پرستاران بابت زحماتی که با چشمان خودمان میبیینیم متحمل میشوند درامدشان کم است
همین هفته یکی از اقوام ما در بیمارستان ب... جراحی قلب دارند و باید 60 میلیون تومن بدهد.
ایشان هنوز در حاشیه هستند
چرا پرستار با متخصص باید مقایسه شود؟!. جایگاه و حقوق پزشک عمومی در دنیا و ایران را مقایسه کنید، متاسفانه در ایران!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا ؟
شما که راست میگی! ما هم باور کردیم
متوسط درآمد یک جراح قلب در آمریکا چهل هزار دلار در ماه هست نه ماهی دویست وسی هزار دلار. در ضمن اونجا آمریکا هست مهد سرمایه داری چرا با ککشورهای اروپایی مقایسه نمیکنید که پنج تا هفت هزار یورو حقوق میگیرند صداشون در نمی یاد زیر میزی هم نمی گیرند
ملت آگاه هست نیازی به توجیه شما نیست
واقعا تعجب میکنم یا ایشون مریض نمیشن یا تا الان پول ویزیت ندادن
البته شاید تا الان به مطب خصوصی یا بیمارستانها مراجعه نکردن که این آمار رو میدن
هر ایرانی با وجدانی میدونه الان درآمد متوسط هر پزشک متخصص بسیار بیشتر از اینهاست
بطور متوسط اگه هر پزشک روزی 50 نفر ویزیت کنه که خیلی بیشتر از اینها است درآمد روزانه فقط هر روز یک ملیون صد میشود واگر هر عمل رو بخواهیم حداقل یک ملیون حساب کنیم که بسیار بیشتر از اینهاست
اگه هر روز دو عمل داشته باشند این
امار رو به یه کلاس سوم ابتدایی هم بدیم جمع بندیش بیشتر از این مسئول محترم میشه
خدایا خودت بما وجدان وتعهد رو برگردون
جناب معاون وزیر چرا واقعیت ها را نمی گویید
پس کارانه چند صد میلیونی پزشکان متخصص چیست حقوق 8 میلیونی پزشکان طرح که به روستا ها دادین چیست؟
جناب آقاي حريرچي اين نظر شماست و براي عوام است اما واقعيت هاي جامعه پزشكي چيز ديگري است لطفا عينكتان را بگذاريد.
کاش این اقای محترم صداقت رو از رئیسش وزیر محترم بهداشت یاد بگیره
بخدا با صداقت تر از دکتر هاشمی ومخلص تر از ایشون تا الان توی مسئولین ندیدم
اقای دکتر حریرچی ، شما حقوق رو میگین ولی دریافتی کارکرد رو که تا دویست میلیون میگیرن رو اظهار نمیفرمائید ، شما تعرفه گذاری پرستار ها رو اجرائ نمیکنین و مقایسه میکنین حقوق ها رو ، ضمنا شما پزشک هستین معلومه از پزشکان دفاع میکنین ، اگه در ایران هم قانون اجرائ میشد شما هم مانند اروپا به خاطر دریافت کم تظاهرات میکردین ، ایا تا بحال پزشکان دغدغه پول داشتین ایا واقعا مالیات رو درست دادین متاسفم از این بی عدالتیها
من خانمم را دکتر بردم. حالا به غیر از یک. نیم میلیون تومانی که از من گرفت بابت نمونه برداری و غیره روز آخر که داشتم بیرون می آمدم منشی به من گفت شما باید 30000 تومان دیگه بدید گفتم برای چه/ گفتند به خاطر خواندن جواب آزمایش بنده هم به ناچار پرداختم.هفته بعد دوباره از مطب زنگ زدن که باید بیایید رفتیم دوباره 30000 تومان از من برای داخل رفتن گرفت که فقط بگوید مشکلی نیست.آخه کسی نیست به داد این مردم برسه.من ماهی 300000تومان بیمه میدم ولی هیچ دکتری دفترچه قبول نمی کنه.آقای عزیز اون کشوری که دلاری به پزشکش حقوق میده حقوق کارگرشم دلاریه.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
آقا این آمارش اشتباه!!!!!
"یک پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در [سال] حدود ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد.
لطفا توزیع درامد توسط ایشان اراءه شود . چرا که متوسط درامد نشنگر چیز خاصی نیست بهتر است ک نمودار به تفکیک رشته و درامد ارایه شود
صورت مسله راپاک نکن
حتی اگر حرفهای این آقا درست باشد (که قرائن نشان می دهد اختلاف درآمد خیلی بیشتر است) باز هم نسبت 6 برابری درآمد ناعادلانه است. ما هم حاضریم درآمد بیشتری داشته باشیم و مالیاتش رو هم بدهیم.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
کی گفته یه پرستار 2400 میانگین حقوقشه...چرا دروغ میگید 80 درصد پرستار ها 700 هزار حقوق مگیرند ..شم نمیکنید همچین خالی بندی هایی میکنید
اولا درآمد میانگین پزشکان آمریکایی 240 هزار دلار در سال است نه در ماه که از آن 40 درصد بیمه و مالیات کم می شود یعنی ماهی 12 هزار دلار که حدود 3 برابر میانگین درآمد مردم آمریکا است. ولی 12.5 میلیون درآمد در بخش دولتی همراه با درآمد مطب و احتمالا بخش خصوصی بالای 20 میلیون تومان در ماه است که حدود 30 برابر درآمد میانگین مردم ایران و بالغ بر 10 برابر درآمد پرستاران است که ناعادلانه است.
اولا درآمد میانگین پزشکان آمریکایی 240 هزار دلار در سال است نه در ماه که از آن 40 درصد بیمه و مالیات کم می شود یعنی ماهی 12 هزار دلار که حدود 3 برابر میانگین درآمد مردم آمریکا است. ولی 12.5 میلیون درآمد در بخش دولتی همراه با درآمد مطب و احتمالا بخش خصوصی بالای 20 میلیون تومان در ماه است که حدود 30 برابر درآمد میانگین مردم ایران و بالغ بر 10 برابر درآمد پرستاران است که ناعادلانه است.
پاسخ ها
محمد امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
خیلی زیبا و منطقی جواب دادی و البته صحیح
واقعا از ایشان که تحصیکرده هستند بعید اینطور مقایسه کنند که دلار به ریال چقدر می شود. مگر واحد پول ایران دلار است؟ مثلا مترو در ایران حود 10 سنت است کجای دنیا متروی 10 سنتی پیدا میشود. در آمد هر کشور را بر اساس هزینه آن کشور محاسبه می کنند.
"یک پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در هر ماه!!!!! حدود ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد که با دلار ۳۲۰۰ تومانی بالای ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود، واقعاً چند پزشک ایرانی داریم که چنین درآمدی داشته باشد. !!!!!! ???"""
همین یک جمله کافی است که به کل سخنان ایشان شک کرد . آماری که خود آمریکاییها می دهند 230 هزار دلار در سااااللل است نه در ماه!!!
که آن هم حداقل 40 درصدش را مالیات می دهد.
مقايسه كردن با آمريكا مغلطه ي تمامه!
چون اونجوري من كارگرم بايد سالي 50000دلار بگيرم ماشين فورد هم سوار بشم
قوانين آمريكا رو هم در نظر بگيريد كه اگر اونجا كسي تخلف پزشكي كنه بيچارش ميكنن رسما!
با سلام
نیازی نیست به این بحث ها، وضعیت زندگی یک پزشک و یک کارمند را که مقایسه کنیم مشخص می شود.
با سلام میشه نام این پزشکای تمام وقت رو به همراه نام پرستارانی که دومیلیون و چهارصد حقوق می گیرن رو اعلام کنن البته به شرطی که برای محاسبه حقوق پرستاران اضافه کارو کارانه و حقوق رو باهم جمع کرده باشند و پزشکا رو فقط حقوق وگرنه دریافتی پرستاران با 175 ساعت اضافه کار در این حدود خواهد شد
اره شما بگو ماهم كاملا باور ميكنيم!
!!هروقت میریم دکتر درآمد مطب متخصصین بیش از اینهاست حالا زیر میزی وعمل جراحی هاشون به کنار
من خودم کارمند حسابداری بیمارستان هستم در مورد پرستارا حقوق همینه ولی در مورد پزشکا اقای حریرچی اشتباه میگن کارانه هایی که به پزشکا پرداخت میکنیم بسیار بیشتر است
چاقو که دسته خودش را نمی برد....
مرد حسابی با این درامدی که شما گفتید میشه زندگی مرفهی داشت که این طبقه دارند؟
در آمد خالص یک جراح و متخصص در آمریکا به طور متوسط 230 هزار دلار در سال است نه در ماه,تازه مثل بعضی از پزشکا هم زیر میزی نمیگیرن,سطح و کیفیت خدمات درمانی با ما قابل مقایسه هم نیست.
درآمد یک پزشک متخصص در هر روز هم از این ارقام ذکر شده بیشتر است لطفا دست اعوام فریبی بردارید مدعی العموم محترم باید از ایشان توضیح بخواهد که این مطالب را که باعث تنفر مردم می شود چرا بیان می کنند
دکتر جان شوخی نکن
جای زخم هام درد میگیره
دکتر متخصص ماهی 12.5میلیون!!!
شاید منظورتون روزی حداقل 12.5 میلیون است
230 هزاااااااااااااااااااااااار دلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار بابا توی یک سالم انقد درآمد ندارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکی دست این بنده خدا رو بگیره یه دو ساعتی توی دو سه مطب ببره تا خودش از نزدیک ببینه، یا زیادی سرش توی درس و دانشگاه بوده و از وضع درمان و پولهایی که رد و بدل می شه خبر نداره و یا ...
یه دندونپزشک زپرتی توی یه شهر درجه سه بر می گرده به خود من می گه که من اگه کمتر از 50 میلیون تومن در ماه درآمد داشته باشم مطبم رو می بندم.
شرمنده شدیم که حقوق شما در مقابل پزشکان آمریکا کم است اصلا چند نفر از پزشکان ایرانی می توانند در آنجا کارپزشکی کنند آیا مدرک پزشکی شما را قبول دارند در ضمن اگر اینطور مقایسه می کنید پس حقوق ما کارگران را با کارگر آمریکایی مقایسه کنید بعد نظر دهید.
ایشان درآمد سال یک پزشک متخصص آمریکایی رو با درآمد ماه اشتباه کرده230000 دلار درآمد سال می باشد
کارمندان وزارت بهداشت مظلومند , مظلوم ...
جوکت خنده نداشت>>>>>>>>>>>>>>>>>
من که پیش هر پزشک متخصصی رفتم ( در شهرستان کوچک نه شهر های بزرگ ) با یه حساب سرانگشتی فقط از حق ویزیت بالای ماهی 100 درآمد داشت. که میدونم اکثر درآمد پزشکان متخصص از کار های جانبی است.
کجا تو امریکا230000 دلار ماهی؟!!!!! بعدم مالیات به چه درصدی وقتی زیر میزی میگیرن و مالیلت بر اساس تعرفه دولتی حساب میشه! کمی فقط کنی صداقت!!
ایشان بی سواد تشریف دارند و کم اطلاع

متوسط درامد پزشکان متخصص در امریکا

20000 دلار در ماه میباشد.
نوش جونشون عمر دوباره به من دادند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
شیکمتو بگرد حلقه ای ، قیچی ای چیزی جا نمونده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
عمر دوباره رو خدا به تو داده نه دکتر!
اون دکتر فقط وظیفشو انجام داده و بابتش پولش رو هم گرفته، خیلی بیشتر از حقش هم گرفته
آقای عزیز برایتان فقط یک حساب سر انگشتی میکنم ثبول یا رد آن به عهده خودتان.
ویزیت مطب یک پزشک متخصص 50 هزار تومان است بطور متوسط در هر بعد از ظهر (اط ساعت 4 الی 8 شب)بین 20 الی 30 مریض ویزیت میکند که این میشود روزانه بین 1 تا 1.5 میلیون تومان پس میتوان نتیجه گرفت که درآمد ذکر شده توسط آقای حریرچی تنها برای کار کرد 15 بعد از طهر یک پزشک متخصص است حالا عملهای جراحی و برنامه صبج پزشک و ... را خودتان محاسبه کنید.
در ضمن این نکته را هم یادآوری کنم که در طی 8 10 سال گذشته که بیش از 20 نفر از دوستان آشنایان و ... عمل جراحی نمودند فقط یک مورد را دیدم که پزشک قبل از عمل شماره حساب جهت واریز پول به بستگان مریض نداده است آنهم در بیمارستان قلب تهران بوده است در مابقی موارد حتماً باید قبل از عمل جساب دکتر را با رقمی که دکتر ذکر مینماید شارژ نمود .
پاسخ ها
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
ویزیت متخصص 30 تومن و فوق تخصص 50 تومنه
باورمون شد سیصد ملیون در ماه نیست پس
شما درست میگی
درامد متوسط یک متخصص امریکایی 230 هزار دلار در سال است نه در ماه اقای دکتر!!!!مکانیزم مالیات هم کاملا کشکی است.چندی پیش با یکی از دوستان جراح صحبت میکردم و دیدم مثل مار به دور خود میچرخد میگفت روز قبل اداره مالیات بوده و از مالیات 12 میلیونیش برای یک سال میگفت و در صورتیکه در همان روز 3 عمل جراحی داشته که فقط 18 میلیون دست مزد خالص خودش بوده.دکتر جان تا کی دروغ به خورد مردم میدین؟
دکتر اگر روزی 20نفر ویزیت کنه نفری 20 هزار تومان میشه ماهی 12 میلیون
میانگین حقوق پزشکان را کم کردید و میانگین حقوق پرستاران را بالا بردید.
فکر کنم این واحد ارقام ذکر شده در خصوص پزشکان متخصص با توجه به فعالیتهای جانبی این عزیزان بر اساس دلار می باشد. 12.5میلیون دلار
هیچ کدام از این اطلاعات صحیح نیست، مردم بخوبی می دانند و می توانند درآمد را تخمین بزنند.
من متعجبم از این مثلا تحصیلکرده ها! اقای مسول باید درآمد پزشکان آمریکا را سطح زندگی آمریکایی بسیجی نه با نرخ ریال! مثلا درآمد پزشک آمریکایی را با قیمت بنزین، یا یک کیلو گوشت، یا حتی قیمت یک همبرگر در آمریکا مقایسه کنی. بعد همین کار را با درآمد یک پزشک ایرانی و قیمت‌ها داخل ایران بسیجی.
یک مهندس با 15 سال سابقه در خودروسازی ماکزیمم دو میلیون میتواند درآمد داشته باشد!!!!!!!!!!!!!!
آقای معاون وزیر من خودم یک پرستار با 13 سال سابقه کار در بخش مراقبت های ویژه ای سی یو هستم بانه تخت در هر شب و 15 عدد شب کاری در یافتی من پانزده میلیون ریال است
"یک پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد که با دلار ۳۲۰۰ تومانی بالای ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود، " این آقا این آمار را از کجا دراورده؟ شاید منظورش در سال است که آن هم با سطح متوسط درآمد های آن کشور با سایر گروه های مردم آن کشور متعادل تر از ایران است.
اين ادعاي قائم مقام محترم وزیر بهداشت كه درآمد متوسط پزشكان متوسط 12.5 ميليون هست توهين به شعور مردم هست !
و درآمد یک مهندس البته اگه کار گیرش بیاد "مطابق وزارت کار "است!!!
شما حمایت نکنید کی حمایت بکنه؟
زحمت سلامت جامعه عمدتا بر دوش پرستاران است و شما حقوق پزشکان رو بالا می برید.
بیچاره پزشک ها درامدشون خیلی کمه از حقوق پرستار ها وکارگر ها ومعلم ها کسر کنید وبه حقوق انها اضافه کنید
درآمد یک مهندس هم یک میلیون و صد هزار تومان
با سلام
درآمد 230 هزار دلاری درآمد سالیانه پزشک متخصصه نه درآمد ماهیانه. لطفا با بازی با اعداد مردمو گول نزنیم.
باورکردنش سخته همسر من در بخش بیهوشی بیمارستان یک شهرستان کوچک مشغول بکاره و طبق قرارداد هفته ای چهار روز در ان مشغول بکاره و ماهیانه در حدود پنج میلیون درامد داره چطور ممکنه یک متخصص 12 میلیون درامد داشته باشه
آقا در حاشیه تموم شد!!!!!!!!!!!!!
دوست عزیز مخاطبین این سایت افراد بی سواد و بی اطلاعی نیستند که شما با دادن اطلاعات غلط قصد توجیه شرایط موجود هزینه های درمان کشور را داشته باشید.
وجود چنین اشخاصی مایه خجالت و شرمساری است
چرا هزینه های همان پزشکان آمریکایی را به درامدشان حساب نمی کنند و فقط درآمد بالایشان دیده می شود
من به عنوان پزشك متخصص شاغل در بخش دولتي ارقام ذكر شده در مطلب بالا را تأييد ميكنم. از اين مسئول محترم به خاطر ارائه اطلاعات واقعي تشكر ميكنم. فقط درامد سالانه پزشكان آمريكايي را به اشتباه ماهانه ذكر كرده اند
جناب آقاي دکتر حريرچي . درآمد سالانه پزشکان آمريکايي بالغ بر 280 هزار دلار است نه ماهانه و همين آمار شما را اگر ملاک ساير قضاوت هايتان قرار بدهيم واي به حال ساير تحليل هاي شما که معتقد هستيد طرح تحول سلامت واقعا تحولي در سلامت ايجاد کرده است. متاسفانه شما و ساير همکارانتان فقط بر شاخ نشستيد و بن مي بريد. کافي است سري به بيمارستانهاي چمران و ميلاد و بقيه الله بزنيد تا ببينيد درآمد متوسط پزشکان متخصص چقدر است. همه اين بيمارستانها هم با تعرفه دولتي کار مي کنند. جناب دکتر
وقتي که اين بيمارستانها براي بازاريابي بخش خصوصي فعال هستند شما چطور در مقام دفاع بر مي آييد ؟
ای کاش در رشته های مختلف تخصصی هم میانگینها محاسبه می شد ، بنده یک کلینیک تخصصی اطفال دارم که بالاترین حقوق پرداختی به پزشکی که ۶ روز مشغول فعالیت است به طور متوسط ۶تا ۷ میلیون تومانه بقیه هم که پایین تر هستند ،مردم ما بیشترین پولها را به متخصصین زیبایی پرداخت می کنند و بیشترین شکایتو از سایر متخصصین دارند
از روشنگری ایشان ممنونیم
این درآمد رو از کجا آوردین بدترین پزشک متخصص کم کم ماهی 40 میلیون داره
از دستتون خسته شدیم
با سلام
درآمد 230 هزار دلاری درآمد سالیانه پزشک متخصصه نه درآمد ماهیانه.
درامد پزشکان متخصص به روز است یا به ماه احتمالا باید به روز باشد یا اینکه اطلاعات حضرت اقا به روز نباشد مثلا به صد سال پیش باشد
و البته زیر میزی
در مورد پزشک متخصص امریکایی درامد سالیانه شاید به 230000 دلار برسد و نه ماهیانه!
ممکنه یک پژشک غربی در آمد بالایی داشته باشد ولی طوری مالیات میگیرند که عملا تقریبا هیچ پژشکی نتونه بالای 30 ملیون تومن در ماه در آمد داشته باشد
سلام
مجموع حقوق یک سال «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا حدود ۴۰۰ هزار دلار است. یعنی او به‌طور میانگین هر ماه حدود ۳۳ هزار دلار حقوق دریافت می‌کند.
بعد چطور یک پزشک متخصص ماهانه 230 هزار دلار میگیرد
آقا چرا آمار دروغ می دهید
جناب آقاي دكتر حريرچي، رقمي كه در خصوص درآمد پزشكان متخصص آمريكا بيان فرموديد، درآمد ماهيانه نيست بلكه متوسط ساليانه است. درآمد ساليانه پزشكان متخصص ايراني در بخش وزارت بهداشت بصورت عدد مطلق و براساس محاسبات جديد( 113,081 دلار)، در ميان 16 كشور داراي بالاترين پرداخت به پزشكان، رتبه دهم را دارد. درصورت مقايسه درآمد پزشكان متخصص به درآمد سرانه ملي، دريافتي پزشكان متخصص كشور ايران با نسبت 15.5 برابر درآمد سرانه ملي، رتبه اول و دريافتي پزشكان متخصص كشور آمريكابا نسبت 5.7 برابر درآمد سرانه ملي، رتبه پنجم را درجهان دارا هستند.
اقای قائم مقام محترم وزیر درامد پزشکان در امریکا به فرض صحت فرمایشات حضرتعالی سالیانه است ضمنا باور کنید مردم توانایی ضرب و تقسیم دارند و میتوانند درامد اعلام شده را تقسیم بر حق ویزیت 260000 ریالی نمایند و با شلوغی مطب ها مقایسه کنند .
درخانواده ما دوبار برای عمل به بیمارستان تامین اجتماعی رجوع کردند که هردوبار پزشک بصورت زیر یارومیزی از ماپول گرفت که خدا لعنت کند اوناراو
آقای وزیز یا حساب نمی دانند چیست ؟ و یا 12میلیون نمی دانند چند تا صفر دارد
به عنوان یک پزشک متخصص از این مقام مسیول متشکرم. البته مبلغی که بنده و بسیاری از همکاران متخصصم در سازمان تامین اجتماعی میگیریم از عدد اعلامی ایشان فاصله زیادی دارد و این در حالیست که بیست و چندسال از عمرمان را صرف درس خواندن و بیست و چند سال از ان را هم صرف خدمت تمام وقت به مردم کرده ایم.
این اقا یا ما رو درازگوش فرض کرده یا...
می گم چطوره به پزشکهای متخصص یارانه دوبل بدیم
پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۳۰ هزار دلار؟
از کجا این اعداد رو شما آوردی؟
که میشه سالی تقریبا 2.8 میلیون دلار در سال؟؟؟؟؟؟
آقا عزیز مدیر عامل مایکروسافت که پر ذرامد ترین فرد جهان شده امسال حقوقش 7.1 میلیون بوده
۱۰ شغل پردرآمد سال ۲۰۱۴ در آمریکا به انتخاب CareerCast:
وکالت: میانگین درآمد سالیانه: 113,530 دلار
متخصص بیماری‌های پا:میانگین درآمد سالیانه: 116,440 دلار
پزشک داروساز: میانگین درآمد سالیانه: 116,670 دلار
کنترل کننده ترافیک هوایی: میانگین درآمد سالیانه: 122,530 دلار
مهندسی نفت: میانگین درآمد سالیانه: 130,280 دلار
دندان‌پزشک: میانگین درآمد سالیانه: 146,340 دلار
ارتودنتیست: میانگین درآمد سالیانه: 149,310 دلار
روان‌پزشک: میانگین درآمد سالیانه: 178,950 دلار
پزشک عمومی: میانگین درآمد سالیانه: 187,200 دلار
پزشک جراح: میانگین درآمد سالیانه 233,150 دلار
با سلام
درآمد 230 هزار دلاری درآمد سالیانه پزشک متخصصه نه درآمد ماهیانه. لطفا با بازی با اعداد مردمو گول نزنیم.
اگرچه مشي تابناك عدم انشار چنين پيامهايي است اما :سردمدار توهين و تحقير پزشكان خود وزارت بهداشت است كه براي جلب افكار عمومي با جنجال رسانه اي نارسايي هاي ساختاري وزارت بهداشت و نظام سلامت را متوجه پزشكان كرد و با عناويني مثل طماع و بي مسئوليت و ... آنان را مورد خطاب قرار داد تا راه براي هتاكي عوام بي خبر هم باز شود. متاسفانه رسانه ها هم اين مدت سنگ تمام گذاشتند و كساني را كه سلامتي و جان و ناموس مردم نزد آنان امانت است را با سخيفترين كلمات مخاطب قرار دادند. اين يك بازي باخت-باخت براي همه اركان جامعه بود.
اقا اين چه حرفيه بهمن سال 91 بابت سزارين دكتر زنان 3 ميليون گرفت تازه پول نقد - بابت يه جراحي 10 دقيقه اي!
کیلویی صحبت کرده این جناب معاون!! حقوق رسمیه پزشکای دولتی رو به عنوان متوسط درآمد کل پزشکای متخصص در نظر گرفته.
من خبر دارم فقط کارانه ای که خود شما از طرح تحول سلامت میدید به پزشکان 40 میلیون تومانه، بماند مطب و حق العمل و ....
یارو جک می گه
شما فقط حقوق رسمی را حساب کرده اید. حق ویزیت مطب و بیمارستان و اعمال جراحی را حساب نکرده اید. آقای دکتر اینها نیز جزو درآمد محسوب میشوند.
یک پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد که با دلار ۳۲۰۰ تومانی بالای ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود،
ایشون این آمار بشدت غلطو از کجا آورده؟؟!!!!
یکی جواب توجیه پول پارو کردن اینهارو بده
شما فقط حقوق رسمی را حساب کرده اید. حق ویزیت مطب و بیمارستان و اعمال جراحی را حساب نکرده اید. آقای دکتر اینها نیز جزو درآمد محسوب میشوند.
چرا افا نگفتند پرستاران در امریکا چقدر می گیرند ؟چرا دروغ می گوی یک پزشک بیهوشی با سه روز کار در هفته بیش از در یک ماه از سی وهفت میلیون بیشتر می گیره یا خبر نداری یا از حقوق تنها می گی یا اینکه از کارانشان خبر نداری
سلام
آقاي معاون وزير افراط و تفريط كجا بود...پزشكاتون كارانه هاي 50 ميليوني پرستاراتون فيش هاي يك ميليون تومني.. اصلا" به جنابعالي اگه حقوق دو ميليوني هم بدن مي توني زندگي رو با دو تا بچه دانشگاهي بچرخوني ؟ خدا وكيلي توجيه نكنيد جواب صريح بديد.... بخواهيد فيش هم مي فرستم ....بماند كه فقط كلي زير بار وام هستيم...
مردم همه با این موضوع سروکار دارن و می دونن که وضعیت چیه، این رئیس نباید با این دروغ ها آخرت خودشو بسوزونه، اوضاع زیر میزی هیچ فرقی نکرده و قیمت ویزیت رو هم که گرون تر کردن، در مقابل کاری هم که انجام می دن هیچ مسئولیتی رو نمی پذیرن،
شما فقط حقوق رسمی را حساب کرده اید. حق ویزیت مطب و بیمارستان و اعمال جراحی را حساب نکرده اید. آقای دکتر اینها نیز جزو درآمد محسوب میشوند.
بخدا این متوسط دروغ محض است فقط از خدا می خواهیم به داد پرستار ها برسد این وزارت فقط پزشک سالار است
دروغ میگه!
متاسفم برای این آقای قائم مقام ازبی اطلاعی ایشان اگرحق ویزیت یک متخصص رادرتعدادبیماران فقط برای مدت 20روزکاری درماه رافقط درمطب خصوصی بدون سایرخدمات که درمطب ایجادکرده اند وبیمارمجبوراست هزینه های آنراپرداخت کند خواهند فهمیدکه درآمدیک متخصص ازبخشی ازفعالیت خود بدون احتساب زیرمیزی چقدراست
230 هزار دلار که گفته اند، احتمال قوی درامد سالیانه است نه ماهیانه.
میشه بگی این 230 هزاردلاردرآمدپزشک آمریکایی روازکدوم منبع استعلام کردین؟پزشکان متخصص مابایک حساب سرانگشتی(ویزیت های بیمارستان ومطب)،براحتی روزی 1.5 میلیون تومان درآمددارن(جراحان که بحثشون جداست).چجوری شما رقم 12.5 میلیون درآوردی؟
... یک پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد که با دلار ۳۲۰۰ تومانی بالای ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود، ...

از تابناک خواهش می کنیم نسبت به صحت و سقم این صحبت تحقیق و نتیجه را در اختیار مردم عزیز قرار دهد

با تشکر
با مدرک ثابت میکنم متخصصین در ایران بین 200 تا 500 میلیون درآمد دارند
متاسفم که معاون وزیر اینقدر از لحاظ آگاهی در سطح پایینی هست. 230 هزار دلار درآمد سالانه پزشک آمریکایی است که اونهم در مقایسه با کل جامعه آمریکا منطقی است
230 هزار دلار در در ساله برادر! فرا فکنی نکن!
تازه اگه با این منطقت اینم درست باشه!
الکی میگه!
اگر واقعا راست می گویید اجازه بدهید یک کمیسیون بی طرف این امر را به دقت بررسی کرده و جهت شفاف سازی امر به مردم اطلاع رسانی کند.
گویا ایشون اطلاع ندارن که قرارداد شبکه بهداشت با پزشکان عمومی در شهرستانها چیزی حدود 12 میلیون تومان است
پرستارها 3400 ماهی حقوق میگیرند آره آره آره
آره
راست میگی!12 میلیون!!؟؟؟؟
ما هم باور کردیم! بیچاره پزشکلن بیچاره و فقیر!!!
انگار جناب حریرچی دراین کشور زندگی نمی کنند در شهر ما چندین متخصص سراغ دارم که روزانه 10میلیون درآمد دارند روزی 2 دماغ عمل میکنند هرکدام 6میلیون حالا حساب کنید
"قائم مقام بهداشت گفت: در هر قشری از جمله پزشکان یا وکلا یا ورزشکان افراد معدود و انگشت شماری هستند که درآمدهای خیلی بالا دارند،‌اینها کمتر از یک دهم یا یک صدم کل آن جامعه هستند"

آخه این چه جور آمار دادنه (یک دهم یا یک صدم) 10 برابر با هم فرق میکنه همه کاراتون همینجوریه
متخصص آمریکایی ماهیانه ۲۳۰ هزار دلار؟! این آمار سالیانه است. دو تن از اقوام بنده در ایالت پنسیلوانیا متخصص هستند و سالیانه میانگین ۳۰۰هزار دلار درآمد دارند.
درامد ذکر شده برای پزشک متخصص , کاملا دروغ است. یک صفر ناقابل کمتر گفته اند درامد متخصصین در ایران 120 میلیون تومان در ماه است . در حالی که در اروپا پزشکان کاملا در اختیار بیماران هستند و باید آنکال باشند و در ایران بیمار در اختیار پزشک است و بیمار هیچ حقی ندارد .
کجا پرستار 2400000 می گیره؟ شما به عنوان وزارت بهداشت فقط متولی بیمارستان دولتی هستید؟ همین به امان خدا رها شدن و نظارت حداقلی باعث میشه هر کاری میخوان تو بیمارستان های خصوصی انجام بدن. حقوق من پرستار در بیمارستان خصوصی 1600 با افزایش حقوق سالیانه وزارت کار شده. آخر سال قبل یک اعتراض مسالمت آمیز به کمی حقوق داشتیم چهار پنج نفر اخراج شدن. پس عدالت کجاست که ازش دم میزنن
جناب قائم مقام وزیر فراموش کردند که میزان هنگفت پرداخت مالیات پزشکان را در امریکا و اروپا بیان کنند.
خدائیش خانم ما با 18 سال سابقه کار تو بخش ای سی یو حکمش 2100000 که پس از کسر کسورات نزدیک به 16000000 دستش میرسه.شاید نظر ایرج خان ،پرستارهای دوشیفته یا پرستارهای بخشهای ویزه توبیمارستانهای خصوصی باشه
شایعات کاملا درسته آقای محترم
مثل اینکه شما تا به حال به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نکردی
درآمد یک کارمند یا کارگر بابت یک ساعت خدمات در بیمارستانها دریافت می شود
انکار شما حقیقت رو پاک نمیکنه
جناب آقای دکتر شما هم که کم غلو نکردید پزشک درامد بالای آمریکا را با کم درامد ایرانی مقایسه کردید . چند مطلب دیگر : 1- از هزینه ای که بابت درمان توسط بیمار و بیمه پرداخت میشود چنددرصد سهم بیمارستان با تمام نشکیلاتش و چند درصد سهم پزشک کدام بیشتر است ؟؟؟
2- آیا شنیده اید که امروزه پزشکان رقابت بر سر شکستن رکورد دستمزد دارند !!!
3- زیر میزی را حذف کردید اما پرستاران را نا امید
4- چرا چرا اکثر دانش اموزان دوست دارند پزشک و جراح و داندانپزشک بشوند ؟؟ مگر بقیه مشاغل ارزش نداشته و مهم نیستند . ...بماند
230 هزاااااااااااااااااااااااار دلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار بابا توی یک سالم انقد درآمد ندارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ودرامد یک کارمند وکارگر قراردادی 1 میلیون تومان است حالا پیدا کن پرتغال فروش را ....؟؟؟؟!!!!....
جناب آقای قائم مقام محترم شاید شما از مسائل و تعرفه های پزشکی اطلاع ندارید و اگر هم دارید حقیقت رو نمی گوید چون به نفع امثال شما نیست. من خودم در بخش درمان کار می کنم و با تعرفه های جدیدی که از مهر ماه 93 اعمال شد در بخش دولتی هم مبالغی در حدود 150 میلیون به بالا برای یک پزشک در ماه پرداخت می شود. حالا در سطح مطب های خصوصی فقط پزشکان عمومی هستند که درآمد ماهیانه آنها شاید زیر 10میلیون باشد ولی اکثر متخصصین در ماه 40 میلیون درآمد دارند و بعضی از تخصصها مثل زنان زیر میزی های میلیونی هنوز هم دریافت می کنندو کسی هم پیگیر این ماجرا هم نیست. حرفه پزشکی مقدس است ولی نه آنقدر که مردم در فشار باشند و پزشکان خود را محق به گرفتن هزینه های بالا بکنند
کوتا بیا جناب معاون کل
با سلام
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو
بابا خالی نبند من خودم پزشک متخصص هستم درآمدم چند برابر اینه
البته حقمه چون متخصص هستم وزحمت کشیدم سالیان سال
چرا به مردم دروغ میگین
این اقای قایم مقام چرا مزایایی را که به پزشکان میدهند را اعلام نمیکند
خدا پدر و مادرتو بیامرزه
با سلام
درامدي كه جناب معاون وزير به ان اشاره نموده اند حداقل درامدي است كه از كاركرد در بيمارستان هاي دولتي مي باشد و ايشان به درامد همين اقايان در بيمارستان ها و يا كلينيك هاي خصوصي كه چندين برابر اضافه مي شود اشاره اي نداشته اند .
خندیدیم
ما که می بینیم بیش از 80% متخصصان پزشکی که با مدل جدید وزارت بهداشت درطرح رفاه به طور متوسط بین 70 تا 80 میلیون در ماه می گیرند قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس
چرا نظرات مردم را منتشر نمی کنید؟
در ماه 230 هزار دلار؟
یا نمیدونی دلار چیه یا نمیدونی 230 هزارتا چندتاست!
اون در امد درساله نه در ماه!!
با سلام
متاسفم که معاون وزارت بهداست انقدر خودشان را به تجاهل زده اند.
"یک پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد که با دلار ۳۲۰۰ تومانی بالای ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود، واقعاً چند پزشک ایرانی داریم که چنین درآمدی داشته باشد."
آقاي محترم اين نه افراط نه تفريط ما خودمان درعمل اين موضوع را مي بينيم وبراي پزشكان فيش صادر مي كنيم حقوق پزشكان به اضافه كارانه آنها تقريباَ40برابر حقوق يك كارمند مي باشد واين يعني عدالت شمامي توانيد بياييد بررسي كنيد
230 هزاااااااااااااااااااااااار دلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار بابا توی یک سالم انقد درآمد ندارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خنده دار!!!!!!!!! به یه بابایی گفتن مرکز زمین کجاست؟ گفت همینجا!!! گفت چه جر ممکنه؟ گفت باور نداری متر کن
آقای دکتر.
درآمد در آمریکا به سال اعلام می شود. درآمد 230 هزار دلاری که فرمودید، درآمد یک سال یک پزشک متخصص آمریکایی است نه درآمد یک ماهه آنها!!!!
ایشان ادعا کرده است که "یک پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد"! که کاملا دروغ است. اگر مدرکی دارد ارائه نماید.
دروغ که کنتور نمی اندازه ملت رو ....فرص کرده
جناب آقای قائم مقام وزیر بهداشت، اینجانب مسئول نصب و پشتیبانی نرم افزار های HIS یا مدیریت بیمارستانی هستم. این شغل من که نمی خواهم نام شرکت را عنوان کنم باعث میشود که اطلاع دقیقی از درآمد بیمارستان ها و پزشکان و حتی بخش های مختلف یک بیمارستان داشته باشم.
شما فقط وضعیت درآمد یک پزشک عمومی و یک مهندس (کارشناس ارشد)را با هم مقایسه کنید. یا یک متخصص و یک دکترای مهندسی به چه نسبت متفاوت هستند.
درآمدسالانه یک پزشک امریکایی 230هزاردلاراست نه درآمد ماهانه آن.یااشتباه چاپی صورت گرفته یاآقای حریرچی خیلی کم اطلاعند
به نظر می رسد آقای قائم مقام اولا حقوق ماهانه و سالانه را اشتباه کرده اند. حقوق یک پژشک متخصص در آمریکا از جنس 230 هزار دلار در سال است نه در ماه. البته احتمالا اشتباه ایشان از اینجا ناشی می شود که در خارج از ایران و مخصوصا در کشور آمریکا و کانادا، اعداد حقوق معمولا سالانه اعلام می شود و نه ماهانه
در ثانی، این پزشک متخصص آمریکایی احتمالا 30 تا 45 درصد از این مبلغ را به عنوان مالیات تقدیم دولت متبوع می کند.
سلام به همه دوستان به استحضار میرسانم متاسفانه این اظهارات 100 درصد دروغ و واهی بوده و فقط باید گفت وای بر ما که همچون این آقاتصمیم گیرندگان در خصوص سلامت مردم فهیم ما باشد متاسفم برای خودم و مردمم مسوول دروغگو. تابناک اگر بی طرفی چاپش کن.
دروغه
باسلام افای دکتر امار شما باواقعیت موجود جامعه کاملا متفاوت است به عنوان کسیکه 25سال دراین رشته مشغول هستم وازحقوق پزشکان و دندانپزشکان مطلع هستم درحالیکه دندانپزشک عمومی با شش شیفت درهفته درامد30/000/000 دارد چطور قبول کنم متخصص قلب یا جراح بادرامد منظور شما را؟
بخدا اگر امکان اسکن فیض حقوقی و کارگزینی بود انرا می گذاشتم هر چند شما مثل پیام قبلم انرا انتشار نمیدهید اما من پرستارم با 15 سال سابقه کار ای سی یو حقوقم به یک و پانصد نمیرسد
بخدا اگر امکان اسکن فیض حقوقی و کارگزینی بود انرا می گذاشتم هر چند شما مثل پیام قبلم انرا انتشار نمیدهید اما من پرستارم با 15 سال سابقه کار ای سی یو حقوقم به یک و پانصد نمیرسد
بابا بي خيال
آخه کدوم پزشک متحصصی تو آمریکا بطور متوسط ماهی 230 هزرا دلار درآمد داره ؟
متخصص بیهوشی شاغل دولتی بجز پرکیس ماهی صد میلیون تومان حقوق میگیرد و شب کاری آنکل هم بایستد شبی پانصد هزار تومان
متخصص بیهوشی شاغل دولتی بجز پرکیس ماهی صد میلیون تومان حقوق میگیرد و شب کاری آنکل هم بایستد شبی پانصد هزار تومان
متخصص بیهوشی شاغل دولتی بجز پرکیس ماهی صد میلیون تومان حقوق میگیرد و شب کاری آنکل هم بایستد شبی پانصد هزار تومان
دوستانی که کمی ریاضی بلدند لطفا حساب کنند. یک پرستار با فوق دیپلم یا لیسانس از 20 یا 22 سالگی این درآمد را دارد ولی پزشک متخصص در بهترین حالت از 35 سالگی (7+2+4+4 سال مراحل درس دوره عمومی و تخصص و طرح اجباری). اگر درآمد نداشته متخصصان را در این 17 سال حساب کنید، منصفانه تر نظر میدید
متخصص بیهوشی شاغل دولتی بجز پرکیس ماهی صد میلیون تومان حقوق میگیرد و شب کاری آنکل هم بایستد شبی پانصد هزار تومان
منظور ساعتی 12 میلیونه.
جناب حریرچی عزیز، موقع تفسیر قرآن نبایدیک آیه خاص را تفسیر کنید و به ایه قبل و بعدش کاری نداشته باشید!! شما میگویید ک پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد که با دلار ۳۲۰۰ تومانی بالای ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود، واقعاً چند پزشک ایرانی داریم که چنین درآمدی داشته باشد.!! بله حرف شما درست است. اما در نظر داشته باشید که از این درامد 230 هزار دلاری یک پزشک امریکایی چیزی حدود 80 تا 85 درصدش بعنوان عوارض به دولت پرداخت میشه و ثانیا اینکه شما تورمی رو که توی امریکا هست نمیتونی مشابه تورم ایران قرار بدی. منظورم اینه که مثلا شاید یه پزشک امریکایی ماهی 200 هزار دلار براش بمونه. اما هزینه ها هم اونجا به همین دلار حساب میشه و هزینه ها بالاست. ممکنه سی چهل هزار دلارش فقط صرف هزینه های مسکن و خوراک و پوشاک بشه. هر جور بخوای حساب کنی درامد پزشک ایرانی در شرایط برابر مدرک و تخصص بسیار بالاتر از پزشکای اروپایی و امریکایی هست/ بیخودی فکر نکنید و فرض نکنید مردم بیسوادن و هیچی نمیفهمن
وقتی ریس روسای وزارت , پزشکا هستن باید هم از پزشکا حمایت کنن وبه پرستارا بعنوان پادو نگاه کنن
باورتون نمیشه قسمت جنوب کشور علاوه بر اینکه از مردم زیرمیزی میگیرن خود بیمارا رو مجبور به سوغاتی مثل کالاهای برقی هم میکنن اگه بهشون باج ندید که اصلا بهت توجه نمیکنن آقای معاون نفسشون از جای گرم بلند میشه اگه راست میگید بیاید شهرستان بندر لنگه افتضاح بودن بیمارستان و پزشکاش رو ببینید
این بنده خدا اساسا پرت اومده متخصص فوت شده را با زنده جمه کرده میانگین گرفته حضرت اقا چند تا پزشک میخوای تا با اسم معرفی کنم برید فقط لیست بیماران و مبلغی که میگیرند محاسبه کنید تا جمع کردن رو بلد بشی ضمنا مقصر در امد بالای پزشکان اداره دارائی است که مالیات درست و حسابی نمیگیره مالیات کارمند 10/و مالیات پزشک 5/ این یعنی عدالت مالیاتی
با فرمايشات آقاي حريرچي 30-35درصد( حدود يك سوم) در بخش خصوصي فعاليت دارند كه اگر ميانگين درآمدشان يك ششم درآمد متخصصان آمريكايي باشد(7000*120،000،000)باشد پس ميانگين درآمد هر پزشك متخصص حداقل 50ميليون تومان خواهد بود!
آخه این پرستاران که غیر از دور هم نشستن و خندیدن به همراهان مریض و غیبت کردن کاری بلدن؟ به نظر من 1 ملیون هم زیاده براشون
با سلام
من یک پزشک متخصص با بیست سال سابقه خدمت در بخش دولتی هستم.
حقوق بنده بابت یک شیفت کار در صبح سه ملیون و پنجاه هزار تومانه که بعد از کثورات دوملیون و پانصد و چهل هزار تومان برام میمونه.
مطب من اجاره ایه ماهی دوملیون و دویست هزار تومن باید بابت اجاره مطب بپردازم و هزینه های منشی و آب و برق و تلفن و مالیات دارایی و مالیات شغلی شهرداری و هزینه جمع آوری زباله توسط شهرداری و ... هم هست که نهایتا ممکنه 10 تا 12 ملیون بمونه. این درآمد پزشکیست متخصص که با شرایط سخت 21 سال درس خونده و بیست سال سابقه کار دراه و کلی مسولیت در قبال بیمار و خانواده و جامعه داره. هر شب پس از مطب باید مطالعه بکنه چون هر سال چندین درمان جدید و چندین بیماری نوپدید و .... هست و تازه مطالب پزشکی هم حفظ کردنی زیاد داره و هم فراره.
به نظر من اگر پزشکان خاصی کارهای غیرقانونی میکنند یا خلافی میکنند نباید جامعه پزشکی رو مورد هجمه قرار داد.
من و بسیاری از پزشکان هیچگاه برای دیدن جواب آزمایش حق ویزیت نمیگریم هرچند غبر قانونی نیست. به بیماران زیادی در حد توانمون کمک میکنیم و وقتی چشممون به این توهین ها و هجمه ها میفته واقعا بی انگیزه میشیم
همه و همه میدونن درآمدهای دکترها بسیار بالاتر از این ارقام هستش
دکترها فقط کارانه های 50 میلیونی میگیرند(تازه دکترهای غیر متخصص )اون هم سه تا شش ماهه
متاسفانه برخی دکترها هم فقط پول را میشناسن
یک دکتر متخصص حدودا" 23 سال درس میخونه و2سال هم طرح میره ویزیتش 30000 تومنه یه سلمونی که میتونه مدرسه هم نرفته باشه 30000 تومن میگیره سر کوتاه میکنه هیچوقت به این موضوع فکر کردید بهتره بجای حمله به پزشکان این تفاوت ها را ببینید بعد قضاوت کنید
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
اتفاقا مشکل ماهمینه
با سلام بنده خودم متخصص بیماری های عفونی هستم بطور میانگین ماهیانه 30 میلیون درامد دارم
بالاخره یه فرقی باید بین من و یه کارمند باشه
باسلام اين اعداد از كجا امده دوست من هفته قبل يك باطري براي قلبش كار گذاشتن دستمزد 20 ميليون تومان در تهران و47 ميليون نيز هزينه وسايل وديگر لوازمات شد.
معاون وزیری درآمد سالانه پزشک آمریکایی رو ماهانه اعلام میکنه بعدش هم متوسط فقط حقوق پزشک (بدون کارانه و مطب ) رو با متوسط حقوق پرستار (با کارانه و اضافه کار) محاسبه میکنه.
به هیچ عنوان، دکترهای متخصص در غرب، ماهی 230 هزار دلار درآمد ندارند!!! یعنی حتی خوابش را هم نمیبینند که در ماه مثلا ۳۰ هزاردلار درآمد داشته باشند. البته ممکنه بعضی از دکترهای زیبایی و تک و توک متخصصینی هم باشند که سالیانه پانصد هرار دلار هم دربیارند ولی به هیچ عنوان این قضیه عمومی نیست. در ضمن اگر درآمد سالانه شما بالای ۷۰ هزار دلار در سال باشه، از بقیه ی درآمد شما حدود ۶۰٪ مالیات کم میکنند. من نمیدونم این آقا چرا به مردم اطلاعات غلط میده.
خواهش میکنم که با مردم روراست باشید و از آمارسازیهایی که در گذشته اتفاق افتاد و نتیجه اش را هم دیدیم درس بگیرید و آمار غلط از خودتون نسازید.
خودتی !!!!!!!!!!!!!!!!!!
پزشک عمومی طرح پزشک خانواده استان هرمزگان 8-12 میلیون تومان میگیره ...
بیتوته هر شبش حدود دومیلیون تومانه( فقط واسه خوابیدن
مگه تو آمریکا در آمد به دلاره خرج به تومنه که دارید تبدیل واحد می کنید و با ایران مقایسش می کنید؟
این آمار را با میانگین حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها مقایسه کنید تا اون وقت بیشتر به این ناعدالتی ها پی ببرید! یه استادیار دانشگاه الان ماهی 3 تومن میگیره که مجموع سالهای تحصیلش هم به اندازه یه پزشک متخصص هست!
آخه آقای دکتر ! با کتمان واقعیتها می خواهید به کجا برسید؟ متخصصها چند برابر حقوقشان کارانه می گیرند. اصرار دارید که بگویید ماست سیاه است. نمایندگان مجلس چرا فکری به حال تفاوت درآمد اقشار مختلف پزشکی نمی کنند. یک متخصص بالینی چندین برابر یک پروفسور علوم پایۀ پزشکی دریافتی دارد!! حقوق یک استاد دانشگاه از حقوق پزشک طرحی هم کمتر شده!!
یعنی جناب قائم مقام وزیر بهداشت با همه احترامی که برای جناب وزیر محترم همگی قائل هستیم این ارقام را قبول دارند ؟؟؟
فعلا اعلام شده که سریال مهران مدیری متوقف می شود و به دلیل فشار پزشکان و برخی وکلا تولید این اثر ادامه نخواهد یافت. چند دلیل برای توقف سریال در حاشیه وجود داشت.
با دادن این اعداد و ارقام شاید بتوان مردم را گول زد ولی روزی باید در محضر خدا پاسخگو باشید
مهمترين مشكل جامعه اينه كه همه بدون اطلاع دقيق از يك موضوع فقط به استناد شنيده ها و بعضا مغرضانه به إظهار نظر مي پردازنند ، يكي از موارد هم خود تابناك با گزارش هاي يك سو نگرانه بوده و احتمالا اين خبر هم از دستشان در رفته ، اگر واقعا دنبال گزارش صحيح هستند بيان تو بيمارستان با من متخصص يا فوق تخصص مصاحبه كنند تا با ذكر جزيئات دقيق ، با آراىه فيش حقوقي و كارانه ، بدانند كه بسياري از گزارش ها در مورد درامد ها كذب است
جناب آقای معاون وزیر دولت راستگویان، آیا واقعا شرم نمیکنید اینگونه خلاف واقع گزارش میدهید !؟
قابل توجه افرادی که می گن چرا درامد پزشکا بالاست اولا که اونقدر که فکر می کنید بالا نیست در ثانی مگه حق شما را خوردند که اینقدر بالا و پایین می پرید . دارن مزد کارشونو می گیرند در ضمن چرا هیچ کس به درامدهای بالای اقشار دیگه مثل فوتبالیستا کاری نداره که کار خاصی نمی کنند لااقل پزشکان یه کاری می کنند
وقتی مطالب قایم مقام وزیر بهداشت اینطور باحقیقت فاصله داشته باشد پس از خود دکترها چه توقعی میتوان داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام
دز مورد حقوق پرستاران بنظر می رسد ایشان باید مجددا حساب و کتاب نمایند
چون یک پرستار (که اکنون اکثرا بصورت قراردادی و شرکتی جذب می گردند) حدود 1.150.000 می گیرند
با سلام
دكتر منخصص جراحي مغز و اعصاب ديسك گردن خانم بنده رو عمل كرد فقط 4 ميليون واسه خودش گرفت. اين دكتر اون روز 4 تا عمل انجام داد.با اين وصف و حقوقي كه از بيمارستان دريافت ميكند و ويزيتي كه در مطب از بيماران ميگيرد،درآمد ماهانه اين دكتر را خودتان حساب كنيد.
سلام ،چرا راه دور ميريد، در يكي از شهرستانهاي استان كهگيلويه و بويراحمد ،دريافتي يك متخصص داخلي طرحي در طرح سلامت واسه ٣ماه ٢٤٠ ميليون تومنه و البته ناراضين.
من یک پرستار با سابقه ۱۵ ساله که تقریبا ماهی ۲ میلیون درامد انهم با اضافه کاری بالای ۱۰۰ ساعت در ماه.از این مبلغ حدود ۴۰ درصد مربوط به کارانه یا پرکیس میباشد که در یک سیستم کاملا نابرابر توسط سرپرستاران و مترونهای بیمارستان که همکاران واقعی پزشکان هستند نه پرستاران نمره دهی میشود که تقریبا تمامی پرستارانی که بر بالین بیماران شب تا صبح کار میکنند بر این امر واقفند .من بعنوان یک پرستار بعد از ۱۵ سال کار به قطع یقین رسیده ام که مسوول پایمال کردن حقوق پرستاران مسوولان پرستاری نظیر سرپرستاران و مترونهای بیمارستانی هستند نه پزشکان.لطفا این نظر را پخش کنید شاید در عملکرد این دوستان نسبت به جامعه مظلوم پرستاری موثر واقع بیافتد.اجرتان با خداوند رحمان و رحیم
عزیزان اگر شما میدانستیدپزشک متخصص چه دوران تحصیل پراسترس و دشواری را می گذراند از این قضاوت غیرمنصفانه خجالت می کشیدید . البته من پزشک نیستم اما واقعاً هم حاضر نیستم حتی با این درآمدها مسئولیت پزشکی را بپذیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
فارغ التحصیلان بقیه رشته ها هم اگر بیشتر نباشد کمتر از پزشکان زحمت نمی کشند ولی درآمدشان یک دهم درآمد پزشکان هم نیست
تا موقعي كه قرار است در خصوص درآمد پزشكان و پرستاران در وزارت بهداشت مديراني كه خود پزشك هستند و ذينفع در ماجرا حكم بدهند هيچ اتفاقي نخواهد افتاد شايد هم حكم كنند مقداري از كارانه پرستاران و پيراپزشكان بيمارستان ها به پزشكان تعلق بگيرد.
دقت نظر ایشان در اینکه درآمد سالیانه پزشکان آمریکا را به صورت ماهیانه درنظر می گیرند و درآمد ماهیانه پزشکان ایرانی را با آن مقایسه می کند مشخص می شود! ضمناً حقوق یک پزشک عمومی که برای گذراندن طرحش در روستا مشغول میشه حدود 12 میلیون تومان است در حالی که برای مثال حقوق عضو هیات علمی دانشگاه که دارای مدرک دکتری تخصص هم هست حدود 4 میلیون تومان است و این یعنی بی عدالتی و ضلم در حق بقیه حقوق بگیران جامعه
من به جرات میگویم که پزشک عمومی هم بیشتر از این درآمد دارد و این مبلغ اعلام شده توسط معاون وزیر فقط حقوق پایه آنها در فیش وزارتخانه میباشد
در محله ما یک پزشک متخصص اطفال روزی بالای 50 نوزاد را ویزیت مینماید که ویزیت آزاد آن 26هزارتومان و ویزیت با دفترچه بیمه 20 هزار تومان میاشد که سرانگشتی روزی یک میلیون تومان فقط از این مطب درآمد دارد و در درمانگاه خصوصی و بیمارستان هم مشغول می باشد
متوسط حق پرستاران حدود 15 میلیون ریال است و ارشدترین پرستار هم 20میلیون ریال حقوق نمیگیرد من نمودونم ایشان حقوق پرستاران را از کدام منبع گفته
حالا کاش این همه پول بابت درمان می دیم تشخیص پزشکان درست و به جا بود.
بنظر من پرستارا پرو هستند تو بیمارستان هم خیلی کار کنند یه گزارش می نویسند و یه سرم وصل می کنن. اینقدر مهندس باسواد داریم که زیر یک میلیون می گیرن
یکی از تفریحات مردم ما اینه که مطب هر پزشکی میرن شروع میکنن به حساب کتاب درامد ماهیانه اون پزشک!! ارقام ذکر شده کاملا درسته البته در مورد امریکا سالانه اون میزان هست. در امریکا درامد سالیانه پزشکان براساس اخرین گزارش در سال جاری از حدود ۱۸۵ هزار برای متخصصان اطفال تا حدود ۴۵۰ هزار دلار برای متخصصین ارتوپدی هست.
متاسفانه مردم چند تا پزشک بالاشهرو میبینن فکر میکنن وضعیت همه پزشکان همینطور هست.
درآمد من كه پرستارم با متخصص حدود ٥٠برابر كمتره،كارانه ما ٥٠٠هزارتومانه،كارانه پزشك به طور متوسط ٥٠ميليونه
درآمد اقشار جامععه باید باهم تناسب داشته باشد؛ متوسط درآمد سالیانه پزشکان متخصص آمریکا 230 هزار دلار و متوسط درآمد کارمندانش نیز 100 هزار دلار است. در حالی که متوسط حقوق در کشور ما یک ملیون و پانصد هزار تومان و حقوق یک پزشک عمومی حدود 8 میلیون تومان و برای پزشک متخصص نیز به قول خودشان 12 میلیون تومان است یعنی چندین برار حقوق کارمندان و این ظلم در حق سایر حقوق بگیران دولت است
بنده بعنوان پزشک عمومی شاغل در یکی از بیمارستانهای دولتی بسیاری از مواقع نه تنها میزان حقوق دریافتیم از همکار پرستارم بیشتر نبوده بلکه از بسیاری از انها کمتر هم بوده. ای کاش ایشان میانگین درامد پزشکان عمومی را هم ذکر میکردند.
وضعیت در مورد پزشکان عمومی به مراتب بدتر هستش. در شهری مثل تبریز درمانگاهها سطح شهر متوسط پرداختیشون برای یه پزشک عنومی ۴۰-۶۰ هزار تومان برای یک شیفت کاری شش ساعته هست. اگه میانگین ۵۰ تومن رو حساب کنید یه پزشک عمومی اگه بیست و چهار ساعت شبانه روز و سی روز ماه رو کار کنه نهایتا دریافتی که خواهد داشت حدود ۶ میلیون خواهد بود که البته همچین چیزی امکان پذیر نخواهد بود.
باسلام.بنده متخصص دولتی هستم از جناب حریرچی به خاطر اطلاعات ارائه شده کمال تشکررادارم...در ضمن به فرض اگر پزشکی در مطب درامدبالا داشته باشد درآمدش از کار خصوصی هست وبه کسی مربوط نیست خیلی از صنف های دیگه هم که به طور خصوصی کاروتلاش میکنند درامدهای نجومی دارند اگر کسی معترض هست مطب تشریف نبره بلکه تشریف بیاره بیمارستان دولتی ماباتعرفه دولتی وبدون یک ریال اضافه پرداخت در خدمت ایشان هستیم ...درضمن یک اشتباه پزشکی معادل پرداخت دیه چندصدمیلیونی است یعنی کارپزشک ریسک بالا دارد وریسک بالا یعنی حق الزحمه بیشتر.
با سلام.من پزشک عمومی هستم کارمند رسمی 17 سال سابقه ی دانشگاه در مناطق محروم.حکم حقوقی من در سال 94 با تمام افزایشها 2 میلیون ونهصد هزار تومنه.با اضافه کار بعد از ظهر جمعا 4 میلیون میشه.در مورد درآمد بعضی متخصصین هم باید بگم من مکانیک خودرویی رو میشناسم که در ماه صد میلیون تومن در آمد داره.یا آرایشگری که آرایش 10 دقیقه ای اون برابر ویزیت من هست.پس متوسط درآمد هر قشر ملاکه.جالبه بدونید همه جا از من انتظار خرج کردن یک ارتوپد پر در آمد رو دارن .همه حتی مکانیک خودرو
آقای دکتر
درآمد سالانه یک پزشک آمریکایی در سال 230هزار دلار هست نه درماه.
لعنت خدا بر دروغگو
بنظر من كه دانشجوي تخصص پزشكي هستم واقعا اين حرفايي كه شماها زديد بي انصافي مطلق است.
جیگرم ، جیگرم ، جیگرم !!!!!!!!!
تنها راه حل این مشکل افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی است.
سلام...اگه جناب حریر چی راست میگین یه بازرس از خارج از وزارت خونه خودتون بیارین تا این محاسبات رو انجام بده و به اطلاع عموم مردم برسونه
ناراحت نشین
لعنت خدا بر آدم دروغگو
دکتر جون این مبلغ درآمد دکتر های امریکا رو از کجاد در آوردی 230 هزار دلار در ماه .....
اینجاست که باید گفت زرشک .....
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را!!!!
پرستارای ما واقعن هیچ سوادی ندارن من رفتم بیمارستان یه پرستاره صحبت میکرد که به ما فقط یا دادن سرم بزنیم و سوزن رو کجا فرو کنیم و سوادی بهشون یاد ندادن که چه دارویی رو کجا باید بدن در حقیقت پرستاری تو ایران یه شغل خدماتی در حد بهیاریه ولی تو خارج پرستاراشم مثل پزشکاش سواد تعوری دارن و پولشم میگیرن...به امید روزی که از شر پرستاری بیسواد خلاث شیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل