بازدید 9476

دیدار محرمانه جلیلی با مصباح یزدی

برخي شخصيت ها و رسانه هاي اصولگرا در اين روزها تلاش دارند تا با قطب نشان دادن مصباح يزدي در ميان اصولگرايان، وي را يكي از سه ضلع اصلي این جناح معرفي كنند
کد خبر: ۴۹۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴ 26 April 2015
انتخابات رياست جمهوري يازدهم  را همه به خاطر دارند كه سعيد جليلي بعد از چرخش معني‌دار مصباح يزدي از كامران لنكراني به عنوان كانديداي جبهه پايداري معرفي شد و با پرايد نوك مدادي براي ثبت نام  به وزارت كشور آمد. در آن زمان شايد بدبين ترين عضو اين جبهه نيز احتمال نمي داد كه چه سرنوشتي در انتظار آنهاست. نمي دانستند كه ديگر در سیاست روی پاشنه قدیمی نمی چرخد. فكر نمي كردند كه حتي تغيير كانديدا هم نمي تواند آنها را از يك شكست نجات دهد.

به گزارش قانون، 24 خرداد سال 92 ملت ايران نه بزرگي به جريان فكر پايداري و طرفدارانش دادند ولي به نظر مي رسد مانند احمدي نژاد آنها نيز نمي خواهند و نمي توانند قدرت را كنار بگذارند. روز گذشته رسانه هاي اصولگرا كه اخبار مربوط به مصباح يزدي را هميشه با آب و تاب خاصي منتشر مي كردند، بي سر و صدا خبري را از ديدار سعيد جليلي و پدر معنوي پايداري ها انتشار دادند. در متن خبر آمده بود:«سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که جهت سخنرانی در دانشگاه قم و کانون طلوع به قم سفر کرده است، عصر امروز(شنبه) با آیت‌ا... مصباح یزدی دیدار خواهد کرد.گفته می‌شود این دیدار بدون حضور رسانه‌ها و به صورت خصوصی برگزار خواهد شد.

چندی پیش، دیدار سه‌جانبه آیات محمد یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی درباره وحدت و همگرایی اصولگرایان برگزار شده بود.»به نظر مي رسد اين نحوه اطلاع رساني كه بر خلاف روال گذشته اصولگرايان بود،خبر از رايزني هاي انتخاباتي مي دهد. چرا كه پنجشنبه هفته گذشته مصباح يزدي در ديداري كه با اعضاي اصلي جبهه پايداري داشت، براي آنها به نوعي نقشه راه انتخابات را ترسيم كرد و حال با ملاقاتي كه با جليلي دارد قدم اول را در راه انتخابات دهم مجلس برداشته است. اين رايزني مي تواند براي مشاوره باشد  يا اتمام حجت! پايداري ها و در صدر آنها مصباح يزدي كه سال92 شكست بزرگي در كارزارهاي سياسي ايران خورده اند، اين بار كه حتي جايگاه اجتماعي سال هاي پيش را نيز در كشور ندارند سعي مي كنند با گزينه هاي مختلف، چشم به مجلس آینده بدوزند.

   قدرت نفوذ مصباح براي انتخابات


برخي شخصيت ها و رسانه هاي اصولگرا در اين روزها تلاش دارند تا با قطب نشان دادن مصباح يزدي در ميان اصولگرايان، وي را يكي از سه ضلع اصلي این جناح معرفي كنند ولي بزرگان و چهره هاي اصلي اين جناح سياسي او را تنها عضوي از جامعه مدرسين مي دانند و اينكه او ضلعي از اضلاع مثلث اصولگرايان باشد را قبول ندارند. البته حضور مصباح يزدي را در دايره قدرت نبايد ناديده گرفت چراكه وي هم در مجلس خبرگان و هم در جامعه مدرسين حوزه علميه قم از سطح نفوذ برخوردار است و نه به اندازه گذشته ولي تا حدي مي تواند با برنامه ريزي براي انتخابات پيش رو افرادي را با همان سطح تفكري كه مد نظر دارد وارد صحنه كند.

  مشاوره يا كانديداتوري


از سويي مصباح يزدي كه در گذشته نشان داده است براي رسيدن به اهداف سياسي خود چهره هاي مختلفي را امتحان مي كند، اين روزها نيز امكان دارد با افراد جديد كه از لحاظ تفكر به او نزديك هستند ولي هنوز مردم با افكار آنها آشنا نيستند، بدون هياهو وارد كارزار انتخاباتي مجلس دهم شود و ديداري كه با سعيد جليلي دارد،صرف رايزني با كانديداي پايداري در انتخابات 92 براي شركت در انتخابات 94 نباشد،بلكه ممكن است مصباح يزدي براي مشاوره و تهيه ليست انتخاباتي به جليلي رو آورده باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار