بازدید 2917

مصلی، استاندارد کافی برای نمایشگاه کتاب ندارد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغار به کار «ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه کتاب» خبر داد و گفت که مصلای تهران، استانداردهای کافی برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد.
کد خبر: ۴۹۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵ 24 April 2015
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغار به کار «ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه کتاب» خبر داد و گفت که مصلای تهران، استانداردهای کافی برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد.

دکتر احمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که «ستاد ویژه مدیریت بحران پیش از بازگشایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تا روز آخر برپایی این نمایشگاه در محل برگزاری به طور فعال در محل مسقر است» افزود: ستاد ویژه مدیریت بحران به طور مرتب بر ایمنی نمایشگاه، حوادث، بهداشت مواد غذایی و تامین نیازهای این مجموعه نظارت دقیق دارد.

صادقی همچنین با اشاره به فعالیت‌های انجام‌گرفته برای آماده‌سازی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت که «بر اساس اسناد بالادستی، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مراکز پر رفت و آمد مثل نمایشگاه‌ها، ستاد مدیریت بحران ویژه‌ای را به صورت موقت دایر می‌کند تا از هرگونه حادثه احتمالی پیشگیری شود و در صورت وقوع حادثه نیز سطوح آن به حداقل ممکن کاهش یابد.»

صادقی همچنین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک رویداد بزرگ فرهنگی در سطح جهان و منطقه خواند که تعداد بسیاری ناشر داخلی و خارجی در آن حضور دارند و خاطرنشان کرد: در مکان نمایشگاه سه کمیته تشکیل می‌شود که دو کمیته خدماتی هستند و کمیته اصلی مربوط به تامین ایمنی نمایشگاه است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین به تشکیل ستاد یادشده از چند هفته قبل از شروع نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد که این ستاد از ساختار و سازمان‌دهی مشخص برخوردار است.

به گفته وی «سازمان‌هایی که در امر مدیریت بحران و خدمات اضطراری فعال هستند از جمله هلال احمر، اورژانس، پلیس راهور، ناجا، دانشگاه علوم پزشکی و سایر ارگان‌هایی که به نوعی برای مدیریت بحران سازمان‌دهی شده‌اند، قبل از شروع نمایشگاه در محل نمایشگاه گرد هم می آیند و طی بازدیدهای تخصصی نسبت به کاهش مخاطره و تمهیدات ایمنی برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند.»

صادقی در بخش دیگر سخنانش درباره نظارت کامل و دقیق این سازمان بر غرفه‌بندی‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب هم گفت: سازمان بر غرفه‌بندی‌ها نیز به طور دقیق نظارت دارد تا تقسیم‌بندی به گونه‌ای انجام شود که هیچ خطری بازدیدکنندگان و غرفه‌داران را تهدید نکند و شهروندان بتوانند به راحتی از این محیط فرهنگی استفاده کنند.

بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب بیمه می‌شوند

به گفته وی در همین راستا مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه بیمه می‌شوند تا اگر اتفاقی برای آن‌ها رخ دهد بتوانند به صورت رایگان درمان شوند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، همچنین با بیان اینکه محل برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای تهران استانداردهای کافی برای برپایی این نمایشگاه را ندارد، تصریح کرد: سازمان هر سال با کمک تمامی ارگان‌ها اعم از شهرداری منطقه هفت، معاونت خدمات شهری، سامانه ۱۳۷، اورژانس و هلال احمر نواقصی را که در سال گذشته وجود داشته اصلاح می‌کند و هم‌اکنون نیز این ایرادات را به حداقل ممکن رسانده‌ایم تا بتوانیم این محیط را به مکانی نسبتا مناسب تبدیل کنیم.

صادقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه از 15 تا 26 اردیبهشت گفت که اولین جلسه آماده‌سازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در اسفندماه سال ۹۳ در شورای اسلامی شهر تهران و در ستاد مدیریت بحران شهر تهران تشکیل شده که در این جلسه شرح وظایف اشخاص و ارگان‌ها مشخص و مشکلات جزئی برطرف شده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی باشیم، افزود: تدوین دستورالعمل فعال‌سازی ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه، برگزاری جلسات هماهنگی با حضور اعضای ستاد ویژه مدیریت بحران، برگزاری دو مرحله مانور عملیاتی با رویکرد مخاطرات محتمل‌الوقوع با مشارکت سازمان‌های تخصصی و امدادی، برگزاری دوره‌های آموزشی اطفاء حریق و کمک‌های اولیه ویژه غرفه‌داران و نگهبانان، انجام بازدیدهای میدانی و بررسی و کارشناسی فنی موضوعاتی همچون جانمایی محل استقرار سازمان‌های تخصصی در فضای نمایشگاه و احصاء عوامل بحران‌زا از منظر کاهش ریسک و خطرپذیری بخشی از اقدامات انجام‌شده از سوی ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه است.

به گفته وی در این نمایشگاه سازمان‌هایی همچون نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، اورژانس، جمعیت هلال احمر، آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق، راهور، ستاد مدیریت بحران منطقه هفت ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نقش دارند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی