بازدید 4521

دیدار‌وزیر‌دفاع‌ایران‌با‌وزرای‌دفاع‌ترکیه،‌لبنان‌و‌پاکستان

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه در استانبول با همتایان ترکیه ای، لبنانی و پاکستانی خود دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر: ۴۹۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴ 23 April 2015
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه در استانبول با همتایان ترکیه ای، لبنانی و پاکستانی خود دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع کشورمان که برای شرکت در مراسم بین المللی صلح بمناسبت یکصدمین سالروز جنگ 'چاناک قلعه' (گالیپولی) در استانبول بسر می برد ، در حاشیه این مراسم با وزرای دفاع ترکیه ، لبنان و پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

دراین دیدارها مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عصمت یلماز وزیر دفاع ترکیه در این دیدار با اشاره به اینکه ایران و ترکیه دو کشور مهم و تاثیر گذار در منطقه هستند،آمادگی کشورش برای توسعه همکاریها در زمینه صنایع دفاعی را اعلام کرد.

وزیر دفاع کشورمان نیز آمادگی کشورمان را برای توسعه مناسبات اعلام کرد.

در دیدارسردار دهقان با وزرای دفاع لبنان و پاکستان نیز مناسبات و همکاریهای دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پیش از این دیدارها در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفته بود:رئیس جمهوری ترکیه از رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در مراسم استانبول دعوت کرده بود که به دلیل سفر دکتر روحانی به اندونزی؛ وی به نمایندگی از ایران برای شرکت در مراسم بین المللی صلح بمناسبت یکصدمین سالروز جنگ 'چاناک قلعه' (گالیپولی) شرکت کرده است.

وی گفته بود:درحاشیه این نشست با وزرای دفاع دیگر کشورهای دوست نیز درباره تحولات منطقه ای و اقدامات جنایت آمیز گروههای تروریستی و تکفیری و تحرکات ضد امنیتی رژیم صهیونیستی در منطقه تبادل نظر خواهد کرد.

سردار دهقان مقارن ظهر امروز پنجشنبه وارد استانبول شد.

در نشست امروز صلح در استانبول رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز شرکت کردند.

نبرد 'گالیپولی' یا چاناک قلعه، در جنگ جهانی اول بین کشور عثمانی و نیروهای متفق (انگلستان، فرانسه و انزاک ها) در تنگه داردانل در گرفت. این نبرد که بیش از شش ماه طول کشید، سرانجام در دسامبر سال 1915 با شکست نیروهای متفق به پایان رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل