بازدید 1548

مانعی برای تک نرخی شدن ارز وجود ندارد

کد خبر: ۴۹۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 20 April 2015
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با مثبت ارزیابی کردن موضوع تک نرخی شدن ارز در کشور گفت: مانعی برای تک نرخی شدن ارز وجود ندارد، بنابراین باید بانک مرکزی اختلاف موجود قیمت ارز آزاد و دولتی را به صفر برساند.

محمد حسن نژاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره یکسان سازی نرخ ارز در کشور گفت: باید توجه داشت تاثیر نوسانات نرخ ارز در سال های گذشته در اقتصاد کشور مشهود بوده است بنابراین توجه به موضوع یکسان سازی نرخ ارز یک ضرورت است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: یکی از اولویت ها در موضوع نرخ ارز این است که اختلاف قیمت نرخ ارز در بازار آزاد و ارز مبادله ای حذف شود.

 

بانک مرکزی با یک نرخ مشخص ارز را به فروش برساند

 

این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه راهکار دستیابی به ارز تک نرخی چیست؟ گفت: باید بانک مرکزی با یک نرخ مشخص ارز را به فروش برساند،بطور مثال به یک وارد کننده خودرو دلار را به همان قیمتی که در صرافی ها دارای مجوز بفروش می رسد، دلار بدهد.

حسن نژاد تصریح کرد: وجود مابه التفاوت در نرخ ارز یکی از عوامل مهم در ایجاد رانت اقتصادی است بنابراین حذف مابه التفاوت قیمت ارز آزاد و ارز مبادله ای (دولتی) باید در دستور کار مسئولان اقتصادی کشور قرار گیرد، در حال حاضر مانعی برای تک نرخی شدن ارز وجود ندارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت توجه به سیاست نرخ ارز شناور مدیریت شده افزود: حذف مابه التفاوت نرخ ارز یا به عبارتی یکسان سازی نرخ ارز هیچ ارتباطی به موضوع رفع تحریم ها ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی