بازدید 1504

آمارهای دولتی با واقعیت های جامعه تفاوت دارد

کد خبر: ۴۹۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 18 April 2015
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه آمارهای دولتی ارایه شده با واقعیت های جامعه تفاوت دارد، گفت: مردان اقتصادی دولت مطلع هستند که برای خروج از رکود باید در یک دوره کوتاه مدت، تورم را تحمل کرد.

سیدمحمد بیاتیان درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص صحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تدوین برنامه اجرایی مشخص از سوی این وزارتخانه برای خروج از رکود، گفت: قاطبه نمایندگان و کارشناسان اقتصادی معتقدند که برای خروج از رکود،نیازمند تشکیلات جدید نیستیم و می توان با هماهنگی میان دستگاه های اجرایی، لغو برخی بخشنامه های مانع تراش و صدور بخشنامه های کارگشا، در رفع رکود اقدامات موثری را انجام داد.

خروج از رکود وابسته به اراده مسئولان اجرایی است/بسیاری از موانع،ارتباطی به فضای تحریم ندارد

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هرحال باید توجه داشت که بسیاری از موانع، زاییده دست خود ما بوده و ارتباطی به فضای تحریم ندارد، لذا خروج از رکود وابسته به اراده مسئولان اجرایی است.

وی افزود: همچنین برای خروج از رکود باید اقتصاد را از دلال محوری و واسطه گری به سمت اقتصاد تولید محور حرکت داد و در اینصورت می توان از رکود خارج شد، مردان اقتصادی دولت نیز مطلع هستند که برای خروج از رکود باید در یک دوره کوتاه مدت، تورم را تحمل کرد.

عضوهیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه یکی از دلایل وجود رکود،نبود نقدینگی است، عنوان کرد: اگر بتوان مشکل کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی را رفع کرد، بسیاری از مشکلات رکودی رفع خواهند شد.

آمارهای ارایه شده ازسوی مراجع دولتی با آنچه که در فضای واقعی دیده می شود تفاوت دارد

بیاتیان در خصوص آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی مبنی بر نمایان شدن علائم خروج از رکود نیز بیان کرد: آمارها و اطلاعات ارایه شده ازسوی مراجع دولتی با آنچه که در فضای واقعی دیده می شود تفاوت دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: بطورمثال احتمال دستیابی به تفاهم در مذاکرات، فضای روانی مثبتی را در جامعه ایجاد کرده، اما در بخش عملی، شاهد علائمی مبنی بر خروج از رکود نیستیم.

نماینده مردم بیجار درمجلس اظهار کرد:رییس جمهوردر دوران تبلیغات انتخاباتی اعلام کرد که آمارهای دولتی و بانک مرکزی نمی تواند بیانگر رفع رکود باشد، اکنون نیز وضعیت اقتصادی نشان می دهد که وضعیت تولید و جامعه چندان مساعد نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی