بازدید 6348

قیمت مسکن امسال گران نمی شود

آنچه از وضعیت بازار مسکن می‌توان با قاطعیت از آن سخن گفت، این است که امسال جهش قیمت نخواهیم داشت.
کد خبر: ۴۹۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 17 April 2015
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه پرونده تحویل مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان امسال بسته می‌شود، گفت: از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که تکلیف بود، تاکنون ۸۴ درصد محقق شده و مابقی تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

فریبرز واحدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت:‌ کل واحدهای مسکن مهر استان تهران حدود 330 هزار واحد بود که شامل شهرهای جدید پرند، پردیس، اندیشه، شهرهای زیر 25 هزار و شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت می‌شد.

وی ادامه داد: از 100 هزار واحد مسکونی که تکلیف اداره کل راه و شهرسازی تهران بود، تاکنون حدود 84 درصد یعنی بیش از 86 هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است.

واحدی اضافه کرد: مابقی این 14 هزار واحد مسکونی باقی مانده که در مرحله نازک‌کاری هستند، تا پایان امسال واگذار می‌شوند و پرونده مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان تهران بسته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: کارهای ساختمانی این واحدهای مسکونی باقی مانده به اتمام رسیده و تأسیسات زیربنایی آن‌ها در حال انجام است.

به گفته وی، پرونده واحدهای مسکونی مهر در پاکدشت، ضیا‌ءآباد، اسلامشهر، فیروزکوه و امام رضا (ع) به اتمام رسیده و بسته شده است.

*واحدهایی که قرارداد میان تعاونی‌ و سازنده ها بسته شده هنوز تمام نشده

واحدی تأکید کرد: واحدهایی که قراردادهای آنها به شیوه تفاهم‌نامه سه جانبه بسته شده است، پارسال تحویل متقاضیان مسکن مهر شد و واحدهایی که به روش تفاهم‌نامه‌های دو جانبه میان سازنده‌ها و شرکت‌های تعاونی بسته شده بود باقی مانده است.

*قیمت مسکن امسال گران نمی شود

وی در باره وضعیت قیمت مسکن در سال جاری گفت: آنچه از وضعیت بازار مسکن می‌توان با قاطعیت از آن سخن گفت، این است که امسال جهش قیمت نخواهیم داشت.

وی افزود: براساس آمارهای رسمی اعلام شده سال گذشته افزایش قیمت مسکن حد 6 درصد بود، بنابراین امسال نیز این افزایش قیمت از شرایط تورمی جامعه بالاتر نخواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت:‌ اگر از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن که همانا تقویت طرف تقاضا است، حمایت شود اتفاق خاصی در قیمت مسکن حتی در نیمه دوم سال 94 نیز رخ نمی‌دهد.

واحدی ادامه داد:‌ اگر بتوانیم هم در حوزه توانمندسازی بخش تقاضا و هم در حوزه توانمندسازی مالی بخش عرضه، سیاست‌های تنظیم شده را دنبال کنیم و تسهیلات در اختیار متقاضیان بگذاریم و صندوق‌های زمین و ساختمان هم فعالیت‌های خود را دنبال کنند، مسکن از حالت رکود خود خارج و شاهد فعالیت انبوه‌سازان و سازندگان در حوزه ساخت و ساز می‌شویم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان