بازدید 70489
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

هفتصد سفر هزینه دست و جیغ و هورا برای آقای وزیر/ وضعیت حضور زنان مجلس در دنیای مجازی/ وقتی هاشمی رفسنجانی امام جماعت سعودی‌ها شد/ وقتی دختران در دانشگاه امام صادق بی‌حجاب بودند/ بدهکاری یک وزارتخانه به تمام عالم بشریت/رشوه‌ای که دادنش مشکلی ندارد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «آلن ایر: این کتاب شهید مطهری را بخوانید»، «آغاز حواشی سینما با اکران فیلمی جنجالی»، «اصلی‌ترین روزنامه مخالف حضور زنان در ورزشگاه»، «تشابه هاشمی و احمدی‌نژاد از دید نبی حبیبی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 15 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اصلی‌ترین روزنامه مخالف حضور زنان در ورزشگاه


به نظر می‌رسد، در دولت یازدهم نیز روزنامه جمهوری اسلامی اصلی‌ترین روزنامه مخالف حضور زنان در ورزشگاه‌هاست. این روزنامه که در اردیبهشت سال ۸۵ به شدت به تصمیم مشابهی در دولت احمدی‌نژاد اعتراض کرده بود، این بار هم ضمن مخالفت با اقدام احتمالی دولت در این راستا‌ نوشته: اشکالات علما و مراجع برای مخالفت با ورود بانوان به ورزشگاه‌ها عمدتاً بر دلایل زیر استوار است؛

ـ مسأله حرمت نگاه زن به بدن مرد مسلمان

ـ موضوع اختلاط زنان و مردان که مفاسد فراوانی را به دنبال دارد

ـ از بین رفتن ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و انسانی

ـ شکسته شدن حیا و از بین رفتن قبح به‌کارگیری الفاظ و اشعار رکیک

ـ ایجاد هیجانات غیرقابل کنترل که موجب فرو ریختن نظم جامعه می‌شود

ـ سوءاستفاده افراد فرصت طلب و معاند برای از بین بردن امنیت جامعه

و بسیاری دیگر از مفاسد مترتب بر آنکه کار‌شناسان مربوطه بر آن‌ها اذعان دارند.

حضور زنان مجلس در دنیای مجازی چگونه است؟


مجلس نهم، ۹ نماینده زن دارد که فقط یک سوم آن‌ها در اینترنت و فضای مجازی فعال هستند. سینا قنبرپور در خبرآنلاین نوشته: تنها ۳تن از ۹ نماینده زن مجلس شورای اسلامی در دنیای مجازی فعال هستند و وب‌سایت دارند. همچنین بر اساس بررسی سایت «الکسا» از میان این ۳ نفر وب‌سایت «شهلا میرگلوبیات» تنوع خوبی دارد، ولی وب‌سایت «مهناز بهمنی» در رنکینگ الکسا رتبه بهتری نسبت به دو وب‌سایت «لاله افتخاری» و «شهلا می‌رگلوبیات» دارد. همچنین هیچ‌ یک از ۹ نماینده زن مجلس شورای اسلامی در شبکه‌های اجتماعی نظیر «فیس‌بوک» و «اینستاگرام» فعالیت ندارند.

سعود الفیصل سه بار درخواست استفعا کرده است


فعال عربستانی که در شبکه‌های اجتماعی با نام «مجتهد» شهرت بسیاری را به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان کسب کرده است، از استعفای مکرر وزیر خارجه این کشور خبر داد. مجتهد در صفحه توئیتر خود نوشته: «سعود الفیصل» به دلیل بیماری و همچنین مخالفت با فرمان‌ها و یا توصیه‌های «محمد بن نایف» (جانشین ولیعهد و وزیر کشور) و «محمد بن سلمان» (وزیر دفاع) که کوچک‌تر از او هستند، ۳ بار درخواست استعفا کرده است.

مجتهد که بسیاری او را از افراد نزدیک و یا وابستگان ناراضی خاندان آل سعود می‌دانند، خاطرنشان کرد: «بیش از ۹۰ درصد از وزارت خارجه و بخش‌ها و نهادهای مربوط به آن، توسط سعود الفیصل اداره نمی‌شود‌».

تشابه هاشمی و احمدی‌نژاد از دید نبی حبیبی


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفته: مواضع هاشمی‌رفسنجانی در سه موضوع نظام اسلامی، ولایت فقیه و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهارات مفیدی است، اما اینکه وی تا به امروز سران فتنه را محکوم نکرده‌ کاملاً نادرست است. وی با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی گفته: بنده با برخی نظرات ایشان موافق و با برخی دیگر مخالف هستم.

وی افزود: اینکه افرادی نظیر هاشمی‌رفسنجانی و احمدی‌نژاد تبدیل به کسانی شوند که بخواهند همه مردم تابع آن‌ها باشند توهین بزرگی به مردم و ملت ماست.

عکس جنجالی عضو کادر فنی تیم ملی


آنالیزور تیم ملی عکسی جنجالی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. به گزارش کاپ، مهرداد خانبان آنالیزور تیم ملی با انتشار عکسی به مقایسه شرایط کی روش و شخصیت کیانوش در مجموعه برره پرداخت. خانبان در این عکس محمود گودرزی وزیر ورزش و علی کفاشیان را با شخصیت‌هایی از این مجموعه تشبیه کرده است.


وقتی هاشمی رفسنجانی امام جماعت سعودی‌ها شد!

در این عکس نماز جماعت به امامت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در یکی از هتل‌‌کاخ‌های ریاض در حال برگزاری است و حضور سعودی‌ها و برخی مقامات عربستان که به وی اقتدا کرده‌اند، دیدنی و قابل تأمل است.


وقتی دختران در دانشگاه امام صادق بی‌حجاب بودند !

صفحه اینستاگرام دانشگاه امام صادق (ع)، تصویر زیر را که مربوط به پیش از انقلاب و دورانی که این دانشگاه، دانشگاه مدیریت نام داشت منتشر کرد.


ناگفته‌های مقام معظم رهبری از رابطه امام با هاشمی

رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۹ با بیان ناگفته‌هایی از رابطه امام راحل با آیت الله هاشمی، تأکید کردند: ایشان کسى است که این‌قدر مورد اعتماد امام بود، این‌قدر به امام نزدیک بود، حرف‌هاى امام را بیشتر از آن‌ها شنیده، درد دل‌هاى امام را بیشتر از دیگران شنیده و خبر دارد. حالا یک عده‌‌اى همین ‌طور حرف مى‌زنند و اصلاً نمى‌دانند که حرف دل امام چه بود‌.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب آمده است: آقای هاشمی کسى است که امام در تمام طول دوران انقلاب و قبل از آن و بیشتر از همه بعد از انقلاب تا لحظه‌ى وفاتشان، ‌‌نهایت اعتماد و اطمینان را به او داشتند؛ ایشان کسى است که این‌قدر مورد اعتماد امام بود، این‌قدر به امام نزدیک بود، حرف‌هاى امام را بیشتر از آن‌ها شنیده، درد دل‌هاى امام را بیشتر از دیگران شنیده و خبر دارد. حالا عده‌‌اى همین‌طور حرف مى‌زنند و اصلاً نمى‌دانند که حرف دل امام چه بود!. چنین آدمى حالا در رأس امور ماست. من هم به امور واقفم و مى‌بینم که در مملکت چه کار مى‌شود. من آدم بى‌خبرى نیستم. همه‌ى این اوضاع اجرایى کشور را از نزدیک، هشت سال تجربه و لمس کرده‌ام. قبل از آن هم، از اول انقلاب در شوراى انقلاب و دیگر جا‌ها بوده‌ام. مگر ممکن است امروز کسى حتّى به خاطرش بگذرد ـ چه برسد به عمل ـ که از آن جهت‌گیرى و چارچوبِ ترسیم‌شده‌ى انقلاب تخطى کند، که حالا یک عده دایه‌هاى مهربان‌تر از مادر، مرتب در این‌جا و آن‌جا مى‌نشینند و ذهن مردم را خراب مى‌کنند؟!. مؤذن بانگ بى‌هنگام برداشت‌ / نمى‌داند که چند از شب گذشته است‌... .

وزارت ارشاد: شجریان برای کنسرت ممنوعیت دارد


معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت، ‌محمدرضا شجریان برای برگزاری کنسرت، ممنوعیت قانونی دارد. حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با «آرمان» تصریح کرد: آقای شجریان محدودیت‌هایی دارند که توسط نهادهای دیگر قرار داده شده است و دست ما نیست.

آلن ایر: این کتاب شهید مطهری را بخوانید


آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: ماشاءالله چه استدلالات غلطی از خبرگزاری فارس آمده است ـ مثل اینکه ‌فارس از پافشاری دولت آمریکا برای آزادی جیسون رضائیان می‌خواهد نتیجه بگیرد که ایشان جاسوس بوده! آلن ایر ضمن تقاضا از ایران برای کمک به پیدا شدن باب لوینسون، از خبرگزاری فارس خواسته ‌کتاب «منطق ـ‌ فلسفه» شهید مطهری را بخواند: «ممکن است خالی از لطف نباشد اگر دوستان محترم در خبرگزاری فارس این کتاب مرحوم استاد مطهری را کمی مطالعه کند تا کاربردش از علم منطق صحیح‌تر باشد‌».

خبرگزاری فارس نیز در واکنش به این پست فیس‌بوکی ایر، ضمن ابراز خوشحالی از مطالعه کتاب‌های شهید مطهری توسط مقام آمریکایی، این موضوع را بخشی از روندی دانسته که به گفته سردار نقدی ‌‌نهایت آن خواندن دعای کمیل توسط رئیس جمهور آمریکاست.

ادامه حملات داعشی‌ها به سایت‌های ایرانی


سایت مجمع استانداران ایران توسط گروهی که خود را «ISIS» می‌نامد٬ هک شد. شایان ذکر است که مجمع استانداران یک تشکل غیر دولتی متشکل از استانداران بعد از انقلاب ایران است که در حال حاضر محمود می‌رلوحی ریاست آن را بر عهده دارد. تایید نفوذ اینترنتی رسمی توسط این گروه تکفیری هنوز مشخص نیست و طبق پیامی که در این سایت آمده٬ این مطلب نوشته شده که انتقام گرفته خواهد شد. در روزهای گذشته، صفحات شبکه تلویزیونی العالم در شبکه‌های مجازی نیز از سوی هواداران داعش هک شده بود.

عبدالستار ریگی با دادن رشوه آزاد شد


عبدالستار ریگی، برادر مالک ریگی که اوایل اسفند ماه سال گذشته، در نزدیکی بندر کراچی پاکستان دستگیر شده بود با دادن رشوه آزاد شده است. پس از دستگیری وی مسئولان امنیتی کشور از مقامات پاکستان خواستار استرداد وی به ایران شدند، اما اکنون برخی از شنیده‌ها حاکی از آزادی وی است. بر اساس این اخبار گفته می‌شود عبدالستار ریگی با پرداخت ۱۰ میلیون روپیه به مقامات قضایی و پلیس این کشور آزاد شده است. عبدالستار ریگی برادر کوچک مالک ریگی است که شهریور پارسال بعد از کشته شدن برادر بزرگترش عبدالرئوف ریگی، سرکرده گروهک جیش النصر، سرگردگی این گروه را بر عهده گرفت.

وزارتخانه‌ای که به تمام عالم بشریت بدهکار است؟


وزیر نفت با اظهار این‌که «تأمین منابع مالی مورد نیاز هدفمندی یارانه‌ها ما را نابود کرد، گفت: برای اولین بار وزارت نفت برای پرداخت حقوق کارکنان خود مجبور شد ٢٨ اسفندماه از بانک مرکزی وام دریافت کند. اگرچه فشار‌ها در سال ٩٣ نسبت به‌ سال ٩٢ کاهش یافته است اما تأمین ١٢۵‌میلیارد تومان در روز برای پرداخت یارانه‌های نقدی اعصاب مرا خرد کرده است. این شرایط درحالی است که وزارت نفت زمانی یک وزارتخانه ثروتمند محسوب می‌شد ولی اکنون فقیر شده به‌ طوری که به تمام عالم بشریت بدهکار است.

دست و جیغ و هورا برای آقای وزیر، هفتصد سفر هزینه داشت!


قاری بسیجی فاطمه قلعه نویان در صفحه گوگل پلاس خود نوشت: برای انجام کاری دعوت شده‌ام به جشن روز زنِ یک نهاد دولتی. یک آمفی تئا‌تر هفتصد نفری دارد که تماما پر شده است از زنان کارمند و همسران کارکنان آن سازمان. اواسط برنامه آقای وزیر تشریفشان را می‌آورند برای سخنرانی. مجرى دعوتشان می‌کند که بروند بالا و چند جمله‌ای در مدح زنان بگویند! بیست دقیقه وقت در نظر گرفته شده برای سخنرانی آقای وزیر تمام می‌شود اما هیچ کس حتی جرات نمی‌کند برود بالا نامه‌ای بدهد که مثلا آقای وزیر! بس است دیگر... یک نفس یک ساعت و پنج دقیقه از مخاطب گوش شنوا می‌گیرند و برنامه به پایان زمان خود نزدیک می‌شود... بعد از سخنرانی نوبت قرعه کشی ست که آقای وزیر‌‌ همان بالا می‌مانند تا هشت شماره را از گوی شماره‌ها در بیاورند... مجری تا می‌تواند جو می‌دهد! گوی را جلوی آقای وزیر می‌برد که هشت شماره را در بیاورد. جناب وزیر نفس‌اش از جای گرم در می‌آید و دست می‌کند در گوی، یک مشت پر از شماره‌ها را بر می‌دارد و می‌گوید: همه این‌ها میهمان سازمان ما به مشهد مشرف می‌شوند... صدای دست و هورای جمعیت بى وقفه بلند می‌شود! مجری لفاظی‌اش را مدح گویانه‌تر نسب به آقای وزیر می‌کند تا اینکه وزیر جوگیر داستان، بار دیگر اسیر آن جو دادن‌های مجری می‌شود و دو دستش را داخل گوی می‌کند و این بار همهٔ شماره‌ها را در‌می‌آورد! صدای جمعیت از دست و هورا به جیغ ممتد زنانه تبدیل می‌شود! همگی شادند و خوشحال.‌

به همین راحتی هفتصد و شصت و دو نفر زن از پول بیت المال، قرار می‌شود که به مشهد مقدس مشرف شوند.

آغاز حواشی سینما با اکران فیلمی جنجالی


‌«خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه حسینی در اکران دوم نوروز قرار گرفته است؛ فیلمی که اولین فیلم تحریم شده از سوی حوزه هنری در سال ۹۴ محسوب می‌شود و به زعم منتقدان در لایه‌های زیرینش به داستانی وحشتناک و ناموسی می‌پردازد و اینکه دختر پیش از ازدواج دست به خودکشی می‌زند، متأثر از همین داستان تعبیر می‌کنند. به نظر می‌رسد با اکران این فیلم حواشی شکل بگیرد که از اکنون نشانه‌هایش را در رسانه‌های منتقد دولت و نزدیک به طیف پایداری می‌توان مشاهده کرد.

نظر آیت الله موسوی اردبیلی درباره رشوه‌ای که دادنش مشکلی ندارد


آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در پاسخ به پرسش‌های شفقنا و پیرامون این پرسش که «دیده می‌شود که افرادی با این فرض که رشوه فقط در امر قضا است و شامل موارد دیگر نمی‌شود، برای تسهیل در کسب حق خود، اقدام به پرداخت وجوه خارج از قانون یا به اصطلاح حق حساب یا هدیه می‌کنند و گمانشان بر آن است که چون حق خود را دریافت می‌کنند و برخی کارکنان بدون دریافت حق حساب یا هدیه حاضر به اعاده این حق نیستند، گناهی مرتکب نشده‌اند. در حالی که این دیدگاه وجود دارد که پرداخت حق حساب حتی برای کسب حق خود، در بلند مدت موجب فساد کارکنان و انحطاط ساختار اداری شده و نتیجتا بسیاری از مردم که توان پرداخت حق حساب را ندارند از کسب حق خود محروم خواهند شد. دیدگاه حضرت‌عالی درباره پرداخت مبالغ مذکور برای کسب حق خود با شرایطی که عرض شد چیست؟»

این مرجع تقلید در پاسخ به این استفتا‌ متذکر شد: «[رشوه] هر گونه پرداخت مال به صاحب منصب و دیگران، برای تأثیرگذاری بر خلاف حق واقع را شامل می‌شود. گر کسی ناچار شود، برای احقاق حق ثابت و مسلم خود مبلغی را بپردازد، حکم رشوه را ندارد، ولی اگر گیرنده حق و حساب و هدیه، به وظیفه خود عمل نمی‌کند، مگر با گرفتن وجه، برای او جایز نیست‌».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر