بازدید 41253

دسترسی رایگان و قانونی به مقالات علمی آنلاین

اگر دانشجو، استاد دانشگاه یا پژوهشگر باشید، یکی از علاقه‌مندی‌های شما، جمع‌آوری مقادیر خارج از شماری مقالات علمی از فضای آنلاین است. این دست از مقالات برای پایان نامه‌ها، کنفرانس‌ها و کتاب‌های در حال نگارش، بسیار اساسی هستند، ولی در حالی که تعداد زیادی مجلات علمی و تخصصی آنلاین وجود دارد، بیشتر آن‌ها پولی هستند. امروز نکاتی برای دسترسی قانونی رایگان به منابع مورد نیاز شما را در این مجلات یادآور می‌شویم.
کد خبر: ۴۹۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 12 April 2015

دسترسی رایگان و قانونی به مقالات علمی آنلایناگر دانشجو، استاد دانشگاه یا پژوهشگر باشید، یکی از علاقه‌مندی‌های شما، جمع‌آوری مقادیر خارج از شماری مقالات علمی از فضای آنلاین است. این دست از مقالات برای پایان نامه‌ها، کنفرانس‌ها و کتاب‌های در حال نگارش، بسیار اساسی هستند، ولی در حالی که تعداد زیادی مجلات علمی و تخصصی آنلاین وجود دارد، بیشتر آن‌ها پولی هستند. امروز نکاتی برای دسترسی قانونی رایگان به منابع مورد نیاز شما را در این مجلات یادآور می‌شویم.

به گزارش «تابناک»، نخستین قدم و ابتدایی‌ترین راه برای شروع، داشتن ذهنی روشن در مورد موضوع مورد جستجو است. این مسأله از این روی اهمیت دارد که جستجوی دقیق موضوع شما را با احتمال بیشتری به منبع مورد نظر هدایت می‌کند. کلید واژه‌ها بهترین هدایت کننده‌های شما به سمت مقالات علمی رایگان هستند.

دسترسی رایگان و قانونی به مقالات علمی آنلاین

۱ – رجوع به Google Scholar

دانشجویان قطعا با این سرویس گوگل آشنا هستند. این سرویس ‌ابزاری فوق العاده برای جستجوی کتاب‌ها، مقالات علمی و دانشگاهی است؛ بنابراین، کافی است Scholar.google.com را وارد کرده و سپس موضوع مورد نظر خود را جستجو نمایید. سع کنید تا جایی که می‌شود، این موضوع دقیق و بدون حاشیه باشد.

دسترسی رایگان و قانونی به مقالات علمی آنلاین

همچنین می‌توانید با کلیک بر منوی افتادنی سمت راست، به جستجوی پیشرفته بروید و در آنجا مقالات مورد نظر را با استففاده از نام نویسنده، تاریخ انتشار، ناشر و عنوان جستجو نمایید؛ اما در بیشتر موارد یک جستجوی ابتدایی و ساده، نتایج بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

دسترسی رایگان و قانونی به مقالات علمی آنلاین

۲ – دانلود PDF های رایگان از Google Scholar

در بیشتر موارد تعدادی فایل PDF رایگان برای دانلود در صفحات اول جستجوی شما و در موضوع مورد نظر نمایش داده می‌شود. در این صورت شما بسیار خوش شانس هستید و کافی است، برای دانلود آنها اقدام کنید. البته در برخی موارد شما به صفحات خلاصه مقالات هدایت می‌شوید که باید اصل مقاله را از آن وب سایت خریداری کنید.

دسترسی رایگان و قانونی به مقالات علمی آنلاین

اما هدف ما دسترسی رایگان به مقالات است و در اینجاست که JSTOR بسیار کاربردی است.

۳ – دسترسی رایگان به مقالات از JSTOR

اگر PDF‌های رایگان پیدا شده در گوگل، نیاز شما را برطرف نمی‌کند، می‌توانید به وب‌سایت JSTOR بروید – JSTORE. org – تا ادبیات پژوهش خود را غنی‌تر کنید. این وب سایت یک پایگاه داده مجلات و تحقیق و پژوهش آنلاین بوده و بنابراین، ایجاد یک حساب کاربری رایگان است، پس یک حساب کاربری برای خود را ایجاد کنید. با این کار شما خواهید توانست‌ تا سه مقاله را ‌رایگان در حساب خود و در بخش Shelf ذخیره کنید.

دسترسی نا‌محدود به مقالات ماهیانه ۱۹.‌۵۰ دلار هزینه دارد، ولی خوشبختانه JSTOR به شما اجازه دسترسی رایگان PDF‌ها ‌را می‌دهد و شما در بخش Shelf قادر به ذخیره سه مقاله به شکل کامل برای خواندن هستید و اگر بیش از سه مقاله مورد نیاز خود پیدا کردید، می‌توانید ‌به سادگی یکی از مقالات را از Shelf خارج کرده و مقاله جدید را جایگزین آن کنید.

دسترسی رایگان و قانونی به مقالات علمی آنلاین

کافی است، کلید واژه‌های موضوع خود را جستجو کنید. البته توجه داشته باشید ‌این جستجو منحصر به منابع موجود در JSTOR خواهد بود؛ اما بر اساس تجربه، می‌توان گفت تقریبا مقالات بسیاری در موضوع مورد نظر بر ‌JSTOR پیدا خواهید کرد، زیرا این یک پایگاه داده عظیم از مقالات علمی است.

به این ترتیب و با ‌Scholar گوگل و امکان دسترسی رایگان JSTOR می‌توانید همزمان تقریبا به چند مقاله علمی معتبر و به‌روز در موضوع خود دسترسی پیدا کنید. اگر این تعداد برای شما کافی نیست، همیشه پیدا کردن مسیر‌های ارتباط با نویسندگان، یکی از بهترین راه‌های دسترسی به منابه مورد نیاز است؛ هر چند طولانی و زمان بر.

اغلب این نویسندگان نسخه دیجیتالی آثار خود را به سادگی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند و از توجه دانشجویان به کار علمی خود خشنود نیز می‌شوند. تنها موضوع بر سر زمان و پیدا کردن نویسنده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۳۳
دیدن چند مقاله و چند سایت معمولی کار بزرگی نیست قابل دسترس نبودن سایتهای معتبر علمی برای بیشتر دانشگاههای ایران بخاطر تحریم ها از مهمترین مشکلات محققان و دانشجویان است وگرنه سایت و مقاله فراوانند اما بی ارزش و بی اعتبار !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
هیچ ربطی به تحریم نداره
پولیه داداش ، پولی
شما توی استرالیا هم که زندگی کنی باید پول بدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
از طریق آدرس زیر بدون محدودیت می توانید مقاله و کتاب های ISI و علمی را دانلود نمایید.

ardabil-sci.mihanblog.com
سلام
در خیلی از موارد مهندسی سایت libgen.org/scimag
خیلی مفید هست
خسته نباشید واقعا... اینم شد دسترسی؟!
کمتر از یک میلیونم مقالات با این روش قابل دسترس هستند... تازه اکثر این مقالات مربوط به ژرنال های تازه تاسیس و کم اعتبار و یا مجلدهای اولیه مجله هاست.... در حد باری به هر جهت خوبه ولی به درد کار بروز و دقیق نمیخوره
ممنون از مطلب خوبتون بسیار مفید بود
موضوع بسیار مهمی را مطرح کردید ولی خیلی خلاصه جمعش کردید. لااقل به سایتهای معتبر اشاره می کردید و سایتهای واسط ایرانی که با مبالغ کم اجازه دانلود میدهند!!
خيلي عالي بود ممنون
برادر عزیز

این دو سایت اغلب مقالاتی را می دهند که یا عمر مفید آنها گذشته است و عملا ناشر اصلی آنها را رایگان کرده است یا مجلاتی که خودشان رایگان هستند. مقالات ناشران معتبر مثل الزویرر، اسپرینگر، تیلور اند فرانسیس و امثال اینها را اصلاً نمی شود از این سایت ها گرفت. ناشران رایگان هم اغلب ناشرانی هستند که با دریافت وجه تقریباً هر مقاله ای را چاپ می کنند.
چنان تیتر زده اید که آدم خیال می کند مقالات رایگان شده اند. برادر من اینا که گفتی یعنی هیچ.
اگه از هیچ کجا پیدا نشد هم libgen عزیز هست
برای کار با روشهای جستجو در منابع علمی مختلف و نیز نرم افزارهای وابسته می توانید از دوره های مجازی این سایت هم استفاده کنید:
www.wikiresearchtools.com/courselist.html
تکنیک های جستجو و نیز بخشهای مختلف را آموزش می دهد و بسیار مفید است.
ممنون واقعا مفید بود
يك راه بسيار مفيدتر هم هست
رجوع به سايت ايراني
www.freepapers.ir
خودمون که ورژن ایرانیش هم داریم.
paperdl.com
freepapers.ir
...
ای بابا هنوز تو چند سال پیش دارید زندگی می کنید. الان کلی سایت هست که بدون پول نسخه PDF رو هر چندتا بخواید بهتون میده. در ضمن کلی هم سایت هست مانند Jstore که 3 تا رایگان میده و بقیه رو هم پولی. قبل از گذاشتن یه مطلب یه خورده سرچ کنید قطعا متوجه میشید بعضی وقت ها نیاز به گذاشتن مطلب ندارید یا اگر هم هست حداقل پربارتر بذارید تابناک جان!!!!
چند تا سایت ایراتی هم هست که خیلی خوبند برای دانلود مقاله
1)http://freepaper.me
2)http://www.paperdl.com
3)http://www.goarticle.ir
تابناک جان بزار لفظا تبلیغ مجانی برای علم خوبه.
این مقالاتی که به گفته شما رایگان است اغلب قریب به اتفاق آنها متعلق به 2 -3 سال به قبل تر است. در دنیایی که قبل تعریف جهنی تقریبا هر 6 ماه یکبار دانش 2 برابر می شود ارزش یک مقاله متعلق به 8 سال قبل چیست؟! این غربی ها چیز به درد بخور را مفتی به کسی نمی دهند
با سلام . سایت تابناک امروز کمک بزرگی در این راه به من کرد و از این بابت از شما و همکارانتان متشکرم .
ممنون از اطلاعات مفید. من چندین مقاله را با مکاتبه با نویسندگانشون دریافت کردم حتی کتاب هم برام فرستادند.
ما که ار اولش هم دسترسی داشتیم!
از سایت freepapers.ir هم میشه استفاده کرد.
http://booksc.org/
به نظر من دانشگاه ها و وزارت علوم در این زمینه بسیار ضعیف عمل می کنند. قبل از اعمال تحریم ها با استفاده از حساب دانشگاهی خود می توانستیم هر تعداد مقاله در روز بخواهیم دانلود کنیم اما الان دیگر این امکان وجود ندارد.یا باید از یوزر و پسورد دانشگاه های خارجی استفاده کنیم که معمولا پیدا کردن ان زمان بر است یا از سایت های روسی مثل libgen.in و SCI_hub استفاده کنیم . البته چند سایت داخلی هم وجود دارند که همه شان در ابتدا به صورت رایگان امگان دانلود مقالات را می دادند اما بعد از گذشت مدتی و با معروف شدن آن سایت، دانلود مقالات را پولی کرده اند به نظر من وزارت علوم به راحتی می تواند این مشکل را حل کند.
متاسفانه این مشکل وجود دارد اما نکته جالب به نظر من این است که با وجود تحریمهای ایجاد شده، باز دانلود مقالات ژورنال های خارجی خیلی ساده تر از مقالات کنفرانسی داخلی است. بعضی از کنفرانس های داخلی با وجود هزینه زیاد برگزاری کنفرانس بعد از گذشت حتی یک سال مقالات پذیرفته شده را منتشر نمی کنند تا بتوان از آنها استفاده کرد که جای بسی تعجب دارد.
با سلام
ممنون خیلی عالیه
البته اینم بگید که این دو سایت ، خیلی از منابع بروز مثل sciencedirect و scopus و ... را ندارند و برای باز کردن خیلی هاشون حتی به آی پی های ایران هم گیر میدن. دسترسی که پیش کش. گوگل اسکالر بیشتر مقالات قدیمی و محدودی داره که بدرد کار علمی نمیخوره
والا ما دانشجوها راه های خیلی بیشتری برای دسترسی داریم و تقریبا به همه پایگاه های بزرگ دنیا دسترسی داریم. مشکل پایگاه های علمی داخلی هستن انگار دشمنی دارن با دانشجو جماعت
خسته نباشید!خوب اینو که هر دانشجویی میدونه...توقع داشتم یه سایت درس حسابی معرفی کنی..
من هر مقاله و کتاب انگلیسی که تاحال خواستم از سایت
abooneh.com
با قیمت بسیار بسیار پایین گرفتم
سلام عزیزان ساده تر از اون چیزی که فکرشو کنید حتی را حتر از خود اونایی که تحریم کردن ! یعنی کاملا رایگان
www.elearnica.ir
بسمه تعالی
مدرک که دیگه بی ارزش شده کار هم که پیدا نمیشه تحقیق هم ارزش نداره بنابراین بهترین را مراجعه به مقاله دیگران و چکیده نویسی از روی آنها میباشد....
سایت
bookfi.org
هم کتب به صورت pdf میتونید دانلود کنید البته کتاب های لاتین و انگلیسی و اوریجینال و نه فارسی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی