بازدید 120716
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

شکست «شبکه تجارت حج» در لاپوشانی فاجعه جده/ تحلیل بیانیه لوزان توسط جلیلی/ ناگفته‌های کرباسچی از زندان و نامه به رهبری/ گیر حامیان تحریم ایران به خاطرات هاشمی/ یعنی من پدر پسرهای جده نیستم؟!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «نظرات خاص غرضی درباره برخی سیاسیون»، «افشای کتک خوردن بیل کلینتون از هیلاری»، «درخواست یک حوزوی برای پیگیری تغییر مدیریت مکه و مدینه»، «امکان ندارد لاريجاني به نفع کسي از انتخابات کناره‌گيري کند» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 10 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گیر حامیان تحریم ایران به خاطرات هاشمی


علی آلفونه، پژوهشگر ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که همکار وی یعنی مارک دو بوویتز از اصلی‌ترین طرفداران تشدید تحریم‌ها علیه ایران است، این بار خاطرات رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام را بهانه اتهام‌زنی به ایران کرده و نوشته: با نزدیک شدن به پایان مهلت مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۵+۱ ابهامات در مورد ماهیت رابطه تهران و پیونگ‌یانگ دوباره اهمیت یافته است. سؤالات بسیاری پیرامون این ارتباط وجود دارد، اما خاطرات رئیس‌ اسبق جمهوری اسلامی، علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی که در حال حاضر رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام است سؤالات جدیِ جدیدی را پیش کشیده است. این خاطراتِ چندجلدی در ‌ده سال گذشته به زبان فارسی منتشر شده‌اند. در تمام این نوشته‌ها رفسسنجانی بسیار بی‌پرده به خرید سلاح‌های متعارف و موشک‌های بالستیک از پیونگ‌یانگ اشاره کرده است. برای مثال او آشکارا می‌نویسد که چگونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دسامبر ۱۹۸۶، هشت موشک «اسکاد ب» و در مارچ ۱۹۸۷ پنج تای دیگر را از کره شمالی دریافت کرده است. اما از ابتدای ۱۹۸۹ خاطرات او در مورد کره‌شمالی بسیار گنگ و مبهم می‌شود. تغییری که ممکن است بیان‌گر یک شبکه هسته‌ای در حال ظهور بین تهران و پیونگ‌یانگ باشد.

کارتون‌بازی کاخ سفید با نتانیاهو

انتشار یک تصویر از سوی کاخ سفید در حمایت از توافق هسته‌ای با ایران از سوی برخی رسانه‌های غربی به عنوان مسخره کردن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز تلقی شده است. در این تصویر به نقاشی اشاره شده ‌که نتانیاهو در سال ۱۳۹۱ در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد و مدعی ضرورت پیشگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای شد.


نظریات خاص غرضی درباره برخی سیاسیون

محمد غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ که در راه نامزدی مجلس دهم است، در انتهای مصاحبه‌ای با نامه‌نیوز، نظر خود درباره برخی چهره‌های مطرح سیاسی را به صورت زیر بیان کرده است؛

علی لاریجانی: آدم غیر سیاسی که سعی می‌کند سیاستمدار جلوه کند.

حسن روحانی: آدمی که بیشتر در حیطه سیاست اقای هاشمی قرار دارد.

عارف: کسی که تأییدیه گرفت ولی انصراف داد.

باهنر: کسی که سی سال در مجلس حضور دارد، ولی توانسته خودش را ‌یک سیاستمدار معرفی کند و فقط به عنوان یک فرد لابی از آب در‌آمده است.

جبهه پایداری: افرادی که ادعای انقلابی بودن دارند اما در جامعه بردی ندارند.

ظریف: محصول وزارت خارجه.

علی جنتی: آیت الله زاده‌ای که با پدرش فاصله دارد.

سعید جلیلی: چهره نظامی که شکل سیاسی به خود می‌گیرد.

غرضی: کسی که توانایی اینکه حرف خودش را به جامعه برساند ندارد.

افشای کتک خوردن بیل کلینتون از هیلاری


در حالی که انتظار می‌رود هیلاری کلینتون در روزهای آینده نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کند، یکی از کارکنان کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون کتابی را درباره زندگی خانواده کلینتون‌ در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون از ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ منتشر کرده است. در بخشی از این کتاب آمده که در ماجرای مونیکا لوینسکی، هیلاری با یک کتاب سنگین ضربه‌ای محکم به شوهرش وارد کرده که باعث شده خون زیادی از وی بیاید و نیازمند بخیه شود.

بیش از ۲۵ هزار دستگیری در یک استان در یک سال


معاون عملیات ‌انتظامی استان‌ کرمانشاه از دستگیری ۲۵ هزار و ۳۸۳ مجرم در سطح‌ استان طی سال ‌گذشته خبر داده است. برزو محمدی از کاهش ۱۲ درصدی سرقت در سا‌ل گذشته نسبت به سال ۱۳۹۲ خبر داد. وی به ایسنا گفته سال گذشته در بحث سرقت طلافروشی ۵۰ درصد، سرقت خودرو ۲۶درصد، کیف‌قاپی ۱۸ درصد، سرقت‌احشام ۴ درصد، تجاوز به عنف و زورگیری ۲۸ درصد، سرقت‌ مسلحانه ۵۲درصد و سرقت قطعات ‌اتومبیل ۲۶درصد نسبت به سال ۱۳۹۲ کاهش داشته‌ایم. متأسفانه تنها در بحث سرقت منزل ۱۱ ‌درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌های جزیی و نیز کاهش ۶ ‌درصدی سرقت‌های مهم‌ اظهار کرد: خوشبختانه در مجموع کاهش ۱۲ درصدی سرقت را در سال‌ گذشته در استان شاهد بودیم.

درخواست یک حوزوی برای پیگیری تغییر مدیریت مکه و مدینه


آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در واکنش به حادثه فرودگاه جده در بیانیه‌ای گفته: دهه‌های اخیر نشان داد که حکومت سعودی نه امنیت مذهبی زائران خانه خدا را می‌تواند تأمین کند و نه امنیت جانی یا حیثیتی آن‌ها را. این همه شواهد بی‌نیاز از توضیح، وظیفه‌ای را بر عهده تمام کشورهای اسلامی قرار می‌دهد که برای مدیریت شئون حرمین شریفین اقدامی جدی انجام دهند.

هادوی تهرانی در این بیانیه تأکید کرده: شایسته است نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده واحده‌ای دولت محترم جمهوری اسلامی را مکلف کنند تا طرحی برای ارائه به سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) فراهم کنند و برای ادارهٔ حرمین شریفین به شکلی که سزاوار این سرزمین مقدس و مهمانان الهی آن است، ساختاری جدید پیشنهاد کنند تا با مشارکت تمام کشورهای اسلامی این امر تحقق یابد.

توافق لوزان با مداخله ما حاصل شد


یوسف بن علوی وزیر خارجی پادشاهی عمان در گفت‌وگو با رادیو الوصال این کشور در مورد توافق اولیه لوزان سوئیس بین ایران و ۱+۵ گفته که اگر مداخله پادشاه عمان نبود، طرف‌ها به این توافق نمی‌رسیدند. این توافق تنها مربوط به طرف‌های مذاکره کننده نیست، بلکه مرتبط با صلح و جنگ در جهان است. وی ابراز داشت که انتقال از دوره جورج بوش به دوره باراک اوباما مسیر توافق را باز کرد، چرا که اوباما حق دستیابی به انرژی صلح‌آمیز را به ایران داد.

تحلیل بیانیه لوزان توسط سعید جلیلی


انجمن مستقل دانشگاه تهران در برنامه‌ای با نام «از رنجی که می‌بریم» در روز یکشنبه ۲۳ فروردین ماه به تحلیل بیانیه لوزان می‌پردازد. در این برنامه سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهرداد بذرپاش نماینده مجلس و سعید زیباکلام استاد دانشگاه حضور می‌یابند. این برنامه یکشنبه ۲۳ فروردین ساعت ۱۳ و ۴۵ در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

امکان ندارد لاریجانی به نفع کسی از انتخابات کناره‌گیری کند


تفاهم علی لاریجانی و ناطق نوری در یک نشست دوستانه بر سر آمدن و نیامدن یکی از آن‌ها خبری است که شجاعی کیاسری نماینده ساری در مجلس منش‌تر کرده و گفته بود: گویا آقایان با هم در این زمینه که اگر هرکدام بیایند دیگری کاندیدا نشود و از او حمایت کند گفتگوهایی نیز داشته‌اند اگر لاریجانی به صحنه نیاد ناطق می‌آید ولی در کل می‌توان گفت هر دوی این شخصیت‌ها نقش قوی و تأثیرگذاری را در انتخابات خواهند داشت‌».

این در حالی است که جعفرزاده دیگر فراکسیون رهروان ولایت در گفت‌وگو با آریا، کناره گیری علی لاریجانی از انتخابات مجلس را بعید دانسته و گفته: آقای علی لاریجانی امکان ندارد به نفع کسی از انتخابات کناره گیری کند.

احضار استاندار سیستان و بلوچستان به مجلس


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از احضار استاندار سیستان و بلوچستان به این کمیسیون در پی اقدام‌های اخیر تروریستی خبر داد. سید باقر حسینی اظهار داشت: علی اوسط هاشمی و دیگر اعضای امنیتی استان، برای ارائه توضیحات و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در پی تحرکات تروریستی اخیر در مرزهای جنوب شرقی کشور، عصر یکشنبه هفته آینده در جلسه کمیسیون حاضر می‌شوند. اعضای کمیسیون طی اقدام تروریستی ۱۷ فروردین ماه و اقدام تلخ و کور امروز، در جلسه امروز نگرانی جدی خود را از افزایش ناامنی در جنوب شرق ایران اعلام کردند.

شکایت ۲۵ نماینده از مشاور روحانی

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از شکایت ۲۵ نماینده از یونسی، مشاور رئیس‌جمهوری به دادستان ویژه روحانیت خبر داد. احمد امیرآبادی گفت: «در پی اظهارات یونسی درخصوص مسائل منطقه‌ای که منجر به ضربه به جایگاه ایران در منطقه شد و سوء استفاده‌کنندگان و دشمنان ملت توانستند از آن در جهت تفرقه در امت اسلامی استفاده کنند، این شکایت از سوی ۲۵ نماینده مجلس به دادستان ویژه روحانیت ارائه شد.

معمار اصلی طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران کیست؟


«الی کلیفتون» پژوهشگر امریکایی که سابقه‌ای طولانی‌مدت در افشای ابعاد پشت‌پرده لابی‌های اسرائیلی و نئومحافظه‌کار امریکایی مخالف توافق هسته‌ای با ایران دارد در مقاله تازه خود به ابعاد مخفی‌ زندگی سناتور «مارک کرک» طراح اصلی موضوع تشدید تحریم‌ها علیه ایران پرداخته است. نویسنده این مطلب در ادامه اشاره می‌کند که سناتور «کرک» بر خلاف ادعای نیویورک تایمز در قبال موضوع برنامه هسته‌ای ایران نیز فردی میانه‌رو نیست و مخالف دیپلماسی امریکا با ایران بوده است. او در این‌باره می‌نویسد: «مقایسه‌کردن ایران با هیتلر و وندی شرمن با» نویل چمبرلن «در اظهارات هفته گذشته سناتور» کرک «نشان می‌دهد که او موضعی سرسختانه در ابراز مخالفت با برنامه هسته‌ای ایران دارد. در نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی نیز من به همراه همکارم» علی قریب «گزارشی از جزئیات مکالمات خصوصی میان «کرک» و حامیانش را منتشر کردیم. او در این مکالمه علیه دیپلمات‌های امریکایی سخن می‌گفت‌‌ و در پایان این مقاله اشاره می‌کند که «کرک»، «کاتن» و «سینگر» هر سه در سازمان‌هایی از جمله انستیتو امریکن اینترپرایز و بنیاد دفاع از دموکراسی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که مخالف سیاست‌های کاخ سفید درباره ادامه دیپلماسی با ایران و توافق هسته‌ای با آن کشور است.

شماره ۱۷ پرسپولیس به نوه امام (ره) رسید

جمعی از مدیران و بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس در شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ملاقات کردند. محمد حسین‌نژاد فلاح قائم مقام باشگاه پرسپولیس، حسین هدایتی، محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس، محمد نوری کاپیتان تیم و مهدی طارمی زننده تک گل پرسپولیس به تیم النصر عربستان در این دیدار حضور داشتند. گفتنی است، در این مراسم مهدی طارمی پیراهن شماره ۱۷ پرسپولیس را به یادگار امام تقدیم کرد.

شکست «شبکه تجارت حج» در لاپوشانی فاجعه جده


محمد حیدری، روزنامه نگار پیشکسوت با توجه به فاجعه تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده می‌نویسد: با این خبر، دیگر جای هیچ دو دلی باقی نمی‌ماند که خبر تجاوز وحشیانه ماموران دولت عربستان سعودی، آن هم در فرودگاه بین‌المللی جده یعنی دروازه ورودی و خروجی اکثریت زائران کعبه) درست است و کوشش «شبکه تجارت حج در ایران» برای لا پوشانی این ماجرای ننگین، این بار شکست خورده است. من نمی‌توانم در برابر سودجوئی وقیحانه مافیای حج در کشور سکوت کنم؛ مافیائی که زیارت خانه خدا را به صورت تجارتی در‌آورده است که نمادش را می‌توان در آگهی‌های خرید و فروش فیش‌ها حج تمتع و عمره مشاهده کرد. همین مافیاست که موجب می‌شود دولت ایران در برابر این گونه رویداد‌ها کوتاه بیاید و سیاست ماست مالی کردن را در پیش بگیرد. از طرفی، همین سیاست روز به روز موجب تجری بیشتر گروه‌های سلفی و وهابی می‌شود. همین سیاست موجب شده است دولت بر کوشش‌های عوامل سلفی و وهابی برای تبدیل تفاوت‌های عقیدتی در مبانی مذهبی باشندگان این سرزمین به دشمنی کینه توزانه‌ای که تا مرز برادرکشی پیش رفته است، چشم ببندد.

مخالفت پارلمان پاکستان با مشارکت در جنگ یمن


پارلمان پاکستان با مشارکت این کشور در حمله به یمن مخالفت کرد. خبرگزاری فرانسه نوشت: پارلمان پاکستان روز جمعه با اجماع طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن دولت اسلام آباد در جنگ یمن باید بی‌طرف باشد. عربستان سعودی قبل از این از پاکستان خواسته بود برای جنگ یمن، نیروی زمینی، هواپیما و کشتی جنگی اعزام کند. با این اقدام، پارلمان پاکستان با تقاضای عربستان سعودی برای مشارکت در ائتلاف نظامی علیه حوثی‌ها در یمن مخالفت کرد.

موقعیت پایگاه‌های جاسوسی آمریکا از شوروی در ایران


بنا بر اسنادی که به تازگی و به درخواست آرشیو امنیت ملی و با استفاده از قانون آزادی اطلاعات از رده‌بندی محرمانه خارج شده‌اند، مشخص شده که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا برای چندین دهه جاسوسی سیگنال (SIGNIT) انجام می‌داده است. مهم‌ترین پایگاه‌های عملیاتی سی‌آی‌ای در دوران جنگ سرد در ایران قرار داشتند و با نام تاکسمن ۱ و ۲ شناخته می‌شدند. نخستین پایگاه در دههٔ ۱۹۵۰ در یک قلعهٔ تاریخی در بهشهر واقع در جنوب شرقی دریای خزر بنا شد.

به نوشته تاریخ ایرانی، هدف آن دستیابی به اطلاعات پایگاه تیارتام بود که سی‌آی‌ای معتقد بود مهم‌ترین پایگاه شوروی خواهد بود. در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶ دفتر جاسوسی الکترونیک تلاش کرد تا توانایی‌هایش برای تحت نظر قرار دادن فعالیت‌های ضد موشکی در ساری شاگان و آزمایش‌های موشکی تیارتام را گسترش دهد. به این ترتیب دومین مرکز تله‌متری را در شمال شرقی ایران در کبکان، ۴۰ مایلی مشهد، راه‌اندازی کرد. تاکسمن ۲ در ۶۵۰ مایلی جنوب غربی تیارتام واقع شده بود و همچون پایگاه بهشهر قابلیت آن را داشت تا ارتباطات قرارگاه موشکی را تحت نظر بگیرد.

این دو پایگاه از توانایی‌هایی برخوردار بودند که با دیگر پایگاه‌های ایالات متحده قابل قیاس نبود. آن‌ها به آخرین اطلاعات از اولین لحظات مرحلهٔ پرتاب موشک دسترسی داشتند و در نتیجه می‌توانستند با اطمینان زیادی ابعاد موشک و وزن پرتابی آن را مشخص کنند. این دو پایگاه در دوران اوج خود ۸۵ درصد از اطلاعات جاسوسی از برنامهٔ موشک بالستیک قاره‌پیمای شوروی را در اختیار ایالات متحده قرار دادند.

جیمی کار‌تر، رئیس‌جمهور وقت، تا حدی به این دو پایگاه اهمیت می‌داد که به ویلیام سالیوان، سفیرش در ایران دستور داد تا علیرغم بی‌توجهی شاه به حقوق بشر، همکاری میان سی‌آی‌ای و ایران ادامه یابد. اما شاه در ژانویهٔ ۱۹۷۹ در اوج ناآرامی‌ها و تظاهرات از ایران گریخت و این دو پایگاه به دست حکومت جدید افتاد. جبران این باخت در اولویت امور قرار گرفت. در نتیجه در پایان اکتبر ۱۹۷۹ استانسفلد ترنر، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی و هارولد براون، وزیر دفاع به بررسی مسائل تکنیکی و مالی پرداختند تا توانایی‌های تله‌متری را به برنامه‌های موجود شنود سیگنال از طریق ماهواره بیفزایند تا این ماموریت ادامه پیدا کند.

ناگفته‌های کرباسچی از زندان و نامه به رهبری


شهرداری کرباسچی در تهران، در ۱۵ فروردین ۱۳۷۷ به زندان ختم شد؛ بعد‌ها عکسی از کرباسچی با لباس زندان و پلاکاردی از او منتشر شد که روی آن نوشته شده بود: دوم خرداد ۱۳۷۶؛ تاریخ انتخابات ریاست جمهوری. کرباسچی به سالنامه «اعتماد» می‌گوید: «شهرداری نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخابات دوم خرداد و تشکیل کارگزاران داشت. برداشت عمومی این بود که این کار نوعی انتقام‌گیری است... واقعیت این است که در آن پرونده خیلی سروصدا شد حرف‌ها و اتهامات و نامردی‌های زیادی شد. در مورد چند میلیارد تبلیغات شد که همه این اتهامات بعدا منتفی شد. کسانی که در این پرونده احکام ۲۳ سال زندان گرفته بودند در دادگاه تجدید نظر تبرئه شدند اما مخالفان سیاسی حتی خبر تبرئه را کار نکردند تا نشان دهند که به واقع چقدر به اخلاق اسلامی پایبندند. یا مثلا کسی از معاونین شهرداری محکوم به برگرداندن ۱۹ میلیارد تومان پول شد ولی از همین حکم هم تبرئه شد. این آقا آمده بود و مثلا در شهرداری ۵ میلیارد تومان پول به شرکت واحد که پول نداشته، داده بود که این کار هم وظیفه شهرداری بود. در همه دستگاه‌ها هم این اتفاق می‌افتد که اگر سازمانی پول ندارد از سازمان بالادستی پول می‌گیرند و بعد مصوبه‌اش را می‌گیرند. اما این کار را به عنوان اختلاس تلقی کردند. من آن زمان با یکی از آقایان درباره پرونده خودم صحبت کردم و معترض بودم. او که از مقامات عالیرتبه قضائی بود گفت که آقای کرباسچی من همه حرف‌های شما را قبول دارم. او گفت در این پرونده‌ای که این قدر سر و صدا داشته مگر می‌شود حکم تبرئه صادر شود؟ می‌گفت در ‌‌‌نهایت می‌شود یک حکم سبک داد!».

کرباسچی اما نامه‌ای به رهبری نوشت چراکه افرادی همراه او بازداشت شده بودند و زندگی‌شان داشت متلاشی می‌شد و به مدیران شهرداری گفته بودند تا وقتی مسأله کرباسچی حل نشود، شما آزاد نمی‌شوید. به طور طبیعی در این گونه احکام اگر محکوم از دو سال حبس یک سوم آن را تحمل کند، مشمول آزادی مشروط می‌شود. برخی از مسئولان شهرداری از کرباسچی خواستند تا این درخواست را بدهد که چنین کرد.

پورشه و مازراتی سال گذشته چقدر ارز خارج کردند؟


بر اساس آمار گمرک ایران ارزش واردات دو خودروی لوکس پورشه و مازراتی در سال گذشته حدود ۳ میلیون دلار بوده‌ است. به گزارش آنا، سال گذشته ۱۸ دستگاه پورشه و ۱۲ دستگاه مازراتی به کشور وارده شده‌ است. در جدول‌های زیر که برگرفته از آمار منتشرشده توسط گمرک ایران است، مدل، تعداد و ارزش وارداتی این خودرو‌ها دیده می‌شود. اعداد مربوط به ارزش گمرکی خودروهاست، در حالی که پس از ورود آن‌ها به بازار، تعرفه واردات، عوارض، مالیات و سایر اضافه دریافت‌ها بر این ارقام افزوده می‌شود.

پورشه

ردیف

مدل

تعداد

ارزش ریالی

ارزش دلاری

1

کررا

3

9.261.876.071

362.199

2

پانامرا

3

11.724.855.751

458.522

3

کاین

4

9.023.254.647

352.871

4

کاین

1

2.370.371.379

95.699

5

پانمرا

1

3.095.565.370

121.058

6

کاین

4

9.040.272.746

353.536

7

کاین

1

2.454.357.081

95.982

8

کاین

1

2.266.888.050

82.890

جمع کل:


18


1.922.757

مازراتی

ردیف

مدل

تعداد

ارزش ریالی

ارزش دلاری

1

کواتروپورته

1

3.422.182.136

134.880

2

گیبلی

1

1.798.734.528

70.536

3

کواتروپورته

1

2.205.902.849

86.462

4

کواتروپورته

1

2.205.902.849

86.462

5

گیبلی

1

1.762.357.430

70.208

6

کواتروپورته

1

3.422.182.136

134.880

7

گیبلی

1

1.773.562.623

69.266

8

گیبلی

3

5.320.687.869

207.799

9

کواتروپورته

2

4.415.486.412

172.446

جمع کل:


12


1.032.939



رشد ۱.۵ برابری کشف دوپینگ در ورزش ایران

به رغم تلاش فدراسیون پزشکی اما آمار نشان می‌دهد که استفاده ورزشکاران از مواد نیروزا نه تنها در ایران کم نشده، با افزایش نیز رو به‌رو بوده است. به گفته سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی ایران، درسال ۲۰۱۳ از ۷۶۰ ورزشکار نمونه‌گیری به عمل آمد که از این میان تنها ۶ نمونه مثبت اعلام شد. این آمار اما در سال ۲۰۱۴ افزایش پیدا کرد و این بار از بین ۷۹۴ نمونه‌گیری صورت گرفته ۱۸ مورد مثیت اعلام شد که این آمار نشان‌دهنده‌ آن است میزان دوپینگ ورزشکاران ایران در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال ۲۰۱۳ از ۰. ۷ به ۲. ۲ رسیده است که افزایش ۱. ۵ درصدی را نشان می‌دهد. به رغم این افزایش رامین طباطبایی معتقد است میزان دوپینگ ورزشکاران در ایران به نسبت دیگر کشورهای جهان در رده متوسط رو به پایین قرار دارد. او دلیل رشد آمار ورزشکاران دوپینگی در سال ۲۰۱۴ میلادی را چنین بیان کرد: «در سال ۲۰۱۴ تست‌های گرفته‌شده از ورزشکاران به دلیل برگزاری بازی‌های آسیایی اینچئون و بازی‌های آسیایی ساحلی پوکت به صورت هدفمند صورت گرفت‌».

جعل ۱۰۰ هزار گذرنامه در ترکیه برای اعزام تروریست!


مرکز کنترل و اعزام تروریستهای گروه داعش در منطقه «زیتون بورنو» در قلب شهر استانبول قرار دارد. این مرکز که از سال ۲۰۱۱ میلادی توسط یک چینی ایغوری اداره می‌شود، بر نقل و انتقال اعضای تروریست داعش از سراسر جهان به ترکیه و از این کشور به سوریه و عراق نظارت دارد.

به گزارش روزنامه میدان، فرد یاد شده که هدایت مرکز داعش را بر عهده دارد، به شمار زیادی از اهالی ایغور و ترکهای چین گذرنامه‌های جعلی ترکیه داده و آنان را جذب گروه تروریستی داعش کرده است. افراد یاد شده از طریق تایلند و کامبوج و سپس مالزی، راهی استانبول شده‌اند و از این طریق به سوریه و عراق رفته‌اند. مرکز یاد شده در استانبول تا کنون۱۰۰هزار گذرنامه جعلی ترکیه صادر کرده که حدود۵۰ هزار گذرنامه برای جذب نیرو، به چین فرستاده شده است.

یعنی من پدر پسرهای جده نیستم؟!


سید حسن آقامیری طلبه‌ای که سخنرانی‌های وی اخیرا در فضای مجازی به نحو گسترده‌ای منتشر شده و مورد استقبال قرار گرفته، در اینستاگرام نوشته:

 «پسر، پدر».

 «من اگر پدر اون پسر بودم»!

این جمله، این روز‌ها زیاد به گوشم می‌خوره.

یعنی من پدر اون پسر نیستم؟!

شنیدم برای عوامل این جنایت طلب اشد مجازات شده.

یعنی برای پاک کردن صورت مسأله صورت مسأله رو اعدام می‌کنیم! به اون پدر حق می‌دم اگر الان فقط به همین گزینه فکر کنه.

اما به خودم نه و به هر کسی که دنبال عدالت حقیقی باشه حق نمی‌دم فقط به اعدام اون دو نفر فکر کنه! می‌خوام تو دادگاه وجدان مردم کشورم از خودم شکایت کنم.

متهم ردیف اول:

سید حسن آقامیری

موضوع اتهام:

دامن زدن به اختلافات مذهبی

متهم ردیف دوم تا آخر:

سید حسن آقامیری

موضوع اتهام:

نگفتن! نگفتن از دردهای محمد (ص)

نگفتن از فلسفهٔ حقیقیه احکام.

نگفتن از تاریخ انقضاء برخی از اون‌ها.

من متهم هستم.

چند روزه دارم فکر می‌کنم چه انگیزه‌ای باعث می‌شه یک فرد نسبت به مردم یک کشور دیگه این رفتار رو داشته باشه.

هیچ وقت فکر کرده بودیم که اختلافات مذهبی می‌تونه چهره‌ای تا این اندازه زشت داشته باشه.

چرا نگفتم از علی (ع) و دردی که برای اتحاد بین مسلمان‌ها به جان خرید!!! قرآن رو دیدم.

در قرآن گناهی بالا‌تر از ایجاد اختلاف و تفرقه بین انسان‌ها وجود نداشت.

من قبلاً هم در دادگاهی محکوم شدم! اون روزی که داعشی‌ها زن‌های ایزدی عراقی رو به اسم اسلام! تو بازارهاشون به حراج گذاشتند.

من محکوم شدم.

تو دادگاه چشم پسری که دید مادرش رو به حراج گذاشتند.

تو دادگاه قلب مردی که دخترانش رو به حراجی بازار موصل روانه کردند!

در دادگاه دست‌های بسته زنی که فکر می‌کرد آیا یک دین می‌تونه اینقدر احکامی غیر انسانی داشته باشه.

و اگر جواب منفیه چرا علمای اون دین تا اون روز ساکت بودند.

چرا نگفتند اسلام با برده‌داری و کنیزداری مخالفه! چرا نگفتند.

و من دوباره به جرم نگفتن!

محکوم شدم.

به جرم نگفتن پیام حسین (ع) به مردم کوفه وقتی که اون‌ها رو مورد خطاب قرار داد و فرمود: ‌ای کنیز بارگان! چرا نگفتیم از «درد صبر»، در مجلسی که مردی شامی دختری را به کنیزی طلب می‌کرد!

و...

این نوشته مجال این رو نداره تا از مهربان‌ترین پیامبر خدا دفاع کنم و ثابت کنم که محمد (ص)

راهی رو ترسیم کرد که به «کرامت انسان» ختم می‌شد اما، اما ما این راه رو نرفتیم.

و همه چیز رو به نفع خودمون تفسیر کردیم.

من ایمان دارم محمد (ص) از اسلام این روزهای خاور‌میانه بیزار بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی