بازدید 85405
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

فتوای نزدیکان آیت الله مصباح درباره تفاهم هسته‌ای/ متن سنگین دستیار یک دستیار/ کمپین اینترنتی تحریم حج عمره/ نظر تهرانی‌ها درباره تیم مذاکره‌کننده‌/ الان وقت «رام کردن زن سرکش» نیست!/ «خرید خلاف» از کی باب شد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «انتقاد ابطحی از پزشکان: بی‌جنبه نباشید!»، «دو وزیر طرفدار حذف سریع یارانه پولدار‌ها»، «سعودی‌ها با مامور امنیتی در تهران» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۸۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 07 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گاف یک روزنامه درباره ملکه انگلیس

روزنامه آرمان خبر طنز تصمیم برگرداندن کوه نور به ایران از سوی ملکه انگلیس را جدی فرض کرده و نوشته: چند روز پیش دفتر مخصوص ملکه الیزابت دوم، به نقل از وی اعلام کرد که تصمیم ملکه برای بازپس فرستادن کوه نور به ایران قطعی است و این گوهر گرانبها به زودی طی مراسمی رسمی به ایران بازپس فرستاده خواهد شد تا به گنجینه جواهرات این کشور افزوده شود.

الف نوشت: دفتر الیزابت دوم درباره علت این تصمیم ملکه بریتانیا اعلام کرد: «اراده ملکه بر این است که با این حرکت نمادین، بخشی از لطماتی را که طی چند قرن اخیر به ملت و کشور ایران به خاطر برخی سیاست‌های دخالت‌جویانه بریتانیا وارد شد، جبران نماید». اگر اصل را بر صحت این جمله قرار دهیم و ملکه الیزابت دوم رسما اعلام کرده باشد که خواهان جبران دخالت‌ها و سیاست‌های مداخله‌جویانه انگلستان در سال‌های دور در ایران باشد، باید اذعان داشت این تغییر لحن از حالت مخاصمه به سازش میان ایران و انگلستان به سادگی حاصل نشده است. این تغییر ادبیات محصول گفتمان آشتی‌جویانه‌ای است که سال‌ها پیش در دوران اصلاحات در دستگاه دیپلماسی ایران به ‌وجود آمد و برای مدتی در دوران دولت گذشته دچار تغییر شد و به یک دیپلماسی عمومی تنزل پیدا کرد و با روی کار آمدن حسن روحانی این ادبیات مجدد به عرصه دیپلماتیک ایران بازگشت. دلجویی شخصی با جایگاه ملکه انگلستان ازمردم و دولت ایران را نباید کم‌اهمیت دانست. این دلجویی می‌تواند نوید آینده‌ای بهتر با قدی برافراشته‌تر باشد.

کمپین اینترنتی تحریم حج عمره


انتشار خبر تعرض مأموران سعودی به دو نوجوان ایرانی، باعث شده است که کمپین‌های اینترنتی برای تحریم حج عمره آغاز شود که با استقبال رو به گسترشی در فضای مجازی همراه شده است.

صادرات غیرنفتی در آستانه رسیدن به واردات


تازه‌ترین آمار ماهانه گمرک ایران از دوازده ماه سال گذشته حاکی از افزایش حدود ۱۹ درصدی صادرات غیرنفتی ایران است. واردات کشور نیز در این دوره زمانی بیش از ۵. ۵ درصد رشد داشته است. بر اساس این گزارش ۲۰۵ صفحه‌ای که روز سه‌شنبه، ۱۸ فروردین، در وب‌سایت رسمی گمرک ایران منتشر شد، ایران در سال گذشته مجموعا ۴۹ میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته است. واردات ایران نیز به ۵۲ میلیارد و ۴۷۷ میلیون دلار بالغ شده است.

در مجموع ایران طی سال گذشته بیش از ۱۰۲ میلیارد دلار تجارت غیرنفتی داشته است. این گزارش می‌گوید که صادرات میعانات گازی حدود ۳۶ درصد و صادرات محصولات پتروشیمی حدود ۳۲ درصد افزایش یافته و رشد دیگر اقلام صادراتی ایران تنها کمی بیش از ۳.۵ درصد بوده است.

سعودی‌ها با مأمور امنیتی در تهران!


مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان قبل از رویارویی با تیم‌های ایرانی حاشیه‌های نخ‌نما شده‌شان را آغاز کرده‌اند و ادعاهای واهی مطرح می‌کنند. فدراسیون فوتبال عربستان، اخیرا تصمیم گرفته که به همراه کاروان تیم‌های فوتبالش در لیگ قهرمانان آسیا که به ایران می‌آیند، یک فرستاده امنیتی بفرستد. همچنین در اقدامی تعجب برانگیز‌تر، فدراسیون فوتبال این کشور، از هفته پیش، از کمیته امنیتی AFC خواسته تا امنیت عمومی شهر‌هایی که تیم‌های عربستان در آن‌ها به انجام بازی خواهند پرداخت، تضمین کند. نکته مهم اینجاست که عربستان این اقدامات را بسیار هم در رسانه‌هایش تبلیغ کرده است.

بدهی ۷ هزار میلیاردی دولت به قرارگاه خاتم


فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گفته دولت حدود ۷ هزار میلیارد ریال بابت اجرای پروژه‌های عمرانی به قرارگاه بدهکار است. به گفته سردار عبداللهی با وجود این طلب‌های مالی اما همچنان به کار خود ادامه می‌دهیم و این طلب‌ها مانع کار ما نمی‌شود و وظیفه خودمان می‌دانیم که کار‌ها را انجام دهیم.

هزینه سرسام‌آور اخراج کی‌روش


علی کفاشیان در گفت‌وگوی زنده با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه ۱ صدا و سیما گفت: در صورت اخراج کی‌روش باید حقوق یک سال را به او پرداخت کنیم یعنی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو باید به او غرامت بدهیم اما اگر او خودش بخواهد برود ۳ ماه از حقوقش را نباید بگیرد یا در صورتی که این پول را گرفته باید آن را پس بدهد.

الان وقت «رام کردن زن سرکش» نیست!

محسن پیرهادی عضو شورای شهر تهران گفته نمایشی با عنوان «رام کردن زن سرکش» در یکی از تماشاخانه‌های تهران در حال اجراست و تبلیغاتی با همین عنوان هم در سطح شهر نصب شده است. نصب این تبلیغات در حالی است که میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) نزدیک است و عنوان و ادبیات این تبلیغات مغایر با مقام شامخ زنان است و تعجب آور است که چطور با وجود این در این مقطع زمانی مجوز نصب به آن‌ها داده شده است.

دو وزیر طرفدار حذف سریع یارانه پولدار‌ها


بالاخره با فشارهای قانونی مجلس و بی‌قانونی دولت در سال ۱۳۹۳، در حذف یارانه ثروتمندان، در سال جاری قرار است دولت گامهایی برای این مهم بردارد. بر همین اساس بحث حذف یارانه ثروتمندان به جای وزارت امور اقتصادی و دارایی و ستاد هدفمندی، این موضوع به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مسوولیت علی ربیعی سپرده شده است.

به نوشته پارس‌نیوز علی طیب نیا و علی ربیعی طرفدار حذف قابل توجه حذف یارانه ثروتمندان هستند ولی برخی مسئولین عالی اجرایی به شدت با هرگونه حذف مخالف هستند. با این همه با وجود فشار مجلس روحانی پذیرفته که در پاسخ به مجلس بخش کوچکی از یارانه بگیران ثروتمند، حذف شوند. بر این اساس، دولت قرار است در مرحله اول ۲۵ هزار نفر و مرحله دوم ۲۵۰ هزار نفر و در مرحله آخر، یک میلیون نفر را از دریافت یارانه حذف کند.

هر روز یک تعریف جدید از اسب زین شده و افسار پاره

لیلاز در گفت‌و‌گو با ندای ایرانیان گفته: «اسب زین شده به مجموع قطعنامه‌های: ۱۷۳۷، ۱۷۴۷، و ۱۸۰۳ شورای امنیت و تحریم بانک مرکزی و قطع خدمات سوئیفت و تحریم خرید نفت از ایران و…. گفته می‌شود. آنچه اتفاق افتاده تلاش شبانه روزی چند نفر برای پاک کردن گندی که هشت سال به مملکت زده شد. اسب زین شده دلار چند نرخی بود که امثال... از آن بهره گرفته‌اند دولتی که۱۰۰۰ تومان تحویل گرفت و ۴۰۰۰ تومان تحویل داد حتما دولت سوار بر اسب زین شده بود. افسار پاره هم حتما دلاری است که دولتی ۴۰۰۰ تومان تحویل گرفت و الان ۳۳۰۰ تومان است».

متن سنگین دستیار یک دستیار


«سعید الله بداشتی» دستیار جوان اکبر ترکان از مشاوران رییس جمهور و، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در خبری که با عنوان مبهم «نامه دستیار جوان مشاور رئیس جمهور به رهبر انقلاب» در سایت خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شده نوشته:

با سلام و تحیات وافره

حمد متوا‌تر و ثنای متکاثر خداوند عالم را که در نخستین روزهای سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» با تلاش‌های تیم مذاکره کنندهٔ هسته‌ای، باری دیگر، حقانیت نظام جمهوری اسلامی بر آفتاب افتاد و جهانیان در مقابل منطق سَدید و ارادهٔ حَدید فرزندان امین و دلسوز انقلاب، مضطر به پذیرفتن حقوق هسته‌ای ملت مسلمان ایران شدند.

کشف اختلاس جدید در سهام عدالت


دادستان عمومی و انقلاب کرمان از اختلاس میلیاردی و برداشت‌های غیرقانونی وجوه و اموال شرکت سهامی عدالت در استان خبر داد. «دادخدا سالاری» با اعلام این خبر گفت: با هدف اجرای منویات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه مبنی بر مبارزه با فساد اداری و اختلاس ۱۳ نفر از متهمان این پرونده به اتهام دخل و تصرف در اموال و وجوه شرکت سهامی عدالت تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

سالاری گفته با ارایه گزارش‌های جمع آوری شده از سوی دادستان، متهمان از سال ۸۹ تا اوایل سال ۹۲ اقدام به برداشت‌های غیرقانونی اموال این شرکت کرده‌اند که در کارشناسی‌های انجام شده دو تن از مته‌مان احضار، دستگیر و روانه زندان شدند. دادستان کرمان همچنین گفت: متهمان در مرحله اول ۳ میلیارد ریال از حساب شرکت سهامی عدالت برداشت و به حساب شخصی خود واریز کرده‌اند. سالاری در ادامه بیان کرد: این پرونده در حال کار‌شناسی و تحقیقات مقدماتی قرار دارد و دستگاه قضایی استان با اختلاس کنندگان بدون اغماض و مطابق قانون برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.

«خرید خلاف» از کی باب شد؟


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی نوشت: گسترش و نهادینگی فساد اقتصادی در بخش‌هایی از کشور موجب شده است بسیاری منافع خود را در تداوم محدودیت‌ها و تحریم‌ها بدانند و مخالف به ثمر رسیدن مذاکرات بین المللی هسته‌ای باشند. سید مصطفی می‌رسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در یادداشتی به تبیین و آسیب‌شناسی عوامل کندکننده و موانع جدی پیشرفت کشور پرداخت و تاکید کرد: در سالهای پیشِ‌رو باید برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی شود. وی در ادامه می‌افزاید: پدیدار شدن رویه‌ای در میان برخی مدیران ارشد که برای جبران کمبود اعتبارات مورد نیاز خود و استقلال مالی از بودجۀ دولت در دهۀ ۷۰ کژراهه‌ای را باز کردند که خلاصۀ آن مشروعیت بخشیدن به تخلف با اخذ جریمه یا عوارض بود. با اینکه یکی از آن مدیران در‌‌ همان دوران دادگاهی و محکوم شد ولی رویه‌ای را که ابداع کرده‌ بود، یعنی خرید خلاف، ادامه و گسترش یافت و هم اکنون منبع درآمد رایجی بویژه در شهر‌ها و روستاهای کشور شده است در حالی که اصولاً با خلاف باید برخورد کرد و غیر از اخذ جریمه آثار آن را باید محو کرد.

انتقاد ابطحی از پزشکان: بی‌جنبه نباشید!

معاون رئیس جمهور اسبق از واکنش پزشکان نسبت به سریال در حاشیه انتقاد کرد. محمد علی ابطحی در صفحه فیس بوک خود نوشت: واقعا یک لحظه خودمان را بگذاریم جای طنز پردازان کشور. با آخوند که نباید شوخی کنند، لباسشان را مقدس می‌دانند. با کارگر و کشاورز و قشر محروم نمی‌شود شوخی کنند که مستضعف هستند. با مهندس و بازاری و نظامی و این‌ها هم، همچنین. در هیچ نقطه‌ای از ایران و هیچ لهجه‌ای نباید یک آدم منفی باشد که توهین تلقی می‌گردد و تظاهرات راه می‌اندازند. در این سریال مهران مدیری با قشر پزشک شوخی کرده‌اند و احتمالا به این امید که پزشکان فرهیخته‌اند و با سعه صدر و با جنبه که اینجا هم اعلام کرده‌اند هفت هزار پزشک قصد اعتراض دارند. طنز نویس و حتی روزنامه نگار چه باید بکند؟ واقعا که کلنا ملاقلی. به صدا و سیما کلی اعتراض می‌کنیم که با این همه سانسور، گمان می‌کند که مردم مشکلات کشور را نمی‌دانند. همه‌مان هم ظاهرا همین گونه‌ایم. با نگفتن این طنز‌ها، ‌مردم آیا مشکلات پزشکان، آخوند‌ها، نظامی‌ها، مهندسان، و یا سایر اقشار را نمی‌دانند؟ دلم برای رسانه‌ها و صدا وسیما سوخت که این قدر همه‌مان بی‌تحملیم و بی‌جنبه.

نظر تهرانی‌ها درباره تیم مذاکره‌کننده


بر اساس نظر سنجی ایرنا در زمینه مذاکرات هسته‌ای ۹۶.۳درصد پاسخگویان قدردان زحمات تیم مذاکره کننده به ریاست دکتر ظریف وزیر امور خارجه و حمایت مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بوده‌اند. براساس این نظرسنجی ۸۲.۶ درصد پاسخگویان از شنیدن خبر تفاهم هسته‌ای در لوزان سوییس احساس خوشحالی، آرامش و امید کرده‌اند. پس از خاتمه مذاکرات لوزان و صدور بیانیه سوییس، رئیس جمهوری گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی با مردم داشت که براساس این نظر سنجی ۷۲.۵ درصد پاسخگویان این گفت‌و‌گو را مشاهده کرده‌اند؛ اما ۲۷.۵ در صد اطلاعی از سخنان رییس قوه مجریه نداشتند. برقراری روابط مناسب و شایسته با کشورهای دنیا که رئیس جمهور بر آن تأکید داشت، از نظر ۳۲.۱ درصد پاسخگویان خوشایند‌ترین بخش اظهارات ایشان بود. اما ۲۰ درصد پاسخگویان از قدردانی آقای روحانی از مردم استقبال کردند و ۱۲.۸درصد دیگر توضیحات ایشان در مورد بیانیه سوییس را مورد توجه دانستند. در این نظر سنجی نگاه‌های متفاوتی نیز دیده می‌شود، به طوری که ۳.۷در صد نسبت به بیانیه سوییس احساس خوشایندی نداشتند و همچنین ۳.۷درصد پاسخگویان از وزیر امور خارجه خواسته‌اند به طرف مقابل در مذاکرات امتیاز ندهد.

پایان نامه فروشی وزیر را به مجلس کشاند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه لایحه وزارت علوم درباره پایان نامه فروشی هنوز ارائه نشده، گفت: در جلسه‌ای از وزیر علوم دعوت کردیم تا اقدامات انجام شده در برابر فروش پایان نامه را ارایه دهد. قاسم جعفری ادامه داد: یکی از مسائل معضل پایان نامه فروشی است که در دستور کاری کمیسیون آموزش قرار دارد، مقرر شده بود وزارت علوم دراین خصوص لایحه‌ای تهیه کرده و به کمیسیون نیز ارایه دهد، ولی هنوز این کار صورت نگرفته است. سخنگوی کمیسیون آموزش تصریح کرد: در جلسه‌ای از وزیرعلوم دعوت کرده و درخواست خواهیم کرد تا اقداماتی را که در زمینه پایان نامه فروشی صورت گرفته است توضیح دهند.

صادق خرازی به شریعتمداری: به شعور ملت ایران احترام بگذارید


سیدمحمدصادق خرازی، سفیر اسبق ایران در سازمان ملل و فرانسه به سرمقاله حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان پاسخ داد.

ادعای عجیب کیهان درباره «دست افشانی رژیم صهیونیستی برای توافق یاد شده» که من را نیز متهم به همراهی با آن کرده‌اند، مصداق‌‌‌‌ همان ضرب المثل خسن و خسین هر سه دختران مغاویه است. لابد کیهان اطلاعات یا ارتباطاتی ویژه با نهادهای صهیونیستی دارد که از «ذوق زدگی» آنان مطلع است. خوب است کیهان مستنداتش درباره عدم مخالفت اسرائیل با بیانیه لوزان که حتی مقامات آمریکایی نیز بر آن اذعان کرده‌اند، منتشر کند؛ چرا که همگان چنین اطلاعات ویژه یا تحلیل‌های خاصی ندارند که از مخالفت‌های علنی مقامات رژیم صهیونیستی با تفاهم هسته‌ای، برداشت دست افشانی کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در گفت‌و‌گویی با شبکه خبری سی ان ان شکوه کرده که «این تفاهم بخش عظیمی از زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را دست نخورده باقی می‌گذارد، حتی یک سانتریفیوژ هم برچیده نمی‌شود. حتی یکی از تاسیسات هسته‌ای تعطیل نخواهد شد. هزاران سانتریفیوژ همچنان خواهد چرخید. این توافق، توافق بدی است».

نتانیاهو پس از اعلام تفاهم هسته‌ای نشست اضطراری در کابینه برگزار کرد و با ناخشنودی عمیق گفت: «این توافق حیات و بقای اسرائیل را سخت به خطر می‌اندازد». یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبری اسرائیل گفته ایران هیچ امتیاز مهمی نداده است و تهدید کرده «از همه امکانات برای جلوگیری از دستیابی ایران و قدرت‌های جهانی به توافق هسته‌ای» استفاده می‌کند، موشه یعلون، وزیر جنگ اسرائیل توافق لوزان را «اشتباهی تاریخی» خوانده است، جان بینر رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از توافق لوزان ابراز نگرانی کرده و آن را هشداردهنده خوانده است، حتی سرکرده منافقین از تفاهم لوزان ابراز نارضایتی کرده است و... بهتر است روزنامه کیهان به شعور بیدار ملت بزرگ و فهیم ایران احترام بگذارد و در عصر انفجار اطلاعات، از خبرسازی‌های کاذب و تحلیل‌های غیرمستند و نتیجه گیری‌های خلاف واقع خودداری کند.

تعیین وقت سفارت آمریکا و کانادا توسط آژانس‌های مسافرتی ممنوع شد


وجود صد‌ها هزار ایرانی در خارج از کشور که بخش قابل توجهی از آن‌ها دارای اقوام و خانواده در داخل کشورمان هستند، شرایطی را فراهم آورده تا تعداد قابل توجهی از افراد و شرکت‌ها، جهت ایجاد زمینه‌های لازم برای مسافرت نزدیکان این افراد و نیز افرادی که به قصد سیاحت، تجارت یا سایر دلایل قصد حضور در کشورهای مختلف جهان را دارند، به فعالیت مشغول شوند.

در این میان، برخی کشور‌ها مانند آمریکا و کانادا به علت رفتارهای خصمانه خود با مردم کشورمان، دارای سفارت در ایران نیستند و افرادی که قصد سفر به این کشور‌ها را دارند باید از طریق کشورهایی چون ترکیه، دست به این کار بزنند. با توجه به شرایط و ضوابط حضور در سفارت کشورهای دیگر، عده‌ای شغل خود را تدارک این شرایط از جمله تعیین وقت سفارت برای مراجعان قرار داده‌اند که با توجه به نیاز مراجعان، درآمد خوبی هم به همراه دارد.

بسته سه‌شنبه 
اما برخی دفا‌تر و آژانس‌های مسافرتی در کشور نیز با توجه به عدم موفقت خود در جذب مسافر یا کسب درآمد بیشتر، اقدام به انجام این امور مانند تعیین وقت سفارت‌های خارجی می‌کنند که این موضوع با هشدار جدی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همراه شده است.

بر اساس بخشنامه روزهای اخیر اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران به کلیه دفا‌تر خدمات مسافرتی و گردشگری که نسخه‌ای از آن به دست صبحانه رسیده، تأکید شده است که تبلیغ و انجام اقداماتی چون تعیین وقت سفارت از کشورهای اروپایی در داخل کشور و انگلستان و آمریکای شمالی در خارج از کشور جهت اخذ ویزا برای مسافران مجاز نبوده و در صورت وصول گزارش تخلف، جهت اتخاذ تصمیم به کمیسیون فنی ارجاع می‌شود.

فتوای نزدیکان آیت الله مصباح درباره تفاهم هسته‌ای


در شرایطی که فرمانده نیروهای مسلح، فرمانده سپاه، رئیس مجلس و قریب به اتفاق بزرگان کشور حمایت علنی از تفاهم نامه لوزان سوئیس داشته‌اند، سایت بی‌باک متعلق به مجموعه آیت الله مصباح یزدی در ادعاهایی عجیب و قابل پیگرد، نوشت: «به هر حال یا تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان برخلاف توصیه‌ها و مطالبات حضرت امام خامنه‌ای و مردم شریف ایران، خواسته یا ناخواسته به منافع کشور ضربه زده است و ترکمنچای دیگری خلق کرده است (چنانچه از اظهارات صریح و سیاست اعلانی دو طرف چنین بر می‌آید) و باید در فرصت باقی مانده آن را جبران کنند که در چنین فرضی، انتقاد صریح و بدون رودربایستی (البته به دور از بازیهای سیاسی) نسبت به عملکرد تیم هسته‌ای به استناد ده‌ها آیه و روایت و فتاوای صریح مراجع عظام تقلید و ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای، و تصدیق همه عقول سلیم، واجب شرعی و عقلی می‌باشد.

و اگر فرض را بر بی‌عیب و نقص بودن توافق هم بگذاریم و چنین قضاوت کنیم که مسئولان هسته‌ای کشور به دلیل برخی مصالح و منافع و همچنین پیشگیری از سنگ اندازی‌ها و شیطنت های برخی دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قادر نخواهند بود، دستاوردهای مهم و اصلی این توافق را تا نهایی شدن اعلان کنند ـ که امیدواریم اینگونه باشد ـ باز هم انتقاد صریح و تند از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تا امضای توافق نهایی به منظور تحقق اهداف سیاست اعلانی، برای بخشی از جامعه واجب شرعی و عقلی می‌باشد که باز هم تصریح می‌کنم؛ توضیح بیشتر این موضوع در شرایط حساس کنونی خلاف تدبیر است اما این مختصر بدین لحاظ تبیین شد تا به وجوب عقلی و شرعی انتقاد صریح از توافق لوزان از سوی بخشی از جامعه و رسانه‌ها تا زمان حصول توافقی خوب و نهایی برسیم.

بنابراین در هر دو صورت چه تیم هسته‌ای خیانت کرده باشد یا اسیر فریبکاری دشمن قرار گرفته باشد و چه غیر این باشد، حداقل بخشی از جامعه وظیفه دارد تا زمانی که توافقی کاملا مطابق با منافع ملی قطعی، نهایی و روشن نشده است، به انتقادات صریح و بدون رودربایستی خود ادامه دهد».

هک وب سایت انگلیسی در حمایت از صدام حسین


یک گروه از هکرهای طرفدار صدام حسین وب سایت رسمی کنترل آب و هوای انگلستان را به نشانه اعتراض به حضور نیروهای انگلیسی در تهاجم سال ۲۰۰۳ به عراق هک کردند.

وب سایت UK-Air که زیر مجموعه وزارت خانه تغذیه، محیط زیست و امور روستایی انگلستان است طی این اقدام از کار افتاد و پیامی بر روی این صفحه به نمایش درآمد که تصویر بزرگی از صدام حسین در آن قرار داشت:

در این پیام به زبان انگلیسی شکسته بسته نوشته شده است: زمان آن رسیده است که به دولت انگلستان یاد آوری شود که کاری که با صدام حسین کردید، فراموش نخواهد شد. و ما حاضر به ایثار و فدا کردن همه چیز هستیم تا عراق را تسلیم شما نکنیم و هشدار می‌دهیم که برای آنچه در آینده منتظر شما است گوش به زنگ باشید.

این پیام ساعت ۷ صبح از سوی گروهی موسوم به «Moroccan Islamic Union-Mail» بر روی این وب سایت قرار گرفت و تا ساعت ۸ صبح همچنان بر روی این وب سایت قرار داشت. این گروه هکری خود را به عنوان شاخه اسلامی گروه هکری Anonymouse معرفی می‌کند.

بسته سه‌شنبه


علت دلخوری ناطق نوری از جامعه روحانیت

حسن غفوری‌فرد عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی پیرامون دلخوری اقای ناطق نوری بیان داشت؛

هنوز از اظهارات آقای احمدی‌نژاد در مناظره‌های انتخاباتی سال ۸۸ ناراحت است. آقای ناطق عضو جامعه روحانیت بود و می‌گفت باید در آن اتفاق از من حمایت می‌شد. ایشان خیلی هم برای وحدت اصولگرایان وقت گذاشت و واقعا انتظار بجایی هم بود و سر آن جریان آقای ناطق واقعا مظلوم واقع شد و احمدی‌نژاد با بی‌رحمی شدیدی شخصیت ایشان را تخریب و فکر کرد اگر دیگران را نفی کند می‌تواند راه جدیدی برای خود باز کند و خودش هم می‌گفت که مردم از این‌ها خسته شده‌اند من آمدم یک چیز جدید بگویم. اما گفت و رأی هم آورد ولی یک زخمی در انقلاب ایجاد شد که به این راحتی التیام پیدا نمی‌کند. یعنی از دست دادن آقای ناطق برای نظام ارزان تمام نمی‌شود. فردی با این سابقه و با این تجربه و با این اعتقاد به نظام. هیچ کشوری با کسانی که برایش خدمت کرده‌اند اینطور برخورد نمی‌کند. کسی که این همه خدمت کرده است به کشور و با همه وجود به نظام اعتقاد دارد، این طور تخریب کردن این افراد عواقب بدی دارد اینکه چهره‌های خوب و سالم نظام را تخریب کنم. البته آقای ناطق به هیچ وجه از نظام نبریده است و الان در جاهای مختلف سخنرانی می‌کند و در جلسات مجمع مرتب حضور دارد رئیس دفتر بازرسی دفتر رهبری هم هست و همواره از نظام دفاع کرده و می‌کند.

یک پیشنهاد به دنبال عمل شنیع پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی


روزنامه خراسان نوشته: شاید نتوان اقدام بی‌شرمانه دو مأمور سعودی در تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده را بر خلاف ادعای برخی مستقیم به پای دولت این کشور نوشت، اما سیاهه اقدامات آل سعود علیه مردم منطقه علی الخصوص ایران مثنوی هفتاد من کاغذ است. با توجه به این مقدمه جای طرح این سؤال است که آیا ادامه اعزام عمره گزاران در شرایطی که احترام و حتی امنیت جانی و اخلاقی آنان در خطر است کاری درست است؟ آیا ایران نمی‌تواند ضمن در نظر گرفتن ملاحظات فقهی با محدود کردن یا تعطیلی موقت عمره به این کشور بفهماند منابع درآمدش همیشگی نیست؟ این مطالبه البته مسبوق به سابقه هم بوده است؛ جایی که امام خمینی (ره) پس از کشتار بی‌رحمانه حجاج توسط آل سعود در حج خونین سال ۶۶ حج واجب را تعطیل کردند، یا جایی که پیش از انقلاب آیت الله صدر در واکنش به اعدام ناجوانمردانه یک ایرانی در عربستان یک سال حج را حرام اعلام کردند.

شرط ایران برای واردات خودرو از آمریکا


در حالی که هنوز وضعیت لغو تحریم‌ها علیه ایران مشخص نیست، اسدالله عسگر اولادی از تمایل ورود خودروسازان آمریکایی به ایران خبر داد و گفت: تا آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را برندارد، اجازه ورود خودرو‌های آمریکایی را نمی‌دهیم. رئیس کمیسون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با بیان اینکه در گذشته چهار خودروساز آمریکایی در ایران فعالیت می‌کردند، اظهار کرد: در گذشته این شرکت‌ها در ایران تعطیل شدند اما مجددا آمریکایی‌ها در حال تلاش برای حضور دوباره در ایران هستند.

وی ادامه داد: البته شرط ما این است و به آن‌ها هم اعلام کرده‌ایم تا تحریم‌ها برداشته نشود ورود خودروهایی آمریکایی به ایران را قبول نمی‌کنیم. عسگراولادی با اشاره به اینکه نوعی از واردات خودرو مجاز است و در حال حاضر ما از چین، ژاپن و کره خودرو وارد می‌کنیم، گفت: اما تا آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را برندارد، اجازه ورود خودرو‌های آمریکایی به ایران را نمی‌دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل