بازدید 38770
یک دفاع و یک نقد از مهم‌ترین اثر مجید مجیدی؛

خطای استراتژیک در فیلم «محمد» و مطالبات سنگین منتقدان

قرار نیست چنین پروژه‌هایی با بازگرداندن تمامی هزینه‌هایش همراه باشد و اساساً اگر قرار بر در پیش گرفتن چنین رویکردی باشد، نباید در پی تولید آثار ارزشمند درباره بزرگان تاریخی و مذهبی‌مان برآییم، چرا که با وضعیت کنونی سینمای ایران، تولید هیچ پروژه ارزشمندی اینچنینی درباره معصومین، قهرمانان دفاع مقدس و ادبا و فرهیختگان فاقد منطق اقتصادی می‌نماید.
کد خبر: ۴۸۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 06 April 2015
خطای استراتژیک فیلم «محمد» و مطالبات سنگین
فیلم «محمد» (ص) گران‌ترین اثر تاریخ سینمای ایران در طول سال جاری در صف اکران قرار می‌گیرد اما آیا باید انتظار بازگرداندن هزینه تولید این فیلم سینمایی را از گیشه سینما داشت و آیا چنین نگاهی درباره چنین اثری با منطق اقتصاد سینمای ایران و جهان سازگار است و در عین حال آیا این اثر دارای هیچ اشکال اساسی در روند تولید نیست؟

به گزارش «تابناک»؛ مجید مجیدی چندین سال اخیر ‌روی مهم‌ترین پروژه سینمایی دوران فعالیتش در این عرصه زمان گذاشت و گروهی از حرفه‌ای‌ترین سینماگران جهان را گرد هم آورد تا اثری بزرگ خلق کند که هم‌سطح آثار بزرگ تاریخ سینما قلمداد شود و علاوه بر استقبال یک و نیم میلیارد مسلمان، مواجهه مثبت ‌منتقدان، سینماگران و مخاطبان غربی را نیز در پی داشته باشد؛ اما تا اینجای کار، درهای جشنواره درجه یک خارجی بر روی فیلم «محمد» (ص) بسته مانده است.

این پروژه ترکیبی از حرفه‌ای ترین چهره‌های سینمای جهان را در تیتراژش دارد. «ویتوریو استورارو» که ‌برای فیلم‌های «اینک آخرالزمان» (۱۹۷۹)، «آخرین امپراتور» (۱۹۸۷) و «قرمز‌ها» (۱۹۸۱) سه جایزه اسکار گرفته در مقام مدیر فیلمبرداری «محمد» (ص) فعالیت داشته است. «اسکات ‌ای. ‌اندرسون» برنده اسکار برای طراحی جلوه ویژه «باب» در ۱۹۹۶ که طراحی جلوه ویژه فیلم‌های «ماجراهای تن تن»، «ترمیناتور ۲» «دروازه‌ نهم»، «کینگ‌ کنگ»، «استخوان‌های دوست‌داشتنی» را در کارنامه دارد، طراحی جلوه‌های ویژه این فیلم از جمله حمله سپاه ابرهه را بر عهده داشته است.

‌‌«میلژن کرکا کلژاکویچ»، برنده جایزه «سزار» و «آکادمی فیلم اروپا» و همچنین نامزد دریافت جایزه «اِمی» (اسکار تلویزینی) ‌طراح تولید، صحنه و دکور این فیلم بوده و طراحی گریم «محمد (ص)» هم به «جیانتو دِروسی» ایتالیایی سپرده شده که گریم فیلم‌هایی مانند «آخرین لشکر ـ The Last Legion» (طراح گریم)، «مردی با ماسک آهنی» (گریمور اصلی)، «روزی روزگاری در غرب» (گریمور) و «۱۹۰۰» (اثر ۱۹۷۶ - گریمور) را بر عهده داشته است.

همچنین «الله رخا رحمان» هندی که او را با نام «ای. آر. رحمان» می‌شناسند، آهنگسازی فیلم را انجام داده که تاکنون برنده جوایز بسیاری از جمله پانزده جایزه «فیلمفیر»، چهار جایزه ملی فیلم هند، دو جایزه «گِرَمی»، یک جایزه «بفتا»، یک جایزه «گلدن گلوب» و دو جایزه «اسکار» شده و مجله تایم در سال ۲۰۰۹ او را در لیست «تایم ۱۰۰» به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان جای داده است.

‌‌«مایکل اُ کانر» انگلیسی و برنده اسکار نیز به عنوان طراح لباس «محمد (ص)» فعالیت داشته که سابقه دریافت جایزه‌های اسکار و بفتا برای «دوشِس» و نامزدی جایزه‌های اسکار و بفتا برای «جِین اِیر» را دارد و‌ طراحی لباس «قاضی دِرِد»، «آخرین پادشاه اسکاتلند» و «عقاب» ‌نیز در کارنامه‌اش دیده می‌شود. «جیان فرانکو فوماگالی» ایتالیایی نیز طراحی آکسسوار فیلم را ‌عهده‌دار‌ است. او طراحی صحنهٔ نسخه سوم سه‌گانه مشهور «پدرخوانده» را در کارنامه دارد.

خطای استراتژیک فیلم «محمد» و مطالبات سنگین

‌‌«لوکا لاچین» ایتالیایی هم که دستیار اول کارگردانان تعدادی از پروژه‌های اسم و رسم‌دار سینمای جهان از جمله «۰۰۷:‌ کازینو رویال»، «۰۰۷: ذره‌ای آرامش»، «دار و دسته نیویورکی»، «تعادل» و... بوده، در «محمد (ص)» برنامه‌ریز و دستیار مجید مجیدی بود اما همه اینها باعث نمی‌شود در نقد را بر روی این فیلم بست و به واسطه موقعیت استراتژیک این اثر، هرگونه نقد درباره این پروژه را محدود ساخت. با این وجود باید در نقد چنین تجربه ارزشمندی جانب انصاف را نیز رعایت کرد.

درباره این فیلم سینمایی، نقدهای فنی بسیار اندکی به نگارش درآمده و شاید بتوان جدی‌ترین نقد درباره این اثر را متعلق به مسعود فراستی دانست که هیچ رسانه‌ای حاضر به انتشارش نشد، تا «محمد» جزو انگشت شمار پروژه‌های تاریخ سینما باشد که از چپ‌ترین طیف‌ها تا راست‌ترین طیف‌های فرهنگی و سیاسی به حمایت از آن پرداخته‌اند و این موضوع نیز جزو اتفاقات جالب و تامل برانگیز در تاریخ سینمای کشورمان محسوب می‌شود.

در این میان اما در هفته‌ها و روزهای اخیر و با فرارسیدن سال نو که موعد اکران فیلم «محمد» نیز خواهد بود، برخی با محاسباتی که دور از واقعیت نیست چنین تحلیل کرده‌اند که برای بازگرداندن هزینه تولید این فیلم در گیشه سینماهای ایران، باید 30 میلیون تماشاچی داشته باشد و با این اوصاف چنین تحلیل کرده‌اند که این اثر توان بازگرداندن هزینه‌اش را ندارد.

البته آنچه مسلم است، قرار نیست چنین پروژه‌هایی با بازگرداندن تمامی هزینه‌هایش همراه باشد و اساساً اگر قرار بر در پیش گرفتن چنین رویکردی باشد، نباید در پی تولید آثار ارزشمند درباره بزرگان تاریخی و مذهبی‌مان برآییم، چرا که با وضعیت کنونی سینمای ایران، تولید هیچ پروژه ارزشمندی اینچنینی درباره معصومین، قهرمانان دفاع مقدس و ادبا و فرهیختگان فاقد منطق اقتصادی می‌نماید و با این اوصاف نباید از دریچه دوربین به تاریخ نگریست.

با این حال می‌توان به گونه‌ای عمل کرد که چنین آثاری نیز مخاطب جهانی داشته باشد و هزینه تولید آثاری درباره تاریخ ایران و تاریخ اسلام را بتوان بازگرداند و صرف تولید پروژه دیگر نمود و چنین حوزه‌ای را حتی سودآور ساخت، مشروط به آنکه در تولید یک اثر جهانی تنها در پشت دوربین از عوامل بین‌المللی بهره برداری ننمود، بلکه چنین رویه‌ای را در مقابل دوربین نیز به کار بست. در واقع بزرگ‌ترین خطای استراتژیک مجید مجیدی در مسیر تولید فیلم «محمد»، عدم به کار گیری بازیگران مطرح سینمای جهان در این پروژه است.

در واقع این امکان وجود داشت که با هزینه به مراتب بیشتر و شاید چند ده میلیون دلار بیش از آنچه تاکنون هزینه شده، برخی از ستاره‌های سینمای جهان را برای برخی نقش‌های کلیدی این پروژه به خدمت گرفت و بدین ترتیب نه تنها اکران این فیلم را در سینماهای آمریکا و اروپا تضمین کرد، بلکه حضور تازه ترین اثر مجید مجیدی را در جشنواره‌های بین‌المللی قطعی نمود و در غیر این صورت، باید با این حقیقت کنار آمد که جشنواره‌های بین‌المللی در مقابل چنین اثری که بازیگران بین‌المللی نیز ندارد به راحتی می‌توانند، نگاه حذفی داشته باشند.

هرچند شاید نقش آفرینی برخی بازیگران این فیلم نظیر علیرضا شجاع نوری قابل توجه بود اما در فضای بین‌المللی بازیگران این فیلم شناخته شده نیستند و رغبتی در مخاطب اروپایی و آمریکایی برای خرید بلیت ایجاد نمی‌کنند و به همین دلیل دور از منطق نیست که شاهد اکران وسیع این فیلم در آمریکا و اروپا و حتی آسیا نباشیم و در عین حال جشنواره‌ها نیز با توجه به آنکه حضور بازیگران مطرح سینمای جهان بر روی فرش قرمزشان منجر به جذب اسپانسرها بزرگ می‌شود، به چنین آثار گرایش بیشتری دارند.

بنابراین بهتر است، اگر تولید قسمت‌های دوم و سوم «محمد» (ص) در دستور کار قرار می‌گیرد و یا پروژه‌های مشابهی کلید زده شود، در پی بازیگران بین‌المللی نیز رفت و اکران فیلم‌های ایرانی را رسماً به سینمای جهان تحمیل کرد و با تکیه انحصاری بر توان بازیگران داخلی -که سوای توانمندی‌شان اکثر در دنیا شناخته شده نیستند- عملاً به محدود کردن ناخواسته مخاطب فیلم‌های مهم تاریخ سینمای ایران اقدام نورزید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۵۲
حتی اگر فیلم "محمد" دارای خطای استراتژیک باشد, باز هم باید از آقای مجیدی و همکارانش حمایت و قدردانی شایسته نمود چون هدف و اثرگذاری چنین آثاری بسیار والاتر از برخی فیلمها و سریالهایی است که از هرگونه پیام و محتوای معنوی تهی می باشند.
پاسخ ها
جواد محسنی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
اکرمی عزیز: متوجه مطلب نشدی. خطای استراتژیک ( عدم بکارگیری بازیگران سطح اول دنیا) نافی زحمات آقای مجیدی و تیمش نیست و فقط منجر به ضرر اقتصادی میشه نه خسران اخروی. در ضمن با این حرف نویسنده هم مخالفم که معنویت این اثر بیشتر از جنبه مادی اونه و اگه هزینه تولیدشم درنیاورد به جایی بر نمیخوره و جای دوری نرفته.
نه. فیلمی با این همه هزینه باید بتونه سودآور باشه و نباید فقط به فکر درآوردن هزینه بود.
پس نقدش كو؟
حتی اگر برای مثال مورگان فریمن و آل پاچینو هم در این فیلم بازی میکردند، چند تا سینمای درست و حسابی با بالاترین کیفیت پخش صوت و تصویری در کشور داریم که در طی چند ماه 30 میلیون جمعیت را در خودش جا بده؟؟

پس باید دل گرم به شاید اکران در کشورهای عربی بشیم هر چند که این جماعت خصومت دیرینه با ما دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
متن رو بخون برادر. وقتی این بازیگران باشند، دیگر بحث اکران ایران مطرح نیست. بحث اکران جهانی مطرح می شود و هزینه اش بر می گردد
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
همینی که ناشناس بالائی گفته،
برادر دقت کن
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
۳۰ میلیون نفر بر حسب قیمت بلیت در ایران مطرح شده. در صورتی که در کشور های اروپایی و آمریکایی بلیت گرانتر است(در حدود ۱۰ دلار) پس در آن صورت جمعیت کمتری برای جبران هزینه های فیلم لازم است.
چه حرف الکی! چرا نباید فیلمی با این همه هزینه پول رو برگردونه! اگر فیلمی که هرچقدر هم ارزشی باشه بخشی از بازار سرگرمی است خرجش رو در نیاره پس یعنی به اندازه کافی خوب نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
اگه تمام مردم ایران برن فیلم رو ببینن بازم خرجش درنمیاد!
بیگ پروداکشن ها همینطور هستند.
شما در مورد بیگ پروداکشن های مختلف جهان بیشتر تحقیق کن
عجب صحبتی کردید!
مگه جدایی نادر از سیمین و طعم گیلاس بازیگر معروف داشتند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
فکر میکنی چقدر فروش جهانی داشت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
اساساً ساختار آن فیلم ها فرق می کرد. در فیلم های بیگ پروداکشن یا همان بلک باسترها حتماً باید بازیگران مطرح داشته باشند. بعد هم مگر طعم گیلاس در دنیا چقدر فروخت؟
خطای استراتژیک‌تر این است ما فکر می‌کنیم فیلم فاخر یعنی فیلم پر خرج.
ان‌شاءالله كه خلوص نيت سازندگان اين اثر، به بركت پيامبر رحمت به سود مالي نيز شكفته خواهد شد...
عزیز نگارنده،
فیلم درخصوص حضرت محمد (ص)‌ است، شما اطلاعی از نحوه ورود بازیگران به هالیود و اقداماتی که کوچکترین مورد آن برهنگی کامل است دارین؟
به لطف موتور جستجوگر گوگل دانستن این موضوع خیلی هم آسان، فراهم است.
به نظر شما می‌شود از برد پیت ،تام کروز، آنجلینا جولی و امثالهم که عکسهای مبتذل آنها با یک جستجوی کوچک در اختیار کاربر قرار می گیرد برای ایفای نقش در فیلم‌هایی از این دست استفاده نمود.
کمی تامل پیش از نگارش مقاله!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
واقعا که یعنی انجلینا جولی بیاد نقش ....بازی کنه خنده دار نیست؟
صابر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
حق با شماست. من هم در وهله نخست چنین برداشتی از نگارنده داشتم اما این احتمال را هم دادم شاید منظور ایشان بازیگران سرشناس اما نه چندان بد سابقه می باشد. هر چند که من ندیدم !!! مسلما هدف وسیله را توجیه نمی کند و اگر در مورد این فیلم چنین روی می داد احتمالا گناهش بیش از ثوابش می شد! مثل راه رفتن بر لبه تیغ است. خیلی باید مراقب بود که هرگز اسلام مسیر بد را برای رسیدن به هدف خوب نمی پذیرد.
حمید م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
مگه فیلم "کتاب قا... " فراموش کردید؟ نباید از هنرپیشه مورد دار در یک اثر اینچنینی استفاده کرد
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
مگه بازیگران ایرانی همه فرشته های معصوم هستند؟ ندیدید دم به دم این ها رو تو پارتی های شبانه می گیرند! عکس های مزخرفشون هم که همه ی اینترنت رو پر کرده.
یه امتحان بکنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
بازیگر بین المللی به معنای بازیگر هالیوودی نیست.
در ضمن در خود هالیوود هم بازیگرانی هم هستن که معمولا سبک کاریشون سنگین و رنگینه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
عزیز من، آنتونی کوئین کلی فیلم صحنه دار بازی کرده اما شما می تونی نقش آفرینی ماندگارش در فیلم مصطفی عقاد در نقش عموی پیامبر رو فراموش کنی؟ منظور نویسنده همینه. بعد مگه این همه فیلم مذهبی ساختیم، بازیگراش بعداً فلان نشدند. مگه باید زندگی شخصی یا همه دوران کاری بازیگر عین فیلم سینمایی باشه؟!
جوادی
| France |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
احمد آقا، آیا تمام فیلمهائی که هالیود در باره حضرت موسی وحضرت عیسی و ازجمله فیلم مهم (محمد رسول الله) ساخت با هنرپیشگان برهنه وبد سابقه ساخته شدند؟
کمی تامل پیش از اظهار نظر!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
آنتونی کوئین ، نقش حضرت حمزه، عموی پیامبر ، بهترین نمونه اس.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
فیلم محمد رسول الله که در دهه ۷۰ میلادی ساخته شده را همان بازیگران هالیوودی بازی کردند
فیلم حضرت محمد (ص) هم برای ما و هم مسلمانان جهان خیلی ارزش دارد و با جان و دل میرویم سینما و آنرا میبینیم.
اما این نقد شما هم بجاست.
چرا فیلم با این همه کادر حرفه ای هنرپیشه بین المللی ندارد.تماشاگر برای نام هنرپیشه می آید نه فیلمبردار و .......
ضمنا از کسانی که فیلم را دیده اند شنیده شده مطالب و معجزاتی را به پیامبر در دوران کودکی نسبت داده اند که تا کنون شنیده نشده بود.
تماشای فیلم ؛ دل و دماغ می خواهد که ...!
این همه عوامل خوب پشته صحنه داشت
کاش کارگردانش هم فرد دیگری بود
حداقل باید کارگردانی بود که تجربه ساخت چنین فیلم هایی را می‌داشت تمام فیلم های جناب مجیدی فیلم هایی از جنس دیگر هستند از بچه های آسمان گرفته تا رنگ خدا و بید مجنون و آواز گنجشک ها همه فیلم هایی با تعداد شخصیت کم و روایت های داستانی ساده بوده اند و لذا با تیپ فیلمی همچون محمد رسول الله اصولا متفاوت اند۰
بهتر بود بودجه ای به این بزرگی را با دقت بیشتر هزینه می‌کردند و در انتخاب کارگردان وسواس بیشتری می‌داشتند
پاسخ ها
ميثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
سيمرغ بلورين چرت‌ترين نظر رو تقديم شما مي‌كنم! خود استاد مجيدي بهترين كارگردان براي چنين اثريه.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
چون فیلم مربوط به دوران قبل از تولد تا کودکی پیامبره ، ب نظر من آقای مجیدی جزء بهترین گزینه های ایرانیه
با احمد آقا کاملا موافقم..... بازیگران هالیوود تقریبا در تمامی فیلم هایی که بازی کرده و میکنند کم یا زیاد صحنه های جنسی و سکس دارند . در نظر بیننده امریکایی و اروپایی اینها جزو ضروریات و جذابیتهای فیلمهاست اما به نظر شما آیا درست است که کسانی که هزاران عکس و تصویر از بدنهای لخت یا نیمه عریانشان در فیلم ها و پوسترهای میلیونی وجود دارد در فیلم و نقش کسانی ظاهر شوند که برای بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان مقدس ترین انسانها هستند...؟؟؟
بقول حاج میرزاآقاسی حفرقنات برای مقنی که نان داره
با عذر خواهی فراوان،
اگر کسانی مانند شما مدیریت کار را بر عهده داشته باشند، بله این چنین خواهد بود که این هزینه هرگز برگردانده نخواهد شد.
اما در دنیا این چنین نیست که تمامی محصولات یک تولید کننده (حال هر محصولی که می خواهد باشد) سود ده باشد بلکه مجموعه محصولات آن تولید کننده و بیلان سالانه آن تولید کننده است که مد نظر قرار می گیرد.
در سینما هم همین طور است چون کارگردانان ممکن است در جذب تماشاگر موفق یا ناموفق باشند و این چیزی نیست که در تحلیل اثر نقش بسزایی داشته باشد بلکه خود آن اثر و ماهیت آن که است اگر مهم است و باید ساخته شود یک تهیه کننده آن را ساپورت کرده و خواهد ساخت و در نهایت آن تهیه کننده و شرکت در بیلان کاری سالانه خود است که نشان می دهد سود ده بوده یا نه. نه اینکه تک تک محصولات تمامی تهیه کنندگان سینمایی سود ده باشد اگر این چنین بود هیچ گاه بسیاری فیلم های سیاسی، عقیدتی، مذهبی و ... در هالیوود ساخته نمی شد چرا که همه به فکر سود دهی و برگرداندن سرمایه در تک تک محصولات خود بودند.
برای قیلمی که مهمترین کادر فنی اش را از خارج آورده اندبکار بردن عنوان «فیلم ایرانی» جای حرف دارد.
حالا شما فرض کنید فلان بازیگر مطرح جهان با فیلم هایی که بلااستثنائ دارای صحنه های مبتذل است یکی از نقشهای شخصیت های مذهبی اسلام را بازی کند مثلا براد پیت یا راسل کروز که در فیلم های تاریخی خیلی خوب بازی کردند و در آغوش زنی در فیلم هم بودند بیاید و نقش یکی از اصحاب یا مثلا حضرت عبدالمطلب علیه السلام رابازی کند !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
راسل کروز ! کیه اخوی؟
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
راسل کروز کیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
اشکالش چیه؟
سلطان سلیمان ساخت ترکیه هم پرفروش بود و هم تاریخی و پرخرج
گیرم هزینه هم برنگردد. فدای سرتان.
همین که فیلم ارزشمندی در مورد پیامبر آنهم با این وضعیت اسلام ستیزی ساخته شود که حرفی در جهان برای گفتن داشته باشد، خیلی هم خوب است. اصلا من خودم تمام هزینه ساخت فیلم را تقبل می کنم!!!
پس با اینحساب هزینه میلیاردی این فیلم از جیب بیت المال پرداخت خواهد شد درسته
بخشی از فیلم را دیدم راست راستی فیلم مصطفی عقاد هنوز دیدنی تر و واقعی تر است .
پاسخ ها
صالحی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
ببخشید شما چگونه با دیدن بخشی از فیلم به این نتیجه کامل رسیدید؟ ضمن احترام به فیلم عقاد ، اما فیلم بی نظیر است. بعد از دیدن فیلم به مسلمان بودن خود افتخار می کنید . بنده این فیلم را در اکران خصوصی به صورت کامل دیدم.
با نظر نویسنده موافق هستم چرا که استفاده از بازیگران مطرح دنیا باعث میشد این فیلم در اکرانهای جهانی جایی داشته باشد و مخاطب غیر مسلمان هم این فیلم را ببیند و اینگونه صدای اسلام را بصورتیکه شایسته است در منظر و نگاه بینندگان غیر مسلمان نمایش داد همان کاری که بسیاری از فیلمهای تاریخی و معنوی انجام میدهد
فیلم جاده فدریکو فلینی رو ببینید تا بفهمید با یه گاری شکسته یه دونه آنتونی کویین و یه زن چهل کیلویی میشه شاهکار تاریخ سینما رو آفرید
مگر فیلم جدایی نادر از سیمین که جایزه اسکار را برد و در خارج به نمایش درآمد توش بازیگران درجه یک هالیوودی شرکت می کردند؟
درسته که فیلم در باره حضرت محمده ، ولی دلیل نمیشه همه ی بازیگراش نقش های مثبت در فیلم داشته باشند.
نقش های منفی فیلم که اکثریت مردند ، بدند بازیگر سرشناس هالیوودی بازی کنه.
فکرمیکنم که این نظر که در Big Production ها ، نباید به فکر بازگشت سرمایه بود ، اشتباه هست.
نمونه های زیادی در دنیا داریم.
اینکه میشد از بازیگران بین المللی در این فیلم استفاده کرد ، به نظر من درسته ، چون بازی آنتونی کوئین در فیلم The Message به کارگردانی مصطفی عقاد ، نمونه ای خوب از این نوع فیلمهاست.
هم بیگ پروداکشنه
هم عوامل بین المللی داره
هم بازیگر بین المللی داره
هم فیلم مذهبیه
هم شیعه و هم سنی تائیدش کردن
مورد استقبال جهانی قرار گرفته
و .....
چون سیاسی بودن بهشون گیشه دادن همین اخریه مال ÷ناهی مگه چی داشت تو یه تاکسی درستش کرده بود اما بخاطر ضدیت با ایران بهش خرس دادن یعنی 8 سال زحمت مجیدی با این همه خرج و عوامل خبره جهانی در حد ی فیلم اگه بشه گفت فیلم تاکسی نبود نتیجه میگیریم کل ای برنامه ها سیاسیه و بس
با کیا شدیم 78 میلیون؟ :D
خب عزیز من میشد نقش کلیدی (منفی) بدن به بازیگر مطرح :))

ینی همش دنبال سوژه باشید
من این فیلم را دیدم ، بی نظیره ، یک نکته اساسی وجود دارد. چرا شما صرفا از نگاه گیشه و درآمد به این فیلم نگاه می کنید؟ این فیلم عظمت پیامبر مکرم اسلام ، مهربانی و عطوفت بی نظیر ایشان را با کارگردانی عالی مجیدی به تصویر کشیده است . این فیلم قرار است به دنیا ثابت کند که اسلام دین رحمت و محبت و مهربانی است که در ثانیه به ثانیه این فیلم احساس می شود . این فیلم سفیر مهربانی اسلام برای جهانیان است . هدف والاتری از گیشه دنبال می کند. از همه دوستان گرانقدر تقاضادارم از این منظر به فیلم نگاه کنید: سهم ما برای اعتلای دین کامل اسلام چیست ؟
جدای از اکران خارجی که میلیونها مسلمان بیننده ی آن خواهند بود؛ این فیلم ریالی از پول بیت المال را در خود ندارد و همه سرمایه آن توسط اشخاص تامین شده.
یعنی از یک میلیارد و دویست سیصد میلیون مسلمان، این فیلم نمی تواند سی میلیون بیننده داشته باشد؟!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست