بازدید 5724

هماهنگی عریستان با «اخوان» یمن برای حمله به این کشور

یک مقام اطلاعاتی یمن اعلام کرد که حملات ائتلاف عربی علیه یمن با هماهنگی حزب اصلاح شاخه اخوان المسلمین این کشور صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۴۸۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 05 April 2015
یک مقام اطلاعاتی یمن اعلام کرد که حملات ائتلاف عربی علیه یمن با هماهنگی حزب اصلاح شاخه اخوان المسلمین این کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش «تابناک»، یک مقام اطلاعاتی یمن از هماهنگی بین نیروی هوایی عربستان با اعضای حزب اصلاح شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین یمن خبر داد.

این منبع افزود: نیروی هوایی دشمن سعودی با اعضایی از حزب اصلاح در صنعا در انجام تحرکاتی مشکوک در یمن هماهنگ هستند و ما از شهروندان یمنی می‌خواهیم در صورت مشاهده یا اطلاع از هر گونه تحرکی مشکوک به خصوص از سوی شبه‌نظامیان حزب اصلاح علیه کانال‌های امنیتی رسمی وزارت کشور یا کمیته‌های مردمی، آن را ابلاغ کنند.

از سوی دیگر منابع نزدیک به حزب اصلاح به خبرنگار فارس گفتند که افراد مسلح این حزب در صنعا و برخی دیگر از استان‌های یمن طی هماهنگی با فرماندهی ائتلاف، در حال آماده شدن برای انجام حملاتی غیرمنتظره در پایتخت و دیگر مناطق هستند تا بدین ترتیب صفوف ارتش و کمیته‌های مردمی را آشفته کنند.

وی افزود: حزب اصلاح درصدد سیطره بر مقرهای دولتی و بازپس‌گیری مقرهایی به تصور خود متعلق به این حزب و دانشگاه الایمان و تیپ یک زرهی است که از سپتامبر گذشته در کنترل کمیته‌های مردمی است.

منابع مذکور تاکید کردند: نقشه کنونی حزب اصلاح با هماهنگی عربستان طراحی شده تا ضمن ناآرام کردن استان‎ها و به خصوص صنعا، مقرهای نظامی و انبارهای آن را تحت سیطره خود بگیرند و در این بین عربستان با نیروی هوایی ائتلاف قصد پشتیبانی از اجرای این نقشه را دارد.

حزب اصلاح یمن که از دیروز شنبه اقدام به بسیج نیروهای خود کرده و با برگزاری رژه نظامی متشکل از شبه نظامیان قبیله‌ای در منطقه «سماره» در استان اب در مرکز یمن کرده است، ادعا دارد با کمک نیروهای مردمی به دنبال بازپس‌گیری مشروعیت حکومت از چنگ کودتاچیان است.

منابع یمنی نیز همواره تاکید کرده‌اند که حزب اصلاح حامی سیاسی و رسانه‌ای القاعده و جنایات آن به شمار می‌رود.

در همه حوادثی که در یمن رخ می دهد و القاعده در آن‌ها دست دارد، مشاهده می‌شود که سران حزب الاصلاح این جنایات را توجیه می‌کند.

علاوه بر این، القاعده و حزب الاصلاح به طور مشترک وارد درگیری با یمنی‌ها در الرضمه، دماج، ارحب، حضرموت و دیگر مناطق شده‌اند. همچنین این حزب از القاعده برای حذف رقبای سیاسی خود و ترور آنها استفاده می‌کند. در این ترورها شخصیت‌های سیاسی انصار الله و نیروهای ارتش و امنیتی نیز هدف قرار گرفته‌اند. اسناد و مدارک زیادی برای اثبات رابطه نزدیک بین حزب اصلاح و القاعده وجود دارد.

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن نیز قبل از مداخله نظامی عربستان در یمن ضمن تاکید بر اینکه حزب اصلاح بدون هیچگونه شرمساری با گروه القاعده همکاری می‌کند تاکید کرده بود که موضع برخی از نیروها و در مقدمه آن حزب اصلاح با هدف کشاندن مداخله‌های خارجی در امور یمن است.

وی اضافه کرد: اقدامات مزدورانه و درخواست برای مداخله خارجی کاملا آشکار است تا بدین صورت گزینه‌های محدودی در یمن باقی بماند.


منبع: خبرگزاری فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست