بازدید 4450

آخوندی: سالی 500 هزار خانه می سازیم

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است که جزئیات مسکن اجتماعی تا پایان فروردین اعلام می‌شود.
کد خبر: ۴۸۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 05 April 2015
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است که جزئیات مسکن اجتماعی تا پایان فروردین اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا عباس آخوندی گفت: افزایش قدرت رقابت بین المللی ایران در حوزه هوا و دریا، توسعه ارتباط ایران با همسایه‌ها و یکپارچه کردن شبکه حمل و نقل ریلی ایران با همسایگان و فعال شدن بازار مسکن سه راهبرد اصلی وزارت راه وشهرسازی در سال ۱۳۹۴ است که پیگیری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان با مذاکرات ۱ + ۵ مذاکرات مفصلی با شرکت‌های تامین کننده ناوگان هوایی انجام دادیم زیرا که ناوگان هوایی کنونی مناسب و درخورشان ملت ایران نیست و باید سرمایه گذاری عمده‌ای در ناوگان صورت گیرد و مذاکرات مفصلی را با منابع دست اول تامین هواپیما در سطح جهانی دنبال می‌کنیم تا با لغو تحریم با فوریت قرارداد‌ها را منعقد کنیم.

آخوندی گفت: همزمان با نوسازی ناوگان باید بتوانیم شرکت‌های بزرگ هواپیمایی ایران را بازسازی ساختاری کنیم زیرا که تعداد شرکت هواپیمایی در ایران زیاد است اما لزوماً قدرت رقابت بین المللی ندارند که در اولین مرحله وزارت راه و شهرسازی بازسازی ساختاری شرکت هما و تبدیل آن به یک شرکت معتبر بین المللی و درخورشان ملت ایران را انجام می‌دهد.

او توضیح داد: افزایش میزان سرمایه شرکت‌های هواپیمایی برای رقابت در سطح بین المللی باید انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیحات خود در بخش هوایی به وضعیت فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در بخش ترمینال فرودگاه‌ها با توجه به اینکه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در وضع مناسبی نیست، ساخت ترمینال پنج آن آغاز شده است و تلاش می‌کنیم تا ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.

او اعلام کرد: عملیات اجرایی ترمینال ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) نیز در تابستان امسال آغاز می‌شود.

آخوندی یادآور شد: ترمینال‌های فرودگاه‌های بین‌المللی به ویژه در مراکز استانهای خوزستان، اصفهان مورد بازنگری قرار گیرد زیرا که ترمینال‌های فرودگاه‌های کشور وضع خوبی ندارند و باید با بازسازی در وضع شایسته‌ای قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه مسکن، بحث عمده انضباط شهری است که شهر‌ها قابل سکونت شود در حال حاضر اکثر کلان شهرهای ایران هوای سالم ندارند و گرفتاری بسیار زیادی دارند که در این زمینه امسال نیز بحث خط انضباط شهری را ادامه خواهیم داد و تلاش می‌کنیم شهر‌ها را قابل سکونت کنیم و از این وضع افسارگسیخته خارج شویم و سوداگران را از بازار مسکن خارج کنیم.

آخوندی توضیح داد: بازار مسکن به یک بازار اقتصادی که عرضه و تقاضای واقعی تعیین کننده باشد، تبدیل می‌شود.

او گفت: ساخت حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را در سال برنامه ریزی کرده‌ایم که ۳۰۰ هزار واحد مسکونی شهری آن در بافت فرسوده عملیاتی خواهد شد و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در روستا‌ها ساخته می‌شود.

او گفت: در اواخر سال ۹۳ با هماهنگی وزارت وتعاون ورفاه اجتماعی برای طبقات کم درآمد، ساخت ۱۲۵ هزار واحد مسکونیبرنامه ریزی شده است که جزئیات طرح تا پایان فروردین ماه اعلام می‌شود و با این شیوه برای ۶۰ درصد تقاضای بازار مسکن برنامه ریزی شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان