بازدید 108065

فیلم: شور و نشاط شبانه در پایتخت پس از تفاهم هسته‌ای

جوان دانشجویی به برطرف شدن تحریم‌ها امید داشت و می‌گفت: «برای اولین بار یک کنفرانس سیاسی را مو به مو پیگیری کردم و اکنون خوشpالم از اینکه تحریم‌ها برطرف می‌شود». مادری از امید می‌گوید، امید برای آینده جوانانش و کنار خیابان ولیعصر به نشانه شادی دست خود را به علامت پیروزی تکان می‌دهد. بازنشسته‌ای امیدوار است به سال‌های آرامش بازگردیم...
کد خبر: ۴۸۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۵ 03 April 2015
جمعی وسیع از مردم پایتخت پس از اعلام خبر تفاهم هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+ ۵ به عنوان آغاز تغییر معادلات بین‌المللی و رفع فشارهای ظالمانه سال‌های اخیر به مردم کشورمان از سوی این کشور‌ها در قالب تحریم‌ها، با حضور در خیابان‌های پایتخت، تا پاسی از شب شادمانی کردند و بدین شکل به دیپلمات‌های خستگی‌ناپذیر کشورمان ـ که ماراتون سخت مذاکرات هسته‌ای را پشت سرگذاشتند و سربلند بازگشتند ـ خسته نباشید گفتند.

به گزارش «تابناک»، پس از قرائت بیانیه مطبوعاتی پایانی اجلاس لوزان ۲ که حاوی جزئیات عمده توافق‌نامه نهایی بود، گروهی از شهروندان تهران در مناطق مختلف پایتخت و به خصوص در مناطق شمالی به خیابان‌ها آمدند و با نشاطی شبیه پیروزی‌های ورزشی، از صدور بیانیه ایران و کشورهای عضو ۱+ ۵ ابراز خرسندی کردند. در این میان جمعی از مردم نیز در خیابان سی تیر (مقابل وزارت خارجه) و خیایان ولیعصر حضور یافته و به شادی پرداختند و با خواندن سرود «ای ایران»، حمایت خود را از نتیجه این مذاکرات و مذاکره‌کنندگان ایران اعلام کردند.

جوان دانشجویی به برطرف شدن تحریم‌ها امید داشت و می‌گفت: «برای اولین بار یک کنفرانس سیاسی را مو به مو پیگیری کردم و اکنون خوشحالم از اینکه تحریم‌ها برطرف می‌شود». مادری از امید می‌گوید، امید برای آینده جوانانش و کنار خیابان ولیعصر به نشانه شادی دست خود را به علامت پیروزی تکان می‌دهد. بازنشسته‌ای امیدوار است به سال‌های آرامش بازگردیم و از ظریف تشکر می‌کند و دیگری یک اسکناس هزار تومانی در یک دست و در دست دیگر، یک دلاری دارد که به شدت مورد توجه عکاسان قرار می‌گیرد.


هواپیمای حامل محمدجواد ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران پس از یک ماراتون نفس‌گیر هسته‌ای و روزهای سخت و مذاکرات طولانی، بامداد روز جمعه، سوئیس را به مقصد ایران ترک کرد و حدود ساعت هشت و نیم صبح وارد فرودگاه مهرآباد خواهد شد.

روزنامه گاردین در گزارشی درباره این مذاکرات، گفت‌گوهای لوزان را از مهم‌ترین مذاکرات سیاسی تاریخ معاصر جهان دانسته و آن را با مهم‌ترین مذاکرات سیاسی صد سال اخیر دنیا از جمله مذاکرات ورسای، دیتون، کمپ‌دیوید، ماستریخ و مذاکرات اخیر مینسک مقایسه کرده است.

نکته جالب دیگری که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفته، رکورد شکنی جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مذاکره با همتای ایرانی‌اش است.

به نوشته گاردین، جان کری رکورد طولانی‌ترین مذاکره یک وزیر امور خارجه آمریکا درباره یک موضوع در تاریخ را، در مذاکره با ظریف شکست؛ امری که خود از اهمیت کم‌نظیر این مذاکرات و البته جایگاه مهم ایران و در عین حال توانمندی دیپلمات‌های کهنه‌کار ایرانی در معادلات بین‌المللی حکایت دارد.

اما اتفاق تأمل برانگیز در میان این موج شادی عمومی، تلاش بی‌وقفه پلیس در چنین ساعاتی احتمالاً برای جلوگیری از ترافیک بود، به گونه‌ای که عملاً اجازه تجمع در میادین داده نمی‌شد و تجمع کنندگان به سرعت مدیریت می‌شدند تا جمعیت گسترده‌ای در میادین اصلی شکل نگیرد. گروهی شعار «روحانی مچکریم» سر داده بودند و گروهی دیگر شعارهای جالب «ظریف مچکریم» و «ظریفه ظریفه، امریکا را حریفه» سر داده بودند و فضای متفاوتی در سیزده بدر هزار و سیصد و نود و چهار شکل گرفت.

فیلم «تابناک» را از شادی شبانه مردم تهران تماشا کنید.

تعداد بازدید : 51
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار