بازدید 24107

توضیح عبدالله درباره بیانیه ریاست جمهوری

رئیس اجرایی افغانستان در خصوص بیانیه منتشر شده توسط کاخ ریاست‌جمهوری گفت که دولت کابل تنها در صورت تهدید قبله مسلمانان از عربستان سعودی حمایت می‌کند.
کد خبر: ۴۸۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱ 02 April 2015
 رئیس اجرایی افغانستان در خصوص بیانیه منتشر شده توسط کاخ ریاست‌جمهوری گفت که دولت کابل تنها در صورت تهدید قبله مسلمانان از عربستان سعودی حمایت می‌کند.

 به گزارش تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد: افغانستان هرگز از عملیات نظامی عربستان سعودی و متحدینش علیه یمن پشتیبانی نمی‌کند.

عبدالله ادامه داد: در صورتی که قبله‌ مسلمانان مورد تهدید قرار گیرد، افغانستان از کشور عربستان سعودی حمایت خواهد کرد اما در شرایط کنونی به هیچ وجه از حمله نظامی عربستان به یمن حمایت نمی‌کند.

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان این اظهارات را امروز در پاسخ به پرسش خبرنگاران در حاشیه‌ افتتاح یک موسسه تحصیلات عالی خصوصی انجام داد.

این در حالی است که کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان شب گذشته با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از رایزنی و برگزاری اجلاس شورای امنیت ملی کشور، دولت افغانستان از ائتلاف نظامی عربستان سعودی در مقابله با حوثی‌های یمن پشتیبانی می‌کند.

عبدالله اظهار داشت: با توجه به تجربه‌های تلخ و خسارات فراوان افغانستان از جنگ و ناامنی، دولت کابل از دولت‌های یمن، عربستان و دیگر کشورهای عربی می‌خواهد تا اختلافات خود را از طریق مذاکرات سیاسی حل کنند.

این در حالی است که صبح امروز، فعالان مدنی ولایت «بلخ» در شمال افغانستان اعلام حمایت رئیس‌جمهور این کشور از تجاوز آشکار عربستان سعودی و هم‌پیمانانش به کشور یمن را محکوم نموده و از دولتمردان افغانستان خواستند تا با اتخاذ موضع‌گیری غیرعاقلانه و غیرمدبرانه یکبار دیگر این کشور را بسوی بحران و جنگ‌های فرقه‌ای و قبیله‌ای سوق ندهند.

یک رسانه فعال افغانستان نیز در ادامه اعتراضات به بیانیه‌ منتشر شده توسط کاخ ریاست‌جمهوری این کشور مقاله‌ای را نیز منتشر کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان