بازدید 3497

واکنش سازمان ملل به حمله هوایی به اردوگاه یمن

آخرین گزارش ها از تحقیقات صورت گرفته در مورد کمک خلبان شرکت هواپیمایی آلمانی، حکایت از آن دارد که وی در گذشته به دلیل تمایلاتش برای خودکشی، تحت روان درمانی قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۸۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 01 April 2015
سازمان ملل متحد روز سه شنبه حمله هوایی منجر به کشته شدن دست کم 40 نفر در یک اردوگاه آوارگان در شمال یمن را نقض قوانین بین المللی دانست و تأکید کرد که مسببان این حمله باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایرنا، به گفته امدادگران سازمان های نوعدوست، اردوگاه مرزق وافع در نزدیکی منطقه حرض روز دوشنبه هدف حمله هوایی قرار گرفت. سازمان بین المللی مهاجرت گفته است که در این حمله حدود 200 نفر نیز زخمی شده اند که حال دهها نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

فرحان حق سخنگوی سازمان ملل گفت: ما هنوز مشخص نساخته ایم که چه کسی مسبب این حمله بود. هر نیرویی که آنها را هدف قرار داده باشد، قوانین بین المللی را نقض کرده و باید برای این کار خود پاسخگو باشد و در نهایت چنین حملاتی باید متوقف شود.

این در حالی است که عربستان سعودی رهبری ائتلافی را برای حملات هوایی به یمن به عهده گرفته است. هدف از این حملات، مبارزه با جنبش مردمی انصارالله ذکر شده اما برخلاف این ادعا، اکثر قربانیان حملات، غیر نظامی هستند.

یک سخنگوی نظامی سعودی روز دوشنبه از بیم محکومیت بین المللی این حملات گفته بود که این پادشاهی خواستار شفاف سازی در مورد حادثه اردوگاه مرزق شده است.

مرزق در استان شمال حجه در نزدیکی مرز عربستان قرار دارد که در آن هزاران آواره یمنی در طول یک دهه جنگ در این کشور در چادر زندگی می کنند.

حق گفت: سازمان ملل اکنون کارکنان باقیمانده اش را از یمن خارج کرده و تنها چندین کارمند محلی اش را در این کشور برای تداوم فعالیت این نهاد جهانی نگهداشته است. حدود یکصد نفر از کارکنان سازمان ملل در یمن مستقر بودند.

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به درخواست مداخله زمینی اعراب در یمن گفت: تشدید بیشتر این مناقشه، مایه نگرانی ما خواهد شد.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز سه شنبه از کشته شدن دست کم 62 کودک در جریان نبردهای هفته گذشته در یمن و زخمی شدن 30 نفر دیگر از آنان خبر داده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی