بازدید 5478

عربستان مانع فرود هواپیمای پزشکی صلیب سرخ شد

کمیته بین المللی صلیب سرخ روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی سعودی و متحدانش مانع از نشستن هواپیمای حامل کمک های پزشکی صلیب سرخ در فرودگاه صنعا پایتخت یمن شده است.
کد خبر: ۴۸۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 31 March 2015
 کمیته بین المللی صلیب سرخ روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی سعودی و متحدانش مانع از نشستن هواپیمای حامل کمک های پزشکی صلیب سرخ در فرودگاه صنعا پایتخت یمن شده است.

در تهاجم گسترده نظامی سعودی و متحدانش که از روز پنجشنبه گذشته به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن که به سعودی پناهنده شده، به مناطق مسکونی یمن آغاز شده و اکنون وارد ششمین روز خود شده است، دهها غیرنظامی این کشور از جمله کودکان و زنان جان باخته اند و هزاران تن دیگر آواره شده اند.


همچنین در حمله روز دوشنبه هواپیماهای سعودی و متحدانش به اردوگاه آوارگان یمنی در منطقه حرض در استان حجه در شمال این کشور، دست کم 45 نفر کشته شدند.

یک عضو گروه های امدادرسانی نیز گفت که پیش از این حمله، یک کامیون در ورودی اردوگاه مذکور هدف قرار گرفت که به کشته شدن 9 نفر از ساکنان اردوگاه و دو نگهبان آن منجر شد.

بر اساس پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع یمن، در این حملات 250 نفر زخمی شده اند.

اردوگاه مذکور در نزدیکی مرز عربستان قرار دارد که هزاران آواره یمنی و نیز مهاجران شرق آفریقا را در خود جای داده است.

در تجاوز نظامی عربستان و همپیمانانش به یمن، تنها حدود 750 خانواده در استان صعده واقع در شمال این کشور بی خانمان شدند.

در تهاجم بامداد سه شنبه سعودی به فرودگاه صنعا، پایانه خروج مسافران و باند این فرودگاه هدف قرار گرفت.

اردوگاه نظامی الصمع وابسته به ارتش و جنبش مردمی انصارالله نیز امروز هدف حملات هوایی عربستان واقع شد که از شمار تلفات و کشته های احتمالی این حملات گزارشی منتشر نشده است.

جنبش انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز، از تابستان گذشته برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را بدست گرفته و طی روزهای اخیر نیز با وجود تجاوز نظامی عربستان، پیشرفت های چشمگیری در دیگر شهرها و استان های یمن داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل