بازدید 6942

توکلی خواستار لغو سفر اردوغان به تهران

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مواضع جدید اردوغان درباره لغو نشدن سفرش به تهران، گفت: وزارت خارجه باید سریعاً‌ تکلیف را روشن کند و سفر وی نیز لغو شود.
کد خبر: ۴۸۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 30 March 2015
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مواضع جدید اردوغان درباره لغو نشدن سفرش به تهران، گفت: وزارت خارجه باید سریعاً‌ تکلیف را روشن کند و سفر وی نیز لغو شود.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مواضع جدید اردوغان مبنی بر اینکه سفر خود به تهران را لغو نخواهد کرد، اظهار داشت: موضع دوم آقای اردوغان برای ما ناگوارتر از موضع اول ایشان است؛ گویا ایران در روابط دوجانبه خطایی کرده و حالا ایشان نمی‌خواهد سفر خود را لغو کند، در حالیکه باید ادب را رعایت می‌کرد و حرف اول خود را نیز پس می‌گرفت.

توکلی ادامه داد: اگر ایران سلطه‌طلب بود زمانی که صدام به کویت حمله کرد بهترین موقعیت فراهم بود که به دست صدام از کویت انتقام بگیرد اما ایران حمله عراق به کویت را محکوم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی هرکجا که مظلومی بوده از آن دفاع کرده است، یادآور شد:‌ایران از اشغال و سلطه‌طلبی بیزار است و این را در عمل نیز نشان داده است.

وی احترام به ملت‌ها در انتخاب سرنوشت خود را مشی جمهوری اسلامی دانست و تأکید کرد: اردوغان باید بداند سیاست‌های سلطه‌طلبانه عثمانی را تکرار می‌کند.

توکلی در پایان تصریح کرد: وزارت خارجه باید سریع‌تر تکلیف این موضوع را روشن کند و سفر اردوغان به تهران لغو شد.

به گزارش فارس، هفته گذشته رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه ادعا کرده بود تلاش ایران برای تسلط بر خاورمیانه، ترکیه، عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را به ستوه آورده است.

این در حالی است که پس از این سخنان و احضار کاردار ترکیه در تهران و افزایش انتقادات از این موضع رئیس‌جمهور ترکیه، اردوغان امروز بر انجام سفر رسمی‌اش به تهران تاکید کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی