بازدید 9039

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت طلا روز چهارشنبه و پس از 5 جلسه افزایش، اندکی کاهش یافت و به 1193 دلار در هر اونس رسید.
کد خبر: ۴۸۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 25 March 2015
قیمت طلا روز چهارشنبه و پس از 5 جلسه افزایش، اندکی کاهش یافت و به 1193 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا روز چهارشنبه پس از 5 جلسه افزایش، کاهش یافت، اما به دلیل تقویت احتمال موکول شدن افزایش نرخ بهره در آمریکا به ماه سپتامبر، در نزدیکی بالاترین رقم 2 و نیم هفته اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با‌یک دلار کاهش به 1193 دلار رسید، اما فاصله چندانی با بالاترین رقم ثبت شده در جلسه امروز یعنی 1195 دلار و 30 سنت نداشت.

افزایش 5 جلسه ای قیمت طلا تا روز سه شنبه، پس از آن اتفاق افتاد که فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته موضعی محتاطانه در مورد اقتصاد آمریکا و زمان هرگونه افزایش نرخ بهره اتخاذ کرد.

هووی لی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: «در ادامه این ماه، بازارها خود را با این واقعیت که فدرال رزرو نسبت به افزایش نرخ بهره کم تمایل تر از آنچه قبلا تصور می شد است، انطباق خواهند داد.» وی افزود، این مسئله همچنان موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد.

لی در ادامه گفت، قیمت ها در آینده نزدیک ممکن است به 1200 دلار برسد و در سه ماهه بعدی 1240 دلار را تجربه نماید.

تقاضا برای طلا در هفته های گذشته از گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک آسیب دیده بود.

اما بعد از نشست هفته گذشته فدرال رزرو، عمده گمانه زنی ها در مورد زمان افزایش نرخ بهره تغییر کرده، به نحوی که اکنون اکثر بانک های مهم وال استریت انتظار دارند که  بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ بهره را به ماه سپتامبر موکول نماید. پیشتر تحلیلگران انتظار داشتند که این افزایش در ماه ژوئن رخ بدهد.

امروز همچنین ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر جهانی تثبیت شد. کاهش ارزش دلار، طلا را برای دارندگان دیگر ارزها ارزان تر می کند و جذابیت آن را برای سرمایه گذاران افزایش می دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار