بازدید 87264
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

درخواست سردار نقدی برای محاکمه صحرایی یونسی/ یک خاطره جدید، این بار علیه هاشمی رفسنجانی/ پیاده‌روی پیشنهاد ظریف بود یا کری؟ / تریاک دولتی کیلویی چند؟!/ مسافرت نوروزی با بنز و پورشه اجاره‌ای

رصد‌خانه «تابناک»، ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «فاتحه واليبال هم خوانده شد؟!»، «عیان شدن دروغ مقام دولتی»، «شهرام جزایری: ترجیح می‌دادم اعدام شوم» و... ‌رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۸۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳ 18 March 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.


در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید


پرداخت حق‌الوکاله 200 میلیاردی توسط یک واحد‌ صنعتی

یکی از واحد‌های بزرگ صنعتی استان مرکزی به وکیل خود حق‌الوکاله 200 میلیارد ریالی پرداخت می‌کند. پس از شکایت اداره محیط زیست استان مرکزی از یکی از واحد‌های بزرگ صنعتی این استان و چندین تجمع اعتراض‌آمیز مردم اراک، این واحد صنعتی از وکیلی دعوت به همکاری می‌کند تا نامبرده برای اثبات عدم آلایندگی زیست محیطی واحد یاد شده اقدامات لازم را در محاکم انجام دهد.

به نوشته ایلنا، در این راستا این وکیل رقم هنگفتی را طلب کرده که به گفته برخی منابع آگاه رقمی در حدود 200 میلیارد ریال در نظر گرفته شده و تا کنون بخشی از آن نیز پرداخت شده است. براساس قرارداد تنظیمی این وکیل با واحد صنعتی یاد شده،‌ قرار است درصدی از منافع ادامه تولید خط‌های صنعتی مورد اعتراض اداره محیط زیست منتفع شود که باعث آلایندگی وضعیت اراک شده این شهر را تبدیل به یکی از قطب‌های سرطان در کشور کرده است.

چندی پیش نیز حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ازدستگیری وکیلی با قراردادی 32 میلیارد تومانی که با دستگاهی دولتی منعقد کرده بود، خبر داد.


ادامه فتنه‌انگیزی قومی بی‌بی‌سی در مورد خوزستان

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان با بیان اینکه حوادث پس از بازی فولاد الهلال هیچ مصدومی نداشت، گفته: تعدادی از تماشاگران بازداشت شدند که بلافاصله با اخذ تعهد آزاد شدند. رحمان موسوی درباره حوادث پس از بازی فولاد خوزستان در برابر الهلال عربستان اظهار داشته: پس از پایان بازی عده‌ای تماشاگر نما اقدام به پرتاب سنگ کردند که نیروهای انتظامی مستقر به ورزشگاه جهت پراکنده کردن آن‌ها وارد عمل شد. پس از ورود نیروی انتظامی این اقدامات خلاف شأن ورزشی به پایان رسید اما متأسفانه بر اثر پرتاب «ترقه» به سوی خودروی پلیس، یک دستگاه سمند متعلق به نیروی انتظامی خوزستان دچار آتش سوزی شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان درباره بحث مطرح شده در رسانه‌ها مبنی بر زخمی شدن بیش از 81 نفر از نیروهای انتظامی گفت: خیر این موضوع صحت ندارد و این اتفاقات هیچ مصدومی از دو طرف بر جای نگذاشت.

وی در پاسخ به این موضوع که برخی از تماشاگران به دلیل پوشیدن دشداشه، «لباس عربی» بازداشت شده‌اند، عنوان کرد: این موضوع برای فتنه گری دشمنان است چرا که به تن کردن لباس عربی برای شهروندان عرب خوزستان امری مرسوم است و در بازی‌های گذشته که هیچ اتفاقی رخ نداد هم هموطنان عرب ما در ورزشگاه حاضر شده بودند.


عیان شدن دروغ مقام دولتی

حجت‌الاسلام محمد موحد دادستان ویژه روحانیت تهران در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشته: در پی اظهارات آقای یونسی که در روزنامه‌ها و رسانه‌ها نیز پخش شد، گزارش‌های مختلفی از سوی دادستانی عمومی تهران و مراجع امنیتی ارجاع شد. با توجه به وصول این گزارش‌ها، آقای یونسی به دادسرای ویژه روحانیت احضار شدند، تحقیقات لازم انجام و اظهارات ایشان استماع شد. موحد با بیان اینکه قرار تأمین برای وی صادر شده است گفت: اما هنوز پرونده به دادگاه ارجاع نشده است و بعد از طی فرآیند لازم ارسال می‌شود.

این در حالی است که معاون دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقلیت‌ها خبر احضار حجت‌الاسلام یونسی به دادگاه ویژه روحانیت را تکذیب کرده بود. سعید زارع در گفتوگو با ایلنا گفته بود: چنین خبری صحت ندارد و دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقلیت‌ها به مراجع قضایی احضار نشده است.

از سوی دیگر، یک منبع نزدیک به دفتر رییس جمهور از اعلام شکایت از خبرگزاری فارس و تسنیم و خبرگزاری العربیه به دلیل تحریف اخبار و نشر اکاذیب و جعل خبر در رابطه با سخنان حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی خبر داده است.


درخواست نقدی برای محاکمه صحرایی یونسی

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم جشنواره ملی سرزمین نور با اشاره به اظهارات یکی از مسئولین دولتی پیرامون نفوذ ایران در کشورهای منطقه گفته: برخی‌ها گفتند این آقا را عزل کنید و دیگران هم مطالب دیگری مطرح کردند اما باید بدانیم این اظهارات خیانت است و باید کسی که به امت اسلام خیانت می‌کند و عامدانه حرف‌های تفرقه‌افکنانه می‌زند در دادگاه صحرایی محاکمه کنند.


عوامل عقب‌نشینی آمریکا در برابر سوریه

«عبدالباری عطوان» تحللیگر برجسته عرب با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «رأی الیوم» به بررسی اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا مبنی بر لزوم مذاکره با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برای پایان دادن به بحران این کشور پرداخته و برای عقب‌نشینی آمریکا پنج دلیل را بر شمرده است:

نخست؛ شکست حملات هوایی آمریکا برای از بین بردن گروهک تروریستی داعش و سایر گروه‌های تروریستی و ناکامی در متوقف کردن نفوذ آنها، فروپاشی شاخه‌های معارضان «میانه رو» سوریه تحت حمایت مالی واشنگتن و تسلیم شدن گروهک تروریستی «حزم» در برابر گروه تروریستی «جبهه النصره». این در حالی است که سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا گروهک حزم را بنیان نهاده بود.

دوم؛ ایستادگی ۴ ساله ارتش سوریه، افزایش محبوبیت دولت در خارج و داخل این کشور، احساس فریب مردم سوریه از سوی آمریکا و هم پیمانان این کشور که در قالب بازگشت ده‌ها هزار نفر از آنها به کشور و یا جدایی از مخالفان متجلی شد.

سوم؛ حمایت نامحدود مالی، نظامی و انسانی روسیه، ایران و حزب الله به سوریه، اعزام مشاوران ایرانی و لبنانی به سوریه چهارم؛ قانع شدن واشنگتن و کشورهای غربی و عربی به این مسئله که در صورتی که دولت سوریه سرنگون شود، هرج‌ومرج و خلأ سیاسی جایگزین آن خواهد شد و گروه‌های تروریستی تندرو این خلأ را پر خواهند کرد.

پنجم؛ همکاری با تهران برای مبارزه با داعش، پذیرش ایران به عنوان یک قدرت هم پیمان منطقه‌ای و نزدیک شدن واشنگتن به امضای توافق هسته‌ای با ایران که به برداشتن تحریم‌های اقتصادی تهران منجر خواهد شد.


یک خاطره جدید، این بار علیه هاشمی رفسنجانی

مهدی نصیری سردبیر و مدیرمسوول سابق روزنامه کیهان، با نقل خاطره ای از مرحوم سید احمد خمینی، تلویحا وجود برخی اختلافات میان او و هاشمی رفسنجانی را یادآور شده است.

سردبیر سابق کیهان در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام (ره) گفته: "سال ۱۳۶۹ در دوره ای که سردبیر و مدیر روزنامه کیهان بودم، همراه با محمد آقای مطهری فرزند شهید آیت الله مطهری و آقای تقی دژاکام خبرنگار کیهان برای انجام مصاحبه ای در باره شهید مطهری به مناسبت سالگرد شهادت ایشان، خدمت مرحوم حاج احمد آقا در جماران رسیدیم و این البته اولین و آخرین دیدار من با آن مرحوم بود. در اتاقی منتظر ایشان بودیم که وارد شدند و همین که روی صندلی قرار گرفتند بعد از احوالپرسی با حالتی نسبتا عصبانی گفتند در فرودگاه مهر آباد یک فروند هواپیمایی آمریکایی با ارم آن کشور که ظاهرا نوعی کمک‌های معمولی برای زلزله زدگان را بارخودداشت، به زمین نشسته است اما هیچ کس نه روزنامه ها و نه صدا و سیما به این امر اعتراض نکرده اند و حتی کیهان هم موضعی در این باره نداشته است؛ آیا از آقای هاشمی (رییس جمهور وقت) می‌ترسید؟ (گفتنی است که هواپیمای آمریکایی حامل کمک های ناچیز دولت آمریکا برای زلزله زدگان رودبار بود.) من به ایشان گفتم که نه این طور نیست (یعنی ترسی از کسی در کار نیست) اتفاقا همین امروز قبل از این که خدمت شما برسیم من سرمقاله ای را در باره همین موضوع نوشته ام که در کیهان عصر امروز به چاپ خواهد رسید."


پیاده‌روی پیشنهاد ظریف بود یا کری؟

وزیرخارجه کشورمان درباره پیاده‌روی با وزیر خارجه آمریکا و پیشنهاد این ایده به ویژه‌نامه نوروزی جام جم گفته: ما ساعت 2 بامداد به فرانکفورت رفته و سپس به ژنو رسیدیم و بدون هیچ استراحتی وارد مذاکرات 5 ساعته شدیم و به دلیل خستگی و پرتنش بودن مذاکرات و وجود بحث‌های چالشی و اساسی احساس کردم باید مقداری بحث را تعدیل کنیم تا دوستان ما که می‌خواستند به بحث بپیوندند به مذاکرات برسند. در این فاصله گفتم می‌خواهم کمی قدم بزنم. جان کری هم با من آمد و چون آن هتل باغ نداشت در خیابان قدم زدیم.

وی درباره حاشیه‌های به وجود آمده پیاده‌روی با جان کری خاطرنشان کرد: وقتی از هتل قصد خروج داشتیم، حضور تعداد زیادی از خبرنگاران را در درب هتل برای شروع حاشیه‌سازی احساس کردیم اما فکر کردم اگر در این شرایط برگردم نقطه ضعفی را به طرف مقابل نشان خواهم داد که اصلا در شأن مردم ایران نیست و وزیر خارجه آمریکا به من گفت اگر ناراحتی می‌توانی برگردی که من به او پاسخ منفی دادم. این قدم زدن نه به معنای رفاقت است نه به معنای صمیمیت. بلکه صرفا برای عوض کردن فضای بسیار متشنج بحثی بود که در آن منافع ملی کشورم پیگیری می‌شد.


پیش‌بینی میزان تاثیر برداشته شدن تحریم‌ها بر بخش نفت ایران

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده که حتی در صورت توافق هسته‌ای، از آنجا که به ادعای این خبرگزاری- لغو تحریم‌ها مرحله‌ای خواهد بود، ایران تا سال 2016 (2 سال دیگر) قادر نخواهد بود که صادرات نفت خود را به میزان قبل از تحریم‌ها بازگرداند.

نتایج تحلیل رویترز از اطلاعات و آمار و ارقام مربوط به صنعت نفت نشان می‌دهد ایران بالغ بر 12 میلیون بشکه نفت در مناطق برون ساحلی خود ذخیره کرده و یک تأسیسات نگهداری نفت خام برای انتقال نفت خام به هند و کره جنوبی، نیز در چین اجاره کرده است. بر اساس برآورد برخی از کارشناسان انرژی، ایران ممکن است ظرف شش ماهی که تحریم‌ها لغو می‌شود، صادرات نفت خود را 500 هزار تا 800 هزار بشکه در روز افزایش دهد، اما احتمال می رود این اقدام یک روند تدریجی باشد.


شهرام جزایری: ترجیح می‌دادم اعدام شوم

جزایری در گفت‌وگو با سالنامه اعتماد سرگذشتش از کودکی تا آستانه دهه چهارم زندگی را تشریح می‌کند. وی توضیح می‌دهد که بزرگ‌ترین اشتباهاتش چه بود و چرا بیل گیتس ایران نشد. او توضیح داد: بیل‌گیتس اگر ایران بود، قطعا شرایطش فرق می‌کرد. اگر اعدامش نمی‌کردند حتما به چند سال زندان محکوم می‌شد. این موضوع اصلا ربطی به عدالت حکومتی نداره به هرحال کشور ایران یک کشور در حال توسعه است و کار بزرگ کردن در آن مشکلات و معضلات بزرگ دارد.

جزایری از تجربه روبه‌رو شدن با مردم و افکار عمومی سخن گفت و وقتی به گذشته برگشت تا بگوید میان حکم اعدام یا حبس ١٣ ساله در زندان کدام یک را برمی‌گزیند بدون ذره‌ای تردید گفت: شک نکنید اعدام را انتخاب می‌کردم. حقیقتا من در طول مدت حبس و زندان به مدت ١٣ سال آنقدر فشارهای سنگین داشتم که درحقیقت هر لحظه اعدام می‌شدم و دوباره زنده می‌شدم تا زجر و سختی را مجددا متحمل شوم.


تریاک دولتی کیلویی چند؟!

غلامرضا انبارلويي در مطلبی با عنوان « تميزكاري 20 هزار ميليارد تومان پول كثيف » در روزنامه رسالت نوشته: ميزان كشفيات مواد مخدر كه يك سوم ميزان كشف شده هم نيست در سال 93 حدود 1000 تن به شرح زير است: ناجا 444 تن، واجا 45 تن، بسيج 505 تن، جمع 994 تن

با مروري بر بازار برون مرزي و درون مرزي مشاهده مي شود كه بهاي يك كيلو ترياك حدود 2 ميليون تومان است فلذا ارزش كشفيات فوق مي شود حدود 2 هزار ميليارد تومان. در قالب دو كلمه حرف حساب از دولت به ماهو معاون برنامه ريزي و نظارت رئيس جمهور اين است كه آيا در قسمت سوم بودجه كل كشور در قالب بند و بخش و جزء چنين درآمدي پيش بيني شده است؟

اين مواد همه ساله با حضور مقامات پليس بين الملل در جشني به همين مناسبت سوزانده و معدوم مي شود و پرسش اين است كه چرا سوزانده مي شود وقتي 180 كارخانه دارويي كشور به آن به عنوان ماده اوليه توليد داروهاي كدئين دار نيازمندند؟

آيادولت به ماهو سازمان برنامه و بودجه اش و شخص جناب نوبخت مي داند اين كارخانجات دارويي ترياك مورد نياز خود را از چه محلي و به چه مبلغي تهيه مي كنند؟ واردات يا خريد از نيروي انتظامي، كدام يك؟اگر از طريق واردات تامين مي كنند با كدام تعرفه و سود بازرگاني؟ و اگر از نيروي انتظامي يا ستاد مبارزه با مواد مخدر مي خرند به چه قيمتي و با كدام نرخ مصوب كدام مرجع؟ اطلاعات اندك راقم سطور حكايت از نرخ اين معامله (فروش به شركت هاي توليدي دارو) كيلويي 15 هزار تومان آن هم با واسطه يك شركت دولتي دارد نه مستقيم، چرا؟ كدام عقل سليمي فروش كالايي با ارزش كيلويي 2 ميليون تومان را به 15 هزار تومان تاييد مي كند؟


ادعاهای علم‌الهدی علیه یک جریان سیاسی داخلی

حجت الاسلام علم الهدی گفت: هم اکنون با دو جریان در کشور مواجه هستیم، دشمن خارجی و جریان‌های سیاسی داخلی؛ جریان‌های سیاسی داخلی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بنا باشد رهبری تضعیف شود و ستون این خیمه پایین بیاید، ایران نیز همچون دیگر کشورها شده و می‌توانند قدرت را در دست بگیرند؛ می‌توانند بدزدند و معامله کنند اما باوجود چنین قدرتی نمی‌توانند کاری انجام دهند.


مسافرت نوروزی با بنز و پورشه اجاره‌ای

«توان خرید خودرو لوکس برای مسافرت نوروز امسال را ندارید؟» این جمله استفاده شده در آگهی یک شرکت اجاره خودروهای لوکس در تهران است. این شرکت به مشتریان خود که توان مالی یا تمایل به خرید خودروهای لوکس و گران قیمت را ندارند این خودروها را اجاره می دهد تا تعطیلات نوروزی‌شان را با خوردو اجاره ای بگذرانند.نرخ‌های اعلام شده توسط شرکت‌ها و آژانس‌های اجاره خودرو در سطح شهر تهران حکایت از قیمت‌های نجومی دارد. این نرخ اجاره برای هر روز در اختیار داشتن برخی از این خودروهای لوکس است؛ پورشه باکستر مدل 2012 ، دو میلیون تومان، پورشه کاین 2011 یک میلیون و 800 هزار تومان، بنز ای350 سه میلیون و 200 هزار تومان، بنز کلاس سی یک میلیون 500 هزار تومان، بی ام و 6ایکس یک میلیون چهارصد هزار تومان، بی ام و زد4 یک میلیون و 600 هزار تومان.صاحبان و مسئولان این آژانس‌ها البته تاکید می‌کنند این نرخ‌های اجاره برای هر مدل خودرو پیش از تعطیلات سال نو و نوروز 30 تا 40 درصد ارزان تر بود و حالا به دلیل افزایش تقاضا و همچنین خارج شدن از شهر قیمت ها بیشتر شده است.شکل گرفتن و رونق کسب و کاری به اسم اجاره خودروهای لوکس هم محصول همین میل و تمایل است، آنگونه که یکی از نمایشگاه‌های فروش و اجاره این مدل خودروها در مرکز تهران می‌گوید برخی افراد حتی با هدف اجاره دادن خودرو گران قیمتی را خریداری می کنند تا با اجاره دادن آن کسب درآمد کنند.


درخواست کمک آشوریان جهان از ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی از درخواست کمک نماینده آشوریان جهان از جمهوری اسلامی ایران برای کمک به تامین امنیت پیروان این شاخه مذهبی در عراق خبر داد. شمخانی گفت: این موضوع نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران محدود به گروهی خاص با باوری خاص نیست.شمخانی افزود: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ چشمداشتی به هیچ بخش،گروه و دسته‌ای، به عنوان یک باور، در دفاع از مظلومان کارهای بزرگی در منطقه انجام داده و از این کارهایش، امنیت و ثبات منطقه‌ای تحکیم و با بی‌ثباتی مقابله شده است و مردم منطقه با گرایش‌ها و قومیت‌های مختلف از کمک‌های ما بهره لازم را برده‌اند.


سهم انار رهبر انقلاب از باغ آیت‌الله خاتمی

مهدی مشکینی در صفحه فیس بوک خود نوشت:

به بهانه نامه تشکرآمیز همسر آیت‌لله خاتمی به رهبر معظم انقلاب اسلامی لازم دانستم این خاطره را برای اولین بار بنویسیم.

سال 88 و پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، وقتی همراه (خبرنگار) آقای میرحسین موسوی به سفر انتخاباتی یزد- اردکان- رفته بودیم؛ بعد از حضور در مزار مرحوم آیت‌الله خاتمی(ره) به منزل مرحوم آیت‌‌الله خاتمی رفتیم.در این دیدار آقای موسوی دقایقی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری و هدف از حضور در انتخابات سخنرانی کرد و همسر آیت‌الله خاتمی به نمایندگی از بیت ایشان، با تقدیر از حضور وی در منزل آیت‌الله خاتمی، گفت: خانواده ما خود را در مسیر ولایت می‌بینند و می‌دانند. انشالله شما هم اگر پیروز شدید در خدمت اسلام، انقلاب و رهبری باشید.

همسر آیت‌الله خاتمی در حاشیه این دیدار و در جمع چند تن از خبرنگاران به ما گفت: " من همیشه آقا را دعا می‌کنم، خداوند ایشان را حفظ کند، ما همیشه سهم (انار) ایشان را از باغات خود کنار گذاشته و برایشان می‌فرستیم". ارادت بیت آیت‌‌‌الله خاتمی به مقام معظم رهبری، آنقدر در اظهارات خانواده ایشان روشن بود که این امر موجب تعجب برخی به اصطلاح خبرنگاران آن زمان- که اکنون برخی از آنان پناهنده شده‌اند- شد. پیش از این سفر، شنیده بودم که رابطه عاطفی خاصی بین بیت‌ آیت‌الله خاتمی با مقام معظم رهبری هست اما شنیدن کی بود، مانند دیدن.


فاتحه واليبال هم خوانده شد؟!

اخبار و اطلاعات منتشره حاكي است نفوذ اخبارگوهاي صدا و سيما در دستگاه ورزش كشور به شدت در حال رشد است. به نوشته عصر خبر، پس از ورود برخي مجريان صدا و سيما به روابط عمومي برخي نهادها و دستگاههاي دولتي راه براي ورود مجريان اخبار نيز باز شده است و اكنون شاهد ورود و فعاليت آنان در حوزه هاي مختلف ورزشي به خصوص روابط عمومي هستيم. جديدترين مورد، كانديد شدن مجري زن اخبار به عنوان نائب رئيس فدراسيون واليبال است.

جالب است كه اين اخبار گوي صدا و سيما حوزه خبرگويي اش نيز ورزشي نبوده و جزء يكي دو پست مشاوره ورزشي ، سابقه خاص مديريت ورزشي به خصوص در رشته واليبال ندارد كه البته در رزومه اعلامي و منتشره از وی عضویت در شورای سیاست گذاری ستاد مهرورزی(حامیان مردمی احمدی نژاد)، نماينده دانشگاه پيام نور در شوراي سرپرستي مهد كودك، 15 ساعت آموزش اطفاء حريق، روخوانی قرآن مجید 16 ساعت، طراح سوال دانشگاه پیام نور، داوری شنا درجه سه، مربي گري درجه 3 بدمينتون و ... ديده مي شود.


نامه همسر آیت الله خاتمی به رهبر معظم انقلاب

در پی درگذشت بانو فاطمه خاتمی فرزند آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی و صدور پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به همسر مکرمه آیت‌‌الله خاتمی و خاندان ایشان، بانو سکینه ضیایی(خاتمی) طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از پیام ایشان تشکر کردند.

به گزارش روزنامه اطلاعات، متن نامه به شرح ذیل است:

محضر شریف حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای (مدظله العالی(

رهبر معظم انقلاب اسلامی دام بقائُه

سلام علیکم

تقدیر الهی بر این قرار گرفت که در سالهای پایانی عمرم در سوک فرزند عزیزم خانم فاطمه خاتمی بنشینم. پیام محبت‌آمیز جنابعالی موجب تسّلی و آرامش اینجانب و همه خانواده داغدارمان گردید. مراتب سپاس ما را بپذیرید. خداوند سایه مبارک حضرتعالی را مستدام بدارد. انشاء‌ا

ارادتمند و دعاگوی همیشگی / سکینه ضیائی(خاتمی(


بهاریه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دلنوشته ای نوروزی برای مردم ایران نوشته: هرگاه به نظر اکثریت مردم عمل کردیم به اعتدال نزدیکتر شدیم، و انقلابمان را به پیش بردیم. و هرگاه در جایگاه "خویش رأیی" نشستیم و میزان مان، رأی ملّت نبود از قافله پیشرفت عقب افتادیم و در باتلاق شعارهای پوچ و عوامفریبانه گرفتار آمدیم.

در بخشی از متن دلنوشته نوروزی آمده:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ

ظهور اسلام، نزول بهار اعتدال بود در زمستان افراط و تفریط ها.

در روزگارانی که جمعی به افراط، لباس رهبانیت و آخرت پرستی پوشیده بودند

و جمع دیگری به تفریط، گرفتار دنیاپرستی شده بودند.

آری، اینگونه بود که حکم امّت وسط بر ما مسلمانان نازل شد.

و چه نیکو حاصلی آمد در پی سیره نبوی بر ما شیعیان،

که "اعتدال علوی" نام گرفت.


300 هزار جلد کتاب خطی و نفیس در خانه خرازی

محمد صادق خرازی با اعلام اینکه خانه خود را با هدف تبدیل شدن به کتابخانه وقف کرده است، اظهار داشت: من 300 هزار جلد کتاب جمع آوری کردم که بسیاری از آنها خطی و نفیس هستند.  خرازی این مطلب را در مصاحبه با ویژه نامه 1394 روزنامه جام جم عنوان کرده است، که گزیده ای از این مصاحبه را می خوانید: من از ابتدا تمول مالی داشتم و از ابتدا هم قصدم به جا گذاشتن مجموعه ای از خودم بود. خانه ام را برای تبدیل به کتابخانه وقف کرده ام. من 300 هزار جلد کتاب جمع آوری کردم که بسیاری از آنها خطی و نفیس هستند. بسیاری از آثاری که در این 30 سال خریده و جمع آوری کردم را در خانه ام نگه داشته ام و بسیاری از آنها را جزئی از خانه کردم تا حفظ شود مانند کاشی ها، اورسی ها، درها، سرامیک ها، آیینه های قدیمی و ... که همه را به نوعی در خانه به کار بردم تا جزئی از این وقف باشد.


توضیحات سردبیر دنیای فوتبال درباره چاپ عکس جسد مربی پرسپولیس

علی عالی درباره انتشار تصویر جسد پرویز دهداری در غسالخانه روی جلد نشریه دنیای فوتبال شش موضوع را مطرح کرد تیتر آنها از این قرار بود: 1- خانواده آقای دهداری و به خصوص دختر ایشان که از طریق آقای مانوسی فر این ارتباط برقرار شد، با انتشار عکس نه تنها مخالفت نکرد بلکه از نگاه ژورنالیستی تحلیل کردند و با بزرگ منشی این موضوع را پذیرفتند که بی نهایت قدردان این درجه از صبوری، مدارا و انتقاد پذیری ایشان هستم. جایی که ملت ایران پیشروتر از ایشان بودند... 2- این عکس برای شماره نوروز خیلی تلخ نیست فکر می کنم در طول تاریخ مردم ایران هیچوقت به اندازه سال 93 به لطف موبایل و ماهواره و اینترنت، قتل و خونریزی ندیدند. 3- اصلاً چیزی مانده که کسی را تکان بدهد؟ به نظرتان این جامعه کمی – فقط کمی – مشکوک به تظاهر به خواب نیست؟ 4- فقط انتشار این عکس غیراخلاقی است؟ اگر اینطور است سرمان را پائین می اندازیم و دست دعا و شکرمان را بالا می بریم که چقدر «همه چی آرومه» و ما غافل بودیم. 5- به شخصه از مرگ، غسالخانه و بوی کافور می ترسم. اما آیا ترس فردی من باید روی کار حرفه ای ام اثر بگذارد تا مرگ را انکار کنم؟ 6- این تصویر روی جلد اقدامی دیگر علیه چپ ها نیست. چپ ..راست ... اصلاح طلب ...اصولگرا ... بسیاری از این تقسیم بندی ها بستگی به نگاه شما دارد. وقتی قلیچ خانی را روی جلد مجله زدیم از دو طرف محکوم شدیم؛ این جلد شما زنده کردن چپ هاست و محکوم می‌گردد!

بسته چهارشنبه بیست و هفتم

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار