بازدید 34991

لپ‌تاپ جدید اپل و پنج جایگزین برای آن

اپل لپ‌تاپ جدید خود را با نام MacBook ‌به عنوان لپ‌تاپ آینده معرفی کرده، اما در حالی که پیرامون این لپ‌تاپ، گزارش‌ها و بررسی‌های زیادی صورت گرفته است، بسیاری بر این باورند که هنوز می‌توان رقبای جدی برای این لپ‌تاپ جدید در نظر گرفت. ما در اینجا سه نمونه از جایگزین‌ها و رقبای اصلی این لپ‌تاپ را به شما معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۴۸۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰ 15 March 2015
لپتاپ جدید اپل و پنج جایگزین برای آن
اپل لپ‌تاپ جدید خود را با نام MacBook ‌به عنوان لپ‌تاپ آینده معرفی کرده، اما در حالی که پیرامون این لپ‌تاپ، گزارش‌ها و بررسی‌های زیادی صورت گرفته است، بسیاری بر این باورند که هنوز می‌توان رقبای جدی برای این لپ‌تاپ جدید در نظر گرفت. ما در اینجا سه نمونه از جایگزین‌ها و رقبای اصلی این لپ‌تاپ را به شما معرفی می‌کنیم.

به گزارش «تابناک»، از یک دیدگاه فنی طراحی لپ‌تاپ جدید شرکت اپل، یک طراحی زیبا و جذاب است که‌ بازی با میلی‌متر‌ها در آن، نکته اصلی این جذابیت است. این لپ‌تاپ ۲۴ درصد باریک‌تر و ۱۷ درصد سبک‌تر از لپ‌تاپ قبلی اپل یعنی MacBook Air است؛ اما در عین حال، از قدرت پردازشی کمتر و بهایی بیشتر در مقایسه با نمونه قبلی خود برخوردار است.

بهای این لپ‌تاپ از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود و با توجه به پردازشگر اینتل Core M به کار گرفته شده در آن ـ‌که قدرت پردازشی پایین تری نسبت به لپ‌تاپ قبلی دارد ـ کمی بهای آن زیاد ارزیابی می‌شود. با توجه به سایر امکانات به کار گرفته شده در این لپ‌تاپ، می‌توان بجد گفت که خرید این لپ‌تاپ در مقایسه با برخی نمونه‌های مشابه آن در بازار چندان به صرفه نیست؛ اما پیش از آنکه طرفداران اپل ما را به حمایت از مایکروسافت یا شرکت دیگر متهم کنند، بگذارید دلایل خود را با معرفی سه نمونه از لپ‌تاپ‌های مشابه در بازار برای شما تشریح کنیم.
لپتاپ جدید اپل و پنج جایگزین برای آن
اگر در یک کلام‌ و خلاصه‌وار بخواهیم بگوییم، همانند ساعت هوشمند اپل این لپ‌تاپ جدید نیز بیش از آنکه کاربردی باشد، از ظاهر و نمای جذابی برخوردار است. البته و انصافا نباید از ویژگی‌ها و کارایی‌های خوب سیستم عامل OS X و کیفیت ساخت این لپ‌تاپ چشم پوشی کرد.

اما همین ظاهر جذاب را نیز ممکن است بتوانید با کمی تفاوت‌‌ در برخی لپ‌تاپ‌های موجود در بازار و از رقبای اپل سراغ بگیرید؛ علاوه بر آن، در این نمونه‌ها شما می‌توانید عمر بیشتر باتری، قدرت پردازشی بهتر و بهایی پایین‌تر را نیز در یک جا داشته باشید.

۱ – Dell XPS 13

به تازگی شرکت دل، نمونه XPS 13 خود را ‌از نو طراحی کرده که باید اولین جذابیت آن را ‌در صفحه نمایش Infinity آن جستجو کرد که یک صفحه نمایش لبه به لبه زیبا با کمترین حاشیه است. سایر ویژگی‌های خوب این لپ‌تاپ را باید در عمر باتری، قدرت پردازش و طراحی ساده و زیبای آن جستجو کرد که یک پرچم‌دار جدید در رده Ultrabook‌ها از آن ساخته است.

لپتاپ جدید اپل و پنج جایگزین برای آن
با بهایی در حدود ۱۱۰۰ دلار این لپتاپ از پردازشگر اینتل Core i۵ – پر قدرت‌تر از Core M – صفحه نمایش لمسی از نوع Full HD حافظه از نوع SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و عمر باتری در حدود ۹ تا ۱۰ ساعت برخوردار است.

۲ – Lenovo Yoga Pro ۳

سری Yoga از شرکت لنوو یکی از بهترین نمونه‌های مجهز به ویندوز است که از قابلیت ۲‌in ۱ یا Convertible Notebook برخوردار است و Yoga Pro ۳ که نسل سوم این لپتاپ است مستقیما MacBook Air شرکت اپل را هدف گرفته است و حتی به جرات می‌توان آن را رقیب اصلی لپتاپ جدید اپل نیز دانست.
لپتاپ جدید اپل و پنج جایگزین برای آن
ضخامت آن تنها ۱۲.‌۸ میلی‌متر و از لپ‌تاپ جدید اپل نیز باریک‌تر است و با وزنی ‌حدود ۱۱۰۰ گرم از یک صفحه نمایش از نوع IPS با وضوح ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل برخوردار است. پردازشگر این لپ‌تاپ دقیقا مشابه پردازشگر لپ‌تاپ جدید اپل است – Intel Core M – و دقیقا از میزان حافظه و رم مشابه به MacBook جدید اپل برخوردار است؛ اما بهای آن ۱۰۰ دلار کمتر از لپ‌تاپ جدید اپل است.

از ویژگی‌های منحصربفرد این لپ‌تاپ البته آن است که می‌توانید با ‌قابلیت‌های موجود در طراحی آن، از آن به عنوان یک تبلت نیز استفاده کنید، زیرا صفحه نمایش این لپ‌تاپ قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد؛ ضمن آنکه صفحه نمایش آن لمسی بوده و از تراکم پیکسل بالاتری نیز نسبت به لپ‌تاپ جدید اپل برخوردار است.

۳ – Asus ZenBook UX۳۰۵


این لپ‌تاپ کاملا از آلومینیوم ساخته شده و باریک‌تر از MacBook Air است. همچنین وزن آن ‌حدود ۱۱۰۰ گرم است. طراحی زیبای آن به همراه Track Pad منحصربفرد از این لپ‌تاپ یک نمونه و رقیب جدی برای لپ‌تاپ جدید اپل ساخته است. بدون شک از هر جهت می‌تواند MacBook Air را پشت سر بگذارد، به علاوه آنکه این لپ‌تاپ کاملا Fanless نیز هست. اگر بهای آن را در نظر بگیریم، می‌توان گفت، لپ‌تاپ جدید اپل را نیز پشت سر می‌گذارد. بهای این لپ‌تاپ ‌حدود ۷۰۰ دلار است.
لپتاپ جدید اپل و پنج جایگزین برای آن
این لپ‌تاپ از صفحه نمایش Full HD و پردازشگر Intel Core M به همراه حافظه از نوع SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم برخوردار است. پورت‌های آن تقریبا کامل است – سه پورت USB، در‌گاه SD و پورت Mini HDMI – و شاید از نظر قدرت کمی پایین‌تر از لپ‌تاپ جدید اپل باشد؛ اما به لحاظ طراحی و سایر امکانات، چیزی کمتر از آن ندارد و در عین حال تقریبا به نصف بهای لپ‌تاپ جدید اپل عرضه می‌شود.

۴ – Apple MacBook Air


البته اپل رقیب لپ‌تاپ جدید خود را نیز خود دارد. لپ‌تاپ قبلی این شرکت که نسل جدید از Ultrabook بود و هنوز نیز نسبت به نسخه جدید خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این لپ‌تاپ از لحاظ قدرت پردازش (Intel Core i۵) و عمر باتری بر لپ‌تاپ جدید اپل قطعا ارجحیت دارد.

لپتاپ جدید اپل و پنج جایگزین برای آن
با بهایی که از ۹۰۰ دلار شروع می‌شود، صفحه نمایش ۱۳ اینچ و حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، تنها نقطه ضعف آن در برابر لپ‌تاپ جدید اپل را باید در وضوح صفحه نمایش آن دانست (۱۴۴۰ در ۹۰۰).

۵ – Microsoft Surface Pro ۳

نسل Surface یک ایده بلند پروازانه ‌در سر داشت: یک لپ‌تاپ هیبریدی. مایکروسافت به نسل سوم این دستگاه یک هویت تازه بخشیده است: تبلتی که می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ شما باشد؛ این یک شعار نیست، بلکه یک تعریف دقیق از Surface pro 3 است.
لپتاپ جدید اپل و پنج جایگزین برای آن
با ۹ میلی‌متر ضخامت و وزنی ‌حدود ۸۰۰ گرم از پردازشگر قدرتمند نسل چهارم اینتل برخوردار است. صفحه نمایش لمسی آن با وضوح ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بوده و عمر باتری آن بین ۸ تا ۹ ساعت ارزیابی می‌شود. همچنین از پورت‌های کامل ـ USB، SD، Mini Display و HD Camera ـ نیز برخوردار است؛ هرچند بهای ۱۴۰۰ دلاری آن ـ البته به همراه صفحه کلید منحصربفرد آن ـ بالا‌تر از بهای پایه لپ‌تاپ جدید اپل است، ‌در عوض یک تبلت دو کاره با قدرت پردازشی بالا‌تر، سبک‌تر و کارا‌تر برخوردار خواهید شد.

با احترام به تیم طراحی اپل، اما واقعیت آن است که لپ‌تاپ جدید اپل هنوز نتوانسته است رقبای جدی خود را به یک چالش اساسی دعوت کند. بهای بالای آن به همراه قدرت پردازشی پایین‌تر چشم اسفندیار این لپ‌تاپ جدید است که بسیاری از مشتریان را مجبور به رفتن در پی جایگزین‌های آن خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
رقبای اپل یک نقطه ضعف اساسی دارند و آن هم سیستم عامل ضعیفتر ویندوزی در مقابل Mac OSX بر پایه BSD اپل که برای بسیاری همین مهمترین عامل برتری است.
چرا دوست دارید انقدر برای محصولات اپل جایگزین بیارید ؟ میخواید مثلا خراب کنید این محصولات رو؟
حالا کاری با درستی مطلب ندارم اما تو این چند ماه جوری به اپل و محصولاتش حملات پنهان و آشکار انجام می دید که آدم به شک می افته شاید پورسانتتون رو نگرفتید
جانفشانان اپل حمله .....
ایشاااله با همین وضعیت دار ارزون بشه ما هم یکی میخریم... بترکه چشم حسود ... بزن لایکو
منظورتان از چشم اسفندیار چه بود ؟
لطفا به طور شفاف بیان کنید ؟
هر چیزی جایگزین نداره
Lenovo Yoga Pro ۳ عالیه و Microsoft Surface Pro ۳ هم خیلی خوبه
فرقی نمیکنه طرفداران اپل قطعا شما رو متهم خواهند کرد چون فقط میخوان با مارک لوازمشون پز بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
اینو باهات موافقم
الان یکی میاد میگه هیچی سیستم عامل لینکس نمیشه
مقايسه ي عالي بود واقعا و من به اين نتيجه رسيدم كه فورس پد اپل مي ارزه به كل بقيه ي اولترا بوك ها.. ممنون خسته نباشيد :)
وقتی کلیک های ماوس با صفحه تاچ پیوسته می شه خیلی بد دست میشه.باید کاری میکردن که روی کلیک ، تاچ کار نکنه. تو بگو اصلا 20 میلیون تومن وقتی بددست باشه بی فایده ست
من خودم سرفیس پرو 3 خریدم واقعا شاهکاره مخصوصا واسه پرزنتیشن و آنالیز تصویر های میکروسکپی که قلمش به شدت کاربردیه
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
داداش سرفیستو چند خریدی؟ :))
فکر نکنم همه { کسایی که لبتاپ میخان } بتونن این همه پول لبتاپ بدن.. نه؟؟؟؟
لپتاپ های asus سری N هم فوق العاده هستند
20
تابناک عزیز من از خواننده همیشگی شما هستم دیدم تو متن نوشتی که مشکلی با اپل نداری اما واقعا انگار داری من چندین تا از محصولات اپل رو دارم همشون هم عالی هستند نمیدونم مشکل شما با اپل چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
چه ربطی داره عزیزم ؟؟؟
این مطلب فقط یه مقایسه بود حالا چون شما اپپپل داری دلیل نمیشه که بهترین محصول کره ی زمین باشه چه دوست داشته باشی یا نه بهتر از اپل هم وجود داره
very good
پاسخ ها
مسعود ع
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
مثلا خواستی یه جوری اعلام کنی که تو هم اپل داری ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام به همه
من هم مقاله را خوندم و هم نظر دوستان را. چه خوب بود دوستان مخالف به همان سبك نگارنده مقاله يعني با ذكر دلايل ملموس نظر خود را بيان ميكردند تا كلي گويي و برچسب زدن تا براي من بي طرف از كل موضوع امكان نتيجه گيري ممكن ميشد
باتشكر
به نظر می آید که جناب نگارنده اساس مقایسه ی خود را فقط قیمت در نظر گرفته اند و پعد از آن به مشخصات فنی رو آورده اند، یاد آوری می کنم که Apple تمام محصولات خود را با بازاریابی دقیق و حساب شده، برای گروه های حرفه ای در نظر گرفته که قابلیت تعمیم به عموم را هم دارند. Apple با استفاده از نقدهای شبیه نقد نگارنده ی عزیز حاشیه ی سود خود را تضمین می کند. این دقیقا همان چیزی ست که اپل می خواهد. از نظر سخت افزار و نرم افزار کمتر شرکتی هست که قابل رقابت با اپل باشد،
من بنا به شرایط کاری و اقامت در امریکا. زندگی میکنم باور کنید این عشق اپل در مهاجرین و ما جهان سومی ها وطبقه عوام و هنر پیشه ها تبلور یافته.
سلام به همه دوستان از جمله اعضای تیم تابناک
عزیزان قبل لز لینکه مثل سرخ و آبی پرچم ویندوز یا مک رو بالا ببریم بهتره بدون قرض نگاهی به سایت AVtest بندازید همونطور که می دانید این سایت گزارشهای امنیتی در مورد سیستم عامل ها و آنتی ویروس ها ارائه می ده . تو گزارش سال 2014 این سایت معتبر ، بالاترین میزان حمله و تا امن ترین سیستم مک شناخته شده ، درسته عزیزان بررسی کنید بعد داغ کنید .
با حق
خیلی هم کار خوبی میکنن که موارد همتراز رو معرفی میکنن.
هیچی لبتاپ اپل نمیشه
مگر اینکه نخای اینهمه خرج کنی
اپل یدونه س
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی