بازدید 18992

نحوه قطع یارانه پردرآمدها تصویب شد

نمایندگان مردم در خانه ملت نحوه قطع یارانه پردرآمدها را مشخص کردند.
کد خبر: ۴۸۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ 15 March 2015
نمایندگان مردم در خانه ملت نحوه قطع یارانه پردرآمدها را مشخص کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌ نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 24 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندهای لایحه بودجه 94 کل کشور اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح بند (ز) تبصره 21 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس این بند‌، نحوه قطع یارانه پردرآمدها مشخص شد که نمایندگان با 132 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند تا در انتهای بند (ز) تبصره 21 عبارت "خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بُعد خانوار و محل سکومت و میزان درآمد تعیین می‌شود" اضافه گردد.

براساس این بند اصلاحی؛ دولت موظف است یارانه پردرآمد را قطع کند و خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بُعد خانوار و محل سکومت و میزان درآمد تعیین می‌شود.

گفتنی است نمایندگان در اصلاح تبصره الحاقی 7 لایحه بودجه 94 کل کشور؛ با جایگزینی عبارت" شرکت دولتی تابعه وزارت نفت" به جای عبارت "شرکت ملی نفت" با 137 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

براساس این بند اصلاحی نیز شرکتهای دولتی سودده (به استثنای شرکت دولتی تابعه وزارت نفت) و بانکهای دولتی موظفند به ترتیب یک‌درصد (1%) و دو درصد (2%) از هزینه‌های خود را که در پیوست شماره (3) این قانون آمده  با تأکید بر هزینه‌های اداری و عمومی صرفه‌جویی کنند. درآمد حاصله پس از واریز به خزانه متناسب با وصولی از محل ردیفهای 153-530000 در اختیار وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرد تا در امور مربوط به پرداخت مطالبات فرهنگیان و ارتقای حقوق و دستمزد و امور پژوهشی و فرهنگی هزینه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۱۵
خانمم معلمه اما حتی ریالی هم خرج خانواده نمیکنه چون قانون هم از اون حمایت میکنه حالااگه بخاطر حقوق ایشون یارانه خانواده حذف بشه طلاقش میدم.
لطفآ نحوه قطع یارانه پردرآمدها را به عموم اطلاع رسانی کنید.
مجلس دارای ۲۹۰ کرسی میباشد یعنی ملت هزینه ۲۹۰ نماینده اعم ازحقوق و مزایای نمایندگان وپشتیبانی می پردازند ولی درموقع مهمترین لایحه سالانه فقط ۲۰۰ نماینده حاضر و کمتر از ۱۴۰ رای مثبت.منفی و ممتنع اخذ میشود پس ۱۵۰ رای دیگر کجا رفته است .
یارانه 132 نماینده با رای موافق هم حذف میشه؟
132 رأی موافق،5 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از از مجموع 200 نماینده ????
132+5+2=139
پس بقیه چی؟ تا 200 خیلی آدم هست

تازه خیلی بیشتر از این ها باید تو مجلس باشند
غالب کارشناسی‌ها در ایران آبکی و غیر اصولی است . مثل این مصوبه که مصداق دعا را یاد گرفتن و سوراخ دعا را گم کردن است.
با این مصوبه ، بر فرض اگر خانواده ای شش نفره ، مستاجر، دارای مریض صعب العلاج، دارای بچه دم بخت و دانشگاهی و ... باشند با 3 میلیون درآمد اینها را باید جزو پر درآمدها به حساب آورد اما خانواده دو یا سه نفره دارای خانه و... با 2 میلیون در آمد می‌شوند کم در آمد؟!! حالا آقایان فکر می‌کنند که شق القمر کرده‌اند که خانواده پر درآمد رو تعریف کرده‌اند.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
اگر تعداد اعضای خانواده مد نظر قرار نگیرد ظلم بزرگی به خانواده های پر جمعیت کردند و از طرفی تبلیغ فرزند آوری را میکنند و از طرفی خلافش را عمل میکنند.
واقعا آن نمایندگانی که نه مخالف بودند نه ممتنع و نه موافق تو مجلس چکاره اند !!!!
من فکر میکنم دولت نباید یارانه ی روستا نشینان و ساکنان شهر های کوچک را قطع کند .چون بسیاری از هزینه های گزاف را شهر های بزرگ روی دست کشور می گذارند.
خودرو های شهر های بزرگ و منازل و فروشگا ههایش باید مالیات بسیار بیشتری بپردازند
برای خود رو ها باید عوارض آلایندگی هوا در نظر گرفته شود
بعد خانوار یعنی چه .
بعد برای طول و عرض بکار برده میشود .
شاید منظور تعدد خانوار بوده است .
آیتمهائی که شناسائی را مشکل تر میکند .

چرا که بعضیها تحت سر پرستی کسی هستند .
که خود یک سر پرست هستند و شاید موفق نشده اند که مستقل شوند .

و یا تجربه کسانی که مستقل شده اند و لی کلا یارانه اشان قطع شده اقدام به این کار نمیکنند .
تابی جان هرچقدر تعداد رای دهندگان را جمع می کنم تعدادشان از 148 نفر بیشتر نمیشود در حالی که تعدادحاضرين را 200نفر اعلام کرديد.پس حتماً 52نفرشان در راگیری شرکت نکردند یا آمار شما درست نیست لطفاً توضيح دهيد
مجلس حق ندارد یارانه‌ی کسی را قطع کند.
یارانه، با هدف اجبار به رعایت الگوی مصرف بوده.
قرار بوده انرژی آزاد و به نرخ بین‌المللی باشه.
قرار بوده، پول ناشی از گرانی سوخت تا سقف الگو، با نام یارنه‌ی نقدی به هر فرد داده بشه.
قرار بوده اگه کسی اضافی خرج کرد، آزاد و از جیبش خرج کنه!
الآن انرژی بین‌المللی یک‌سوم و کمتر شده، سوخت داخلی هم باید ارزون‌تر بشه.
وقتی دلار ۳ برابر شد، یارانه هم باید با نرخ دلار اصلاح می‌شد.
این‌ها مال دو قرن پیش نیست.
مال همین چندساله است.
فراموشکاریم؟
یا...
نماینده بگم، چی بگم !با ماهی 40000000 تومان برای 45000 مردم برنامه میریزه !
به جای قطع این منت بزرگ 40 هزار تومانی دست دزدهای معلوم الحال مجهول از نظر ملت را قطع کنید میترسم موقع این تصمیم تاریخی کسی بهشون چای نداده باشه بنده خداها خیلی خسته میشن میفهمین خسته...
سلام
آقایان بزرگوار در مجلس شناسایی افراد با در آمدهای نجومی نیاز به بررسی همه جانبه دارد مثلا حساب بانکی افرادی هستند بیکار با پولهای بادآورده در بانکها که حقوقی ندارند ولی سود بانکی شان سر به فلک می زتد ولی متاسفانه نزدیکترین و راحت ترین شناسایی برای دولت کارمندان خودش می باشد که راحت حقوقشان مشخص است ولی نمی دانند که با چه مشقتی زندگی می کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی