بازدید 7617

هزینه روزانه جنگ علیه داعش برای عراق

نماینده ائتلاف دولت قانون هزینه روزانه جنگ علیه داعش در عراق را حدود 5 تا 10 میلیون دلار برآورد کرد و گفت: دولت 38 درصد بودجه هزینه‌های جنگی را به این مساله اختصاص داده است.
کد خبر: ۴۸۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰ 11 March 2015
نماینده ائتلاف دولت قانون هزینه روزانه جنگ علیه داعش در عراق را حدود 5 تا 10 میلیون دلار برآورد کرد و گفت: دولت 38 درصد بودجه هزینه‌های جنگی را به این مساله اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز عراق، عبدالهادی السعداوی، نماینده ائتلاف دولت قانون با اشاره به اینکه بخشی از بودجه کشور هم اکنون به تامین هزینه‌های جنگ فعلی با داعش اختصاص می‌یابد، گفت: هزینه روزانه نبرد با گروه تروریستی داعش در حدود 5 تا 10 میلیون دلار است که برخی روزها بیشتر هم می‌شود.

السعداوی در ادامه گفت: این هزینه‌ها بودجه دولت را به شدت دچار مشکل کرده و بر بودجه دولت فدرال تاثیر منفی گذاشته است و دولت را مجبور به اجرای وضعیت ریاضتی در مورد برخی از پروژه‌های خدماتی کرده است. دولت 38 درصد بودجه کل وزارت امنیت و بودجه خرید اسلحه را به جنگ داعش اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این هزینه‌ها در کنار ادامه کاهش قیمت نفت به بودجه کشور فشار زیادی وارد کرده است و این هزینه‌ها در کنار ادامه کاهش قیمت نفت به بودجه کشور فشار زیادی وارد کرده و این هزینه‌های سنگین برای اولین بار است که در عراق برای پشتیبانی از عملیات نظامی اختصاص می‌یابد ولی این مساله بر بودجه‌های اختصاص یافته به استان‌ها تاثیری نخواهد گذاشت.

السعداوی تاکید کرد: دولت امیدوار است قیمت نفت طی چهار ماه آینده افزایش یابد تا هزینه‌های کشور را تامین کند.

گفتنی است عراق از سال 2003 وارد جنگ سختی علیه گروه‌های تروریستی شده که پس از حوادث 10 ژوئن 2014 به اوج خود رسیده و الان این جنگ به دلیل گسترش نفوذ داعش در عراق و تصرف مناطق متعدد مساله‌ای حیاتی برای عراق است و عراق در این جنگ برای نابودی تروریسم به منابع مالی زیادی نیاز دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی