بازدید 10978

شرق تکریت آزاد شد

یازدهمین روز عملیات آزادی صلاح‌الدین در حالی آغاز شد که منابع امنیتی پیش‌بینی می‌کنند به رغم بمب‌گذاری‌های داعش و رعایت اصل حفظ جان اهالی بی‌گناه تکریت، امروز این شهر کاملا آزاد شود.
کد خبر: ۴۸۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹ 11 March 2015
یازدهمین روز عملیات آزادی صلاح‌الدین در حالی آغاز شد که منابع امنیتی پیش‌بینی می‌کنند به رغم بمب‌گذاری‌های داعش و رعایت اصل حفظ جان اهالی بی‌گناه تکریت، امروز این شهر کاملا آزاد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، یازدهمین روز عملیات آزادسازی استان «صلاح‌الدین» عراق در حالی آغاز شد که نیروهای امنیتی، ارتش و نیروهای داوطلب و عشائر پیشروی زیادی در مرکز این استان یعنی «تکریت» داشته‌اند.

منابع امنیتی اعلام می‌کنند که به احتمال زیاد تا چند ساعت دیگر پرچم تکریت برفراز ساختمان استانداری که هنوز در دست داعش است، برافراشته خواهد شد.

جدیدترین تحولات امنیتی و عملیاتی امروز صلاح‌الدین در ذیل به روز می‌شود.

سلیم الجبوری: داعش بیش از یک میلیون نفر گروگان دارد

«سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق با اشاره به پیروزی‌های نیروهای ارتش و داوطلب و عشائر در عملیات صلاح‌الدین، گفت که بیش از یک میلیون نفر از سوی داعش به گروگان گرفته‌ شده‌اند و آزادی این گروگانها مهمترین چالش و دغدغه نیروهای مسلح عراقی است.

وی طی کنفرانسی در سلیمانیه عراق گفت: یگان‌های نظامی عراق پس از آنکه پیروزی‌های بزرگی در صلاح‌الدین رقم زدند، اکنون با یک چالش بزرگ مواجهند و آن آزادی بیش از یک میلیون گروگان در دست داعش است که در موصل، برخی مناطق صلاح‌الدین و الانبار به اسارت گرفته شده‌اند.

الجبوری افزود: برخی از شهروندان از جمله زن و کودک در میان این گروگانها هستند و ما نگرانیم که تفکرات داعشی‌ها بر این افراد اثر بگذارد و آنها نیز در آینده جذب این گروه تروریستی شوند.

وی تاکید کرد که داعش در موصل، خروج مردم از شهر را ممنوع کرده تا در صورت نیاز از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

ورود نیروهای مسلح عراقی به خیابان «الاربعین» و آزادی منطقه «الهیاکل»

یک منبع در پلیس عراق از ورود نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی به خیابان الاربعین در مرکز شهر تکریت خبر داد.

بر اساس این گزارش، منطقه «الهیاکل» در شمال تکریت کاملا آزاد شد.

ادامه فرار دسته‌جمعی سرکرده‌ها داعش

سرتیپ ستاد «عبدالوهاب الساعدی» فرماندهی عملیات صلاح‌الدین با اعلام اینکه تا ساعاتی دیگر تکریت آزاد خواهد شد گفت: نیروهای ما از چند محور وارد تکریت شده‌اند و مناطق زیادی را تاکنون در شمال این شهر آزاد کرده‌اند. شرق تکریت نیز کاملا آزاد شده است و تا چند ساعت دیگر نیروهای ما از تمامی محورها به قلب تکریت خواهند رسید تا آزادی کامل آن را اعلام کنند.

وی افزود: تمامی راه‌های امدادرسانی به داعش بسته شده و تکفیری‌ها در حال فرار دسته‌جمعی از شهر هستند.

اخبار ضد و نقیض از شهادت برخی فرماندهان نیروهای داوطلب

برخی منابع رسانه‌ای، امروز از شهادت روز گذشته 2 تن از رهبران نیروهای داوطلب مبارزه با داعش در تکریت خبر دادند. گفته می‌شود که در عملیات تکریت،«طارق الربیعی» از فرماندهان میدانی سازمان بدر عراق و «نور علی الیاسری» از فرماندهان برجسته «سرایا الخراسانی» به شهادت رسیده‌اند اما هنوز طرفهای رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند.

شرق تکریت کاملا آزاد شد

عشائر استان صلاح‌الدین از آزادی کامل شرق تکریت به دست نیروهای ارتش و داوطلب مردمی و عشائر خبر دادند.

تکریت تا چند ساعت دیگر آزاد می‌شود

یک منبع آگاه در شورای استاندای صلاح‌الدین گفت: تا چند ساعت دیگر تکریت، مرکز استان صلاح‌الدین آزاد خواهد شد.

وی افزود که نیروهای ارتش و داوطلب از روز گذشته (سه شنبه) وارد تکریت شده‌اند و تاکنون محله‌های بزرگ و متعددی را آزاد کرده‌اند.

این منبع درباره برنامه‌های پس از آزادی تکریت افزود: قرار است 4 هزار نیروی داوطلب زمام امور در تکریت را پس از آزادی کامل به دست گیرند و مانع بازگشت تروریست‌ها یا قدرت‌گیری آنها شوند.

آزادی ساختمان استانداری تا عصر امروز


«کاظم الرکابی» مسئول اطلاع‌رسانی جنگی تیپ «المنتظر» یکی از زیرمجموعه‌های نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) در تکریت گفت: حمله به تکریت از 3 محور انجام شده و انتظار می‌رود که پرچم عراق، تا عصر امروز بر فراز ساختمان استانداری صلاح‌الدین برافراشته شود.

بمب‌گذاری‌ها و جلوگیری از قربانی شدن اهالی عامل پیشروی کند در تکریت

وی در گفت‌وگو با رادیو «المربد» اظهار داشت: اوضاع انسانی در تکریت مانع پیشروی سریع در این شهر می‌شود زیرا شدت عمل در این نبرد می‌تواند به قربانی شدن افراد بی‌گناه منجر شود.

الرکابی با تایید اینکه عملیات در تکریت به کندی انجام می‌شود، گفت که از عصر دیروز (سه‌شنبه) این عملیات با کندی پیش می‌رود زیرا داعش در محله‌ها و مناطق کلیدی در تکریت، مین‌گذاری کرده است و خنثی کردن این بمب‌ها زمانبر است.

این مقام نیروهای داوطلب مردمی مبارزه با داعش، آزادی بیمارستان تکریت و منطقه «الزهور» را در روز گذشته تایید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار