بازدید 3535

سازمان محیط زیست اقتدار لازم را ندارد

کد خبر: ۴۸۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹ 07 March 2015
مدیر دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت : در شرایطی که در بحرانی‌ترین وضعیت ممکن در حوزه محیط زیست به سر می‌بریم، 140 نفر از نمایندگان پیشنهاد ادغام سازمان حفاظت محیط زیست را با سازمان جنگل‌ها،‌مراتع و آبخیزداری را داده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمد درویش در مراسم دومین روز از هفته منابع طبیعی با نام «منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه‌ها» بیان کرد: چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در گرگان دیدم و ایشان به من گفت به خانم ابتکار بگویید اگر اجازه ساخت جاده ابر را بدهد، به ازای هر درختی که قطع می‌شود، ما 100 درخت خواهیم کاشت. این در حالی است که هفته گذشته از سوی یکی از نمایندگان مجلس تالاب میقان به صورت رسمی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای اضافه شدن به سیاهه تالاب‌های جهان در کنوانسیون رامسر پیشنهاد شد.

وی با بیان این‌که باید نمایندگان دوستدار محیط زیست در مجس بیشتر شود، ادامه داد: در شرایطی که در بحرانی‌ترین وضعیت ممکن در حوزه محیط زیست به سر می‌بریم، 140 نفر از نمایندگان پیشنهاد ادغام سازمان حفاظت محیط زیست را با سازمان جنگل‌ها،‌مراتع و آبخیزداری را داده‌اند و این به معنی تنزل سازمان حفاظت محیط زیست از معاونت ریاست جمهوری به معاونت وزیر است و این نشان می‌دهد که ما نتوانستیم به درستی اهمیت وضعیت محیط زیست را شرح دهیم.

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه براساس گزارش از رسوب‌برداری دریاچه ارومیه، در وضعیتی بی سابقه در 12 تا 25 هزار سال گذشته هستیم، گفت: مهم‌ترین سرشاخه سفیدرود با مشکل مواجه شده است. 18 میلیون بلوط را از دست داده‌ایم و 25 استان کشورمان درگیر گردو غبار هستند. این تنها بخشی از مشکلات زیست‌محیطی در کشور ماست و در این وضعیت باید همگی برای این مشکل دست به دست هم دهیم.

درویش در ادامه با اشاره به وضعیت فریدون‌شهر اظهار کرد: ما در ایران شهری داریم که طی 400 سال گذشته هیچ قتلی در آن اتفاق نیفتاده است. با وجود 6 قوم مختلف ایرانی در آن شهر، بیشترین امنیت و بیشترین گردش اقتصادی را داریم، چراکه در این شهر طبیعت به مردم لبخند می‌زند. در جامعه‌ای که شاخص امنیت اجتماعی بالا باشد، ریسک سرمایه‌گذاری پایین می‌آید و این شهر به توسعه پایدار دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به طرح موضوع ایران‌رود از سوی مجلس عنوان کرد: بدون ارزیابی زیست‌ محیطی طرح احداث کانال اتصال دریای خزر به خلیج فارس پیشنهاد می‌شود. چطور مجلس پیشنهادی می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، برای آن ارزیابی زیست‌محیطی انجام نداده است.

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سد خرسان 3 عنوان کرد: هنوز این سد مجوز ارزیابی زیست‌محیطی ندارد، اما طی اجرای آن 1400 درخت قطع شده، ده‌ها جاده احداث شده است و کارشناس محیط زیست تهدید می‌شود، این نشان‌دهنده این است که سازمان حفاظت محیط زیست اقتدار کامل ندارد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین‌نژاد استاد دانشگاه نیز با تاکید بر اینکه ابزار دفاع از منابع طبیعی ادبیات عاطفی است، گفت: آموزش راز آرامش است و در زمانی که ما مدافع آموزش نباشیم، صاحبان اصلی طبیعت نمی‌توانند از آن محافظت کنند.

وی با اشاره به موفقیت طرح همیار پلیس در نیروی انتظامی گفت: به جای آموزش بزرگسالان باید به کودکان آموزش دهیم، چراکه دو چیز برای انسان دشوار است، اولی ساختن عادت خوب و دومی شکستن عادت‌های بد است.

حسین‌نژاد در پایان تصریح کرد: بی‌تفاوتی، مرگ تغییر است و امیدواریم هر یک از ما در نقش استاد دانشگاه، NGO و مسوول دچار بی‌تفاوتی نشویم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار