بازدید 9391

صالحی: بن بست های فنی در مذاکرات رفع شد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی از رفع بن بست های فنی در مذاکرات هسته ای اخیر میان ایران و گروه 1+5 خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲ 07 March 2015
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی از رفع بن بست های فنی در مذاکرات هسته ای اخیر میان ایران و گروه 1+5 خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی با تبیین روند دو دور مذاکره فنی در ژنو و مونتروی سوییس افزود: ما در مذاکرات فنی با نوعی بن بست مواجه بودیم و تشخیص مقامات بالاتر نظام بر این بود که بنده شخصا در مذاکرات حضور یابم و در جزییات مسایل نیز با بالاترین مقام طرف مقابل که وزیر انرژی امریکاست وارد گفت و گو شوم.

وی افزود: خوشبختانه این دو جلسه ، مذاکرات بسیار مثمر بود و قدم های خوبی برداشتیم.

**گفت و گو درباره رآکتور اراک، تحقیق و توسعه، فردو و برخی مسایل دیگر

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نمی تواند جزییات این مذاکرات را بیان کند، اضافه کرد: در این مذاکرات درباره غنی سازی رآکتور تحقیقاتی اراک، موضوع تحقیق و توسعه، موضوع فردو و برخی مسائل کوچک تر گفت و گو کردیم.

صالحی اظهارداشت: در موضوعات مربوط به غنی سازی و رآکتور اراک قدم های بسیار خوبی برداشتیم و توانستیم دغدغه ها و نگرانی های ساختگی آنان را با پیشنهاد فنی که ارایه کردیم برطرف کنیم و از منافع ملی و اصل صنعت هسته ای نیز به عنوان دستاورد عظیم سازمان انرژی اتمی و عزیزانی که در این سازمان کار می کنند دفاع کردیم.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما مصاحبه می کرد، افزود: در مجموع این مذاکرات متوازن بود و به اعتبار اینکه هم سابقه فعالیت داشتم و هم در زمینه علمی و فنی آشنایی دارم حضورم خیلی کمک کرد و می توان گفت در این دو جلسه بن بست های فنی برطرف شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست