بازدید 103913
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

دو خبر بد انتخاباتی احمدی‌نژاد برای روحانی/ شریعتمداری لقب هاشمی را از وی گرفت/ کمک به فاسق ایرانی بهتر از کافر خارجی/ اقدام مشکوک هسته ای بانک مرکزی/ من یک آقازاده شفافم!

رصد‌خانه «تابناک»، ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند‌ «گزینه‌های جدید برای ریاست خبرگان»، «مسئولان وظیفه دارند مردم را به بهشت ببرند حتی با زور»، «خودرو جدید هفتمین ثروتمند ایرانی»، «دولت هیچ گاه ادعا نکرده که قیمت‌ها را کاهش داده است!»، «گاف نتانیاهو در سخنرانی کنگره» و... اخبار رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۸۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶ 05 March 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


روایت رحیم‌پور ازغدی از چرایی نالیدن امام از حوزه‌ها

حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش اسلام امریکایی و راه‌های مقابله با آن، در جمع طلاب، روحانیون، ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مشهد مقدس، گفته: در عمل دو خط و دو تیپ آخوند در میان حوزه وجود داشته و دارد. اینکه امام از حوزه قم و نجف می‌نالید و می‌گفت خون دلی که پدر پیرتان از این‌ها خورد، از دست شاه و ساواک نخورد به همین جهت است.

وی به تفاوت تفکر شیعه علوی با تشیع انگلیسی اشاره کرد و گفت: دو تیپ آخوند و هیئتی و مداح داریم. بعضی معمولاً کنار سفره‌های چرب می‌نشیند و سفره ای به نام مذهب و اهل بیت پهن می‌کند و از طریق آن کاسبی می‌کند. این افراد مدام دنبال دفتر و دستک و تشریفات خود هستند و از وظیفه اصلی خود که شناخت درست دین است جا مانده‌اند. امام در همان اوایل انقلاب هشدار دادند که تشریفات در حوزه‌ها در حال افزایش است و این مسائل به بنیه فقهی شیعه صدمه می زند.

رحیم‌پور با اشاره به ویژگی‌های شیعه انگلیسی، خاطرنشان کرد: تشیع انگلیسی فقط زیر کولر و کنار بخاری از اهل بیت صحبت می‌کند و فقط هم حرف می زند. این افراد نه اهل فداکاری و زهد هستند نه اهل جهاد و یاری فقرا. مذهبشان فقط در حد سینه زنی و زیارت و قمه زنی است. چند مستحب درجه ۴ را می‌گیرند و واجبات درجه یک را کنار می‌گذارند. یک مذهب مفت خوری کامل که باید مراقب آن باشیم.


آگهی‌های شهرداری در روزنامه عضو شورای شهر

روزنامه همدلی به مدیر مسئولی ولی الله شجاع پوریان عضو شورای شهر تهران چند روزی است که خود را وارد خانواده مطبوعات کشور کرده است. این روزنامه که به طبع مدیر مسئول خود با مشی اصلاح طلب چاپ خود را آغاز کرده است بنا دارد تا اردوگاه رسانه ای اصلاح طلبان را تقویت کند.

نکته جالب اعطای آگهی تبلیغاتی به این روزنامه است. این آگهی با قطع بزرگ در صفحه اول این روزنامه که بیش از 5 شماره از چاپ آن نمی گذرد منتشر شده است. اخذ چنین آگهی های از شهرداری تهران معمولا به سادگی امکان پذیر نیست .

‏‏

ادعاهای یک نماینده علیه وزیر نفت

سید شکرخدا موسوی نماینده اهواز گفته: زنگنه وزارت نفت را به یک وزارت کاملا وابسته به بیگانگان تبدیل کرده است آن هم درست در زمانیکه از طرف مقام معظم رهبری این همه بر سر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید می شود عملا در وزرات نفت هیچ بوی از اقتصاد مقاومتی به مشام نمی رسد. به گفته وی در حفاری شمال و جنوب 22 دکل دریایی حفاری داریم در حالیکه در حفاری در دنیا جزو 5 کشور دنیا هستیم اما متاسفانه طی چندماهه گذشته به دلیل نفوذ مدیرانی که گرین کارت انگلیسی دارند و متهم به داشتن تابعیت دوگانه هستند 16 دکل را به شرکت های چینی و هندی واگذار کردند.

وی افزوده: با این واگذاری عملا 2-3 هزار نفر را بیکار کرده اند همین الان شرکت های "سحر یک" و "سحر دو" که از افتخارات حفاری ما در دریا هستند بیکار می باشند و به اینها در دریا کار نمی دهند.


دو خبر بد انتخاباتی احمدی‌نژاد برای روحانی

بنا بر نظرسنجی جدید آی‌پُز که به دلیل دقت پیش‌بینی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 92 مشهور است، اگر قرار باشد مردم یک نفر را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ پیشنهاد دهند، از آقایان حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد بیشتر از دیگران نام می‌برند.

از پاسخگویان پرسیده شده بود که اگر قرار باشد یک نفر را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ پیشنهاد دهید، آن شخص چه کسی است؟ از میان کسانی که در پاسخ به این پرسش به نام شخص معینی اشاره کرده‌اند، آقای روحانی ۲۷ درصد و آقای احمدی‌نژاد ۲۱ درصد از پاسخ‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

آی‌پُز همچنین در این نظرسنجی و طی یک پرسش جداگانه از پاسخ گویان می‌پرسد که اگر بنا به فرض اکنون سال ۱۳۹۶ باشد و آقایان روحانی و احمدی‌نژاد نامزد انتخابات ریاست جمهوری باشند، در این صورت به کدام یک از این دو نفر رای خواهید داد؟

مطابق یافته‌های این نظرسنجی، ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان آقای روحانی را انتخاب می‌کنند، ۲۴ درصد می‌گویند که به آقای احمدی‌نژاد رای می‌دهند، ۲۵ درصد هنوز تصمیم نگرفته‌اند، چون اعتقاد دارند اکنون زود است که در مورد انتخابات سال ۱۳۹۶ تصمیم گیری کنند و ۲۳ درصد هم «گزینه‌های دیگر» را ترجیح می‌دهند. گزینه‌های دیگر در این پرسش، شامل مواردی چون «در انتخابات شرکت نمی‌کنم»، «به هیچ یک از این دو رای نمی‌دهم»، «به این موضوع علاقه ندارم» و ... است.

از نظر آماری بین سن پاسخ دهندگان و نسبت آرای آقای احمدی‌نژاد و روحانی، رابطه معنی داری وجود ندارد. با این حال مقایسه گروه‌‌‌های سنی نشان می‌دهد که افراد بالای ۴۵ سال با نسبت بیشتری از افراد پایین‌تر از ۴۵ سال به آقای روحانی رای می‌دهند تا به آقای احمدی‌نژاد.

همچنین در نتیجه نظرسنجی دیگر آی‌پز آمده: میانگین نمره‌ای که ایرانی‌ها به کارنامه محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری‌اش (بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲) می‌دهند ۱۳/۷ از ۲۰ است. این عدد تنها ۰/۲ کمتر از نمره‌ای است که ایرانی‌ها در بهمن ماه به عملکرد آقای روحانی در دوران یک سال و نیمه ریاست‌جمهوری وی می‌هند.


گزینه‌های جدید برای ریاست خبرگان

گمانه‌زنی در باره نامزدهای احتمالی ریاست بر مجلس خبرگان رهبری همچنان ادامه دارد. بعد از طرح گزینه‌هایی همچون آیات هاشمی رفسنجانی، هاشمی شاهرودی، مصباح یزدی و محمد یزدی، نام‌های جدیدی نیز مطرح شده است. آیت‌الله موحدی کرمانی از احتمال نامزدی آیت‌الله جنتی خبر داده است. گزینه احتمالی دیگر، آیت‌الله محمد مومن است.

هفته نامه شما، نشریه حزب موتلفه اخیرا در خبری کوتاه نوشت بین گروهی از اصولگرایان درباره ریاست این عضو مجلس خبرگان رهبری اجماع وجود دارد. ایشان از سال 62 تاکنون در شورای نگهبان حضور دارد. شخصیت فقهی شناخته شده ای دارد، از جمله طراحان سوال امتحان مجلس خبرگان است.


شریعتمداری عنوان هاشمی را از وی گرفت!

روزنامه کیهان در بخشی از سرمقاله امروز خود نوشته: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز با رفسنجانی دهه‌های اول انقلاب تفاوت فراوانی دارد. ایشان دیگر به عنوان یکی از استوانه‌های نظام شناخته نمی‌شود، بلکه جایگاه پیشین خود را - به هر علت! - از دست داده است و از سکوی بلند «شخصیت سیاست‌ساز و استوانه نظام» به «عضویت یک گروه سیاسی» تنزل یافته است.


اقدام تامل برانگیز و بی‌موقع روی اسکناس‌ها

در اوج مذاکرات هسته‌ای، مسئولان بانک مرکزی در حالی از تغییر طرح اسکناس‌های پنجاه هزار ریالی و حذف نماد انرژی هسته‌ای از روی آن خبر داده‌اند که قرار دادن این تصمیم در کنار تصمیم دیگری در باره حذف نماد علامت ماهواره امید از روی اسکناس‌های پنج‌هزار ریالی باعث گمانه‌های منفی در باره این تصمیم‌ها شده است.


سال ٩٣ اسیدی‌ترین سال کشور بود؟

قربانیان اسیدپاشی سال‌هاست در صف رسیدگی پرونده‌هایشان در دادگاه ایستاده‌اند تا شاید مجازات متهمان ذره‌ای از زخم‌های چندین و چند ساله‌شان را التیام بخشد. صبح روز سه‌شنبه که اولین متهم اسیدپاشی بعد از ٥٦‌سال از تصویب قانون قصاص در این نوع جنایت‌ها مجازات شد واکنش‌ها متفاوت بود. اجرای این حکم حالا خیلی از قربانیان را مصمم‌تر کرده تا پای حق قصاص در پرونده‌شان بایستند. همین امسال بود که کابوس اسیدی بارها زندگی تک‌تک‌مان را پُر کرد. کابوسی که در اطرافمان قربانیانی واقعی داشت. شاید ‌سال ٩٣ اسیدی‌ترین ‌سال باشد، یک قربانی در دهدشت، ٤ قربانی در اصفهان، ٢ قربانی در تهران و در مجموع ٧ قربانی. اینها تنها قربانیانی هستند که خبرشان رسانه‌ای شد و آمار دقیقی از اسیدپاشی‌های احتمالی در گوشه و کنار کشور در دست نیست. روند افزایش جنایت اسیدپاشی به هر عاملی که بستگی داشته باشد مهم نیست، در این پرونده‌ها سرنوشت مهم‌تر از سرگذشت است


مسئولان وظیفه دارند مردم را به بهشت ببرند حتی با زور

آیت‌الله محمد‌علی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در اجلاس سراسری جبهه پیروان که صبح امروز (پنجشنبه)‌در مؤسسه شهدای مؤتلفه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت‌زهرا (س) اظهار داشت: نقش نخبگان در حفظ انقلاب اسلامی قابل توجه است و ما باید همواره به هشدار‌های رهبر معظم انقلاب توجه کنیم و یکی از بحث‌های مهمی که ایشان مطرح کرده‌اند لزوم توجه به شبیخون فرهنگی است و مسئولان ما باید در این زمینه بیدار باشند. آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: فرهنگ چیزی نیست که یک مسئول بگوید ما وظیفه نداریم مردم را به زور به بهشت ببریم، چرا شما وظیفه دارید و باید جلوی ورود به جهنم را بگیرید و درهای بهشت را باز و راه‌های جهنم را با قدرت مسدود کنید


بازداشت یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه

یک عضو شورای 15 نفره کلان شهر کرمانشاه بازداشت شد. چندی پیش نیز خبر بازداشت یک عضو شورای شهر کرمانشاه منتشر شده بود.این در حالی است که گزارش ها حاکی از برخورد قاطع مراجع قانونی با متخلفان است.


نامه حضرتی به برادر حسین

الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد پس از تجمع دیروز در مقابل روزنامه اعتماد به دلیل توهین به ساحت مقدس امام حسین (ع) نامه‌ای به دکتر حسین الله‌کرم از افراد شرکت‌کننده در این تجمع نوشته است؛ در بخشی از این نامه آمده است «برادر حسین؛ روزنامه‌ای مصاحبه‌ای کرده و می‌توان گفت حداکثر در چیدمان مطالب بدسلیقگی صورت گرفته و باعث شایبه‌ای برای عده‌ای از علاقه‌مندان و عاشقان امام حسین (ع) شده است. بلافاصله فردای آن روز آقای اصغرزاده به عنوان مصاحبه‌شونده توضیحات مبسوطی برای رفع بروز شایبه ارائه داده است. سردبیر روزنامه همان روز به عنوان پاسداشت یادواره شهیدان اسفندماه (شهید باکری و بقیه سرداران) خیلی واضح و روشن در جهت رفع این شبهه مطالب روشن و شفافی را اعلام کرده و فردای آن روز خود من به عنوان مدیرمسوول یادداشت مفصلی نوشتم و توضیحات روشن و شفافی دادم و در نهایت هم یادآور شدم اگر شایبه‌ای از این مصاحبه و نگرانی برای قوانین ایجاد شده عذرخواهی می‌کنم.»

الیاس حضرتی سپس دعوت مناظره دکتر حسین الله‌کرم را رد کرد و دلیل خود را این‌گونه ابراز نمود که «فکر می‌کنم در دفاع از اهل بیت، با هم، هم‌عقیده‌ایم و اختلافی نداریم پس شاید مناظره‌ای لازم نباشد. ولی هر وقت اراده کردید تریبون روزنامه در اختیار شماست و برای انتشار هر مطلبی و موضوعی می‌توانید از این تریبون استفاده کنید. روزنامه اعتماد نه طرفدار لاییک‌ها است و نه طرفدار سکولارها. روزنامه اعتماد طرفدار اندیشه‌های امام و راه امام با گرایشی اصلاح‌طلبانه و اصولگرایانه است. امیدوارم که درباره این قضایا اگر شایبه‌ای هم در ذهن شما ایجاد شده بود، با عذرخواهی مدیرمسوول و یادداشت‌های مختلفی که نوشته‌ایم از ذهنتان خارج شود


کمپین عجیب برای همدردی با غبارزدگی خوزستان

کمپین اینترنتی "با یک عکس با مردم محصور در خاک جنوب همدردی کنید" آغاز به کار کرد. در این کمپین از فعالان اینترنتی درخواست شده با "گذاشتن یک عکس از غبارزدگی شهرهای خوزستان روی صفحه موبایل یا تبلت با مردم این شهرها همدردی کنند.


این کتاب‌ها باید جمع آوری و خمیر شود

در محفل شعرخوانی شعر فجر با بیان اینکه شاعران باید خطوط قرمز شعر آیینی را بشناسند، گفته شد کتاب‌های شعر آیینی بسیاری منتشر شده که باید توقیف، جمع‌آوری و خمیر شود؛ کتاب‌هایی که امروز حربه‌ای شده است در دست وهابیت. محفل شعرخوانی قم با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیل امینی، دبیر علمی، جمعی از شاعران، مداحان و همچنین علاقه‌مندان شعر آیینی در قم برگزار شد.

محمدعلی مجاهدی، شاعر آیینی پیشکسوت با انتقاد از انتشار کتاب‌های شعر آیینی که در توصیف اهل بیت (ع) به اغراق روی آورده‌اند، ادامه داد: در پنج - شش سال اخیر مجموعه شعرهای والایی از ارشاد مجوز گرفته و منتشر شده و کتاب‌های شعر آیینی بسیار دیگری هم منتشر شده که باید توقیف، جمع‌آوری و خمیر شود؛ کتاب‌هایی که امروز حربه‌ای شده است در دست وهابیت.


ارتش ضد داعش کارگردان آمریکایی با حامی مالی ایرانی‌الاصل

یک روزنامه‌نگار و کارگردان آمریکایی، مسیحیان عراق را برای مقابله با تروریست‌های داعش آموزش می‌دهد. او در جنگ داخلی لیبی هم بوده است. از یک ایرانی نیز به عنوان حامی مالی این "ارتش" بحث‌برانگیز نام برده شده است.

متیو فن‌دایک، شهروند ۳۵ ساله آمریکایی، در لیبی و سوریه در کنار مخالفان دولت جنگیده است. او که خود را "انقلابی" می‌خواند، در عراق دست به اقدامی بحث‌برانگیز زده است: آموزش نظامی داوطلبان مسیحی برای مقابله با شبه نظامیان "دولت اسلامی" (داعش). فن‌دایک در توییتی به تاریخ ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) نوشته است: «دلیل این‌که در دو ماه اخیر زیاد در توییتر نبودم: در عراق به تشکیل ارتشی مسیحی برای مبارزه با دولت اسلامی کمک می‌کنم

در صفحه شخصی فن‌دایک در توییتر که بیش از ۴۴ هزار کاربر مطالب آن را دنبال می‌کنند، تصاویری از فعالیت‌های نظامی او منتشر شده است. فن‌دایک پیش از این به عنوان کارگردان، روزنامه‌نگار و البته چریک ظاهر شده بود. فیلم "Point and Shoot" (هدف بگیر و شلیک کن) او در جشنواره فیلم "ترایبکا" نیویورک در سال ۲۰۱۴ جایزه بهترین مستند را دریافت کرد. سفر سه ماهه فن‌دایک با موتورسیکلت به لیبی همزمان با جنگ داخلی این کشور، موضوع این مستند است. به نظر او این سفر یک "دوره آموزشی فشرده برای مرد شدن" بوده است.

بسته پنج‌شنبه چهاردهم اسفند.

از قرار معلوم مسیحیان خارج از عراق، به‌ویژه مسیحیان آمریکا، پشتیبان مالی طرح فن‌دایک هستند. گفته می‌شود در قالب کارزاری موسوم به "Restore Ninive Now" (نینوا را فورا بازگردانید) از دسامبر ۲۰۱۴ بیش از ۲۵۰ هزار دلار جمع‌آوری شده است. "در میان حامیان مالی این "ارتش" شخصی به نام جوزف بابا هم به چشم می‌خورد. او عضوی از انجمن آشوریان آمریکا و یک فروشنده خودرو ایرانی‌الاصل معرفی شده است. بابا که از قرار معلوم اهل تهران بوده، نزدیک به ۱۰ هزار دلار به کارزار نظامی مقابله با داعش کمک کرده؛ هر چند نگران "غیر قانونی بودن" اقدام خود است.

آموزش نظامی یک گروه در خاک کشوری دیگر موضوعی به شدت بحث‌برانگیز است. از نظر وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، ارائه‌ خدمات دفاعی از جمله آموزش نظامی، به دریافت مجوز نیاز دارد. فن‌دایک موضع دولت آمریکا در مورد آموزش نیروهای نظامی را مانعی برای فعالیت خود نمی‌داند. او همچنین معتقد است منع قانونی برای فعالیتش در عراق وجود ندارد: «ما از نظر حقوقی به عنوان یک شرکت ثبت شده‌ایم

حضور فن‌دایک در رأس تشکیلات آموزشی ضد داعش هم به بحث‌ها بیشتر دامن زده است. پایگاه اینترنتی کارزار "Restore Ninive Now" هفته گذشته (۲۵ فوریه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قرارداد کارگردان جوان آمریکایی برای آموزش نیروهای ضد داعش لغو شده است. این پایگاه اینترنتی، فن‌دایک را متهم کرد از این کارزار برای تبلیغ به نفع خود سوءاستفاده کرده است.


خودرو جدید هفتمین ثروتمند ایرانی را ببینید

این مرد هیونداسوار به عنوان هفتمین ثروتمند ایران شهرت یافته است. اسدالله عسگراولادی چندی پیش در گفتگویی اعلام کرده بود از او ٥ یا ٦ نفر ثروتمندتر نیز هستند. اسدالله عسگراولادی، سال 89 در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفته بود:«اگر هیات‌رییسه اجازه بدهد این تاجر خرد یکجا چک خرید نمایشگاه بین المللی تهران را می‌کشم... !» عسگراولادی پیش‌تر، بنزسوار بود.



ماجرای زندانی شدن انتظامی در 28 مرداد در زندان قصر

در بخشی از گزارش اعتماد درباره زندانی‌های شهیری که در زندان قصر حصر شده‌اند، به عزت الله انتظامی اشاره شده و در این باره گزارش داده شده است، در جريان دستگيري‌هاي فرمانداري نظامي تهران پس از كودتاي ٢٨ مرداد، عزت‌الله انتظامي را نيز در خيابان دستگير و پس از چند روزي كه در توقيفگاه اصلي تهران بازداشت بوده به دليل كمبود جا به زندان قصر منتقل مي‌كنند.

انتظامي كه با تعدادي ديگر از هنرمندان و برخي كاركنان راديو همراه بود پس از انتقال به زندان قصر به ‌بندي منتقل مي‌شود كه احمد شاملو نيز يكي از زندانيان آن بند بوده. خودش تعريف مي‌كند: در اين بند تعدادي قاتل و سارق نيز حضور داشتند. چند ماه بعد زماني كه به دليل نداشتن وابستگي به گروه‌هاي چپ و با دادن تعهد از زندان آزاد مي‌شود، نقش نامه‌رسان را براي شاملو و تعدادي ديگر از همبندان ايفا مي‌كند.

انتظامي در مجموع نزديك به پنج ماه در زندان قصر مي‌ماند و به ياد دارد كه ملاقات‌هاي آن زمان مثل الان نبود كه خيلي شيك با يك تلفن بتواني صحبت كني. همه داد مي‌زدند. به قدري همهمه بود كه كسي حرف‌هاي طرف مقابلش را متوجه نمي‌شد. شرايط خيلي بد بود ولي با واسطه افسري كه دوست آقاي (محمد علي) جعفري (يكي از همبندي ها) بود يكسري مزايا دريافت مي‌كرديم. براي مثال او براي من، آقاي جعفري و شاملو ملاقات خصوصي با خانواده‌هاي‌مان ترتيب مي‌داد.


تروریستی که جاسوس ام ای 5 و6 شد!

ایمن دین یکی از بنیان‌گذاران القاعده بود اما در سال ۱۹۹۸ راهش را عوض کرد و به جاسوس ام‌آی‌‌۵ و ام‌آی‌۶ دو سازمان جاسوسی و اطلاعاتی بریتانیا تبدیل شد. او در گفتگو با پتر مارشال در مورد سال‌های فعالیتش در افغانستان و لندن به عنوان یکی از مهره‌های ارزشمند غرب در جنگ علیه پیکارجویان اسلام‌گرا صحبت کرده است. زندگی ایمن دین به عنوان یک عامل سازمان اطلاعات بریتانیا در میان نیروهای القاعده وقتی تمام شد که یک نویسنده آمریکایی‌ هویتش را فاش کرد. هشت سال پیش این نویسنده آمریکایی اطلاعاتی را منتشر کرد که جزییات آن تنها با یک نفر مطابق بود و او کسی نبود جز ایمن دین، نیروی القاعده که جاسوس بریتانیا شده بود.


فاسق ایرانی بهتر از کافر خارجی!

آیت‌الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی (ره) در جمع ناظران شورای نگهبان با اشاره به تحقق حادثه عظیم انقلاب اسلامی در ۳۶ سال پیش در این کشور اظهار داشت: در بیشتر کشور های دنیا، انقلاب های متعددی واقع شده است، اما انقلاب ایران، متفاوت از سایر انقلاب ها بود که امام (ره) با اسلامی خواندن آن، وجه تفاوت آن را بیان کردند. وی در پایان با اشاره به لزوم تبعیت از فرامین رهبری اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولیدات داخلی و رسیدگی به مردم کشور از جمله این فرامین هستند که حجت را بر هر فرد مؤمنی تمام می‌کند که کمک به یک مسلمان ایرانی ولو فاسق باشد، بهتر است از تقویت کافر خارجی.


تعداد دانشجویان و اساتید ستاره دار از زبان وزیر

محمد فرهادی در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین اقدامات کمیته پیگیری دانشجویان ستاره‌دار و اساتید خانه‌نشین گفت: البته به طور رسمی کمیته‌ای برای این کار تشکیل نشد، اما پیگیری‌های مربوطه از سوی وزارتخانه با مراجع ذیربط صورت گرفته و در صورتی که این افراد مشکلی نداشته باشند، به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند و این همکاری همچنان ادامه دارد. وی با اشاره به اینکه در صورتی که این افراد مسائلی از لحاظ امنیتی نداشته باشند به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند، افزود: البته تا جایی که به من گزارش شده، تعداد افرادی که خانه‌نشین بودند؛ خیلی کم شده است.


از دست‌بوس جبهه پایداری تا ترس از اصلاح‌طبان

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در اجلاس سراسری این جبهه که امروز صبح در موسسه فرهنگی شهدای موتلفه برگزار شد، گفت: ما امروز باید بدانیم که نه جبهه پایداری‌ها به دست بوس ما می‌آیند و نه ما باید به دست‌بوس آنها برویم، بلکه هر دو طرف باید در مواضع مشترکی کوتاه بیایند تا ائتلاف شکل بگیرد. ما امروز همچنین باید بدانیم اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند تحرکاتی و تحریکاتی نسبت به این شکاف‌های بین اصول‌گرایان داشته باشند. شاید حرف‌های درستی را می‌زنند اما باید بدانیم نیت آنها خیر نیست.


دولت هیچ گاه ادعا نکرده که قیمت‌ها را کاهش داده است!

محمدرضا صادق شب گذشته در جریان سخنرانی در محل موسسه جوانان آستان قدس در مشهد گفت: از انتخابات سال 84 به بعد کنشگران و فعالان سیاسی رسانه‌‌ها را به استفاده گرفتند و با استفاده از تکنولوژی‌هایی که فراهم شد شرایطی به وجود آمد که فرصت اثرگذاری اجتماعی بر مردم بیشتر شد. وی در ارتباط با موضوع نقد برخی به آمارهای اقتصادی دولت گفت: رسانه‌ها باید مراعات اخلاق را بکنند، نقد باید همراه با ارتقاء دانش عمومی باشد. این دولت هیچگاه ادعا نکرده که قیمت‌ها را کاهش داده است، در دو سال گذشته افزایش قیمت داشته‌ایم اما در سال‌های گذشته این رقم حدود 45 درصد بوده اما اکنون این رقم به 16 درصد رسیده است.


روزی یک ربع هم روی صندلی احمدی‌نژاد نمی‌نشینم

سایت محلی ساوالان خبر در مقدمه ی گفتگویی با استاندار اردبیل نوشت: استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در روز شاید یک‌ربع هم آن صندلی احمدی نژاد نمی‌نشینم، گفت: باید بگویم ما الان در برخی سازمان‌ها دوستانی داریم که بعد از انتصاب‌ آنها از عملکردشان رضایت کامل نداریم. وی در پاسخ به این سئوال که علت ننشستن سخن احمدی نژاد است گفت: بله، اما نه به‌ خاطر شخص احمدی‌نژاد، که به‌ خاطر عملکرد دولت ایشان؛ چون در دولت گذشته کشور از نظر اقتصادی به‌ سوی انسداد کامل پیش می‌رفت تا جایی که دلار هزارتومانی به سه‌هزار تومان رسیده بود و اکثر کارخانه‌ها تعطیل بودند یا با ظرفیت کم کار می‌کردند و سرمایه‌گذاران استان را ترک کرده بودند. بنابراین باید مورد به‌ مورد می‌رفتیم تا مشکلات را حل کنیم، به همین دلیل حضورم در دفتر کار خیلی کم است.


طرح دو فوریتی پرداخت عیدی و پاداش به اعضای شوراها

در چهاردهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها و پس از نطق پیش از دستور 3 نفر از اعضای شورای عالی استان‌ها، پیشنهاد انتخاب نایب رئیس دوم شورای عالی استان‌ها در دستور کار قرار گرفت. بررسی طرح دو فورتی الحاق یک تبصره به ماده 7 یا 8 آئین‌نامه نحوه پرداخت حق‌الجلسه و مزایا به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا دستور بعدی چهاردهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها بود که در تبصره این ماده آمده است، شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند در صورت وجود اعتبار در بودجه شورا معادل عیدی و پاداش پایان سال کارکنان دولت به هر یک از اعضای شورا عیدی و پاداش پایان سال پرداخت نمایند. پرداخت هرگونه وجه دیگری بجز آنچه در قوانین و مقررات پیش‌بینی شده ممنوع است. این طرح پس از تصویب توسط شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد و چنانچه مجلس آن را تایید کند از سال آینده اعضای شوراهای شهر و روستا در پایان سال عیدی و پاداش دریافت خواهند کرد.


جزء معدود فرزندان مسئولانم که شفافم!

حمیدرضا عارف در پاسخ به سوالی در حواشی کاندیدا شدنش در انتخابات اتاق بازرگانی تهران گفته: شاید جزء معدود فرزندان مسؤولان این نظام باشم که بصورت کاملا شفاف فعالیت اقتصادی‌ام را در قالب مصاحبه‌های مختلف مطرح کردم و اگر شعار شفافیت را می دهیم چرا برخی جریان‌ها از آن استقبال نمی کنند و به تخریب روی می‌آورند؟


گاف نتانیاهو در سخنرانی کنگره

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در ابتدای سخنرانی اخیرش در کنگره آمریکا گفت: ...ما ملت کهنی هستیم. طی تاریخ ۴۰۰۰ ساله مان، بسیاری همواره سعی کرده اند مردم یهود را از بین ببرند. ما درباره ما یک نایب السلطنه قدرتمند پارسی به نام هامان می خوانیم که دسیسه چینی کرده بود تا ملت یهود را حدود ۲۵۰۰ سال پیش نابود کند. اما یک زن شجاع یهودی، ملکه استر، این دسیسه را فاش کرد و به یهودیان این فرصت را داد تا آنها بتوانند از خودشان در مقابل دشمنانشان دفاع کنند. این دسیسه خنثی شد. مردم ما نجات یافتند.موضوعی که نتانیاهو در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کرد، افسانه ای ست از «کتاب استر»، یکی از فصل های اخیر «عهد عتیق» که در ضمن آن، ملکه ای یهودی که به همسری پادشاهی «پارسی» به نام «احشوروش» در آمده، با کمک همکیشی به نام «مردخای» موفق می شود توطئه ای را که به دست «هامان» وزیر برای کشتن یهودیان طراحی شده، خنثی کند. اما داستان تاریخی ای که همه به آن آشنایی دارند، داستان فتح بابل به دست کورش کبیر در ۵۳۹ قبل از میلاد است. در نسخه ای که از این داستان در دست داریم - بازهم از «عهد عتیق» و این بار در «سفر عزرا» - کورش نجات بخشی الهی شناخته شده که به خواست خدای یهود به آزادی کلیمیانی دست می زند که حدود ۸۰ سال در بابل، پس از فتح «یهودیه» به دست نبوکدنصر (بخت النصر) در «اسارت بابلی» بودند.


فیسبوک عامل گرایش به گناه

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، نماینده مجلس مردم تهران در مجلس شورای الاسلامی، شب گذشته در جمع عزاداران هیأت فاطمیون که در مسجد اهل بیت قم برگزار شد، گفت: امروز زمینه و بسترهای گناه برای جوانان در جامعه فراهم شده است، گفت: جوانان به آسانی می‌توانند در فیس‌بوک، فضای مجازی به سوی گناه گرایش پیدا کنند، اما انسان‌ها با افزایش اعتقادات و عقاید اسلامی، جلوی بروز هر گناهی را از درونشان برگیرند. برای جوانان و مردم ایران مناسب نیست که تابع الگوی­های غربی و خارجی باشند و با سیر و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) بیگانه باشند.


خطبه‌های حضرت زهرا (س) پایان‌نامه‌های دانشگاهی شوند

حجت الاسلام صدیقی دقایقی پیش در جمع دانشجویان دانشگاه شهید مطهری مشهد در نمازخانه این دانشگاه گفت؛ حضرت زهرا (س) دو خطبه بسیار معروف و دشمن شکن دارند که باید این خطبه ها به عنوان پایان نامه های دانشگاهی فصل بندی شده و هر دانشجو بر روی یک قسمت کار کند و این خطبه ها را در زندگی خود به کار گیرد.


تغییر نظرسنجی یک حزب برای خوش آمد دولت

در حالی حزب ندای ایرانیان چند روز پیش نظرسنجی با این سئوال که «عملکرد دولت روحانی را در بخش احزاب و توسعه سیاسی چطور ارزیابی می کنید؟» منتشر کرده بود که در روزهای اول گزینه خیلی ضعیف 60 درصد آراء را به خود اختصاص داده بود. با این حال در یک چرخش 180 درجه نتیجه این نظرسنجی به 80 درصد خیلی خوب تغییر کرده است.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل