بازدید 225413

راه تشخیص نان جوی تقلبی از اصل

کد خبر: ۴۸۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 16 January 2018
شما را به خدا تعارف نکنید. نان اعلا بفرمایید با چاشنی سم جوهر قند. این خوراک مرغ و پیاز را هم امتحان کنید، سرشار از سرب است. برنج مان هم عالی است، سم آرسنیک دارد. یک موقع اگر این لقمه مرگبار، جست بیخ گلوی تان نگران نباشید آب سر سفره ما گواراست پر از آهک و املاح است. بو بکشید ! بوی تند سم کلرش، مسخ تان می‌کند ، تازه هنوز بحث است که سم نیترات دارد یا ندارد. همه این ها یک طرف، شک ندارم راز تحفه ای که امروز برایتان آورده ام بدانید! تحفه ما نان جوی تقلبی است که باعث سرطان و ده ها نوع مرض دیگر می شود و همین حالا در بازار نان کشور، با قیمتی بیشتر از نان عادی به مردم ساده دل فروخته می شود، طفلک مردم! مرگ را هم باید گران بخرند.
 
به گزارش جام جم آنلاین ، اطبا از قدیم الایام ، به آنها که می خواستند تغذیه ای سالم تر داشته باشند یا آنها که می خواستند جوان و شاداب باشند یا آنها که بیمار بودند توصیه می کردند ، نان جو بخورند تا درمان شوند.

مهمترین ویژگی غذایی نان جو داشتن سبوس و انواع ویتامین های گروه B و E ، کلسیم ، فسفات و مواد معدنی است. این نان ، میزان قند را در بدن کنترل می کند و به علت فیبر زیادش یبوست را درمان می کند ، به همین علت دیابتی ها و چاق هایی که می خواهند لاغر شوند یا کسانی که از یبوست رنج می برند، توصیه می شود از آن مصرف کنند.

مهندس رضا بم بویانی، کارشناس صنایع غذایی و مسئول کنترل کیفیت مواد غذایی در یکی از کارخانه های بزرگ تولید نان است. او با تایید ویژگی هایی که ما به آنها اشاره کردیم اضافه می کند که نان جو به علت ویتامین هایش ، پوست و مو را تقویت می کند و در درمان افسردگی تاثیر دارد، کلسترول خون را می کاهد و زمان سیری را افزایش می دهد و حتی نفخ و شکم درد را درمان می کند.

همه این خواص خوب وقتی ظاهر می شود که این نان خالص و اصل باشد و واقعا با آرد جو پخته شده باشد در حالی که هم اکنون در برخی قنادیها نان هایی با آردی غیر از آرد جو و به اسم نان جو تولید می شود و مردم به خیال همان نان جو مفید برای سلامت خریداری شان می کنند در حالی که این نان ها به شدت برای سلامت مضر است و باعث بیماری های گوناگون می شود.

مردم بی خبر، مرگ را به نرخ گران می خرند

رسانه ها آن قدر خبر ناسالم بودن مواد غذایی یا استفاده از مواد خطرناک و سرطانزا در رسانه ها منتشر کرده اند که دیگر کسی از شنیدن این دست اخبار متعجب نمی شود با این حال اما همه می خواهند دستکم این را بدانند که به جای مواد غذایی سالم، چه می خورند و قرار است در آینده با خوردن این مواد، چه بلایی سرشان بیاید. آنها که نان جوی تقلبی می خورند هم از این قاعده مستثنی نیستند و باید بدانند این نان قرار است چه بر سر سلامت شان بیاورد.

اصغر شهریاری، کارشناس صنایع غذایی و مدیرعامل یکی از کارخانه های بزرگ تولید نان در کشور است. او در طول سال ها کار در حوزه نان، با شیوه های تخلف در تولید نان جو در قنادی ها و نانوایی های غیرمعتبر آشنا شده است و شرح می دهد : برخی قنادها یا نانواها، آرد گندم را روی حرارت تفت می دهند و وقتی قهوه ای شد با آن نان می پزند و به اسم نان جو به مردم قالب می کنند در حالی که این آرد تفت داده شده و تقریبا سوخته، ماده ای به نام نیتروزامین دارد که باعث ابتلا به سرطان می شود.

برخی متخلف ها هم آرد را با رنگ های مجاز یا غیر مجاز به رنگ قهوه ای در می آورند که هر دو برای سلامت بدن به شدت ضرر دارد. این کارشناس تغذیه می گوید آنها این نان تقلبی را با موادی مانند سبزی های معطر یا شاهدانه یا تخمه افتابگردان تزئین می کنند و با قیمتی بیشتر از نان عادی به مردم می فروشند.

بم بویانی، کارشناس صنایع غذایی هم به این توضیحات چند نکته اضافه می کند : کسی که برای لاغری باید نان جو مصرف کند با خوردن نان تقلبی چاق تر می شود و وضعیت قند خون دیابتی ها هم با خوردن این نان مختل می شود. بر اساس توضیحات او مشکل اصلی این است که نه تنها نان جوی تقلبی خواص واقعی جو را ندارد بلکه به علت تفت داده شدن آرد به شدت مضر است.

چه طور نان قاتل را از نان واقعی تشخیص بدهیم؟

تشخیص نان جوی واقعی از تقلبی یک راه بسیار آسان دارد. به گفته شهریاری خمیر نان جو ، تخت نمی شود! یعنی هیچ نانوایی نمی تواند با وردنه این خمیر را مثل خمیر آرد گندم، به صفحه ای صاف تبدیل کند بنابر این نان های نازک و صفحه ای شکلی که با انواع سبزیجات و مغزها پوشانده شده اند، نان جو نیستند بلکه نان جوی واقعی ، پف دار و قهوه ای است و چندان خوشمزه نیست.

بم بویانی هم چند نشانه دیگر به گفته های شهریاری اضافه می کند : در نان جو باید ذرات ریز سبوس را ببینید البته ممکن است نانواهای متخلف، انواع دیگری از سبوس را با آرد تفت داده شده مخلوط کنند تا مشتری ها به اشتباه بیفتند. نان تقلبی ، سیستم گوارش را تحریک می کند و امکان دارد فرد از خوردنش دچار نفخ و شکم درد شود و همچنین اگر دیابتی ها و چاق ها مشاهده کردند که نان مصرفی شان تاثیر برعکس بر سلامت شان دارد باید حتما خوردن آن را متوقف کنند چون احتمالا تقلبی است.

به گفته شهریاری بهترین راه آن است که مردم ، نان جو را در قالب محصولاتی که بسته بندی شده است و مهر استاندارد دارد، خریداری کنند چون در تولید آنها تقلب غیرممکن است و وزارت بهداشت بر پخت شان نظارت دارد اما این هشدارها برای احتیاط بیشتر نباید باعث شود مساله عدم نظارت بر قنادی های متخلفی که نان جوی تقلبی تولید می کنند، فراموش شود و مسلما وزارت بهداشت و اتحادیه صنف دارندگان قنادی و شیرینی فروشی و اتحادیه نانوایان در این باره مسئولند و سهل انگاری شان هیچ توجیهی ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۴
انتشار یافته: ۲۱
من فكر مي كردم نون جو ارزونتر از نون گندم بوده كه فقرا ميخوردنش! ظاهرا برعكسه، وگرنه چرا بايد نون گندم رو به جاي نون جو بفروشن؟
همین الان بروید سوپری محله تان. یک نان جو بسته بندی شده با مهر استاندارد ولی تخت (تافتان) بخرید.!!!
چرا در مملکت کسی نظارت نمی کند و متخلفان را با ریختن آبرویشان معرفی و کسب و کارشان را پلمپ نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
دستگاه های نظارتی داریم، دستگاه های نظارت بر دستگاه های نظارتی هم داریم،ولی اینجوری شده دیگه!
یه زمانی نان جو بعلت ارزان تر بودن به گندم قوت فقرا بود . حالا چه ارج و قربی پیدا کرده . شاید برای همین فقرا بیشتر عمر میکردند.
شما اگر این نانی رو که گفتین قهوه ای و پف دارد رو جایی دیدین سلامشو برسونین
طفلک مردم! علاوه بر مرگ که گران میخرند. قبر را هم باید گران بخرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
گل گفتی گلم، والله که از بی کفنی زنده ام.
بهترین راه آن است که جو بخرید آن را در آسیای خانگی آرد کنید . الک کنید . خمیر کنید . آنرا با وردنه تخت کنید . بعد آنرا یا در فر منزل بپزید و یا به نانوایی محل بدهید برایتان در تنور بگذارد .
اینجوری مطمئناً نان جو مصرف کرده اید .
بابا دستت درد نکنه عجب راه حلی دادی
والله توي شهرستان ما جو رو به چهارپايان مي دن بخورند و فقط همين ارزش رو داره .
فقط كافي ملت بفهمن يه چيز بي ارزش جنبه درماني داره اونوقت همون چيز قحطي مي شه و انواع تقلبيش مياد تو بازار بخاط همين چيزاست كه اينقدر بدبختيم
با این وضعیت بهتر است به جای اینکه بفرمایید چی نمیشه بخوریم بفرمایید چی میشه بخوریم.
کی قراره با متخلفین برخود شود؟
اكثر قند را نيز اضافه كنيد كه حاوي يك ماده سفيد كننده بنام بلانكت هست متاسفانه اغلب خانواده ها از قند خيلي سفيد و براق خوششان مي آيد
بابا چقدر سلامت مردم رو به بازی گرفتن
آی مسئولان مسئولین مسئوللل
حلوا و رنگینک رو هم که همینطور درست میکنند! آرد سفید رو تفت میدن تا قهوه ای بشه، بعد روغن و باقی قضایا رو اظافه میکنند.
اگه وزارت بهداشت نظارت ميكرد كه اوضاع اينجور نبود. كارخانه آبليمو سي سال آبليموي غير مصرف انساني توليد ميكردند.بعد سي سال توليد به نظرتون نظارتي بوده.حتي اسم كارخونه هم نگفتن
چه راه تشخیص مضحکی،دیابتی های عزیز،بخرید اگر دیدید اثر عکس داشت،یعنی قند خونتان را تا مرز سکته بالا برد،حتما آن نان تقلبی میباشد.!!!!
با سلام من نان تهیه کردم برای مشکل معده ام و پف های ریز داشت ولی با سبزیجات معطر تزیین شده بود از زمانی که استفاده کردم نفخ ناراحتی معده ام شدید تر شده. با تشکر از اطلاعات شما
نان سالم=سلامتی دایم
ممنون. بهترین راه همان پخت خانگی آرد جو است.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی