بازدید 3630

وعده‌ای برای معلولان بهزیستی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هیچکدام از معلولان تحت پوشش بهزیستی در سال ۹۴ بدون تجهیزات نخواهند ماند، گفت: تمام تلاش‌ بیمه‌ها برای پیشرفت طرح تحول سلامت متمرکز خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵ 27 February 2015
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هیچکدام از معلولان تحت پوشش بهزیستی در سال ۹۴ بدون تجهیزات نخواهند ماند، گفت: تمام تلاش‌ بیمه‌ها برای پیشرفت طرح تحول سلامت متمرکز خواهد شد.

 به گزارش تسنیم، علی ربیعی در حاشیه ششمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از بیماران علی‌الخصوص معلولان در شرایط سختی زندگی می‌کنند به طوری که برخی از آنها مجبور هستند، تنها زندگی کنند و این زجرآور است. بنابراین نهادهای بیمه‌ای تمرکز‌شان را در زمینه محل نگهداری این افراد متمرکزتر خواهند کرد البته فرآیند پیشگیری از اولویت‌های مهم ما به حساب خواهد آمد.

وی افزود: ما در نهادهای بیمه‌ای بحث بیماران خاص را به جد دنبال می‌کنیم، به طوری که در این زمینه 1500 بیمار تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند ولی باید تعداد آنها افزایش یابد، همینطور طرح غربالگری را نیز در دست اقدام خواهیم داشت، البته در جامعه و دولت نیز باید فرهنگسازی در قبال این بیماران و معلولان صورت پذیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: متاسفانه در برخی سازمان‌های ثانوی مانند مدارس و دانشگاه‌ها آمادگی لازم برای پذیرش یبماران صعب‌العلاج نیست، در حالی که این بیماران باید در متن جامعه خود را احساس کنند.

ربیعی ادامه داد: موضوع دیگر بحث خیر جمعی است، به هر حال توان دولت محدود است، امسال توانستیم 8 میلیون نفر را بیمه کنیم و 12 هزار میلیارد تومان برای درمان ملکی و غیرملکی تامین اجتماعی اختصاص دهیم و همینطور 7 هزار میلیارد نیز به بیمه سلامت اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: در یکی، دو سال اخیر بیشترین تدابیر بیمه‌ای ما به صورتی خواهد بود که طرح تحول سلامت به خوبی پیش رود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 94 که متمرکز بر بیماری‌های خاص و مراکز نگهداری معلولان و توانبخشی خواهد بود، بیان داشت: تلاش می‌کنیم در سال 94 هیچ کدام از معلولان تحت پوشش بهزیستی دچار کمبود تجهیزات نشوند.

ربیعی در پایان به اقدامات حمایتی از بیماری‌های صعب‌العلاج و نادر در ماه‌های جاری اشاره کرد و افزود: باید کارهایمان را سرعت بخشیم، از رسانه‌ها هم درخواست می‌کنم تا خیر جمعی را بیشتر به حرکت درآورند، ما نیز همانطور که در آخرین جلسه شورای عالی بیمه به مساله سرطان پرداختیم، پوشش بیمه‌ای خود را در زمینه بیماری‌های خاص سرعت خواهیم داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل