بازدید 7984

احتمال خریداری ميگ 19 روسيه توسط عراق

عراق احتمال از روسیه میگ 19 خریداری خواهد کرد.
کد خبر: ۴۷۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹ 26 February 2015
عراق احتمال از روسیه میگ 19 خریداری خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه؛  وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد طی 22 روز گذشته معامله ای تسلیحاتی با عراق انجام داده است که براساس نیروهای ارتش این کشور مقادیری سلاح و مهمات دریافت خواهند کرد.

پنتاگون اعلام کرده است که این امکانات در چارچوب طرح واشنگتن برای پشتیبانی از عراق در جنگ با داعش به ویژه در موصل در اختیار این کشور گذاشته می شود.

این شبکه در ادامه طی گزارشی گفت: آمریکا براساس این معامله ده هزار قبضه اسلحه ام 16 و ده هزار دوربین و یکصد هزار فشنگ و کلاه خود و جلیقه ضدگلوله و 250 زره پوش و خودروی ضد مین و 232 موشک هلی فایر و ادوات نظامی دیگری به ارزش 17 میلیون دلار در اختیار عراق می گذارد.

از سوی دیگر روسیه نیز در چارچوب توافقی که در سال 2012 با عراق امضا کرده است به ارزش چهار میلیارد دلار سلاح و مهمات در اختیار عراق می گذارد.

روسیه 30 فروند بالگرد تهاجمی و 42 سکوی موشک های زمین به هوای اس 1 به عراق می دهد و گفتگوهایی درخصوص احتمال فروش هواپیماهای میگ 19 و ادوات سنگین نظامی دیگر صورت گرفته است. پس از این معاملات نظامی نیروهای عربی و کردی عراق در حال آموزش هستند تا به موصل محل استقرار اصلی داعش در عراق حمله کنند. آمریکا و عراق اکنون درباره زمان حمله به موصل اختلاف نظر دارند. آمریکائی ها اعلام کرده اند در ماه آوریل یا ماه مه آینده حمله به موصل اجرا خواهد شد. مسئولان عراقی اقدام آمریکا به اعلام زمان حمله به موصل را اشتباه دانسته اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل