بازدید 78288
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

درخواست عجیب از رئیس جمهور/ پیام تبریک برای برداشته شدن فضای امنیتی/ درسی که برخی مسئولان باید از دختر تبریزی بیاموزند/ دانشگاه‌ها 3 روز زنانه و 3 روز مردانه شوند/ نظر الهام چرخنده درباره گلشیفته فراهانی!

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی‌ را برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی همچون حمله رئیس سازمان سینمایی به مخالفانش، میزان محبوبیت روحانی، درخواست رئیس جمهور از یک تشکل اصلاح طلب، نامه پنج تشکل دانشجویی در حمایت از فرماندار داراب، پاسخ وزیر کشور اصلاحات به منتقدان ندا و... ‌اخبار رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۷۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲ 26 February 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیام تبریک همزمان با درخواست برای برچیدن فضای امنیتی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در پیامی ضمن تبریک به دکتر محمدسعید تسلیمی که به تازگی به قائم مقامی وزیر علوم منصوب شده است، نوشتند هنوز دانشگاهیان در انتظار تحقق وعده‌های دولت تدبیر و امید در راستای استقلال دانشگاه و برچیده شدن فضای امنیتی در دانشگاه‌ها هستند.

نامه پنج تشکل دانشجویی در حمایت از فرماندار داراب

پنج تشکل دانشجویی استان فارس در نامه ای به روحانی به حمایت از فرماندار شهر داراب پرداختند. در قمستی از این نامه آمده است: از شما انتظار داریم در عرصه‌ عمل نیز به وعده‌های خود وفادار بمانید و از یک سو به طور ویژه به ترمیم جدی وزارت کشور و کسانی که به برنامه‌های دولت باور ندارند و از سوی دیگر به حمایت صریح و با صلابت از مسئولین و فرماندارانی که چوب اعتقاد به رأی مردم در ٢٤ خرداد را می‌خورند، اهتمام ورزید و به طور مصداقی از فرماندار محترم داراب که به خاطر دفاع از شعارها و وعده‌های دولت تحت فشار و هجمه قرار گرفته حمایت کنید.

حمله رئیس سازمان سینمایی به مخالفانش

حجت الله ایوبی در آیین تجلیل از هیأت‌های انتخاب، داوری و نامزدهای دریافت جوایز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت، کسانی که نگران قانون هستند و نگرانی آنان واقعی است، نگران نباشند و حتما اقدام غیر قانونی در این باره صورت نمی گیرد.

ایوبی تصریح کرد: اما آنان که قانون را بر سر نیزه کرده و سوابقشان نیز خیلی قانون گرایی را نشان می دهد، بی جهت اضطراب ایجاد نکنند. چرا عده ای این همه نگرانی را تزریق می کنند و موجب اذیت و آزار برگزارکنندگان و انسان های کریم عرصه سینما و هنر می شوند؟ وی با بیان اینکه برخی حق سؤال ندارند و باید جوابگوی عملکرد خود باشند، تصریح کرد: ما نجابت به خرج می دهیم و چیزی نمی گوییم اما آن برخی هم از سکوت ما سوءاستفاده نکنند و در مقام سؤال قرار نگیرند. رئیس سازمان سینمایی تأکید کرد: آقایانی که صدها میلیون برای ساماندهی صنوف گرفتند و نتیجه آن بی سامانی صنوف بود، اجازه دهند این صنوف سامان گرفته و خانه سینما به کار خود ادامه دهد.

میزان محبوبیت روحانی چه میزان است؟

تازه‌ترین مؤسسه پژوهشی «آی پُز» نشان از آن دارد که محبوبیت حسن روحانی رئیس جمهوری ایران طی ۳ ماه گذشته کاهش یافته است. بر پایه این نظرسنجی، نسبت کسانی که عملکرد حسن روحانی را به طور کلی رضایت بخش می‌دانند، با تقریبا ۹ درصد کاهش نسبت به ماه آبان ۱۳۹۳ به ۴۹ درصد رسید. آی‌پُز، طی یک نظرسنجی تلفنی، نظر مردم را در مورد عملکرد رئیس‌جمهوری ایران در یک طیف پنج قسمتی مورد بررسی قرار داده است. مطابق یافته‌های این نظرسنجی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه انجام شده، ۳۹ درصد از عملکرد حسن روحانی «راضی» هستند و ۱۰ درصد هم عملکرد او را «تاحدی رضایت بخش» می‌دانند. در مقابل ۲۲ درصد از عملکرد روحانی «اظهار نارضایتی» می‌کنند و ۷ درصد هم از عملکرد او «تا حدی ناراضی» هستند. در میانه این طیف، ۱۴درصد عملکرد رئیس‌جمهوری ایران را «متوسط» می‌دانند. حدود ۸ درصد هم به این سؤال پاسخ نداده‌اند یا گزینه‌های دیگری را بیان کرده‌اند.

بسته پنج‌شنبه هفتم اسفند

چمدان های ارزی، از مصباح یزدی تا الیاس نادران

«چمدان های ارزی» در ادبیات سیاسی ایران همواره چالش زا بوده اند. در تازه ترین خبر جنجالی پیرامون این چمدان ها، دیروز «الیاس نادران»، نماینده اصولگرای مجلس ایران گفته است: «ظرف ماه‌های اخیر، مقادیری قابل توجه از ارزهای بانک مرکزی طی چند محموله چمدان اسکناس ارزی که عمدتاً درهم بوده‌اند، از مبادی رسمی و با تأیید بانک مرکزی از کشور خارج شده‌اند».

»محمود نبویان»، نماینده اصولگرای مجلس ایران هجدهم بهمن با اشاره به این روش وارد کردن پول گفت: «پول هایی که آقایان ادعا دارند بر اساس توافق‌نامه ژنو آزاد شد، با یک فرایند عجیب از طریق سوییس و امارات به صورت چمدانی و شبانه وارد کشور می شود. به اذعان خودشان، قبل از توافق‌نامه ژنو و در دولت قبل، ارز چمدانی وارد کشور می شد و با دادن این همه امتیازات در توافق‌نامه ژنو، باز که همان مسیر طی می شود. آیا این عزت است»؟

»مرتضی حسینی»، نماینده قزوین در مجلس نهم نیز آذرماه امسال حمل و نقل چمدانی پول در دوران احمدی نژاد را تأیید کرد. او با اشاره به آزادی ماهیانه 700 میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران پس از مذاکرات هسته‌ای دولت روحانی با گروه 1+5، گفت: «این پول را که احمدی‌نژاد پیش از این با چمدان به ایران می آورد. انتقال پول از طریق بانک تحریم بود. به همین دلیل احمدی نژاد با مراجعه به بانک‌ها در کشورهایی مانند چین و هند، پول‌های ایران را می‌گرفت و با چمدان آن را به کشور می آورد

اما داستان چمدان های ارزی علاوه بر حاشیه های اقتصادی، سابقه ای طولانی در ادبیات سیاسی ایران نیز دارند. نخستین بار، پنجم بهمن ماه سال 78، «محمدتقی مصباح یزدی»، رئیس «مؤسسه آموزشی امام خمینی» در قم از ورود یک مسئول امریکایی با چمدان های پر از دلار خبر داد و گفت این فرد قصد دارد 20 میلیون دلار بین رسانه های حامی دولت خاتمی توزیع کند.

با وجود واکنش تند مسئولان دولت خاتمی به این اتهام، وی خرداد 82 این اتهام را تکرار کرد؛ این بار هم مبلغ را افزایش داد و هم دایره گیرندگان پول را و گفت: «امریکایی ها 500 میلیون دلار تعیین کرده اند که به برخی مسئولان دولتی بدهند.

درسی که برخی مسئولان باید از دختر تبریزی بیاموزند

حتی از جاهایی که فکرش را هم نمی‌کرده، در بطری برایش فرستاده شده، از در بطری‌های پلاستیکی آب و آبمیوه و نوشابه تا در شامپو و خمیر دندان و ... حالا همین سر بطری‌ها به شش ویلچر تبدیل شده‌اند؛ شش صندلی چرخدار که هر کدام حکم پاهای یک معلول را دارند.

سپیده جلالی، لیسانس علوم سیاسی دارد و اهل تبریز است. او در سفری که به ترکیه داشت، با کمپین تبدیل سر بطری‌های پلاستیکی به ویلچر آشنا می‌شود و به فکر اجرایش در ایران می‌افتد. او به ایران وایر می‌گوید: «واقعیت این است که این کمپین در خیلی از کشورها وجود دارد و به صورت بسیار سیستماتیک کار می‌کند. یعنی مردم سر بطری تحویل می‌دهند و برای معلولان ویلچر می‌گیرند. از وقتی با این کمپین آشنا شدم، مدام راه‌اندازی چنین کمپینی در ایران گوشه ذهنم بود تا این که تصمیم گرفتم از خودم شروع کنم . اول خودم و خانواده‌ام شروع به جمع آوری این سر بطری‌ها کردیم و بعد به دوستانم خبر دادم

سپیده بعد از مدتی یک کمپین فیس بوکی راه می‌اندازد و از مردم می‌خواهد که سر بطری‌های پلاستیکی‌شان را جمع کنند و برایشان می‌نویسد که این بطری‌ها قرار است به ویلچر تبدیل شوند. او از طریق طراحی پوستر و چسباندن آن در مراکز خرید، کتابفروشی‌ها و مراکز فرهنگی به کسانی که به فیس بوک دسترسی ندارند، هم، فراخوان می‌دهد.

بسته پنج‌شنبه هفتم اسفند


پاسخ وزیر کشور اصلاحات به منتقدان ندا

سیدعبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه کنگره حزب ندای ایرانیان در تالار آدینه تهران به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در پاسخ به این که نظرتان در مورد حزب ندای ایرانیان چیست و آیا این انتقاداتی که از سوی اصلاح‌طلبان در مورد این حزب وجود دارد را وارد می‌دانید یا خیر، اظهار داشت: به نظر بنده خیلی نباید به این بحث ورود کنیم. لاری تصریح کرد: حزب ندای ایرانیان یک مجموعه‌ای از فرزندان همین مملکت هستند و علاقه دارند کار کنند.

نظرسنجی دوم سایت صادق خرازی هم علیه دولت از کار درآمد

بسته پنج‌شنبه هفتم اسفند

پس از نظرسنجی اول سایت ندای ایرانیان، متعلق به حزب صادق خرازی که در آن بیش از شصت 60 درصد مخاطبان عملکرد دولت روحانی را ضعیف ارزیابی کرده بودند، این سایت در دومین نظر سنجی از مخاطبان خود پرسیده است که عملکرد دولت روحانی را در بخش احزاب و توسعه سیاسی چطور ارزیابی می‌کنید که تا کنون بیش از 60 درصد عملکرد روحانی را در این زمینه هم ضعیف ارزیابی کرده اند.

دانشگاه‌ها 3 روز زنانه و 3 روز مردانه شود

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد معتقد است: اختلاط دختر و پسر در دانشگاه اشتباه است، زیرا ما در اوایل انقلاب دانشگاه‌ها و امکانات زیادی نداشتیم و مجبور بودیم که کلاس‌ها را مختلط برگزار کنیم، اما در حال حاضر دانشگاه‌های زیادی در شهرها وجود دارد و می‌توان دانشگاه‌ها را سه روز زنانه و سه روز مردانه کرد.

به نوشته ایسنا، امام جمعه اصفهان در مجمع کمیسیون‌های فرهنگی ـ اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها همچنین با اشاره به این‌که یک زن معتاد می‌تواند حداکثر 14 نفر را معتاد کند و یک مرد که دچار اعتیاد شده است تنها می‌تواند حداکثر 6 نفر را به اعتیاد بکشاند، خاطرنشان کرده که ما باید از لحاظ فرهنگی به خوبی کار کنیم و اگر بخواهیم برای از زیر در رفتن مسئولیت‌مان دیگران را مسئول اعتیاد جوانان بدانیم تا ده سال آینده که هیچ تا صد سال آینده نیز به هدفمان نخواهیم رسید و وضعیت روز به روز بدتر می‌شود.

نظر الهام چرخنده در باره گلشیفته فراهانی

الهام چرخنده در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور نطنز، رکن اصلی تقوا را در حجاب دانسته و گفته: آدمی که حجاب دارد کم‌کم تمام ارزش‌های الهی و معنوی در وجودش متجلی می‌شود و بدون شک خوشبختی و سعادت نصیبش می‌شود. وی در ادامه از گلشیفته فراهانی انتقاد کرده و گفته: بدون شک وی نماینده هیچ یک از بانوان ایرانی نبوده، نیست و نخواهد بود.

پروژه ای با ۷۰ درصد پیشرفت در زیرساخت؛ کلنگ زنی با حضور روحانی!

یکی از سایت‌های هوادار رئیس‌جمهور سابق، دستور روحانی برای آغاز عملیات اجرایی قطار سریع السیر تهران قم اصفهان را مورد انتقاد قرار داده و نوشته: در تصاویر منتشره از این برنامه، انفجار نمادین چاشنی انفجاری و برخاستن دودهای رنگی در پهنه یک بیابان به چشم می خورد؛ این یعنی پروژه ای به تازگی و از صفر آغاز شده است، اما مروری بر آرشیو خبرگزاری های رسمی کشور چیز دیگری را نشان می دهد.

خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) در ۸ شهریورماه ۱۳۹۳ یعنی در زمانی که یک سال از دوران حیات دولت  تدبیر و امید می گذرد، سخنان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن دولت یازدهم در سمینار بین المللی امور مسافرین و سیستم های ریلی سریع السیر را با این تیتر گزارش می کند: عملیات زیرسازی خط آهن سریع السیر تهران اصفهان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محسن پورسید آقایی مدیر عامل راه آهن در این سمینار بین المللی گفت: عملیات احداث خط آهن سریع السیر مسیر تهران قم اصفهان به طول ۴۱۲ کیلومتر در دست اقدام قرار گرفته و هم اکنون پیشرفت فیزیکی زیرسازی این پروژه به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

ادعای یک رسانه فارسی زبان خارجی علیه وزارت اطلاعات

یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه نوشته که نمایش یک فیلم سینمایی در جشنواره فجر، ساخته شده به سفارش وزارت اطلاعات درباره ترور دانشمندان هسته‌ای (فیلم «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی) و همچنین تولید یک مجموعه تلویزیونی مرتبط با برخی عملیات‌های این وزارتخانه، بار دیگر نام این وزارتخانه را در زمینه فعالیت‌های هنری نمایشی، سرِ زبان‌ها انداخته است. 

احتمال شکایت کیارستمی از اسکار

هشتادوهفتمین مراسم جایزه اسکار بیش از همه دوره‌های سابقش حاشیه‌ساز بوده است. عطاء امیدوار  معمار و فیلمساز می‌گوید طراحی صحنه بخشی از مراسم این دوره جوایز اسکار از چیدمان «هفت چنار» اثر عباس کیارستمی برداشت شده است. مجری در حالی برای اجرای مراسم در شب اهدای جوایز اسکار روی صحنه رفت که در طراحی سن مراسم، درخت‌های چنار از زمین روییده و در سقف بلندی فرو رفته بودند.

وی امیدوار ادامه داد: در نمایشگاه سانتر پمپیدو پاریس درختان بیشتر و انبوه‌تر بودند و آینه‌هایی در اطراف آن گذاشته شده بود که درختان را بی‌نهایت نمایش می‌داد. این فیلمساز اظهار کرد: به محض اینکه برنامه را دیدم به کیارستمی زنگ زدم و ماجرا را تعریف کردم. ابتدا قبول نکرد، اما عکس و فیلم‌ها را که دید شوکه شد و مطمئن شد. او حالا در راه اسپانیا است و من هم اگر دادگاهی برای این موضوع تشکیل شود، با فیلمی که از اثر وی در پاریس گرفته‌ام می‌توانم ادعای ایشان اجرا شد پشتیبانی کنم. در مراسم اسکار آوازی اجرا شد که پیش از آن جولی اندروز در فیلم «آوای موسیقی» اجرا کرده بود و اندروز در آن فیلم در میان درختان به اجرای این ترانه پرداخت.

یک ایرانی اتهام آمریکایی ها را پذیرفت

یک شهروند ایرانی مقیم آمریکا که به اتهام همکاری با تهران برای نقض قوانین تحریم محاکمه می‌شود، روز چهارشنبه در دادگاه فدرال آمریکا اظهار بیگناهی کرد."مظفر خزاعی" که در صورت محکومیت با مجازاتی معادل 20 سال حبس مواجه است ، در دادگاه فدرال درباره ادعای نقض قانون تحریم اظهار بی گناهی کرد. دادستان های فدرال مدعی شدند خزاعی که سابقا در منچستر زندگی می کرده است، اطلاعاتی را درباره موتورهای جنگنده های اف- 35 و اف - 22 ، از سه کارفرما از جمله پرات و ویتنی مستقر در هارتفورد شمالی ربوده است. به ادعای مسئولان ، وی طی سال های 2009 تا 2013 تلاش می‌کرد این اطلاعات را در اختیار ایران قرار دهد.این در حالی است که وکیل خزایی تأکید دارد که وی تنها به اتهام ایرانی بودن تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و وی قصد داشته تا در ایران به عنوان استاد دانشگاه مشغول به کار شود.


زن و شوهر پناهجوی ایرانی ۷ ماه است از کلیسا بیرون نیامده‌اند

یک زن و شوهر ایرانی از ۷ ماه پیش به‌ ساختمان «وایگل‌هاوس» وابسته به کلیسای پروتستان شهر اسن آلمان پناه برده‌اند. آن‌ها از ترس اخراج از آلمان، در این مدت هرگز پا از این ساختمان بیرون نگذاشته‌اند. یک زن و شوهر ایرنی که هردو ۳۶ ساله‌اند، با این که ۷ ‌ماه تمام است که پا از پناهگاه خود بیرون نگذاشته‌اند، از این که توانسته‌اند از کلیسا پناهندگی بگیرند، ابراز خرسندی‌ می‌کنند.

افزایش ۵۰۰ درصدی سرطان در استان خوزستان

معاون سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان، از افزایش ۵۰۰ درصدی سرطان از سال ۷۵ تا ۹۱ در این استان خبر داد و گفت: سرطان یکی از بحران‌های عظیم کشور است. «کاوه جاسب» روز سه شنبه در حاشیه سفرنامه سلامت و امید درشهرستان رامهرمز خوزستان افزود: سرطان ریه، معده و خون از شایع‌ترین سرطان‌ها در این استان است. جاسب با بیان این‌که اکنون سیل و زلزله تنها بحران‌های کشور نیست، افزود: مسئولان باید برای پیش‌یری و کنترل سرطان، چاره اندیشی کنند.

بانک مرکزی گفته پول توافق ژنو شب ها خرد خرد می آید!

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما برخی از افراد تیم مذاکره‌کننده را به مجلس آوردیم و از آنها پرسیدیم که پول بلوکه شده ما را پس دادند یا خیر،‌ادامه داد: گفته شد که این پول در بانک مرکزی است و یکی از مسئولان بانک مرکزی گفت که شب‌ها خرد خرد آن را می‌آوریم! وزیر صنعت هم گفت قبلاً دلال‌ها می‌آوردند الآن هم دلال می‌آورد! پس چه تحریمی برداشته شده است. وی ادامه داد: مسئول مذاکره‌کننده ایرانی عصبانی بود و گفت برخی خیال کردند که طرف غربی باید به ما هواپیما بدهد در حالیکه آنها به ما قطعه می‌دهند آن هم با مذاکره!

نبویان ادامه داد:‌ هیچ کشتی‌ از ایران بیمه نشده و حتی وزیر صنعت گفت در بحث تحریم پتروشیمی یک کشوری که تحریم بودیم هم تحریم‌ها را برنداشته است و ما دوباره این را می‌پرسیم که چه داده و چه گرفته‌ایم.نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آنها گفته‌اند که ما ۱۵ سال بعد یک چهارم تحریم‌ها را بر می‌داریم و آن هم به سه شرط که احتمالاً هیچ وقت هم عملی نخواهد شد، گفت: من در صحبتی که با یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده داشتم متوجه شدم که آنها گفته‌اند در همان بحث هسته‌ای هم یک پنجم تحریم را بر می‌داریم

دعوت پیامکی برای ثبت نام خبرنگاران همسو 

یک حزب اصلاح طلب با ارسال پیامک به خبرنگاران از آنها دعوت کرده تا در انتخابات شورایاری ها ثبت نام کنند. در این پیامک آمده است: عضویت خبرنگاران در شورایاری ها موجب تقویت آنها خواهد شد، در صورتی که کاندیدا شده اید مراتب را اعلام کنید تا این حزب از طریق رسانه و روزنامه خود برای موفقیت شما بصورت رایگان برنامه ریزی کند.

وعده 2 نمره به دانشجویان برای حضور در یک مراسم خاص

مسئولین دانشگاه آزاد با ارسال پیامکی به دانشجویان اعلام کردند چنانچه در مراسم «اولین گردهمایی خیر خواهان همدل» شرکت کنند، به آنها 2 نمره برای درس عمومی داده می شود.

در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب روز گذشته مراسمی تحت عنوان «اولین گردهمایی خیر خواهان همدل» بود.این مراسم قرار از ساعت 16 تا 18 با حضور فاطمه هاشمی برگزار شد.مسئولین برنامه در پیامکی به دانشجویان این واحد دانشگاهی اعلام کردند که برنامه مذکور همراه با اجرای موسیقی سنتی آذربایجان است و به هر دانشجوی شرکت کننده در این مراسم 2 نمره برای درس عمومی به وی داده می شود.ظاهرا فاطمه هاشمی در این مراسم حضور نیافت و بجای وی فرد دیگری حاضر شد.مسئولین مراسم روز دوشنبه پیامکی برای دانشجویان دانشگاه آزاد ارسال کردند که متن آن به شرح زیر است:«اولین گردهمایی خیر خواهان همدل. روز سه شنبه پنج اسفند از ساعت 16 تا 18 با حضور سرکار خانم دکتر هاشمی همراه با اجرای موسیقی سنتی آذربایجان و اعطاء 2 نمره فرهنگی به درس عمومی دانشجویان جهت حضور در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران غرب».

درخواست عجیب از رئیس جمهور

شنیده شده که عده اي از جامعه شناسان و... از رييس جمهور درخواست كردند اتباع خارجي كه با زنان ايراني ازدواج مي كنند به آنها اقامت داده شود!

گاف ناشیانه منافقین

تلاش گروهک تروریستی منافقین برای خبرسازی درباره برنامه هسته‌ای ایران هر چند از ابتدا خام و ناپخته به نظر می‌رسید اما با انتشار تصاویری درباره یک گاف غیرحرفه‌‌ای این گروهک بیش از پیش ناکام ماند.

سایت جدید کشف شده بنا به ادعای منافقین «لویزان 3» نام دارد که در شمال شرقی تهران و در اطراف این شهر واقع است.

عکس زیر در صفحه ده این گزارش منتشر و ادعا شده مربوط به درب‌های ضدانفجاری در سایت ادعایی «لویزان 3» هستند.

بسته پنج‌شنبه هفتم اسفند

اما پایگاه «دیلی‌کاس» می‌نویسد این عکس مربوط به یک شرکت تولیدکننده درب‌های نسوز در ایران است. بنا بر این گزارش، تصویر بالا دقیقاً همان عکسی است که در وب‌سایت شرکت «جی‌ام‌پی» ایران قرار گرفته است.

بسته پنج‌شنبه هفتم اسفند


آمریکایی ها با گفت و گو می خواهند نسل ایرانیان را تغییر دهند

کبری خزعلی، عضو شورای انقلاب فرهنگی می‌گوید قصد آمریکایی‌ها از طولانی کردن مذاکرات٬ تغییر آمارهای جمعیتی ایران است٬ نگاه فمنیستی حتی بر زنان چادری نیز تأثیر گذاشته و تحصیل زنان توانایی باروری را از آنها می‌گیرد. خانم خزعلی افزوده آمریکایی‌ها به توصیه برژینسکی٬ مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا وارد گفت وگو‌های طولانی با جمهوری اسلامی شده‌اند تا نسل ایرانیان را تغییر دهند. وی مدعی شده غربی‌ها در ادامه موفقیت در رواج بدحجابی در ایران٬ حملۀ خاموش به وسیلۀ «عقیم‌سازی» را نیز طراحی کرده‌اند.


عضو شورای انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با تأیید تاثیر اندیشه‌های فمینیستی در کشور افزوده حتی زنان چادری هم به علت تاثیرپذیرفتن از فمینیسم٬ دربارۀ برخی از احکام اسلامی موضع می‌گیرند. به گفته وی دشمن تلاش دارد از راه‌های گوناگون٬ زنان را در مقابل نظام قرار داده و با برنامه‌های افزایش جمعیت مقابله کند. وی اولویت تحصیل و اشتغال نسبت به ازدواج و فرزندآوری در میان زنان ایرانی را مخالف اسلام دانسته و از نظر اسلام، بزرگ‌ترین کرامتِ زن را همسرداری و فرزندآوری اعلام کرده است. عضو شورای انقلاب فرهنگی از این که مجلس ۵۰ درصد سهیمه دانشگاه‌ها را به زنان اختصاص داده٬ انتقاد کرده و افزوده دخترها باید در چند رشته خاص آن هم در بعضی مواقع و برای کرامت انسانی تحصیل کنند.

علی جنتی: برخی خبرگزاری ها به راحتی دروغ می گویند

علی جنتی چهارشنبه شب در نشست پایانی رؤسای مراکز استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی، با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق رسانه ای و توجه به صداقت در برخورد با رویدادها، افزود: تعداد زیادی خبرگزاری در کشور تأسیس شده که بیشتر آنها در حد سایت هستند و براحتی دروغ می گویند، متهم می کنند و تبدیل به سخنگوی یک جریان سیاسی شده اند، در حالیکه از اعتبارات ملی ، دولتی و نیز بهره می بردند. وی رعایت نکردن اخلاق در عرصه کار رسانه را موجب بی اعتمادی جامعه دانست و گفت: یکی از علت های گرایش مردم به رسانه های خارجی از دست رفتن اعتماد و اعتبار رسانه های داخلی در نزد آنان است.

ماجرای دستور امام برای انحلال حزب جمهوری از زبان هاشمی

پیام آقای هاشمی رفسنجانی به کنگره حزب ندای ایرانیان در مراسم آغازین این کنگره قرائت شد. در این پیام وی در رابطه با انحلال حزب جمهوری اسلامی می نویسد: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، علی‌رغم تفکرات افراطی بعضی‌ها، اهمیت تحزّب و تعدد آن، از مصرّحات قانون اساسی شد و به تأیید علما، مراجع، امام و نهایتاً مردم رسید و همراه با تشکل‌های دینی و سیاسی که سابقه در قبل از انقلاب داشتند، حزب جمهوری اسلامی نیز تأسیس شد که دوست و دشمن بر دستاوردهای آن تأکید می‌نمایند. اگر چه فتیله آن حزب به دلیل نگرانی از انحصارگرایی با پیشنهاد حزب و موافقت امام راحل(ره) پایین کشیده شد، در پرتو اندیشه‌های آن پیر فرزانه و قوانین جمهوری اسلامی، احزاب متعددی یکی پس از دیگری تأسیس شدند و این نشانه پویایی جامعه است که باید از آن به عنوان فرصتی برای کاهش شکاف نسلی در فضای سیاسی، اجتماعی و ایجاد رقابت‌های سالم سیاسی در جهت پیشرفت همه جانبه کشور با استفاده از تجربیات گذشته برای تقویت نقاط قوت، کاهش اشتباهات و ساختن آینده‌ای بهتر استفاده کرد.

این بار گاف جواد خیابانی تحسین شد

جواد خیابانی گزارشگر تلویزیونی مسابقات فوتبال معمولا در شبکه های مجازی با انتقاد رو به رو می شود و اصطلاحا « گاف» های او را می گیرند. (اشتباهات او را یادآور می شوند). اما یک جمله او در گزارش دیدار تیم های «تراکتور سازی» تبریز و «نسف قارشی ازبکستان» که روز چهارشنبه از شبکه سوم سیما به صورت زنده و مستقیم پخش می شد مورد تحسین قرار گرفته و در فضای مجازی انعکاس گسترده و مثبتی داشته است. جواد خیابانی که علاقه خود به تراکتور سازی و در زبان مردم و هواداران «تیراختور» را پنهان نمی کند در خلال گزارش بازی گفت: «اگر نام این تیم نسف است؛ تراکتور برای خیلی ها نَفَس است» و در ادامه افزود: «هواداران پر شُمار با این تیم زندگی می کنند».

درخواست رئیس جمهور از یک تشکل اصلاح طلب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی عصر چهارشنبه در دیدار دبیر کل و اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلاتی که کشور با آن مواجه است، اظهار داشت: کشورمان به خاطر توطئه‌های دشمنان و بعضاً برخی بی‌تدبیری‌ها ضربه‌های زیادی متحمل شد بنابراین رفع مشکلات و فراهم شدن شرایط برای ایجاد تحرک مطلوب در کشور نیازمند زمان و همکاری است. رئیس جمهور با تأکید بر پایبندی دولت به شعارها و عهد و پیمان خود با مردم تصریح کرد: دولت هیچ عهدی را فراموش نکرده است و حتماً به عهد و پیمان خود وفادار خواهد بود ولی باید فرصت و زمان لازم داده شود. ضمن اینکه همه باید کمک و یاری کنند تا بار مسئولیتی که بر دوش دولت قرار دارد به مقصد برسد.

کليد بحراني هاي منطقه در دست ايران

القدس العربي در مقاله اي نوشت نمي توان ايران را يک قدرت بزرگ منطقه اي ناديده گرفت؛ قدرتي که کليدهاي بحرانها در عراق، يمن، سوريه و لبنان در دست دارد. پايگاه اينترنتي روزنامه القدس العربي چاپ لندن در سرمقاله امروز خود نوشت ايران ديروز رزمايش نظامي گسترده اي را در تنگه هرمز در خليج فارس برگزار کرد که اهميت راهبردي و تجاري منطقه اي و بين المللي اين تنگه را نمي توان ناديده گرفت. در اين رزمايش بطور بي سابقه، قدرت ايران به نمايش گذاشته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار