بازدید 21463

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های آذربایجان شرقی

با ورود سامانه بارشی و سرد به کشور، از ساعاتی پیش بارش برف توام با بوران و کولاک بیشتر مناطق کشور از جمله آذربایجان شرقی را فرا گرفته است و آسمان استان همچنان در تسخیر برف و بوران است.
کد خبر: ۴۷۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۱ 21 February 2015
با ورود سامانه بارشی و سرد به کشور، از ساعاتی پیش بارش برف توام با بوران و کولاک بیشتر مناطق کشور از جمله آذربایجان شرقی را فرا گرفته است و آسمان استان همچنان در تسخیر برف و بوران است.

به گزارش مهر، بعد از چند روز گرم شدن هوا از شامگاه جمعه بارش برف در بیشتر شهرهای آذربایجان شرقی و نیز تبریز شروع شده و همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش های رسیده بارش برف بیشتر شهرستان های استان به ویژه مناطق مرکزی را تحت تاثیر قرار داده و در شهرهای آذرشهر، مراغه، بناب، خسروشاه، اسکو، ترکمانچای، کندوان، کاغذکنان، چاراویماق، نظرکهریز، مهربان، ورزقان، خواجه، هریس، بستان آباد و تیکمه داش و هشترود برف با شدت در حال بارش است.

بارش برف تا دوشنبه ادامه دارد/ یخبندان جاده‌های آذربایجان شرقی

رئیس پیش بینی سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: سامانه جوی ناپایداری از عصر جمعه وارد استان شده که تا سه روز آینده به فعالیت خود در استان ادامه می دهد و بارش برف در استان تا صبح دوشنبه ادامه دارد.

محمد اشجعی با اشاره به اینکه بیشترین بارش ها در شامگاه شنبه اتفاق می افتد، افزود: هوای سرد به استان نفوذ کرده و خیابان ها و جاده‌های بیشتر شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی یخبندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه از صبح شنبه هوا سردتر می شود، ادامه داد: از شامگاه جمعه بر میزان وزش باد افزوده شده و این کاهش دما تا دوشنبه شب ادامه دارد.

اشجعی اظهار داشت: با تغییر الگوی فشاری هوا و نفوذ سامانه سرد و بارشی انتظار بارش های برف و باران از شامگاه جمعه قابل پیش بینی بود.

تعطیلی برخی مدارس آذربایجان شرقی در روز شنبه

شدت این بارندگی ها چنان بالاست که مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تعطیلی برخی مدارس استان در روز شنبه خبر داد و گفت: به دنبال بارش برف و بوران و سردی هوا و کولاک شدید روز شنبه دوم اسفندماه برخی از مدارس استان تعطیل است.

جعفر پاشایی با بیان اینکه تمام مقاطع تحصیلی در کلانشهر تبریز طی شیفت صبح تعطیل است، افزود: مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی شهری و کلیه مقاطع تحصیلی مدارس روستایی شهرهای خسروشاه، مراغه، سراب و اهر تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی شهری و مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی  و راهنمائی روستائی شهرستان های کلیبر و اسکو و نیز شهر جدید سهند تعطیل است، ادامه داد: همچنین بقیه مقاطع تحصیلی نیز از ساعت ۹ صبح شروع می شوند.

پاشایی با تاکید بر اینکه مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی شهری و روستائی ایلخچی نیز تعطیل است و بقیه مقاطع تحصیلی دیگر از ساعت ۹ شروع می شوند، گفت: مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی شهری و کلیه مقاطع روستائی خاروانا نیز تعطیل است.

وی از تعطیلی مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی شهری و روستائی خداآفرین و عشایر خبر داد و اظهار داشت: در شهرستان میانه در شیفت صبح کلیه مدارس روستایی و در شبستر مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی شهری و روستایی تعطیل است.

پاشایی با بیان اینکه مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدایی شهری و مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی روستایی کلیبر نیز تعطیل است، ادامه داد: کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهری، روستایی و کلیه مقاطع تحصیلی استثنایی شهرهای ترکمانچای، کندوان، کاغذکنان، چاراویماق، نظرکهریز، مهربان، ورزقان، خواجه، هریس، بستان آباد، تیکمه داش وهشترود تعطیل است.

برف دانشگاه‌ها را هم تعطیل کرد

بر اساس اعلام رسمی مسئولان، برخی از دانشگاه های استان بر اثر بارش برف تعطیل اعلام شده است.

دانشگاه صنعتی سهند روز شنبه تعطیل است و دانشگاه های فنی و حرفه ای تبریز و شهیدمدنی آذربایجان با دو ساعت تاخیر آغاز می شود.

همچنین طبق گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهر کلاس های این دانشگاه روز شنبه تعطیل است.

تردد در جاده‌ها با زنجیر چرخ امکان دارد/ کولاک شدید در محور هشترود- مراغه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تردد در جاده‌ها با زنجیر چرخ امکان دارد، افزود: تمام اکیپ های راه و شهرسازی و راهداری در سراسر استان در حالت آماده باش قرار دارند.

توحید اخلاقی از کولاک شدید در بیشتر محورهای اصلی استان خبر داد و ادامه داد: برف روب ها و ماشین آلات راهداری مشغول باز کردن راه های شهری و روستایی هستند.

وی با بیان اینکه محور مراغه هشترود به جهت نامناسب بودن وضعیت دید و کولاک شدید بسته است، گفت: در تلاش هستیم تا تمام محورها را باز کنیم.

مردم از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مردم از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند، گفت: تردد در بیشتر محورهای اصلی با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ حسن فرجی ادامه داد: با توجه به بارش برف و کولاک شدید در جاده های ارتباطی استان بیشتر راه های استان باز است ولی تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه در تمام جاده های استان بارش برف و کولاک شدید ادامه دارد، افزود: در این شرایط تردد خودروهای سبک و سنگین فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ فرجی از مردم خواست از مسافرت های غیر ضروری در جاده های استان با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم خودداری و در صورت ضرورت سفر مواد خوراکی، پوشاک مناسب و پتو به اندازه کافی به همراه داشته باشند و اظهار داشت: رانندگان پیش از سفر بخاری و برف پاکن های خودرو خود را کنترل و نسبت به وضعیت فنی خودرو اطمینان حاصل و در هنگام حرکت نیز سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی