بازدید 8250
۲

از هر هشت زن باردار ایرانی یکی غیرقانونی سقط جنین می‌کند؟!

کل ولادت‌های ثبت شده کشور در سال ۱۳۹۲ به یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۳۴ نفر رسیده است که اگر در کنار ادعای محمداسماعیل مطلق، مدیرکل دفتر سلامت و جمعیت خانواده وزارت بهداشت در‌باره آمار سقط غیرقانونی جنین‌ کشور قرار گیرد، بدان معناست که از هر هشت زن ایرانی که باردار می‌شوند، یکی از آن‌ها‌ غیرقانونی سقط جنین می‌کند.
کد خبر: ۴۷۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲ 18 February 2015
کل ولادت‌های ثبت شده کشور در سال ۱۳۹۲ به یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۳۴ نفر رسیده است که اگر در کنار ادعای محمداسماعیل مطلق، مدیرکل دفتر سلامت و جمعیت خانواده وزارت بهداشت در‌باره آمار سقط غیرقانونی جنین‌ کشور قرار گیرد، بدان معناست که از هر هشت زن ایرانی که باردار می‌شوند، یکی از آن‌ها‌ غیرقانونی سقط جنین می‌کند.

به گزارش «تابناک»، آقای مطلق یک بار دیگر آماری شگفت از سقط غیرقانونی در کشور منتشر کرده است و مدعی انجام سالانه ۲۱۳هزار سقط غیرقانونی در کشور شده و با بیان اینکه بالغ بر ۲۲۰ هزار سقط در سال صورت می‌گیرد، افزوده هفت هزار مورد از مسیر قانونی انجام می‌شود.

این اولین بار نیست که چنین آماری از سوی این مسئول وزارت بهداشت مطرح می‌شود. در اردیبهشت ۹۲ وی گفته بود، آخرین آماری که از سقط‌ جنین در کشور منتشر شده، مربوط به سال ۷۷ است. ‌این بررسی نشان داد، هر سال حدود ۹۰ هزار جنین در کشور ‌قانونی و غیرقانونی سقط می‌شدند؛ یعنی به‌ طور متوسط هر روز ۲۲۱ جنین و هر ساعت ۹ جنین‌».

یک بار دیگر در بهمن ماه سال گذشته، باز هم این مقام وزارت کشور در میزگرد بررسی علل کاهش جمعیت و راهکارهای پیش روی اظهار داشت: حدود ۱۰۰ هزار مرده‌زایی داریم. هرچند آمار‌ها متفاوت است، ‌به طور متوسط حدود ۲۵۰ هزار سقط جنین در سال گزارش می‌شود که البته این‌ها مربوط به سقط‌های غیرقانونی است.

وی مدعی شده بود، «آمار نشان می‌دهد ‌یک میلیون و ۷۵۰ هزار بارداری اتفاق می‌افتد که در مرحله سنی جوانی به میانسالی است؛ اما به علت اینکه حدود ۱۰۰ هزار مورد آن مرده زایی است و ۲۵۰ هزار مورد این بارداری‌ها به سقط منجر می‌شود، تعداد کل موالید در هر سال به یک میلیون و ۴۰۰ هزار مورد رسیده است‌ که البته سالانه حدود ۳۵۰ هزار مرگ نیز در کشور ثبت می‌شود‌».

با توجه به آمار ارائه شده در سال گذشته و کاهش قابل توجه آن در سال جاری، اولین فرض قابل طرح این است که یک مقام مسئول برای نشان دادن سیاهی بیش از حد در یک حوزه، هر آماری را بدون توجه به دقت و سلامت آن منتشر می‌کند. گواه این ادعا این است که توضیحی برای این وجود ندارد که چگونه و با چه مکانیزمی سقط غیرقانونی جنین از ۲۵۰ مورد در سال گذشته ‌یکباره به ۲۱۳ هزار نفر کاهش یافته است.

جدای از این تناقض، اگر آمار منتشره ‌دروغ نباشد، یک فاجعه است. ۲۵۰ هزار سقط غیرقانونی در میان یک میلیون و ۷۵۰ هزار بارداری سالانه بدان معناست که هر ساله از هر هفت زن ایرانی که باردار می‌شوند، یک نفر جنینی را که در شکم دارد، می‌کشد.

چنین ادعایی آمار سقط جنین در ایران را در ردیف بد‌ترین کشورهای دنیا قرار می‌دهد. آیا می‌توان چنین آماری را باور کرد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۲
حالا این سقطهای غیر قانونی رو کی گزارش میده به وزارت بهداشت؟
لطفا نظر من رو منتشر کنید. اکثر مردم ایران فکر میکنن بقیه مردم بد هستن یا بی دین و ایمان هستن یا فاسد و دزد و خیلی چیزهای دیگه. ولی در واقع اینجوری نیست. واقعیت این هست که درسته که فساد هست و زیاد هم هست ولی این فساد ممکن هست از روی یه آدم محترم هم سر بزنه و تنها یک خطا باشه. در مورد این آمار هم به نظرم خیلی اغراق آمیز هست و سو ظن به بقیه رو تشدید میکنه. لطفا به هم دیگه حسن ظن داشته باشید مردم. حداقل تا وقتی که مسائل مادی رخ نداده به بقیه نگاه خوب داشته باشید و فکر کنید طرف مقابل بهتر از شماست. (البته تو مواقع مادی به کمترین چیز هم توجه کنید مخصوصا اگر ثروتمند نیستید)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل