بازدید 53862
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

تشبیه دولت روحانی با حکومت پهلوی در نشریه اصولگرا/ تحویل فارابی به «خواهرزاده خاتمی »/ احمدی‌نژاد شمشیر اسلام است، محکومش نکنید/ بمب‌گذاری در کنسرت بنیامین؟

رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبرهایی‌‌ گاه غیررسمی و‌‌ گاه اخباری ‌که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ تیتر‌ها و خبرهایی همچون‌ «محمد رضا رحیمی چقدر با اوین فاصله دارد؟»،»«اکران فیلم گلاب با هدف بررسی در ایران!»،«معاون اول روحانی راه احمدی نژاد را نرود» و .... تیتر اخبار رصد‌خانه امروز را تشکیل می دهند
کد خبر: ۴۷۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹ 14 February 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که ‌گاه مورد توجه قرار می‌گیرد و ‌گاه همه به راحتی از کنار آن می‌گذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، خبرهایی هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آنها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تشبیه دولت روحانی با حکومت پهلوی در نشریه اصولگرا


هفته نامه رمز عبور که فعلا ماهنامه منتشر می‌شود، در سرمقاله خود دولت روحانی را با حکومت محمد رضا پهلوی مقایسه کرده و نوشته است: اینکه وزیر خارجه رسما در مقابل مقامات آمریکایی بگوید اگر با ما توافق نکنید، رقیب ما سر کار می‌آید و از آمریکا و اروپا بخواهد نسبت به پیامی که رفتارشان به ایران ارسال می‌کند، دقت داشته باشند! تصویر تلخ این گفتار همانند زبونی محمد رضا پهلوی در مقابل سفرای آمریکا و انگلیس در دی ماه ۱۳۵۷ است؛ زمانی که مصوبات کنفرانس گوادلوپ را به او ابلاغ می‌کردند.

و یا رئیس شرکت ملی نفت دوره پهلوی، اگر روزی قیمت نفت با توطئه آمریکا به کمتر از نصف می‌رسید و در آمد کشور نصف می‌شد. حداقل در جلسات خصوصی گلایه‌ای از آمریکایی‌ها می‌کرد و یا اینکه درخواست تشکیل اجلاس ضروری اوپک را می‌کرد نه اینکه خود را به ندانستن بزند و بدون اطلاع از روابط شرکت آرامکو و دولت سعودی، عربستان را عامل کاهش قیمت نفت بداند.

‌«خواهرزاده خاتمی» رسماً فارابی را تحویل گرفت

صبح امروز با همراهی مدیران ارشد سازمان سینمایی، «علیرضا تابش» رسماً سکان هدایت بنیاد سینمایی فارابی را بر عهده گرفت. «علیرضا تابش» با همراهی حجت‌الله ایوبی، علیرضا رضاداد، حبیب‌ایل‌بیگی، محمد حیدری و جمعی از مدیران فارابی به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی معرفی شد.

توکلی: منظورم محمدرضا خاتمی بود‍!


سایت الف با انتشار توضیحی، متنی از سخنان دکتر احمد توکلی، نمایندهٔ مجلس و مدیر مسوول این سایت را منتشر کرده است. توکلی پاسخ به سؤالی پیرامون نمایندگانی که از آقای رحیمی پول گرفته‌اند گفت: رئیس مجلس کاره‌ای نیست. قاضی و یا حداکث، و رئیس قوه قضائیه باید این کار را انجام دهند، ما نامه را نوشتیم و چندبار به ایشان گفته‌ایم البته ایشان هم مواضعی دارند. به هرحال این کار باید انجام بشود. سابقه این گونه وقایع به امثال شهرام جزایری بازمیگردد. شهرام جزایری به دبیر کل حزب مشارکت، آقای محمدرضا خاتمی سیصد میلیون و به آقای کروبی پانصد میلیون تومان پول داده بود.. من آن موقع به آقای هاشمی شاهرودی اعلام کردم که این فساد سیاسی و زشت‌ترین جرم ممکن است. این پول اعانه نیست. پیش خرید نفوذ و معامله است. الان پول می‌دهد و نفوذ می‌خرد، مدتی بعد از آن استفاده می‌کند. این کار افتضاح است و باید از آن جلوگیری کرد. اما آقای هاشمی شاهرودی، در عین اینکه قبول داشت گفت که جرمی تحت این عنوان تعریف نشده است. من به ایشان گفتم شما که مجتهد هستید فتوا بدهید، ولی گفت مراجع زیر بار نمی‌روند.

هاشمی به احمدی‌نژاد تسلیت گفت


هاشمی رفسنجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص با تقدیر و تمجید از حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در سراسر کشور، به مشاهدات خود در این روز اشاره کرد و در ادامه درگذشت والده محترمه آقای احمدی‌نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را از طرف خود و اعضا به وی تسلیت گفت.

اطلاعیه پدیده شاندیز: پول‌هایتان را پس بگیرید، پروژه‌ها تعطیل می‌شود!


سایت رسمی پدیده شاندیر با انتشار اطلاعیه‌ای به سهامداران خود ‌تلویحی هشدار داده ‌که در صورت اصرار سهامداران به برگشت وجوه خود، شرکت را در اتمام پروژه‌های در حال اجرا ناکام نموده و موجب تعطیلی پروژه‌ها می‌شود.

در بخشی از اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه شرکت بنا بر دستور مقام محترم قضایی و تصمیم شما سهامداران محترم به ناچار بایستی سهام سهامداران را بازخرید نمایدو با توجه به اینکه معمولاً و در پایان سال نقدینگی به شدت کاهش یافته و پرداخت تسهیلات بانکی و سایر منابع تا اوایل سال بعد به تعویق می‌افتد و این امر تأمین حجم قابل توجه نقدینگی مورد درخواست سهامداران را برای شرکت ناممکن ساخته است.

بعید می‌دانم این آقایان در دولت بعد باشند!

مسعود میرکاظمی، وزیر اسبق نفت در حاشیه مراسم ختم والده محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که واکنش شما در قبال صحبت‌های جهانگیری که اعلام کرده بود «متوجه نشدیم پنج سال گذشته پول نفت کجا رفته است؟»، گفت: بعید می‌دانم آقای جهانگیری چنین صحبتی کرده باشد. علاوه بر اینکه هزینه‌کرد یک بحثی است و پول‌های نفت کجا رفته است، بحث دیگری است.

وی ادامه داده: آیا این درست است که دولت جدیدی بر سر کار بیاید و اقدامات دولت گذشته را زیر سوال ببرد؟ ما باید منتظر باشیم تا این دولت تا آخر کار خود را انجام دهد که بعید می‌دانم این آقایان در دولت بعد باشند.

احمدی‌نژاد شمشیر اسلام است، محکومش نکنید

 
حجت‌الاسلام ادیب یزدی، طی سخنانی در مراسم ختم والده ماجده دکتر احمدی‌نژاد، گفت: شمشیر اسلام را محکوم نکنید و بگذارید حسابی که استکبار از قاطعیت مردان خودساخته ما می‌برد سر جایش باشد و همچنان حساب ببرند. استکبار از نام نامی مردان بزرگ و قاطع و خودساخته ما می‌ترسد و استکبار باید بلرزد تا کار‌ها پیش برود. به جناب زید بن علی، شهید انتقامگر گفتند، چه کردی که خلیفهٔ عباسی از دست تو و از ترس تو خواب ندارد؟! زید بلافاصله سجده شکر به جای آورد و فرمود عبادتی بالا‌تر این نیست که من نگذارم ظالم راحت باشد. جناب دکتر احمدی‌نژاد، بزرگواری است که نتانیاهو و اوباما را می‌ترساند و می‌لرزاند و دشمن از خوف او در وحشت است. شمشیر اسلام را کند نکنید که این چهره لازم است. حتی کسانی که گمان می‌برند با مذاکره می‌توانند نتیجه‌ای بگیرند این شمشیر بیشتر برای آن‌ها کاربرد دارد. حتی اگر بلد باشند می‌توانند به برکت این شمشیر نورانی و استفاده از آن، قاعده مذاکره را عوض کنند و نگذارند استکبار زیاده خواهی‌هایش را ادامه دهد.

مقام رهبری چرا؟


مجله اصلاح‌طلب صدا در سر مقاله خود با عنوان پشت جبهه مذاکرات را تضعیف نکنید، بار‌ها هنگام نام بردن از رهبر انقلاب، عنوان مقام رهبری را استفاده کرده است. این در حالی است که استفاده از مقام به عنوان پیشوند مناصب سیاسی مرسوم نیست، مثل اینکه برای رئیس جمهور گفته شود مقام رئیس جمهور! آنچه ‌درباره رهبر انقلاب مصطلح است استفاده از مقام معظم رهبری است! که برای احترام به کار برده می‌شود. اگر قرار است در نوشته‌های این مجله معظم به کار برده نشود، چه اصراری دارند از مقام استفاده کنند. خودشان را راحت کنند و به جای مقام رهبری از واژه‌هایی نظیر رهبری یا رهبر انقلاب استفاده کنند.

۱۳ درصد مصرف کنندگان تریاک جهان در ایران


بررسی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران نشان می‌دهد که طی پنج سال گذشته روزانه ۷۰ نفر به معتادان کشور اضافه شده است. به استناد این گزارش روزانه ۸ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند. همچنین مرگ و میر زنان بر اثر سو مصرف در سال ۹۲ به نسبت سال پیش از آن ۱۵ درصد رشد داشته است. روزبه کردونی، مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خبر گزاری مهر می‌گوید که بر اساس بررسی‌های انجام شده، مصرف مواد مخدرصنعتی در ایران از نیم درصد در سال ۱۳۸۴ به ۲۶ درصد در سال ۱۳۹۲ رسیده است. او همچنین به آمارهای جهانی مصرف تریاک اشاره کرد و افزود که مصرف این ماده در ایران ۴۵۰ تن، معادل ۴۲ درصد مصرف جهانی است و ۱۳ درصد از مصرف‌کنندگان جهانی تریاک در ایران هستند. مصرف سالانه این ماده در کشورهای اروپایی به جز ترکیه و روسیه ۹۵ تن است.

جشن تولد ۷۳ سالگی غرضی


«امشب مهندس محمد غرضی، ۷۳ ساله شد». این پیغامی بود که نزدیکان او در شبکه‌های مجازی منتشر کردند. او پس از انقلاب چند بار در دولت‌های مختلف وزیر بود و سال گذشته کاندیدای ریاست جمهوری شد و از سایر کاندیدا‌ها رأی کمتری آورد.

کنسرت بنیامین در وین هم ناتمام ماند

بنیامین بهادری قرار بوده است که کنسرتی برای ایرانیان مقیم اتریش برگزار کند که ناگهان تعداد زیادی پلیس وارد عمل شده و کنسرت نیمه تمام ماند. یک شهروند ایرانی می گوید به نظر می رسید که ماموران پلیس مشکوک به بمبگذاری بودند. وی در شرح این واقعه می گوید: «کنسرت حدود یک ساعت برگزار شد که استراحت دادند اما ناگهان همه ما را به سالن اصلی آوردند و نزدیک به 100 پلیس به سالن آمدند...پلیس های ویژه ضد تروریست ( کسانی که وضیعت بمبگذاری را بررسی می کنند ) و پلیس های معمولی وارد عمل شدند.» این شهروند ایرانی می گوید: به یک خودرو مشکوک شده بودند و به همین دلیل به کسانی هم که با ماشین آمده بودند تا چندساعت اجازه دسترسی به ماشین ها شان را نمی دادند و سپس با سگ های ویژ ماموریت شان را جهت بازرسی شروع کردند. گفتنی است بنیامین بهادری لحظاتی را هم بدون دستگاه ها و در بین مردم حاضر شد و برای شان آواز خواند که با استقبال گرم حاضران همراه شد.

امروز نیر بنیامین با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام اش درباره این اتفاق توضیح داد و نوشت: «اینجا لندن است. روز عشق. این جغرافیا با گروه عشق… امشب قراره با ایرانی‌ها و فارسی زبان‌های انگلستان به اصطلاح بترکانیم… دیشب هم در وین کنسرت فوق العاده‌ای بود و پس از چهارده آهنگ همخوانی عالی با هموطنان ایران و ایرانی دوست، اونجا خبر دادند که پلیس اومده با خبر بمب گذاری! در کنسرت و از این دست مزاحمت‌هایی که تنها با یک تماس از تلفن همگانی ایجاد شد و از مردم خواستن که سالن اصلی رو ترک کنند برای چک و این حرفا…
 
هر چی گفتیم بمب کجا بود؟ «بمب انرژی همین مردمه.» گوششون بدهکار نبود. خلاصه دیدیم اینقدر دارن براساس قوانین پیچیده خودشون لفت می‌دن که وقت داره از دست می‌ره. با گیتار محمد و ترومپت علیرضا رفتیم دم ورودی سالن و شروع کردیم آهنگ‌های پایانی رو با مردم زمزمه کردن. به جرات می‌تونم بگم این بخش پایانی بدون میکروفون در جمع مردم مشتاق‌تر و پایه‌تر از خودمون بیشتر از هر اجرایی سرحالمون کرد. همینه! ما واسه از عشق خوندن در هیچ شرایطی کوتاه نمی‌ایم. دقیقا شبیه اجراهایی که این چند روز تو خیابون داشتیم. کار خدا رو می‌بینید؟ انگار داشتیم تمرین می‌کردم واسه دیشب.
 
امشب هم خدا بخواد با یادآوری روز عشق ایرانی خودمون (سپندارمذگان) برای همه دنیا می‌خوایم لندن رو بترکونیم.  می‌خواستم به پلیس‌های دیشب بگم هر کی گفته اینجا بمب گذاری کردن راست می‌گه، ولی شما هرگز بمبی پیدا نمی‌کنید، چون کسانی در قلب ما بمب کار گذاشتند… ولی خب… زبانم ضعیفه!»

تعداد بازدید : 37
دانلود ویدئوی بخشی از اجرای بنیامین بهادری در خارج از سالن و حضور پلیس


طرح گزینه‌های عجیب تر از فارابی برای انجمن سینمای جوان

همزمان با انتصاب عجیب در فارابی، شنیده‌هایی درباره طرح گزینه‌های بسیار ضعیف برای انجمن سینمای جوان نیز مطرح شده است. خوشبختانه هنوز این گزینه‌ها از سوی سازمان سینمایی تأیید نشده‌اند و می‌توان امیدوار بود، قرار نیست کل سینمای ایران به چهره‌های کم سابقه سپرده شود.

علما هیچ انتقادی به وزارت ارشاد نکردند‌


اخیرا اخباری از امتناع برخی مراجع و علما از دیدار با نمایندگان دولت و انتقاد برخی از آن‌ها از سیاست‌های فرهنگی دولت و به خصوص عملکرد وزارت ارشاد دادند. اما آشنا این خبر را از اساس تکذیب کرد. به گفته او برنامه سفر طبق آنچه پیش‌بینی شده بود انجام شد. «حسام الدین آشنا» ضمن تکذیب این اخبار در گفت‌وگو با آفتاب یزد عنوان کرد، در دیدارهای صورت گرفته با علمای قم‌، هیچ انتقادی به وزارت ارشاد مطرح نشد. وی در ادامه دلیل سفر خود به قم را نزدیکی سفر رئیس جمهور روحانی به این استان دانست و افزود: این سفر‌، یک سفر معمولی و در راستای سفرهای قبلی بود.

آشنا همچنین با بیان اینکه در زمان کوتاه حضور خود در قم دیداری با آیت‌الله حسینی بوشهری‌، آیت‌الله علوی گرگانی‌، آیت‌الله نوری همدانی‌، آیت‌الله جوادی آملی‌، حجت الاسلام و المسلمین واعظی ریاست دفتر تبلیغات اسلامی‌، منتخبانی از مجمع نمایندگان طلاب‌، ۲۵ نفر از نخبگان حوزوی و استاندار قم دیدار داشته‌، اظهار داشت: «جز این دیدارها‌، دیدار دیگری در برنامه تنظیم نشده بود. بهتر است از حاشیه‌پردازی برای سفرهای معمولی بپرهیزیم‌».

حدادعادل: دریافت کمک انتخاباتی مرسوم است


غلامعلی حداد عادل در خصوص پول گرفتن ۱۷۰ نماینده مجلس از محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد، با تاکید بر اینکه این اقدام انجام شده از سوی نمایندگان یک امر عادی است، گفت: همین افرادی که نسبت به این ۱۷۰ نماینده مجلس هشتم انتقاد دارند، همان‌ها به نمایندگان طرفدار خودشان در مجلس هشتم حتما پول داده‌اند و زیاد اصرار کنند آن منابع مالی هم فاش می‌شود. همین افرادی که نسبت به این ۱۷۰ نماینده مجلس هشتم انتقاد دارند، همان‌ها به نمایندگان طرفدار خودشان در مجلس هشتم حتما پول داده‌اند و زیاد اصرار کنند آن منابع مالی هم فاش می‌شود. این نماینده مجلس در گفتگو با ایسکانیوز درباره ائتلاف گروه‌های مختلف اصولگرا با پایداری‌ها با توجه به تجربه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ اظهار داشت: سعی می‌کنیم با همه کسانی که خودشان را اصولگرا می‌دانند متحد شویم و امید و تلاش ما همین موضوع است و تاکنون هم، تلاش‌ها در این زمینه بی‌نتیجه نمانده است.

وی درباره افشای ۱۷۰ نماینده مجلس که از سوی محمدرضا رحیمی که متهم به اخذ پول شده‌اند، گفت: در این باره اظهار‌نظر نمی‌کنم. نماینده مردم تهران در پاسخ به اینکه برخی نمایندگان معتقدند که این پول مشروع بوده‌ و دریافت آن هیچ ایرادی ندارد، گفت: نمایندگان که خبر نداشتند این پول از کجا آمده، بلکه آن‌ها به عنوان کمک به هزینه‌های انتخاباتی خود این مبلغ را گرفته‌اند و این کاری است که در هر جناحی با نمایندگان موافق صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه این اقدام ۱۷۰ نماینده غیر قانونی نبوده، تصریح کرد: اینکه این پول منشا آن کجا بوده را نمایندگان خبری نداشته‌اند اما کمک جریانات سیاسی برای پیروزی در انتخابات از نظر کمک انتخاباتی امری بوده که از روز اول انقلاب تا امروز رسم بوده و هیچ نماینده‌ای را نمی‌شود به دلیل دریافت کمک انتخاباتی از یک جریان مورد سرزنش قرار داد. حداد عادل گفت: این نمایندگان تصور این را داشته‌اند که منشا این پول سالم است بعدا این اتفاقات رخ داد.

باهنر: با تندرو‌ها ائتلاف می‌کنیم با اصلاح طلب‌ها هرگز‌


محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه مسیر وحدت اصولگرایان امیدوارکننده است، گفت: اینکه، رقیب ما از ادبیاتی چون اصولگرایان تندرو، کندرو، معتدل و... برای شکاف در جبهه اصولگرایی استفاده می‌کند، نوعی تاکتیک انتخاباتی است که البته در همه جا مرسوم است. وی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سؤال که پاسخ جبهه پیروان خط امام و رهبری که اصلاح‌طلبانی که می‌گویند حاضر با اصولگرایان میانه‌رو ائتلاف کنند، چیست؟ تأکید کرد: ما تنها با دوستان اصولگرایی خود ائتلاف می‌کنیم؛ ما ائتلاف با برخی دوستان اصولگرایی خود را که تندرو خطاب می‌شوند به اصلاح‌طلبان ترجیح می‌دهیم و ممکن نیست بخواهیم با اصلاح‌طلبان ائتلاف کنیم. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: توصیه ما با سایر گروه‌‌های اصولگرا این است که به هیچ عنوان با رقیب ائتلاف نکنند چرا که در انتخابات آتی، اصلاح‌طلبان رقیب ما هستند؛ همین اصلاح‌طلبان میانه‌رو هم وقتی به قدرت برسند رادیکال می‌شوند و یا رادیکال‌ها را وارد میدان می‌کنند؛ بنابر‌این، اصولگرایان اختلاف سلیقه‌ را با اختلاف مبانی تفکیک خواهند کرد.

معاون اول روحانی راه احمدی‌نژاد را نرود


مهدی فضائلی طی یادداشتی در روزنامه جام جم با اشاره به اظهارات فاقد سند معاون اول رئیس جمهور نوشت: در میان دولتمردان دولت یازدهم، معاون اول محترم رئیس جمهور گوی سبقت را از دیگران ربوده و هر روز برگ نویی از مفاسد ثابت نشده دولت قبل را رو می‌کند. «درآمد نفت در سال ۱۳۹۰، ۱۱۸ میلیارد دلار بوده و ما نفهمیدیم در این پنج سال گذشته پول نفت کجا رفت‌»؛ این جدید‌ترین شبهه افکنی آقای مهندس جهانگیری است که به صورت ضمنی و تلویحی دولت قبل را در معرض سوءظن و اتهامی بزرگ قرار می‌دهد.

وی چند روز قبل از این هم به ماجرای خروج بی‌سر و صدای ٢٢ میلیارد دلار ارز از کشور در اواخر دولت قبل اشاره کرده بود. جهانگیری همچنین اخیرا در یک اظهارنظر ژورنالیستی ادعا کرد بزرگ‌ترین فساد قرن در دولت گذشته اتفاق افتاده تا در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی، پادشاهان و درباریان فاسد تاریخ سیاه کشورمان و خصوصا رژیم فاسد و منحوس پهلوی را روسفید کرده باشد! این یادداشت نه درصدد تبرئه دولت قبل از اتهاماتی است که متوجه اوست و نه صلاحیت چنین کاری را دارد فقط می‌خواهد بگوید مردم مشابه این رفتار ناپسند یعنی زیر سؤال بردن غیرمنصفانه و تقریبا نفی کامل عملکرد دولت‌های قبل را اتفاقا از رئیس دولت قبل در ذهن دارند که از اشکالات عمده احمدی‌نژاد هم محسوب می‌شد لذا دولتمردان یازدهم که بنایشان نفی کامل هر آن چیزی است که احمدی‌نژاد انجام می‌داده است سعی کنند اولا پا جای پای او نگذارند و تجربه تلخ برخی رفتارهای او را تکرار نکنند.

چک‌های بالای ۱۰ میلیون یک بانک پاس نمی‌شود!


به فاصله اندکی از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌ها مبنی بر عدم پذیرش چک‌های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سه بانک، دستور برای رد چک‌های با مبلغ بالا‌تر از ۱۰ میلیون تومان یکی از آن سه بانک صادر شد. با تشدید سخت گیریهای نظارتی بانک مرکزی در راستای به نظم کشیدن بانک‌ها و انطباق فعالیت آن‌ها با چارچوب و مقررات تعیین شده، در یکی از اقدامات اخیر نظارتی این بانک وصول چک‌های چند بانک از سوی بانکهای دیگر با محدودیت مواجه شد. براین اساس، طبق دستورالعمل بانک مرکزی بانک‌ها موظف شدند که از ۹ بهمن ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی از پذیرفتن چکهای با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان اعم از چک عادی، رمزدار و بین بانکی دو بانک تحت نظارت و یک بانک بدون مجوز بانک مرکزی جهت واگذاری در سامانه چکاوک و یا تحویل به اتاق پایاپای اسناد بانکی خودداری کنند. در عین حال تاکید شده بود که در صورت تخطی بانک‌ها از این دستور ضمن اینکه بانک مرکزی هیچ ضمانتی درمقابل عواقب آن ندارد، در صورت مشاهده از طریق سامانه چکاوک و پایش گزارش‌های دریافتی از اتاق پایاپای اسناد بانکی نسبت به برخورد انضباطی نیز اقدام می‌کند. اما حدود ۱۲ روز بعد از محدودیت اعمال شده برای مبادلات چکی این سه بانک، روز ۲۱ بهمن ماه (سه شنبه هفته گذشته) بانک‌ها با دستور برای محدود‌تر شدن دریافت چک‌های بانک بدون مجوزی که در بخشنامه قبلی نیز مورد توجه قرار گرفته بود مواجه شدند و این بار ۹۰ میلیون تومان دیگر از قدرت مانور این بانک در چک کمتر شد.

ممنوعیت نظامیان در ورود به جناح‌های انتخاباتی


به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات، «ممنوعیت ورود افراد نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و سازمان بسیج در دسته بندیهای سیاسی و جناحی در انتخابات و جانبداری از داوطلبان خاص» را تصویب کردند.

بابک زنجانی فقط ۲ هزار میلیارد از بدهیش را می‌تواند پرداخت کند


عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی، با بیان اینکه بدهی بابک زنجانی به کشور حدود ۹ هزار میلیارد تومان است، افزود: ‌ متأسفانه اموال وی در داخل از کشور تنها کفاف حدود دو هزار میلیارد تومان از بدهی‌هایش را می‌دهد و ما بقی اعتبارات یا توسط خودش یا از سوی دیگران در خارج از کشور سرمایه‌گذاری شده است. سیدحسین دهدشتی به جماران، گفت: در شرایط کنونی بحث اموال بابک زنجانی در حال پیگیری است، تا از طریق فروش یا انتقال‌ این اموال به وزارت نفت، بدهی وی تعیین و تکلیف شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عمده درآمدهای حاصل از فروش نفت از سوی بابک زنجانی در خارج از کشور سرمایه‌گذاری شده است، افزود: در شرایط کنونی تعیین و تکلیف اموال وی در اولویت مجلس و دولت و دستگاه قضا قرار دارد. وی ادامه داد: بابک زنجانی در دوره تحریم‌ها اقدام به فروش نفت کرده ولی پول آن را به وزارت نفت برنگردانده و مسئولان مربوطه اعلام می‌کنند که کلیه اموال داخلی او کفاف بدهی‌اش را نمی‌دهد. دهدشتی با اعلام اینکه بدهی بابک زنجانی به کشور حدود ۹ هزار میلیارد تومان است، افزود: ‌ متأسفانه اموال وی در داخل از کشور تنها کفاف حدود دو هزار میلیارد تومان از بدهی‌هایش را می‌دهد و ما بقی اعتبارات یا توسط خودش یا از سوی دیگران در خارج از کشور به‌ویژه کشورهایی مانند مالزی، امارات، ترکیه و تاجیکستان سرمایه‌گذاری شده است. عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی، با بیان اینکه تعیین و تکلیف اموال بابک زنجانی در خارج از کشور نیازمند جدیت دستگاه قضا و وزارتخانه‌های مربوطه است، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی هم باید در این حوزه تلاش‌های خود را افزایش دهد.

محمد رضا رحیمی چقدر با اوین فاصله دارد؟


محمدرضا نادری وکیل مدافع محمدرضا رحیمی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اینکه اخیرا دادستان کل کشور از آغاز تشریفات اجرای حکم رحیمی در دادسرای تهران خبر داده و آیا در این راستا تماس یا احضاریه‌ای ارسال شده است یا خیر؟ گفت: هنوز هیچ تماسی از دادسرا در این ارتباط با من به عنوان وکیل آقای رحیمی نگرفتند و فکر نمی‌کنم با آقای رحیمی نیز تماس گرفته باشند، زیرا در این صورت مطلع می‌شدم.

وکیل مدافع رحیمی گفته: منتظر پاسخ دیوان به درخواست اعاده دادرسی موکلم هستیم و که اخیرا به دیوان عالی کشور تقدیم شده است.

متلک‌های کیهان به جهانگیری


کیهان در ستون گفت و شنود شنبه خود نوشته؛

گفت: آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفته است «بیشترین فساد‌ها و بزرگ‌ترین فسادهای قرن در دولت گذشته اتفاق افتاده است»!

گفتم: فساد «پتروپارس» و «کرسنت» و «مارین سرویس» و «شهرام جزایری» و «قطعات فولادی» و… ده‌ها فساد بزرگ دیگر در دوران کارگزاران و اصلاحات را می‌گوید؟! یا فساد سه هزار میلیارد تومانی که اصلاح‌طلبان مجرم اصلی آن یعنی مه‌آفرید را «کارآفرین»! و قابل تقدیر می‌دانستند؟!

گفت: نه بابا! همه این‌ها یادش رفته و منظورش دولت احمدی‌نژاد است.

گفتم: یعنی فساد در دولت قبلی از فساد دوران پهلوی و قاجار هم بیشتر بوده است؟!

گفت: چه عرض کنم؟! اگر دولت راستگویان! هر روز یک دروغ شاخدار نگوید سر مردم را با این پرت و پلا‌ها گرم نکند و شیره‌ نمالد که مجبور است توضیح بدهد خودش تا حالا چه گلی به سر ملت زده است؟!

باهنر حرفش در مورد احمدی‌نژاد را پس گرفت؟

غیر از خود ایشان هیچ کسی باورش نمی‌شد که احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شود، البته آقای احمدی‌نژاد می‌گوید که دو سال قبل از برگزاری انتخابات می‌دانسته که پیروز می‌شود اما اعتقاد ما این است که هیچ کس غیر از احمدی‌نژاد باورش نمی‌شده که او پیروز انتخابات است.

پیش از این باهنر در گفت‌و‌گویی اظهار داشته بود: «زمانی که شورای شهر تهران [دوره دوم] قصد داشت احمدی‌نژاد را به عنوان شهردار تهران انتخاب کند، وزیر اطلاعات [یونسی] اظهار داشت: خوب نیست احمدی‌نژاد شهردار تهران شود، مشکل پیش می‌آید، ایشان دارای پرونده در استانداری اردبیل هستند. من پیش ایشان رفتم و در این مورد بحث کردم.

خطاب به جناب آقای یونسی گفتم: چطور سیستم اطلاعات شما اجازه می‌دهد که شخصی مانند ملک‌مدنی که فوق‌دیپلم نساجی دارد، بیاید و شهردار تهران شود و تیم اطلاعاتی شما به احمدی‌نژاد گیر می‌دهد؟ به جناب یونسی‌‌ همان موقع گفتم: احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ماست و شهرداری برای او دست‌گرمی است، اگر می‌خواهید فکری کنید، فکری برای رئیس‌جمهور شدن وی کنید. البته آن زمان فکر رئیس‌جمهور شدن احمدی‌نژاد مطرح نبود و صحبت برنامه ما این نبود. ولی من اولین کسی بودم که بحث ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد را خطاب به جناب آقای یونسی مطرح کردم.

لغو جلسه محمد یزدی، مصباح یزدی و موحدی کرمانی


نایب رییس اول جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لغو جلسه سه‌جانبه آیات محمد یزدی، مصباح یزدی و موحدی کرمانی را تایید کرد. آیت‌الله مرتضی مقتدایی درباره جلسه سه جانبه‌ای که قرار بود بین آیات محمد یزدی، مصباح یزدی و موحدی کرمانی برگزار شود، اظهار کرد: برگزاری این جلسه منتفی شده است و لغو این جلسه دلیل خاصی ندارد.

نصف شدن سفر گردشگران ایرانی به تایلند


در سال ۲۰۱۴ حدود ۸۰ هزار ایرانی به تایلند سفر کرده‌اند. این عدد نصف شمار گردشگران ایرانی به این کشور در سال ۲۰۱۱ است. آمار ۸۰ هزار نفری سفر ایرانیان به تایلند در سال ۲۰۱۴ در حالی است که در سال ۲۰۱۱، سفیر این کشور در ایران، از سفر ۱۶۰ هزار گردشگر ایرانی به تایلند در این سال خبر داده بود. تصور می‌رود که کاهش ارزش ریال و در نتیجه کاهش قدرت خرید ایرانیان اصلیترین عامل این کاهش باشد.

بی‌آبی مردم عسلویه را کلافه کرده است


امام جمعه عسلویه گفت: بی‌آبی مردم شهرستان عسلویه را کلافه کرده است. حجت الاسلام علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه با بیان اینکه مشکل آب شهرستان باید حل شود، خاطرنشان ساخت: چند روز است که شهرستان با مشکل قطعی آب مواجه است و مسئولان باید بیایند مشکل را حل کنند و تدبیر کنند. وی اظهار داشت: اداره آب شهرستان و استان مشکل آب شهرستان را جدی بگیرند. چند روز کمبود آب مردم را با مشکل مواجه کرده است.

اکران فیلم گلاب با هدف بررسی در ایران!


سی و چهارمین جلسه سینما روایت روز یکشنبه ساعت ۱۷:‌۳۰ دقیقه در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی نبش بهار جنوبی به اکران و بررسی فیلم سینمایی «گلاب» (Rosewater) به کارگردانی جان استورات خواهد پرداخت؛ اتفاقی که در نوع خود جالب و عجیب به نظر می‌رسد!

«گلاب» بر اساس خاطرات مازیار بهاری ساخته شده است. بهاری خبرنگار و مستندساز ایرانی - کانادایی که برای پوشش اخبار انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به نمایندگی از هفته‌نامه نیوزویک به تهران آمده بود، به دلیل ارتباط با سازمان‌های جاسوسی خارجی دستگیر شد و مدتی حدود ۱۰۰روز را در بازداشت بود. بهاری در ‌‌‌نهایت مهر ۸۸ با قرار وثیقه آزاد و به‌طور غیرقانونی از ایران خارج شد. او نوشته‌هایی را درباره این مدت نوشت که در رمان «سپس آن‌ها به سراغ من آمدند» آمده و دستمایه تولید فیلم «گلاب» شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی