بازدید 8920

اعتراض عضو شورای شهر به «عنایت آمریکایی»

حکیمی‌پور تاکید کرد: ما همیشه نگران این بودیم که شورای شهر سیاسی شود، اما به‌نظر می‌آید شهرداری سیاسی شده است.
کد خبر: ۴۷۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰ 12 February 2015
بیلبوردهای «عنایت آمریکایی» سازمان بسیج شهرداری این‌روزها در گوشه‌گوشه شهر به چشم می‌خورد. علاوه‌براین پلاکاردهایی مزین به عکس امام و رهبری از سوی نهاد وابسته به شهرداری در شهر نصب شده که زیر آن نوشته شده؛«توافقات ننگین مایه ذلت ماست.» این بیلبوردها واکنش احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر را در ‌پی داشت.

وی در گفت‌وگو با «شرق» با تاکید ‌بر اینکه نباید از بودجه شهرداری بهره‌برداری سیاسی شود، زیرا این اقدام یک‌ آفت است، گفت: شهرداری نباید از امکانات، اموال و دارایی خود برای مسایل سیاسی هزینه کند.

حکیمی‌پور با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها نباید وارد کار سیاسی شوند یا اقدامی انجام دهند که شائبه سیاسی داشته باشد، افزود: در شرایطی که مقامات کشور از مذاکرات حمایت می‌کنند، نباید چنین پلاکاردهایی تولید و توزیع شود. به گفته وی شهرداری نهادی عمومی و غیردولتی است و هزینه‌هایش از عوارض و جیب مردم تامین می‌شود، بنابراین نباید از بودجه شهرداری بهره‌برداری سیاسی شود، زیرا این یک‌ آفت است.

حکیمی‌پور تاکید کرد: ما همیشه نگران این بودیم که شورای شهر سیاسی شود، اما به‌نظر می‌آید شهرداری سیاسی شده است.

وی با تاکید ‌بر ‌اینکه شهرداری نباید وارد فعالیت‌های سیاسی شود، گفت: نباید اقداماتی صورت بگیرد که با سیاست‌های کلی نظام مغایرت داشته باشد. وظیفه همه ما حمایت از تیم ‌مذاکره‌کننده است که عزت کشور را دنبال می‌کنند و نباید رفتاری داشت که مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده تضعیف شود. او با اشاره به طرح تنگویان برای ساماندهی تبلیغات و بیلبوردهای شهری گفت: طرح خوبی توسط اعضای شورا تهیه شده اما در دست هیات‌رییسه متوقف مانده و به صحن نیامده است.

به گزارش «شرق»، بودجه سال آینده سازمان بسیج در لایحه بودجه ٩میلیاردو٨٠٠میلیون‌تومان ذکر شده است. محسن پیرهادی، عضو شورای شهر و رییس سازمان بسیج شهرداری در پاسخ «شرق» گفت: بنرها را نصب کرده‌ایم و این سوال و صحبت ندارد. وی در یادداشتی درخصوص تابلوهای عنایت آمریکایی که به‌تازگی در سطح شهر نصب شده، توضیحاتی داده است.

پیرهادی تاکید کرده که تابلوهای «عنایت آمریکایی» ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ندارند. در بخش‌هایی از یادداشت وی آمده: «به ذهنم رسید چگونه می‌توانیم بخشی از مظلومیت مردم را در مقابل استکبار جهانی به‌تصویر بکشیم و پیشنهادی رسید که «عنایت آمریکایی» نام داشت. «عنایت آمریکایی»، عنوان بیلبوردهایی است که حداقل پنج‌مورد از جنایات آمریکا علیه مردم ایران و دانشمندانمان را به تصویر می‌کشد تا یادمان نرود که با نظام سلطه، طرف هستیم. عنایت آمریکایی همان نعل وارونه است؛ آمریکایی که مدعی اصل آن است. ما معتقدیم آمریکا چهره‌ای دوگانه دارد و ظاهرفریب و سیاه‌باطن و دیوسیرت است. با شعارهای دفاع از حقوق بشر و بشردوستانه، افکار عمومی را فریب می‌دهد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار