بازدید 15166
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

متن و حاشیه مراسم ۲۲ بهمن از دیدگاه مطبوعات بین‌المللی

بازتاب برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، توجه مطبوعات بین‌المللی به سخنرانی رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم ۲۲ بهمن، افشای سند جدیدی درباره رویارویی ایران و آمریکا در عرصه سایبری، چشم‌انداز بهبود روابط ایران و عربستان سعودی و نگرانی رژیم اسرائیل از عملیات مشترک نیروهای سوری، ایرانی و حزب‌الله در سوریه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۷۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 12 February 2015
متن و حاشیه مراسم 22 بهمن از دیدگاه مطبوعات بین‌المللیبازتاب برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، توجه مطبوعات بین‌المللی به سخنرانی رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم ۲۲ بهمن، افشای سند جدیدی درباره رویارویی ایران و آمریکا در عرصه سایبری، چشم انداز بهبود روابط ایران و عربستان سعودی و نگرانی رژیم اسرائیل از عملیات مشترک نیروهای سوری، ایرانی و حزب‌الله در سوریه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در ایران، مهم‌ترین موضوع مربوط به ایران است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

«کریستین ساینس مانیتور» در این زمینه می‌نویسد، در حالی که ایران تلاش دارد به توافقی دائمی در موضوع هسته‌ای با قدرت‌های جهانی دست یابد، مراسم سالگرد انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ در این کشور با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده ـ که در آن شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل سر داده می‌شد ـ برگزار شد.

مانیتور معتقد است، طی سال‌های اخیر، مراسم ۲۲ بهمن به محلی برای تظاهرات علیه غرب به واسطه تحریم‌هایی که در موضوع هسته‌ای علیه ایران وضع کرده، تبدیل شده است.

در همین زمینه، شماری از مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی، سخنان رئیس جمهور در جریان مراسم روز گذشته را مورد توجه قرار داده‌اند. خبرگزاری «رویترز» می‌نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته، هدف مذاکرات هسته‌ای، دستیابی به توافق برد ـ برد با قدرت‌های جهانی بر سر موضوع هسته‌ای است؛ نشانه دیگر‌ مبنی بر اینکه ایران حاضر به مصالحه به منظور جلوگیری از تقابل بر سر موضوع هسته‌ای است.

این خبرگزاری اشاره می‌کند، به گفته روحانی، یک دستاورد برد ـ برد به این معناست که ایران در موضوع هسته‌ای از خود شفافیت نشان دهد و در مقابل، تحریم‌های غلط، غیرانسانی و غیرقانونی موجود علیه کشور برداشته شود.

در میان دیگر مطالب، سند جدیدی که از سوی ادوارد اسنودن افشا شده و به موضوع حملات سایبری علیه ایران مربوط می‌شود، مورد توجه برخی از رسانه‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد، مقامات آمریکایی به طور فزاینده نسبت به توانایی‌های ایران در حوزه نبرد سایبری نگران هستند و سند جدیدی که توسط ادوارد اسنودن (کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا) منتشر شده تأیید می‌کند که ایران توانایی‌های جدی و قابل توجهی در این حوزه دارد و جالب اینجاست که بیشتر این توانایی‌ها را از خود آمریکا آموخته است! بر اساس این سند، ایران تکنیک‌های استفاده شده توسط آمریکا در حملات سایبری علیه خود را آموخته و آن را علیه خود این کشور به کار بسته است.

احتمال بهبود روابط میان ایران و عربستان سعودی، موضوعی است که سایت خبری «البوابه» امروز به آن پرداخته است. این سایت به نقل از محمد فتحعلی، سفیر ایران در لبنان می‌نویسد، جمهوری اسلامی ایران نسبت به چشم انداز بهبود روابط با عربستان سعودی خوشبین است.

فتحعلی گفته: «ما در پی برقراری بهترین روابط برادرانه با عربستان سعودی بر پایه اصل احترام متقابل هستیم... ما چشم‌انداز نشانه‌های مثبتی را درباره روابط ایران و عربستان مشاهده می‌کنیم». وی اشاره کرده که شرکت محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مراسم درگذشت ملک عبدالله، یکی از نشانه‌های حسن نیت ایران در این موضوع بوده است.

در ‌‌نهایت‌ در مطلبی مربوط به حضور ایران در سوریه، روزنامه «جروزالم پست» از نزدیک شدن نیروهای ایرانی، سوری و حزب‌الله به مرزهای سرزمین‌های اشغالی در منطقه جولان در جریان مبارزه با تروریست‌ها و شورشیان سوری خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، این واقعه در جریان عملیات مشترک نیروهای مذکور در درعا، قنیطره و دمشق روی داده است. هدف اصلی این عملیات، بیرون راندن تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌ها از این مناطق بوده است؛ اما از مطلب جروزالم پست چنین برمی آید که منطقه جغرافیایی این عملیات و همچنین حضور نیروهای ایران و حزب‌الله در آن، اسباب نگرانی رژیم اسرائیل را فراهم آورده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار