بازدید 24579

تهدید مقام روس علیه آمریکا با تکیه بر ایران

کد خبر: ۴۷۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴ 11 February 2015
یک مقام وزارت دفاع روسیه گفت که اگر امریکا اوکراین را تسلیح کند، مسکو آن را اعلان جنگ تلقی می کند. این اقدام نه تنها تنش را در منطقه افزایش می دهد بلکه کرملین را وادار به پاسخی نامتقارن علیه واشنگن و متحدانش در دیگر جبهه ها می کند.

به گزارش تسنیم، بیزنس اینسایدر نوشت: یک مقام وزارت دفاع روسیه گفت که اگر امریکا اوکراین را تسلیح کند، مسکو آن را اعلان جنگ تلقی می کند. این اقدام نه تنها تنش را در منطقه افزایش می دهد بلکه کرملین را وادار به پاسخی نامتقارن علیه واشنگن و متحدانش در دیگر جبهه ها می کند.
 
ایوگنی بوژینکسی ژنرال بازنشسته ارتش روسیه که اکنون در یک انتسیتو پژوهشی مشغول به کار است گفت: مسکو تسلیح اوکراین توسط امریکا را حضور مستقیم این کشور در درگیری ها تلقی می کند.
 
یک عضو هیات مشاوران وزارت دفاع روسیه که حاضر به افشای نامش نبود به روزنامه روسی مسکو تایمز گفت: در صورتی که آمریکا به تسلیح اوکراین بپردازد، مسکو به درخواست همیشگی چینی ها برای ارائه تکنولوژی های برتر دفاعی پاسخ مثبت می دهد.
 
وی افزود: این تکنولوژی به چین در ساخت سلاح هایی که قادر به ضربه جدی به نیروی دریایی آمریکا است، کمک قابل توجهی می کند.
 
این مقام وزارت دفاع روسیه ادامه داد: ما می توانیم ایران را تشویق به جنگ با عربستان سعودی یا حمایت از آنها در این نبرد بکنیم، در این صورت قیمت نفت افزایش بسیاری خواهد داشت.
 
وی اضافه کرد: این دو پاسخ، تنها دو واکنش احتمالی روسیه خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹۳
انتشار یافته: ۵۱
جان ؟!! تشویق به جنگ با عربستان ؟!
ایران دیگر اینقدر هم.خام نیست که به خاطر منافع شما وارد جنگ بشود
ایران کشوری نیست که علارغم توانیایی های زیادی که دارد با تناب دیگران به چاه برود. ایران کشور صلح و دوستی است. عربهای خلیج فارس هم در آینده نزدیک از عملکردشان نسبت به ایران پشیمان خواهند شد. عربهای خلیج فارس و عربستان قدر ایران را نمی دانند . امام خمینی خوب فرمودند نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی.
روسیه کثیف مثل همیشۀ تاریخ از خودش سرمایه گذاری برای جنگ نمی کند و علنا از موقعیت سیاسی و اقتصادی دیگر کشورها نهایت سوء استفاده را می نماید . باید به هوش باشیم ما را در گیر جنگ دیگری نکند
یعنی ایران معادل یک چوب دستی برای روسیه در مقابل امریکا ؟؟؟؟!!!!!ابزاری برای قربانی کردن و آنقدر به سر حریف زدن تا شکسته شود ؟؟؟!!! یا هرگاه لازم شد آن را به دور انداختن؟؟؟؟!!!!
آیا وقت آن نرسیده تا دولتمردان کشورمان واکنش لازم را در قبال اراجیف مقام روسی از خود نشان بدهند، مگر ایران مستعمره و یا بازیچه دست سیاست بازان روس هاست که برای منافع خود بخواهند با ایران بازی کنند.
ایران اگر تصمیم بگیرد روزی به عربستان گوشمالی بزرگی دهد، نیازی به کمک روسها نخواهد داشت۰ روس ها بدانند برای بقای روسیه در مقابل غرب آنها خیلی بیشتر به ایران نیاز دارند که ایران به آنها۰
مقام وزارت دفاع روسیه! ایران هیچ وقت شروع کننده جنگ نخواهد بود، ما نه تنها با مردم مسلمان عربستان و... حتی روسیه و امریکا مشکلی نداریم بلکه علاقمند به گسترش روابط هستیم، اگر تکنولويی خود را صادقانه در اختیار ایران قرار دادید نتیجه بهتری خواهید گرفت، فعلآ بک امتیاز منفی از بابت عدم تحویل اس300 در پرونده خود دارید، بهانه ها هم فقط برای آرام کردن وجدان خودتان خواهد بود.
من به عنوان شهروند ایرانی فکر می کنم این پاسخ خوبی برای این مقام روسی باشه: آمریکا وفادار تر از روسیه هست و هر چند ما احتیاجی به غرب و شرق نداریم ، در آینده شما قدرت ایران را خواهید دید
چه غلط ها. هیچ غلطی نمی تونید بکنید. در ضمن ایران هم بازیچه شما نیست
مگه ما دست نشانده روسها هستیم که بخاطر انها وارد جنگ شویم.سابقه روسها در ایران بسیار بدتر از غربی ها بوده است
حالا ايران شده عروسك روس هاى عوضى؟
ایران بازیچه روسیه نیست و با عربستان وارد جنگ نخواهد شد مگر اینکه اونها اول حمله کنند.
روسيه عادت داره براي رسيده به منافع كشورش بقيه كشور هارو قرباني بكنه سران مملكتي خواهشن واكنش به حرفهاي اين كشور خبيس بدن كافي نيست اين همه از كشور ما براي مقاصد خودش استفاده ميكنه
اين اظهارنظرروسها توهين است شرمنده كه اينوميگم معني اين حرف يعني ايران گوش به فرمان ماست
ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﺭﻭﺳﻴﻪ ﺧﻮﻧﺨﻮاﺭ ﺟﻨﺎﻳﺘﻜﺎﺭ
روسیه که همیشه در شرایط دشوار ملت ایران خودش را کنار کشیده است چگونه به خود اجازه می دهد این طور صحبت کند.
اين اظهارات در به نتيجه رسيدن مذاكرات ايران و 5+1 مفيد هست، غرب با حصول توافق با ايران،اهرم مورد ادعاي روسيه رو از دستش خارج ميكنه.
روسیا ها کور خواندند این ملت بازیچه دست عده ای کمونیست از خدا بیخبر نیستند و در طول تاریخ هم همیشه ثابت کرد ه اند احتمالا زیاد وتکا خورده که اینطور حرف میزنه
سلام،اینکه روسیه از ایران حمایت تسلیحاتی خواهد کرد !!از تحویل به موقع اس 300 ها مشخص است که چقدر صداقت دارند.
این نشون میده که همین طور که تاریخ هم ثابت کرده روس ها صرفا از ایران به عنوان ابزار فشار در راستای منافع خودشون استفاده می کنند و اصلا قابل اعتماد نیستند. دیگه از روسیه حتی یک متر سیم خاردار هم گیر ایران نمیاد
به این مقام روسی با ید گفت که ایران با طناب شما ابلیس صفتان هرگز وارد این بازی نخواهد شد . هرچند زخم های زیادی از ال سعود داریم ولی به وقتش انشالله و با روش خودمان.
خوش به حالمان از اين برداشت ابزاري روسيه نسبت به ايران
وقاحت و جسارت را ببینید که در سالگرد انقلابی که شعار اصلی آن استقلال است چگونه یک کشور به اصطلاح دوست این شعار رابه تمسخر میگیرد و صحبت از وادار کردن ما به جنگ با همسایگان برای تامین منافع روسها میکند.
شکر خورده مگه ایران ملیجک روسیه است؟
قرنها کار روسیه همین بوده است.
قطعا منظورشحمایت از موضع ایران در مقابلرعربستان در جنگدسوریه است والا فکر نکنم اونقدر ها هم ما رو ساده فرض کرده باشه که با تشویق اونها ما درگیر جنگی بی معنی بشیم
پایان جنگ سرد و آغاز جنگ گرم!!
البته تشویق به جنگ با عربستان وهر کشور دیگری از سوی روسیه فقط وفقط با رائه تسلیحات پیشرفته است
فعلا روسیه تسلیحات به ایران بدهد !!
وتشویق به جنگ هم بکند
اما اینکه ایران وارد جنگ میشود یا نمی شود به روسیه مربوط نیست...ادم زنده وکیل و وصی لازم ندارد
سلام
روسیه اگر راست میگوید که نمیگوید و میخواهد مردانه امریکا را گوشمالی دهد کافی است تعدادی سامانه اس۴۰۰ در اختیار حزب ا… لبنان قرار دهد تا امریکا از ترس امنیت اسراییل تمامی اوکراین را در کمتر از ۲۴ ساعت به روسیه تقدیم کرده و اروپا هم کف پای پوتین را مثل سگ خانگی بلیسد.
این هم مشاوره نظامی بدون ریسک ما ایرانیان به سردمداران روسیه.
انها اول به پیشنهاد ما عمل کنند بعد دیگر همه تحریمها برداشته شده و نیازی نیست برای رهایی خود برای ما تعیین تکلیف کنند.
ان روزی که سردمداران نادان امریکا و اروپا به حیات خلوت روسیه یعنی اوکراین پا میگذاشتند هرگز در تفکرات کوتاه اندیشانه خود تصرف کریمه را متصور نبودند و پوتین را به راهی هدایت کردند که اگر خودش سالها فکر میکرد نمیتوانست سناریوی به این زیبایی برای تصرف شاخ سوق الجیشی کریمه اراپه دهد.
اگر راست میگی با کارت خودت تهدید کن !
هارت و پورت الکی نکن.
اونی مَرده که خودش بیاد جلو، نه این که بِره آدم جمع کنه .
روسیه نامرد همیشه از ایران برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده و میکند .
مرگ بر روسیه
اینه دنیایی که توش زندگی میکنیم. پس چاره ای نداریم جز قوی شدن خودمون.
آقایان اف ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد این را بدانید
امیدوارم ایران میدان جنگ ابرقدرت ها نشه
چین طرف امریکاست این روسها دلشون به چی خوشه.
ما را ببین به چه روزی افتادیم!!!
ما صاحبان فرهنگ و تمدن دیرین هستیم نه سگ شکاری شما روس ها، نه شرقی و نه غربی
شما بسیار بیجا میکنید با پطر کبیرتان
در تاریخ ایران هیچ کشوری جنایاتی که شما در حق این ملت کرده اید را نکرده است
ایران هم حتما منتظر نشسته حرف های این کشور نامرد که تو تحویل چند تا موشک دفاعی بازی درآورده گوش کنه
به به عجب فکری . ما را به جان هم بندازی که خودت سلاحاتو بفروشی .
آیا واقعا اینگونه است که اگر روسیه بخواهد ما به جنگ به عربستان سعودی کشانده می شویم . ؟ آیا ساکت ماندن در اینگونه موارد، در چهارچوب استقلال از دیگران که مدعی آن هستیم ، می گنجد؟
شرم آوره که روسها خود را تا این حد صاحب حق در ایران میدوونند که چنین ادعایی رو مطرح میکنند. واقعن ما در سیاست خارجی خود چه روشی رو پیشه کردیم که روسها تا این حد وقیحانه در مورد ما حرف بزنند؟
یعنی ایرانیها را اینقدر ساده پنداشته اید که با طناب پوسیده شما روسها که سابقه تجاوزگریتان به ایران کمتر از امریکایها نیست به چاه بروند؟؟؟
برو بابا کشکتو بساب ژنرال جان روسها بسیار نامردند
روسیه غلط بکنه ایرانو وادار به جنگ بکنه.
کشور و رهبر ما مستقل از غرب و شرق هست و این اراجیف فقط و فقط برای فرافکنی و گرفتن دست بالا روسها در مقابل آمریکاست و گرنه هر آدمی که نسبت اندکی با تعقل داشته باشه متوجه میشه که ایران هیچوقت بازیچه روسیه ای که کوچکترین اعتمادی بهش نیست نخواهد شد.
ایران با عربستان وارد چنگ نمیشه بلکه با دشمن اصلی ما روسیه که یک سوم حاک کشور عزیز مان رادر اشغال جود دارد.
اين يعنى جنگ جهانى سوم- اقا دلار ميشه ١٠.٠٠٠ تومن
غلط كرده روس احمق كه ليران رو تشويق به جنگ با عربستان كنه. كي باشه كه براي مردم اين مملكت تعيين تكليف كنه؟
مرگ بر روسيه.اعتماد به روسيه عاقبتش همينه
حالا تازه میفهمم که جنگ تحمیلی عراق با ایران زیر سر همین نامردا بوده تا نفت خودشون ارزون نشه
ما از نفجار چاههای عربستان استقبال می کنیم اما نه به تحریک روسها بلکه اگر بخواهیم کاری کنیم برای گرفتن انتقام ملت و گرفتن حق خودمان از کسانی است که میخواهند از طریق اقتصاد نفتی به ما ضربه بزنند.
این روس ها هم از کیسه خلیفه می بخشن
ما رو بندازن به جون سعودی ها بعد خودشون از قیمت بالای نفت استفاده کنن و بزرگترین صادرکننده نفت دنیا بشن در غیاب سعوی ها
کلا این روس ها قابل اعتماد نیستن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار