بازدید 9262
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

تأکید اوباما بر اختلاف‌نظر با نتانیاهو بر سر موضوع ایران

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته‌ای و همچنین اختلاف نظرهای وی با نتانیاهو در موضوع ایران، تأکید دوباره نتانیاهو بر تصمیم خود برای سخنرانی در کنگره آمریکا، توسعه نفوذ ایران در یمن به واسطه پیروزی‌های حوثی‌ها و آمادگی ایران برای آموزش افسران ارتش عراق، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۷۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰ 10 February 2015
تأکید اوباما بر اختلاف‌نظر با نتانیاهو بر سر موضوع ایراناظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته‌ای و همچنین اختلاف نظرهای وی با نتانیاهو در موضوع ایران، تأکید دوباره نتانیاهو بر تصمیم خود برای سخنرانی در کنگره آمریکا، توسعه نفوذ ایران در یمن به واسطه پیروزی‌های حوثی‌ها و آمادگی ایران برای آموزش افسران ارتش عراق، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

تأکید اوباما بر اختلاف‌نظر با نتانیاهو بر سر موضوع ایران

به گزارش «تابناک»، اظهارات شب گذشته رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، از جمله مهم‌ترین موضوعات مربوط به ایران است که امروز مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

به نوشته ‌«رویترز»، باراک اوباما گفته، در صورتی که ایران با چهارچوب کلی توافق هسته‌ای که عدم تلاش این کشور برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را تضمین می‌کند، موافقت نکند، تمدید ضرب‌الاجل ماه مارس فایده‌ای نخواهد داشت.

با این حال، وی گفته، در صورتی که چهارچوب توافق هسته‌ای طی این زمان حاصل شود و این حس ‌باشد که آنچه مورد نیاز است به دست آمده و پیش‌نویسی برای توافق نیز وجود داشته باشد، موضوع متفاوت خواهد بود. 

تأکید اوباما بر اختلاف‌نظر با نتانیاهو بر سر موضوع ایران

در همین حال، شماری از مطبوعات و رسانه‌ها نیز بخش دیگری از اظهارات اوباما را مورد توجه قرار داده‌اند که در آن، بر اختلاف نظر موجود میان خود و نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره ایران تأکید کرده است.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، اوباما گفته وی در موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و همچنین وضع تحریم‌های جدید علیه این کشور، اختلاف نظرهای بسیار جدی و واقعی با نتانیاهو دارد. وی گفته رهبران کشورهای طرف مذاکره با ایران بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که وضع تحریم‌های جدید در شرایط فعلی هیچ معنایی نخواهد داشت. وی همچنین از تصمیم خود مبنی بر عدم ملاقات با نتانیاهو در جریان سفر وی به آمریکا دفاع کرده است.

تأکید اوباما بر اختلاف‌نظر با نتانیاهو بر سر موضوع ایران

با ‌وجود این و در حالی که برخی اخبار از انجام تغییراتی در برنامه نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره حکایت دارد،‌ بار دیگر، نخست وزیر رژیم اسرائیل از تصمیم خود در این زمینه دفاع کرده است.

سایت خبری «آروتز شوا» می‌نویسد، نتانیاهو گفته مصمم به سخنرانی در کنگره آمریکاست و به همین دلیل است که تصمیم گرفته به واشنگتن برود و موضع رژیم اسرائیل را بیان کند.
وی در پاسخ به انتقادات مطرح درباره اینکه این تصمیم به روابط تل آویو و واشنگتن ضربه می‌زند، گفته: «از زمانی که اسرائیل تأسیس شده تا امروز، اختلافاتی اساسی میان اسرائیل و ایالات متحده وجود داشته و با ‌وجود این، روابط ما مساعد مانده است. این بار نیز همین طور خواهد بود». 

تأکید اوباما بر اختلاف‌نظر با نتانیاهو بر سر موضوع ایران

در میان دیگر مطالب، سایت خبری «بیزنس اینسایدر» به موضوع پیروزی حوثی‌ها در یمن و تأثیر آن بر نفوذ ایران در این کشور پرداخته و از توسعه نفوذ ایران در مجاورت عربستان سعودی سخن گفته است.

این سایت می‌نویسد، تمایلی که بسیاری از رهبران حوثی نسبت به سیاست خارجی و رویکردهای مذهبی ایران از خود نشان می‌دهند، ابزاری حاضر و آماده برای نفوذ در یمن در اختیار ایران قرار داده است.

در ادامه این مطلب ضمن بیان شرحی از عقاید و دیدگاه‌های شیعیان حوثی یمن و رویکردهای آن‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران، از زمینه مساعد فراهم شده برای ایران جهت توسعه نفوذ خود در این کشور سخن به میان آمده است.

تأکید اوباما بر اختلاف‌نظر با نتانیاهو بر سر موضوع ایران

در ‌‌نهایت‌ برخی از مطبوعات منطقه، از جمله سایت خبری «عراقی نیوز» موضوع اعلام آمادگی ایران برای آموزش نیروهای ارتش عراق را مورد توجه قرار داده‌اند. این سایت می‌نویسد، امیر سرتیپ حسین ولیوند، فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) گفته، این دانشکده آماده آموزش دادن افسران ارتش عراق است.

به گفته وی، این موضوع در جریان دیدار اخیر خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق از ایران، مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفته است. عراقی نیوز اشاره می‌کند که العبیدی در جریان سفر خود به تهران در ۲۹ دسامبر سال گذشته میلادی، خواستار حمایت بیشتر ایران از نیروهای مسلح عراق شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل