بازدید 95189
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

اگر از رانت پدرت وزیر شدی،‌ مراقب باش/ به هاشمی‌‌ گفتم فتوا بده/ عکس پرمعنا از سخنرانی احمدی‌نژاد/ جملات مشهوری که در صحیفه امام نیست

رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبرهایی‌‌ گاه غیررسمی و‌‌ گاه اخباری ‌که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ تیتر‌ها و خبرهایی همچون احتمال رقابت انتخاباتی روحانی و هاشمی/ دو ازدواج سیاسی در یک هفته / پشت پرده انتخاب نماینده جدید ایران در سازمان ملل/ کسانی که سربازی را می‌خرند فقط می‌توانند رأی بدهند!... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۴۷۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱ 09 February 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که‌ گاه مورد توجه قرار می‌گیرد و‌‌ گاه همه به راحتی از کنار آن می‌گذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبرهایی ‌‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که‌‌ گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، خبرهایی هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آنان ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

آیت‌الله یزدی: اگر از رانت پدرت وزیر شدی، مراقب باش!

آیت‌الله محمد یزدی، رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و رئیس کمیسیون ۱۰۷ و ۱۰۹قانون اساسی در جلسه این کمیسیون با توصیه به رئیس جمهور محترم از وی خواست در موضع گیری‌ها و سخنانی که ایراد می‌کند، مواظب باشد تا خدای ناکرده برای کسب رضایت بخشی از مردم، از منویات مقام معظم رهبری و آرمان های امام راحل، زاویه پیدا نکرده و اعتمادی که مردم به ایشان کرده‌اند با موضع‌گیری‌های خاص و بیان برخی مسائل، خدشه دار نشود. یزدی ادامه داد: متأسفانه می‌بینیم وزیر ارشاد هر روز یکسری جشن‌ها برگزار می‌کند و هزینه‌هایی را بر بیت المال تحمیل می‌کند. آقای وزیر ارشاد! بدانید با این کار‌ها محبوبیت خودتان را در پیش متدینین و مراجع معظم از دست خواهید داد. آقای وزیر! مراقب باشید، رانت پدرتان را از بین نبرید. اگر از رانت پدرتان به وزارت رسیده‌اید مراقب باشید به وظیفه خودتان عمل کنید و اگر به وظیفه‌تان عمل نکردید، منتظر حمایت نباشید بلکه منتظر مخالفت باشید و بدانید با راهی که پیش گرفته‌اید فردا _ پس فردا اگر مراجع علیه شما چیزی بگویند در آینده هم نمی‌توانید زندگی درستی داشته باشید.

دستگیری چند مدیر دولتی به خاطر زمین خواری


یک مقام مسئول در دادستانی تهران از دستگیری چند مدیر دولتی به اتهام زمین خواری در تهران خبرداد. این مقام مسئول در دادستانی تهران به مهر اعلام کرد: این افراد پرونده‌های متعددی در موضوع زمین خواری دارند که هم اکنون در حال بررسی است و به زودی مراحل بازپرسی این متهمان آغاز می‌شود. وی افزود: در موضوع زمین‌خواری اقدامات زیادی انجام شده که مهم‌ترین آن بزرگ‌ترین زمین‌خواری در تهران است که کارهای زیادی در این پرونده انجام شده و همچنان اقدامات کار‌شناسی و قضایی برای آن در حال انجام است.

احمدی نژاد: من باید نقد کنم، اما نمی کنم!

رئیس دولت نهم و دهم با بیان اینکه برخی مشکلات قابل تحمل نیست، گفت: اگر قرار باشد کسی نقدی کند، آن شخص من هستم، زیرا من جای‌ جای ایران و جهان را دیده‌ام و نسبت به مشکلات اطلاع دارم اما اکنون جای نقد نیست. احمدی‌نژاد در سخنرانی خود در مسجد دولت‌آباد شهرری با اشاره به اینکه من قصد صحبت و سخنرانی نداشتم، اظهار کرد: اما وقتی با دعوت امام جماعت این مسجد مواجه شدم، احساس مسئولیت کردم که بار دیگر مروری بر انقلاب و دستاوردهای آن داشته باشم. احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه ایران بدون انقلاب اسلامی معنا و مفهومی ندارد خاطرنشان کرد: سرافرازی، عزت‌ و ظلم ستیزی مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است اما ما برای چه انقلاب کرده‌ایم. اگر پاسخ به این پرسش را فراموش کنیم، انقلاب توسط شیطان از مسیر خود منحرف می‌شود. ما انقلاب نکردیم که ظواهر تغییر کند یا قیافه‌ها و ادبیات ما عوض شود یا عده‌ای بروند و عده‌ای بیایند. ما انقلاب نکرده‌ایم که مسابقه قدرت در قالب دستجات شکل بگیرد. این‌ها هیچ یک ارزش فداکاری نداشت. ما انقلاب کردیم تا ملت‌ها از زنجیرهای اسارت‌‌ رها شوند. انقلاب آمد تا ظلم، ‌ستم، تجاوز و توهین به ملت‌ها تمام شود. انقلاب آمد تا کرامت انسانی، عدالت و رفاه، امنیت و صلح را به انسان‌ها هدیه کند.

توکلی: به هاشمی گفتم شما فتوا بده!


نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شهرام جزایری، در حزب مشارکت به خاتمی ۳۰۰ میلیون و به کروبی ۵۰۰ میلیون تومان پول داده بود؛ این یعنی پیش خرید نفوذ و معامله. احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در اردوی «جهاد اکبر» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: سابقه این گونه وقایع به امثال شهرام جزایری بازمی‌گردد. شهرام جزایری در حزب مشارکت به خاتمی سیصد میلیون و به کروبی پانصد میلیون تومان پول داده بود. این یعنی پیش خرید نفوذ و معامله است. من آن موقع به آقای هاشمی اعلام کردم که این فساد سیاسی است و باید از آن جلوگیری کرد؛ اما ایشان گفت که جرمی تعریف نشده. من به او گفتم شما فتوا بدهید، ولی گفت مراجع زیر بار نمی‌روند. باید این افراد را جریمه کنند که دیگر تکرار نشود.

آمار استفاده کنندگان از وایبر و واتس اپ و لاین از زبان یک فرمانده سپاه


فرمانده سپاه استان همدان با بیان اینکه «بیشتر برنامه‌های ماهواره‌ها با فساد و فحشا همراه است»، گفت: در عین حال، برخی مراکز کشور کنترل شده و در راستای اهداف نظام از ماهواره بهره‌ می‌گیرند. فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در گردهمایی فرماندهان گردان‌های امام حسین (ع) این استان، استفاده‌کنندگان از ماهواره در شهر همدان را بیش از ۱۴۰ هزار خانوار اعلام کرد و گفت: این رقم در شهرهای مختلف استان تفاوت دارد. سردار ابوحمزه با اشاره به آسیب‌های موجود در جامعه گفت: حدود ۴۲ میلیون نفر کاربر در کشور در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند که حدود ۹ میلیون نفر از واتس اپ، ۱۲ میلیون نفر از وایبر و مابقی از لاین استفاده می‌کنند.

ترس زنان معتادِ به بازی «پو» از بچه‌دار شدن

معاون اسبق مرکز رسانه‌های دیجیتال گفت: بنا بر گزارش های بین‌المللی، زنانی که «پو» بازی می‌کنند از بچه‌دار شدن به شدت می‌ترسند، چون می‌گویند: «من یک «پو» داشتم که شب و روزم را سیاه کرده بود، حالا فکر کنید دو، سه تا «پو» بخواهم به دنیا بیاورم. روح الله مؤمن‌نسب با بیان اینکه چرا تربیت فرزندانمان را به دست بازی‌های رایانه‌ای می‌دهیم، اظهار داشت: این بازی‌ها هیچ سنخیتی با فرهنگ و تربیت ایرانی‌ اسلامی ما ندارند، به طوری که در فضای حقیقی به فرزندمان‌ می‌گوییم دزدی حرام است. بعد یک بازی جلوی فرزندمان به نام GTAمی‌گوییم اینجا واجب است دزدی کنید.

مؤمن‌نسب تصریح کرد: بازی «پو» بدون توجه وارد زندگی ما شده است، نقاشی بچه‌ها را نگاه کنید، بیشتر از اینکه شکل پدر و مادر خود را بکشند، شکل «پو» ی خود را می‌کشند، این «پو» طوری بچه را درگیر می‌کند که بچه به محض برگشتن از مدرسه هنوز کاپشن و لباسش را درنیاورده، برای بازی «پو» می‌دود تا ببیند «پو» ی او در چه حالی است، خب! معلوم است که در مدرسه هم فکر وی درگیر «پو» بوده است.

معاون اسبق مرکز رسانه‌های دیجیتال با اشاره به گزارش‌های بین‌المللی در کشورهای اروپایی درباره تأثیرات بازی «پو» ادامه داد: این گزارش ها نشان می‌دهد در این کشور‌ها اعتیاد به «پو» از اعتیاد به مواد افیونی بیشتر است؛ کسانی که «پو» بازی می‌کنند، در ضمیر ناخودآگاهشان چنان احساسی بسبت به آن شکل پیدا می‌کنند که این احساس تمام زندگی شان را تحت‌الشعاع این بازی قرار می‌دهد.

مؤمن‌نسب خاطرنشان کرد: کار به جای می‌رسد که بچه اگر از «پو» ی خود دور باشد، خوابش را می‌بیند و فکر می‌کند یک موجود زنده در گوشه‌ای از دنیا به کمکش نیاز دارد و او نمی‌تواند کمکش کند و این باعث می‌شود استرس وارد زندگی‌اش شود. خانم‌هایی که «پو» بازی می‌کنند از بچه‌دار شدن به شدت می‌ترسند، چون می‌گویند:» من یک «پو» داشتم که شب و روزم را سیاه کرده بود، هر دقیقه یک چیزی می‌خواست، حالا فکر کنید دو-سه تا «پو» بخواهم به دنیا بیاورم».

وی اضافه کرد: در برخی از این کشور‌ها که معتاد «پو» بودند برخی از زنان از ترس اینکه بچه‌دار شوند، دچار مشکل روانی شدند و کارشان به بیمارستان کشیده شد، بعد در ایران به راحتی اجازه می‌دهیم این بازی وارد خانواده‌های ما شود.

علی مطهری: نگاه ما به مسأله حفظ نظام باید تغییر کند

علی مطهری به آنا گفت: گاهی یک منتقد را به روز سیاه می‌نشانیم و از زندگی ساقط می‌کنیم. اگر در دانشگاه است، از دانشگاه اخراجش می‌کنیم و حتی برای فرزندانش تضییقاتی ایجاد می‌کنیم و اگر کار دیگری دارد، باز آن قدر فشار می‌آوریم تا از نظر اقتصادی در مضیقه قرار گیرد. این رفتارها باید اصلاح شود و یکی از عوامل مؤثر در این اصلاح این است که نگاه ما به مسأله حفظ نظام باید تغییر کند و فکر نکنیم که برای حفظ نظام هر کاری می‌توانیم بکنیم. باید بدانیم که برای یک کار مقدس از وسیله نامقدس نمی‌توان استفاده کرد.

وضعيت كانديداتوري روحاني و هاشمي براي انتخابات آينده مجلس خبرگان


وضعيت كانديداتوري روحاني و هاشمي رفسنجاني براي انتخابات آينده مجلس خبرگان، موجب اختلاف كارگزاران و گروه اعتدال شده است. از يك طرف گروه كارگزاران معتقد است آقاي هاشمي رفسنجاني راي اول تهران در انتخابات خبرگان را خواهد داشت و از طرف ديگر، گروه اعتدال (حلقه اطرافيان حسن روحاني) همين باور را در مورد حسن روحاني دارند.بر همين اساس گروه كارگزاران تلاش دارد تا حسن روحاني از استان «سمنان» در انتخابات خبرگان رهبري شركت نمايد. از طرف ديگر گروه اعتدال نيز به دنبال آن است كه هاشمي رفسنجاني از استان «قم» يا «كرمان» نامزد انتخابات خبرگان شود. در حال حاضر حسن روحاني و اكبر هاشمي رفسنجاني نماينده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبري هستند.

تصویر معنادار در سخنرانی احمدی نژاد


محمود احمدی نژاد شب گذشته در شهر ری سخنرانی کرد. در تصویر زير، یکی از شهروندان، عکسي از اعطای مدال افتخار به رحیمی توسط احمدی نژاد را در دست گرفته است. رحيمي معاون اول محمود احمدي نژاد به ارتکاب جرایمي همچون «ارتشا» و «تحصیل مال از طریق نامشروع» به زندان،​ رد مال و انفصال از خدمت محکوم شده است.

بسته خبری



رد ادعای سوء استفاده از آرم سپاه برای سخنرانی سخنگوی دولت احمدی نژاد

غلامحسین الهام از نزدیکان رئیس دولت دهم، قرار است شامگاه دوشنبه در یکی از مساجد تهران سخنرانی کند. ادعا شده که استفاده از آرم سپاه در آگهی سخنرانی الهام سوءاستفاده از اعتبار سپاه است و کار درستی نیست؛ اما ظاهرا دیگر پایگاه‌های بسیج نیز آرمی مشابه با آرم استفاده شده در آگهی سخنرانی الهام دارند.



دو ازدواج سیاسی دیگر


در هفته‌‎ای که گذشت دو ازدواج سیاسی دیگر میان فرزندان و وابستگان سیاسیون ایرانی شکل گرفت. نخست جشن ازدواج علی عادلی فرزند محمد حسین عادلی با نسیم‌السادات خاتمی فرزند علی خاتمی که در باشگاه دیپلماتیک وزارت امورخارجه و با حضور چهره‌های اصلاح طلب و همچنین برخی از اعضا کابینه دولت یازدهم برگزار شد. ازدواج سیاسی دیگر هم مربوط به خانواده مطهری و ایازی بود. به این ترتیب که  پسر علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دختر سید محمد هادی ایازی معاون سابق قالیباف و از مسئولان فعلی وزارت بهداشت در روزهای اخیر با هم ازدواج کردند.

شوهر خواهر رئیس‌جمهور در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری

ظاهرا یکی از پروژه‌های مخالفان دولت پیدا کردن «پسرخاله‌های رئیس‌جمهور» در اطراف و اکناف دولت است. بعد از آنکه چندی پیش گزارش تأیید نشده‌ای از انتصاب فامیل‌های دور و نزدیک رئیس‌جمهور در پست‌های دولتی منتشر شده بود، این ‌بار دانا با اعلام حضور شوهر خواهر رئیس‌جمهور در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری این سؤال را مطرح می‌کند که «آیا هیأت کنونی رسیدگی به تخلفات اداری ریاست‌جمهوری قانونی است؟» در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «اخیراً یکی از ابزارهای دولت برای ساکت کردن منتقدین هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری شده است. طبق قانون هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری باید پرونده‌های ارجاعی پرسنل نهاد ریاست جمهوری را بررسی و راجع به آن نظر دهد. همچنین مسائل مربوط به مدیران کل و بالا‌تر نیز برای رسیدگی به این هیأت ارجاع می‌شود. قانون برای استقلال رأی اعضای هیأت مدت زمان سه سال را برای حضور هریک از افراد پیش‌بینی کرده است. لازم به ذکر است اعضای هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری که با حکم آقای نهاوندیان منصوب‌ شده‌اند بدین شرح است؛
 
وطنی، شوهر خواهر آقای روحانی و آقای حسین فریدون.
اشرفی اصفهانی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس (سابق).
خان‌کرمی، مدیر کنونی حراست ریاست جمهوری و مدیر سابق حراست مرکز تحقیقات مجمع تشخیص در زمان آقای روحانی.
چهره‌گشا، رئیس دفتر اسحاق جهانگیری و مدیرکل سابق حوزه وزارتی وزارت صنایع در زمان اسحاق جهانگیری.)»

اصولگرایان شعار می دهند ما از احمدی‌ نژاد جدا شده‌ایم

مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات گفته: اصولگرایان مشکلات فراوانی دارند که تا این مشکلات حل نشود همایش‌های متعدد در جهت همگرایی آن‌ها خاصیتی نخواهد داشت. اصلی ترین مشکل اصولگرایان نیز آماده‌خوری است که آن‌ها را از رسیدن به سامان سیاسی و توانمندی درونی بازداشته است.
مشکل بعدی این است که بسیاری از اصولگرایان هنوز نتوانسته‌اند خط خود را با بسیاری از جریان‌های افراطی و انحرافی مشخص کنند، برای همین همواره شعار می‌دهند ما از احمدی‌نژاد جدا شده‌ایم؛ اما این مسأله جز در حرف نیست، زیرا بسیاری از آن‌ها از ابتدا پیوند عمیقی با تندرو‌ها داشته و دارند.

اصولگرایان همواره در معرض آسیب‌های خطرناک ناشی از تندروهای درونی خود هستند و تا مرز و فاصله جدی بین خود و آن‌ها مشخص و از پیشرفت‌های سیاسی استفاده نکنند در روش‌های گذشته بازخواهند ماند که این روش‌ها نیز کارآمدی لازم را ندارد.

دلیل محبوبیت نماینده بی حجاب عربستان در توئیتر

پایگاه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: هشتگ «منال رضوان» اولین سفیر زن سعودی که در شورای امنیت سازمان ملل بدون حجاب ظاهر شد و به نمایندگی از کشورش سخن گفت، محبوبیت زیادی کسب کرده است. منال‬ رضوان به دو علت جنجال گسترده‌ای به پا کرده است. یکی به این علت که زن است و دیگری که جنجال برانگیز‌تر است، حضور بدون حجاب وی در شورای امنیت است. برخی از سعودی‌ها معتقدند منال رضوان نماینده کشورشان نیست و برخی دیگر نیز به ویژه زنان و جوانان یه وی افتخار می‌کنند.

پشت پرده انتخاب نماینده جدید ایران در سازمان ملل

منابع آگاه به المانیتور گفته‌اند، ابوطالبی گزینه وزارت امور خارجه برای نمایندگی ایران در سازمان ملل نبوده، بلکه روحانی ابوطالبی را انتخاب و حتی زمانی که مشخص شد که وی نمی‌تواند این پست را در اختیار بگیرد بر این انتصاب اصرار داشت. ابوطالبی اکنون به عنوان مشاور سیاسی رئیس جمهور کار می‌کند. تمام نمایندگان دائم ایران در سازمان ملل نیازمند حمایت کامل آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران هستند؛ حمایتی که قطعا ابوطالبی هم واجد آن بود. برخی ناظران در تهران تأیید خوشرو توسط آیت الله خامنه‌ای را به حمایت‌های ظریف، روحانی و خرازی نسبت می‌دهند. اگر این درست باشد، چنین حمایتی می‌تواند قدرت سفیر ایران در سازمان ملل را به سطح سال ۲۰۰۰ یعنی دوران حضور ظریف در سازمان ملل ببرد، زمانی که وی نقشی اساسی در تحولات مهم مانند حمله آمریکا به عراق و افغانستان بازی می‌کرد. اطلاعات زیادی درباره برنامه‌های خوشرو در دست نیست؛ اما یک منبع به المانیتور گفته است «وی قرار است پیش از نوروز به نیویورک سفر کند».

یک منبع آگاه که درک خوبی از اوضاع فعلی دارد تصریح می‌کند که «خوشرو به ظریف وفادار است. وی ۱۰۰ درصد مرد ظریف در امریکا خواهد بود». بنابراین به نظر می‌رسد، شکست نامزدی ابوطالبی برای این پست، پتانسل تضعیف روحانی و در مقابل تقویت قدرت در حال ظهور خرازی و شاید حتی ظریف را داشته باشد. در حالی که قرار است انتخابات مجلس سال آینده و انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۷ برگزار شود احتمال سخت‌تر شدن شرایط برای روحانی وجود دارد.

جملات منتسب به امام که در صحیفه نیست

برخی از جملات و عبارات مشهور را که به حضرت امام (قدس سره) نسبت داده شده، به حدی از سخنران‌ها و یا صدا و سیما شنیده‌ایم و همچنین در پارچه نوشته‌ها، سایت‌ها، مطبوعات و حتی کتب و مقالات خوانده‌ایم که ملکه ذهنمان شده است. از همین رو است که بیشتر گویندگان، نویسندگان و تحلیلگران، کمترین احتمال در نادرستی و عدم صدور آن‌ها از حضرت امام را نمی‌دهند و برای همین، بی‌آنکه کمی به خود زحمت بدهند و صحت و سقم آن‌ها را بررسی کنند، برای اثبات مواضع و نظریات خود، در گفته‌ها و نوشته‌هایشان به آن‌ها استناد می‌کنند. به نوشته ایسنا بررسی اجمالی در این مورد نشان می دهد که جملات زیر در  «صحیفه امام» وجود ندارد.

1- «انقلاب ما انفجار نور بود»

درست سخن این است؛

این سخن را مرحوم آقای یاسر عرفات ضمن دیداری که در روزهای نخست پیروزی انقلاب با حضرت امام داشته و گفت وگویی میان ایشان در مورد انقلاب انجام شده گفته است. وی خطاب به حضرت امام می گوید:«آن‌ها (غربی‌ها و مخالفان انقلاب) مى‏گویند زلزله ‏اى رخ داده؛ ما مى‏گوییم که انفجار نور روى داده» و عبارت «انقلاب ما انفجار نور بود» که غالباً در شعار‌ها استفاده مى شود، برگرفته از اظهارات آقای عرفات است که به اشتباه به عنوان سخن امام خمینى (قدّس سرّه) تلقّى شده است. (صحیفه امام، ج‏۶، ص ۱۸۱)

2- «حفظ نظام از اوجب واجبات است»

سخن درست این است؛

«حفظ نظام جمهوری اسلامی ... از اهمّ واجبات عقلی و شرعی است» (صحیفه امام، ج ۱۹، ص ۱۵۳). ‏

3- پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد

سخن درست این است؛

«امر دولت اسلامى، اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبى بر این مملکت نخواهد وارد شد» (صحیفه امام، ج‏۱۰، ص ۵۸).

 4- «تسخیر لانه جاسوسی، انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول بود»

سخن درست این است؛

«... چنانچه این‌ها آدم نشوند و شاه را که خزاین ما را برده... در بانک‌ها سپرده است و همه مال ملت است، تا این را برنگرداند،... مسئله باز انقلاب است. یک انقلابِ زیاد‌تر از انقلاب اول خواهد شد...» (صحیفه امام، ج‏۱۰، ص ۴۹۳).

5- «خرمشهر را خدا آزاد کرد»

سخن درست این است؛

«... اینجانب با یقین به آن‌که «مَا النَّصْرُ إلامِنْ عِندِاللهِ...» از فرزندان اسلام و قواى سلحشور مسلح، که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و... کشور بقیة اللَّه الاعظم ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ را از چنگ گرگان آدمخوار که آلتهایى در دست ابرقدرتان خصوصاً آمریکاى جهانخوارند، بیرون آورد و... تشکر می کنم...» (صحیفه امام، ج‏۱۶، ص۲۵۷).

ترکان : ستاد روحانی از زنجانی پول نگرفته است

اکبرترکان، که در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، قائم‌مقامی ستاد حجت‌الاسلام حسن روحانی را برعهده داشت، به‌ کل دریافت کمک پنج‌ میلیارد تومانی بابک زنجانی توسط ستاد انتخاباتی رییس‌جمهوری در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری را فاقد صحت دانسته و خبر را تکذیب می‌کند: «این اظهارنظر حرف بی‎ربطی است. به صراحت می‌گویم که این موضوع صحت ندارد». مشاور ارشد رییس‌جمهوری البته آماده است برای شفاف‌سازی هرچه بیشتر، ترازنامه‌ مالی ستاد انتخاباتی حسن روحانی ر‌ا ارایه دهد. ترکان خط‌ و ربط حاشیه‌سازی‌ها و شایعه‌پراکنی‌هایی از این دست را از میان آدم‌هایی می‌داند که به گفته او از معاون اول رییس دولت گذشته پول گرفته‌اند و حالا توپ را به زمین دیگری می‌اندازند.

صندلی خالی منتظر آیت الله است

روزنامه آرمان منسوب به آیت الله رفسنجانی در یادداشتی نوشته: بار دیگر قرار است رئیس مجلس خبرگان انتخاب شود اما این‌بار سیاسیون قد علم کرده‌اند. باز هم پیش بینی تکرار رفتار اعضای مجلس خبرگان در سال 86 است یعنی با در نظر گرفتن مصلحت این مجلس خط بطلانی بر خواب آشفته سیاسیون شکست خورده در سال 92 بکشند. آیت‌الله هاشمی بارها و بارها و بارها اعلام کرده که میلی به نشستن بر کرسی‌های ریاست ندارد اما آنچه برای او ارزش محسوب می‌شود تحقق خواست ملت است. چندی قبل هم عنوان داشته بود که اگر فردی اصلح برای ریاست مجلس خبرگان نیاید؛ او وارد عرصه خواهد شد. تا به امروز آیت‌الله هاشمی شاهرودی از گزینه‌های جدی ریاست مجلس خبرگان است اما تصور نمی‌شود با کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی او قصدی برای رقابت داشته باشد و اگر مرد اعتدال تشخیص دهد که باید وارد عرصه شود، مطمئنا به تکلیف عمل می‌کند. برای او حفظ نظام و ارکان‌های آن اولویت اصلی است و اگر مشاهده کند حضور او موجبات تقویت این مجلس را فراهم می‌کند، برای خود فرض می داند که باید حضور یابد. او نشان داده زمانی که نظام به او نیاز داشته بدون آنکه چه نتیجه ای برای شخص خودش دارد، در خط مقدم بوده است.

کسانی که سربازی را می خرند فقط می توانند رأی بدهند!

 جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۴ مجلس با بیان اینکه کلمه «خرید خدمت سربازی» که از سوی عوام به کار می‌رود کاملا اشتباه است، گفته: صحیح این کلمه پرداخت جریمه توسط سربازان فراری است و این تعبیر آن است که شما در جاده‌ای با ۲۰۰ کیلومتر سرعت بروید و بعد بگویید پول می‌دهم تا بتوانم با این سرعت بروم. مجلس شورای اسلامی برای خرید سربازی قاعده‌ای نگذاشته‌ است و تنها آنهایی که ۱۰ سال فراری بوده‌اند اکنون با پرداخت جریمه می‌توانند از برخی امکانات کشور استفاده کنند و دیگر نیازی نیست که فراری باشند یعنی می‌توانند رأی دهند اما نمی‌توانند کاندیدا شوند و یا اینکه قادر به گرفتن گذرنامه نیز نخواهند بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۰۷
انتشار یافته: ۱۱
این آقای احمدی نژاد نمیخواد دست از سر ملت برداره ؟ هشت سال خدمت کردی بسه ،بس !
سلام:جناب جعفر زاده همین طوری نیز رای می دهند وکسی که 10سال خدمت نرفته است فکر رفتن به مجلس نمی کند و اگر نتواند پاسپورت نیز بگیرد مگر مرض دارد بین 10تا 50 میلیون پول بی زبان را به دولت دهد
پس منتظرباشید پول جریمه سربا.ی رابریزیم به حساب؟؟؟
یعنی تابناک هنوز بیسواد باقی مانده که نداند "لمانیتور " مال موساد است؟ اگر نه پس کنار روید.
فقط احمدی نژاد
می توانند رای دهند . وای خدا مردم از این خوشی
شناخت اصل سخنان منتسب به بنیانگذار انقلاب اسلامی توسط حقایقی که در اینجا بیان گردید موضوعی فوق العاده مهم و ضروری است برای کسی که می خواهد تاریخ انقلاب اسلامی را درست بشناسد و حقیر تعجب می کنم چطور پس از 30 سال باید از چنین مطالبی آگاهی یابم و اینکه چرا باید مسولان فرهنگی کشور نسبت به انتقال درست سخنان بنیانگزار انقلاب اسلامی تا به این حد سهل انگاری و بی توجهی کرده باشند به راستی جای تاسف دارد و قابل شماتت است !
کشور چندین سال است دچار خشک سالی شده و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ و یا بی رنگ شده تعداد نماز خوانها کم شده حداقل اوائل انقلاب یه نماز زورکی در ادارات و مدارس مردم می خواندند الان نه تبلیغی برای نماز صورت می گیرد الان جامعه دین بعد از مرگ را انتخاب کرده هر کی رده براش قران و نوحه می خوانند در حالت عادی نه چرا مهربانی کم رنگ شده البته درصدی از مردم هنوز در راه درست قرار دارند ولی همه گیر نشده و دعای باران جواب نمی دهد این همه هزینه می کنیم رسالت محد ص را تبلیغ نمی کنیم و قبل از رسالت را فیلم می کنیم چونکه قبل از رسالت نه جنگی بوده و نه محاصره اقتصادی و نه درگیری و این هدفش چیست نمی دانم ما هم عادت داریم از چیزی که سر در نمی اوری به به و چه چه
مگه زمین هم خوردنی شد؟ازگرسنگی نجات پیدا کردیم
تابناک پیامهای طرفداران احمدی نژاد رادرج نمیکنی ولی باز هم میگم دوسش داریم.
خدا به همه رحم كنه عجب مملكته اش شعله قلمكاري داريم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل